۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

چند نکته مهم درباره موها

چند نکته مهم درباره موها
اگر موهایتان را نشسته اید و خشک هستند از برس های مویی و چنان چه موها خیس
(مرطوب) هستند از برس های نرم دارای دندانه های لاستیکی استفاده کنید.

قبل از شستشو با شامپو، زدن چند ضربه ملایم به موهای خشک به برداشته شدن پوسته ها و تحریک پوست سر و افزایش جریان خون به ریشه موها کمک می کند.

نوع آبی که موهایتان را با آن می شویید اهمیت زیادی دارد. اگر موهایتان کدر است ویا فرم نمی گیرد ممکن است این اشکال ناشی از نوع آب باشد. شستشوی موها با آب چاه که حاوی مواد معدنی طبیعی است و آب سخت هم نامیده می شود می تواند آنها را کدر کند. در این وضعیت معمولأ موها حالت نمی گیرند. از سوی دیگر، آب نرم مواد معدنی زیان بخش کمتری دارد. برای رهایی از عوارض ناشی از مواد معدنی، هفته ای یک بار از شامپوی صاف کننده مو استفاده نمایید.

قبل از رنگ کردن موها، قسمت انتهایی آن ها را کمی مرطوب کنید. انتهای موها رنگ بیشتری را به خود جذب می کنند و خیس کردن این قسمت موجب می شود رنگ را به سرعت جذب نکند.

فرآورده های شیمیایی، مثل رنگ مو می توانند موجب آسیب دیدگی مو شوند. از فرآورده های محافظ رنگ که به منظور به حداقل رساندن خشکی موها و حفظ رنگ مو در وضعیت صحیح و پیشگیری از آسیب دیدگی موها ساخته شده اند استفاده کنید.

استرس، خستگی، افسردگی، تغییرات فصلی، حاملگی، جراحی ها و شوره سر می توانند از طریق ضعیف کردن متابولیسم، موجب ریزش مو شوند با این حال علت اصلی ریزش مو، تغییرات هورمونی است.

رفع شوره و خارش پوست سر
شوره سر در اثر ریزش شدید سلول های مرده پوست سر و بازسازی تسریع شده روپوست (اپیدرم) ایجاد می شود. یعنی مدت این فرآیند که باید به طور متوسط 28 روز باشد به حدود 14 روز می رسد. شوره سر اغلب با خارش و ناراحتی همراه است.

قارچ (مالاسزیا) به طور طبیعی بر روی سر سالم وجود دارد و از چربی ترشح شده از فولیکول مو تغذیه می کند. گاهی رشد این قارچ به دلایل نامشخص غیرقابل کنترل می شود و در نتیجه، بازده سلولی و تولید سلول های جدید افزایش می یابد و سلول های مرده بیشتری ریزش می کنند و شوره تولید می شود.

شامپو کردن روزانه شوره را از سر دور می کند و چربی پوست سر و موها را کاهش می دهد. ولی چنان چه شوره با این کار رفع نشد باید از شامپوی ضد شوره استفاده کرد.    
ریزش مو

۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

ریزش مو

آیا ریزش موهای شما شدید است؟
آیا موهای شما روز به روز کم پشت تر می شود؟
آیا دوست دارید در مدت یک ماه موهای ریخته شده دوباره برگردند؟
سرم کریستال روغن مار
دیگر نیازی به حسرت موهای زیبا و خوش حالت نیست

ریزش مو

(آقایان و بانوان)
 


سرم کریستال روغن مار


پر فروش ترین محصول سال

 
محصولی که فقط یک بار نیاز به خرید دارد

سرم کریستال روغن مار قادر است در مدت 10 روز  ریزش موهای شما را کاملا قطع و با ادامه مصرف در مدت یک ماه باعث رشد مجدد موهای ریخته شده شود.
موهای شما در مدت یک ماه پرپشت،زیبا و براق خواهد شد
آیا میدانید نیمی از زیبایی شما به موهایتان مربوط می شود؟
دیگر نگران نباشید


مزایای سرم کریستال روغن مار:
تقویت کننده پیازمو
ضد ریزش مو
در همان استفاده اول موها نرم و حالت دار می شوند
تنظیم کننده پی اچ مو
حاوی عصاره غلیظ شده روغن مار
سرشار از ویتامین ای
سرشار از ویتامین ب5
تحریک کننده پیاز مو و رشد مجدد مو
براق کننده مو و نرم کننده مو
ضد مو خوره و شاخه شاخه شدن مو


دارای مجوز بهداشت ایران:  100241012019


مهمترین مزیت سرم کریستال روغن مار چیست؟
درمان سریع ریزش مو
رشد مجدد موهای ریخته شده
تحریک پیاز مو
ضد مو خوره


تفاوت این محصول با محصولات رقیب چیست؟
محصولاتی که برای درمان ریزش مو در بازار موجود می باشد خیلی دیر جواب داده و باید به تعداد خیلی زیاد استفاده شود.
ولی سرم کریستال روغن مار چون تمام مواد مورد نیاز برای رشد موها را به صورت خیلی غلیظ دارد و جذب بسیار بالا و پر قدرتی دارد در همان استفاده اول شما احساس رضایت را تجربه خواهید کرد و فقط یک بار خرید این محصول کافی می باشد.


شماره مجوز بهداشت : 100241012019

جایگاه محصول شما نسبت به محصولات مشابه چیست؟

این محصول به خاطر جذب بسیار سریع و استفاده فوق العاده آسان و بسته بندی اورجینال پر فروش ترین محصول در بین محصولات مو می باشد.


طرز مصرف سرم کریستال روغن مار چگونه است؟
پس از شستن موها با شامپو و گرفتن آب اضافی آنها توسط حوله،مقداری از سرم را در کف دست ها ریخته  و دو دست را به هم مالیده تا کاملا در کف دست ها پخش شود سپس دست ها را درون موها برده و موها و ریشه آنها را به سرم آغشته کرده و موها نرم و حالت دار می شوند


سرم کریستال روغن مار تا چه حد قابل اطمینان است؟
100% محصولی تست شده است و روزانه هزاران نفر از این محصول حیرت انگیز برای رشد مو استفاده می کنند. 100 درصد قابل اطمینان می باشد و مجوز بهداشت ایران را دارد
مجوز بهداشت ایران: 100241012019


آیا سرم کریستال روغن مار ضمانت دارد؟
ما این محصول را به همراه ضمانت اصل بودن در اختیار مشتری قرار می دهیم
سرم کریستال روغن مار به همراه لیبل بهداشت ایران عرضه می شود
سرم کریستال روغن مار با بسته بندی، اورجینال، هالوگرام، لیبل بهداشت  و کاتالوگ به مشتریان عزیز عرضه خواهد شد


پر پشت کننده،زیبا کننده،براق کننده


خرید پستی روش شگفت انگیز درمان ریزش مو

تلفن تماس
09197655266
09358849700

انواع مو

انواع مو
موهای خشک

در این نوع موها، غدد چربی فعال نیستند. عوامل دیگری مانند حضوربیش از حد در زیر آفتاب، استفاده از شامپوهای خشن و درمانهای شیمایی نیز موجب خشکی مو می شوند. تجمع چربی، منافذ پوست سر را می بندد و اجازه جریان یافتن چربی به سطح پوست را نمی دهد. این از علل دیگر خشکی مو است. موهای خشک به مقدار زیادی مواد غذایی نیاز دارد. موی خشک را با یک روغن گیاهی گرم، حداقل دو بار درهفته ماساژ دهید. از رژیم سرشار از روی استفاده کنید. شامپوی مورد مصرف شما باید از نوع ملایم باشد. از بیگودی های الکتریکی و سشوار استفاده نکنید.
موهای چرب
معمولأ در افراد دارای پوست چرب، موهای چرب بیشتر دیده می شود. علت چرب بودن بیش از حد موها، ترشح زیادتر از معمول چربی است. موهای چرب را به راحتی می توان تشخیص داد. این نوع موها حتی پس از شستشو با شامپوچرب به نظر می آیند و بیشتر کثیف می شوند. برای دانستن آنکه موهایتان از نوع خشک، چرب یا معمولی است، در روز دوم بعد از استحمام، کاغذ نازکی را برروی پوست سر خود قرار دهید. اگر لکه چربی کوچکی بر روی کاغذ دیده شود، مو از نوع معمولی و اگر لکه ای دیده نشود از نوع خشک است. اگر رشته های مو به یکدیگر چسبیده اند، موی شما از نوع چرب است.
موهای چرب باید هر 3 تا 4 روز و یا حتی با فواصل کمتر شسته و با لیمو آبکشی شوند. اگر دارای موهای چرب هستید از شامپوی حاوی حنا یا سدر استفاده کنید. ماساژ پوست سر با یک روغن گیاهی به حفظ PH آن کمک می کند از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنید و به جای آن سبزیجات برگ سبز و میوه بخورید.
ریزش مو

۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

زنان هم طاس مي‌شوند!

زنان هم طاس مي‌شوند!


زنان هم طاس مي‌شوند!
سلامت نیوز- جلو آينه مشغول تقسيم موهايش براي رنگ كردن بود كه خشكش زد! جلو سرش نزديك فرق يك لكه طاسي به اندازه يك سكة كوچك به‌وجود آمده بود! با عجله شروع به جست‌وجو در سرش كرد. بقيه موها سر جايشان بودند. پريشان به ‌طرف تلفن رفت و براي همان روز بعدازظهر از پزشك خانوادگي‌شان وقت گرفت. دكتر در سرش تنها همان طاسي كوچك را پيدا كرد و تشخيص احتمالي ريزش موي ناحيه‌اي را داد و او را براي معالجات تخصصي به متخصص پوست و مو معرفي كرد.
بررسي علل ريزش مو در زنان



با وجود اينكه ريزش موي شديد آثار منفي فردي و اجتماعي بيشتري براي زنان، در مقايسه با مردان، دارد، متأسفانه اغلب زنان از مراجعه به پزشك و درمان ريزش مو امتناع مي‌كنند. آنان دربارة ريزش موي خود با هيچ‌كس بجز آرايشگرشان مشورت نمي‌كنند و از آنجا كه معمولا ً دستورالعمل‌هاي غيرعلمي دريافت مي‌كنند، نتيجه‌اي را كه انتظار دارند نمي‌گيرند، دلسرد و نااميد مي‌شوند و اعتمادبه‌نفس خود را در ميان اعضاي خانواده و همكاران از دست مي‌دهند.

تعداد فوليكول‌هاي موي سر به‌طور طبيعي از 10 هزار در سانتيمتر مربع در زمان تولد به 100 تا 200 تار مو در سانتيمتر مربع در دوران بلوغ مي‌رسد و تعداد كل فوليكول‌هاي موي سر در دورة بلوغ در حدود 100 هزار است.
در شبانه‌روز حدود 30 تا 50 تار مو مي‌ريزد كه مجدداً رشد خواهند كرد. رشد طولي مو در ماه حدود يك سانتيمتر است.
رشد مو سه مرحله دارد:
الف) آناژن كه مرحلة رشد مو است.
ب) كاتاژن كه نشانة پايان آناژن است و 2 تا 3 هفته به‌طول مي‌انجامد.
ج) تلوژن كه حدود 100 روز طول مي‌كشد و روزانه به‌طور متوسط 25 تا 100 تار مو كه در مرحلة تلوژن هستند مي‌ريزند.
يكي از راه‌هاي ساده و عملي كه افزايش ريزش مو و نيز شدت آن را نشان مي‌دهد كشيدن مو است. در اين روش، يك دسته مو شامل حدود 50 الي 100 تار را مي‌گيريم و به ملايمت مي‌كشيم. اگر فرد روز قبل استحمام نكرده باشد، در حالت طبيعي، حداكثر 4 تا 5 تار كنده مي‌شود. اگر بيش از اين تعداد باشد، مي‌توان گفت ريزش مو غيرطبيعي است. بهتر است چند نقطه از پوست سر امتحان شود.
به‌طوركلي، در صورتي كه ريزش مو بيش از 70 تار در شبانه‌روز باشد، غيرطبيعي است و به‌جاي مراجعه به افراد غيرمتخصص و استفادة خودسرانه از داروهاي گياهي و شيميايي، بايد به متخصص پوست و مو مراجعه شود.
دلايل ريزش مو در زنان
ريزش مو دلايل متفاوتي دارد. برخي از عوامل موجب مي‌شوند كه مرحلة رشد مو پايان زودرس يابد و در نتيجه تعداد زيادي از تارها پيش از موعد معمول وارد مرحلة استراحت شوند. در اين حالت كمتر از 50 درصد تارها دچار ريزش مي‌شوند. شايع‌ترين علل اين نوع ريزش مو عبارت‌اند از:
تب بالا: به‌طور متوسط، 6 هفته تا 3 ماه پس از هر بيماري همراه با تب بالا ممكن است ريزش مو مشاهده شود. اين ريزش مو معمولا ً گذراست و رشد موها با گذشت چند هفته تا چند ماه به حالت عادي بازمي‌گردد.
كم‌كاري و پركاري غدة تيروئيد: هر دو اين بيماري‌ها مي‌توانند سبب ريزش مو شوند. همراه با ريزش مو علائم خاص هريك از اين دو بيماري مانند تغيير وزن، تغيير اشتها، خشكي پوست يا برعكس تعريق فراوان (بسته به‌ نوع اختلال تيروئيد) و ديگر اختلالات همراه ديده مي‌شوند كه تشخيص و درمان آن بر عهدة پزشك متخصص مربوط است.
كم‌خوني حاد: در شرايطي كه فرد به‌ دنبال بيماري يا بر اثر حادثه، مقدار نسبتاً زيادي خون را ناگهان از دست بدهد، ممكن است دچار ريزش مو شود.
زايمان: برخي گزارش‌ها حاكي از آن است كه در بعضي از زنان، حدود 2 تا 4 ماه پس از زايمان، موها به‌تدريج شروع به ريزش مي‌كنند كه مي‌تواند تا 6 ماه به‌‌طول بينجامد. اين ريزش مو موقتي است و معمولا ً رشد مو به حالت طبيعي بازمي‌گردد. البته در حدود 95 درصد از اين بيماران بدون درمان بهبود مي‌يابند و تعداد و ضخامت موهايشان به حالت اول بازمي‌گردد، و رشد مو در 5 درصد از اين بيماران به حالت اول باز نخواهد گشت و كم‌پشتي مو تا آخر عمر با آنها خواهد بود و بايد به پزشك مراجعه كنند.
دارو: تعدادي از داروها در برخي از افراد ريزش مو ايجاد مي‌كنند. اين نوع ريزش مو نيز اغلب برگشت‌پذير است. از جملة اين داروها مي‌توان از هپارين (ضد انعقاد خون)، پروپرانولول (ضد فشار خون بالا و بي‌نظمي ضربان قلب)، بعضي از داروهاي ضد افسردگي، بعضي از داروهاي ضد التهاب مفصلي و داروهاي ضد بارداري نام برد.
فشارهاي روحي‌ـ ‌رواني: بيماري سخت يا جراحي مي‌تواند عامل بروز اين فشارها و در نتيجه اين نوع ريزش مو باشد.
در نوعي ديگر از ريزش مو، تارهاي در حال رشد دچار ريزش مي‌شوند. از جمله عوامل اين نوع ريزش مو مي‌توان به داروهاي شيمي‌درماني كه براي مثال در درمان سرطان به‌كار مي‌روند، بعضي سموم مانند آرسنيك يا قرار گرفتن زياد در معرض اشعة راديوگرافي اشاره كرد. از آنجا كه تعداد زيادي از موهاي سر به‌طور معمول در مرحلة رشدند، اين نوع ريزش مو بخش وسيعي از موي سر را دربر مي‌گيرد.
ريزش موي ناحيه‌اي
اين بيماري نه‌چندان نادر نوعي طاسي سر است كه باعث ريزش سريع و كامل مو در يك يا دو ناحية گرد سكه‌اي‌شكل به اندازه‌هاي متفاوت مي‌‌شود. در مواردي موي كل سر مي‌ريزد و در حالت نادرتري، اين ريزش به موي نقاط ديگر بدن مانند مژه‌ها و ابروها نيز سرايت مي‌كند. اكثر بيماران كمتر از 40 سال سن دارند. رشد مجدد مو ممكن است در عرض 1 تا 3 ماه بعد رخ دهد، اما در مواردي ديده شده است كه موي منطقة ديگري شروع به ريزش مي‌كند.
موهاي تازه در ابتدا بسيار كم‌رنگ و نازك‌اند، اما به‌تدريج حالت طبيعي خود را بازمي‌يابند. هرچه ريزش موي ناحيه‌اي مدت بيشتري به‌طول بينجامد، احتمال رشد مجدد موها كمتر خواهد بود. علت دقيق اين بيماري نامشخص است. بعضي از متخصصان فشارهاي شديد جسمي و روحي را در به‌وجود آمدن آن دخيل مي‌دانند و برخي ديگر آن را ناشي از وجود عوامل ايمني در بدن مي‌دانند (در بيماري‌هاي ايمني، بدن فرد جزئي از خود را به اشتباه يك عامل خارجي به‌حساب مي‌آورد و بر ضد آن پادتن مي‌‌سازد). اين بيماري عفوني نيست و لذا سرايت نمي‌كند و درمان آن بايد زير نظر پزشك متخصص صورت گيرد.
ريزش مو با الگوي طاسي سر مردانه در زنان
اين نوع ريزش مو به‌صورت كم‌پشتي مو يا طاسي سر بيشتر در زنان مسن ديده مي‌شود و واكنش طبيعي بدن نسبت به هورمون‌هاي ويژه‌اي است كه در بدن بعضي از زنان در دوران پس از يائسگي توليد مي‌شود. اين نوع ريزش ارتباط نزديكي با عوامل ژنتيكي و خانوادگي دارد. در بيشتر موارد، موي قسمت فوقاني سر مي‌ريزد كه گاهي‌ نمايي شبيه به طاسي مردانه دارد.
جلوگيري از ريزش موساختمان اصلي مو از كراتين تشكيل شده كه نوعي پروتئين است. پس مصرف غذاهاي پروتئين‌دار براي رشد و نمو مو و جلوگيري از ريزش آن لازم‌ است. بسياري از غلات و حبوبات، تخم‌مرغ، ماهي، گوشت، لبنيات و سويا حاوي پروتئين‌اند. مصرف ويتامين‌ها و مواد معدني نيز، كه علاوه بر سبزيجات و ميوه‌جات در بعضي از غلات و حبوبات وجود دارند، در رشد مو تأثير بسزايي دارد. با توجه به اينكه مصرف زياده از حد بعضي از اين مواد مانند ويتامين آ اثر معكوسي بر رشد و نمو مو دارد، بهتر است مصرف ويتامين‌ها و مواد معدني به‌صورت فراورده‌هاي دارويي مانند قرص يا كپسول با مشورت پزشك باشد.
رعايت بهداشت مو، شست‌وشو با شامپوي مناسب نوع مو، برس كشيدن ملايم و منظم (نه زياده از حد) مو با برس نرم و فاقد دانه‌هاي نوك‌ تيز، و خودداري از برس كشيدن مو در زمان خيس بودن آن از نكاتي است كه مانع ريزش بي‌مورد مو مي‌شود.
همچنين هر نوع كششي، از جمله محكم بستن موها يا بافتن سفت مي‌تواند از عوامل ريزش مو باشد. ماساژ و دستكاري‌هاي شديد و طولاني‌مدت و استفادة مكرر از سشوار نيز مي‌تواند منجر به ريزش مو شود. به‌نظر مي‌رسد اين شايع‌ترين علت كم‌پشتي موي سر در زنان و مردان جوان و ميانسال باشد. در اين حالت، درمان خاصي براي تسهيل و سرعت بخشيدن به رشد مجدد موها وجود ندارد و خود‌به‌خود با قطع عامل محرك به مرور زمان به شكل اوليه بازمي‌گردد.
 اما بايد توجه داشت در صورتي كه عامل تحريك مدت طولاني وجود داشته باشد، ممكن است فوليكول (يا ريشه) ضعيف شود و به ريزش برگشت‌ناپذير منجر شود.
از ميان درمان‌هاي مرسوم و متداول ريزش مو، كه آن هم بايد با مشورت پزشك و در اين مورد پزشك متخصص پوست و مو باشد، مي‌توان از تزريق كورتون به ناحية ريزش مو، تجويز عمومي كورتون (مثلا ً خوردن دارو)، مصرف ماينوكسيديل، آنترالين و ديگر داروهاي تخصصي نام برد.
پيوند مو به روش پانچ، پيوند پايه‌دار مو، كاهش سطح پوست منطقة طاسي و، در نهايت، استفاده از كلاه‌گيس از روش‌هاي ديگر مقابله با ريزش مو و طاسي سر هستند.
مراقبت از موي خشك و شكننده
شست‌‌وشوي زياد موي سر، استفاده از شويندة نامناسب، استفادة طولاني‌مدت و مكرر از مواد آرايشي شيميايي و قرار گرفتن مداوم در معرض نور آفتاب موها را خشك و شكننده مي‌كند.
به‌طور طبيعي غلافي دور مو وجود دارد كه به ‌همراه چربي مترشحه از غدد چربي پوست سر، مانع از تبخير آب موجود در ساقة مو مي‌شود. اگر به هر علتي غلاف دور مو آسيب ببيند، مو قدرت نگهداري آب را از دست مي‌دهد و خشك و شكننده مي‌شود.
استفادة طولاني‌مدت از مواد آرايشي و رنگ مو نيز به بافت ساقة مو آسيب مي‌رساند و سبب خشكي و زبري مو مي‌‌شود. در چنين مواردي، استفاده از شامپوهاي مخصوص و نرم‌كننده‌ها مي‌تواند تا حدودي كمك‌كننده باشد. مولكول‌هاي بزرگ نرم‌كننده مانند لايه‌اي روي ساقة مو را مي‌پوشانند و باعث ترميم آسيب‌هاي آن مي‌‌شوند، ولي در رشد مو تأثيري ندارند. در مجموع، مواد قليايي مانند شامپو، رنگ مو و مواد فر، در صورت تماس مكرر با پوست سر، باعث صدمه و آسيب‌ديدگي غلاف مو مي‌شوند، و همچنين آب كه خود اندكي قليايي است.
 استفاده از كرم‌هاي مخصوص بعد از رنگ كردن مو باعث حفظ رطوبت ساقة مو و مانع از تبخير آب آن مي‌شود.
هنگام استفاده از سشوار، بايد حداقل فاصلة سشوار از مو 20 الي 25 سانتي‌متر باشد و جهت باد آن جابه‌جا شود. باد سشوار نبايد مدت طولاني روي يك قسمت از پوست سر متمركز شود.

ترجمه دكتر زهره مجد

ریزش مو

۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

چطور موهای بلند را باید شست؟

چطور موهای بلند را باید شست؟
موهای مصنوعی
معمولا خانم‌ها دوستدار موهایی بلند هستند، چرا كه می‌توان آنها را با مدل‌های زیبا و متنوع آراست و حالت چهره را دائماً تغییر داد.
البته اگر ندانید كه موهای بلندتان را چگونه آرایش كنید، چهره خود را به كلی خراب خواهید كرد. شستن موهای بلند روش خاصی دارد، در حالی كه شستن موهای كوتاه آسان‌تر است.
اما طریقه شستن و خشك‌كردن موهای بلند به این ترتیب است:
1 - شامپو را فقط روی سرتان بریزید. همان‌طور كه می‌دانید، علت استفاده از شامپو از بین‌ بردن چربی و كثیفی‌هاست. بهتر است شامپو را كف سر خود بمالید، نه انتهای موهایتان و سعی كنید شامپو داخل گوش‌ها نرود. شامپو را در دست‌های خیس‌تان به كف تبدیل كنید و با سر انگشتان، پوست سر را آهسته ماساژ دهید. موهایتان را به یك سمت و یك نقطه جمع نكنید؛ هرچه بیشتر این كار را بكنید، موها بیشتر در هم گره می‌خورد.
2- موها را با آب بشویید و آب اضافی آن را بگیرید. یادتان باشد وقتی موهایتان خیس است، هرگز آنها را نچلانید و نكشید. در عوض دست خود را به آرامی روی كف سرتان گذاشته و فقط آب اضافی را از سطح موها بتكانید.
مضرات استفاده از سشوار بیشتر از مزایای آن است. استفاده از آن فقط احتمال خشك ‌شدن موها را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد كه این حالت باعث خشكی، كم‌آبی، وزكردن و ریزش مو می‌شود.
3 - وقتی مایع حالت‌دهنده را روی موهایتان می‌ریزید، بیشتر روی نوك موها – از گوش به پایین- تمركز كنید. اگر از محلول‌های درمانی برای موهایی كه سر آنها دو شاخه و به اصطلاح موخوره شده‌اند، استفاده می‌كنید، خیلی آرام حالت‌دهنده اضافی را به سمت نوك موها هدایت كنید. همچنین می‌توانید برای درمان خشكی موها از حالت‌دهنده‌های مخصوص موهای خشك و آسیب‌دیده استفاده كرده و به همین روش، آن را بیشتر به سمت نوك موها هدایت كنید.
4 - وقتی برای آخرین‌ بار موها را آبكشی می‌كنید، بهتر است از آب خنك استفاده كنید. این كار باعث می‌شود روزنه‌های پوست، ریز و كوچك شوند و هنگام شانه‌كردن نیز احتمال ریزش موهایتان كمتر می‌شود.
5 - بعضی‌ها بعد از حمام‌كردن و برای خشك‌كردن یا حالت‌دادن به موهایشان، از سشوار استفاده می‌كنند. نكته‌ای كه خیلی از ماها نمی‌دانیم، این است كه با این كار باعث خشك و شكننده‌شدن موهایمان می‌شویم كه در نهایت منجر به موخوره و شكنندگی موها می‌شود. البته استفاده گهگاه از سشوار نمی‌تواند برای موهایتان خطری داشته باشد؛ بنابراین بهتر است بیشتر اوقات اجازه دهید موها در هوای محیط و به طور طبیعی خشك شوند.

 

چند نكته:
- آب گرم باعث بزرگ ‌شدن روزنه‌های پوست می‌شود، در صورتی كه آب سرد آنها را جمع می‌كند. برای همین است كه بیشتر متخصصان توصیه می‌كنند تا قبل از خارج‌شدن از حمام، موها را با آب سرد آبكشی كنید. آب سرد منافذ پوست را منقبض كرده و از فولیكول‌های مو نیز بهتر مراقبت می‌كند.
- موقع شامپو زدن به موها، از جمع‌كردن همه مو بالای سرتان خودداری كنید. این كار نه تنها كمكی به راحتی شست‌وشو نمی‌كند، بلكه باعث گره‌خوردن موها نیز می‌شود.
ستاره سمائی

۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

چطور لکه های قهوه ای پوست را درمان کنیم؟

چطور لکه های قهوه ای پوست را درمان کنیم؟

بروز لکه های تیره و قهوه ای روی پوست در اثر افزایش سن در بعضی افراد حتمی و علت آن تجمع بیش از حد پیگمان یا رنگدانه ملانین در پوست است.
 
ایجاد لک های تیره به دلایل مختلف افزایش سن، بودن در معرض آفتاب، بیماری کبد، یائسگی، ژنتیک، آکنه و استرس بستگی داشته، راه های مختلفی برای بهبود و نیز جلوگیری از تشکیل آن ها وجود دارد.
1- اسکراب:
این روش به برداشته شدن سلول های مرده که باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن لک های تیره می شوند، کمک می کند. لایه بردار هایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند نیز به بهبود قسمت های تیره کمک می کنند.
2- ضد آفتاب:
استفاده روزانه از ضد آفتاب که به کاهش لکه های تیره موجود کمک کرده و مانع ایجاد لک های جدید می شود.
3- لوسیون:
استفاده از لوسیون و کرم هایی که دارای فرمول خاص برای درمان لک هستند. از مارک های معتبر برای درمان لک های دست و صورت استفاده کنید. این محصولات دارای ترکیبات بی رنگ کننده هیدروکینون هستند.
4-میوه و سبزیجات:
خوردن مقدار کافی میوه و سیزیجات به خصوص لیمو، خیار و گوجه فرنگی که به داشتن پوستی سالم کمک می کند، را فراموش نکنید. هیچ چیز مانند مواد غذایی تازه به دلیل داشتن ویتامین های مختلف در سلامت پوست موثر نیست.
5- استفاده هفتگی از ماسک های روشن کننده:
این ماسک ها به تدریج به روشن شدن قسمت هایی که رنگدانه ها تجمع پیدا کرده اند یا همان نقاط تیره کمک می کنند.
6- استفاده از روش های تخصصی:
تحت نظر پزشک متخصص از روش لایه برداری با دستگاه استفاده کنید. در این روش درمانی با استفاده از وکیوم و میکروکریستال های کوچک به آرامی لایه های مرده پوست برداشته شده و به کم رنگ شدن لک های تیره کمک می شود.
 

۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

مصرف مواد قندی باعث پیری زودرس پوست می شود

مصرف مواد قندی باعث پیری زودرس پوست می شود


سلامت نیوز : روش های مقابله با پیری، تزریق فیلرهای پوستی و چربی، مزوتراپی، لیزردرمانی، لاغری موضعی با لیپولیز، ضایعات عروقی پوست، زگیل ها و حساسیت های پوستی از مهمترین موضوعات زیبایی پوست هستند که در این بسته به آن ها پرداخته شده است.

دکتر پروانه ساکت، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انسان از زمان تولد به سمت پیری در حرکت است و برای مقابله با آن، توجه به سلامتی فرد از دوران کودکی امری ضروری است، چرا که جوانی مستقیماً با سلامت عمومی بدن ارتباط دارد.
وی ادامه داد: از آن جایی که 70 درصد علت پیری پوست نور خورشید است، از شش ماهگی باید استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص را برای نوزاد آغاز و از قرار گرفتن او در معرض آفتاب به مدت طولانی پرهیز کرد.
این متخصص تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که مصرف بیش از اندازه مواد قندی باعث پیری زودرس می شود، بنابراین باید کودک را به رژیم غذایی حاوی میوه و سبزی ها و تا حد امکان عاری از چربی، نمک، شیرینی و رنگ های خوراکی عادت داد و از مصرف غذاهای آماده پرهیز کرد.
ساکت خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزشی باعث گردش خون مناسب در بدن و در نتیجه شفافیت و سلامت پوست می شود از این رو ورزش کردن از سنین کودکی یکی از راهکارهای به تعویق انداختن و مقابله با پیری به شمار می رود.
وی، با بیان اهمیت پیشگیری از بیماری ها در سلامت پوست گفت: دیابت، فشارخون بالا و دیگر بیماری های مزمن از علل پیری زودرس هستند و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها از کارهای اولیه مراقبت از پوست محسوب می شوند، چرا که سلامت پوست در گرو سلامت قلب، کبد و کلیه و بطور کل سلامت عمومی بدن است.
این متخصص پوست و مو افزود: با افزایش سن، حجم لایه چربی، عضلات و استخوان های صورت کم می شوند و پوست تحلیل می رود و چین و چروک هایی در اثر نور خورشید یا عادات اخم و خنده بر روی پوست ظاهر خواهند شد که می توان با تزریق ژل و چربی، بوتاکس، لیزر درمانی و روش های جراحی و لیفتینگ آن ها را اصلاح کرد.
ساکت اظهار داشت: مناسب ترین سن برای جوانسازی پوست 35 تا 55 سال است اما افراد بعد از 25 سالگی می توانند از کرم های ضد چروک که حاوی مواد مرطوب کننده و لایه بردار هستند بسته به نیاز خود استفاده کنند.

* تزریق فیلرهای پوستی موقت، بهترین راه حجم دهی به صورت است

ساکت، در ادامه اظهار کرد: فیلرهای پوستی موادی هستند که برای جوانسازی پوست و پرکردن چین و چروک ها، جای آکنه و اسکار، برجسته کردن گونه و لب ها به کار می روند.
وی افزود: فیلرهای پوستی دارای انواع موقت، نیمه موقت و دایم هستند که هم اکنون از فیلرهای موقت که دارای تأییدیه جهانی نیز هستند، بیشتر استفاده می شود که حدود شش ماه تا یکسال دوام دارند.
این متخصص تصریح کرد: دوام فیلرهای پوستی بعد از یکسال بطور کامل از بین نخواهد رفت و بعد از دو تا سه بار تزریق فیلر، اثرات طولانی مدت کلاژن سازی آن آشکار خواهد شد.
ساکت، با اشاره به اهمیت استفاده از فیلرهای مرغوب و دارای تأییدیه وزارت بهداشت و مهارت متخصص در تزریق این مواد گفت: در صورت رعایت نکردن موارد فوق، ممکن است برجستگی های اضافه شبیه به جوش غرور بر روی صورت فرد ظاهر شود و یا اینکه فیلر دچار چسبندگی، حرکت در پوست و ورم های غیرعادی خصوصاً در زیر پلک ها شود.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد نمی توان فیلرهای دایمی را از بدن خارج کرد و این امر باعث از بین رفتن لب یا قسمتی از صورت می شود و واکنش هایی شبیه به آبسه، رنگ قرمز و ترشح ایجاد می کند.
این متخصص افزود: افرادی که دچار حساسیت در دوران حاملگی یا شیردهی هستند و هم چنین بیماران رماتیسمی نباید از فیلرهای پوستی استفاده کنند و موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که باید با تشخیص پزشک این کار برای بیمار انجام شود.
وی اظهار داشت: در مواردی که به حجم دهی محدودی نیاز است از فیلرهایی که دوام طولانی تری نسبت به چربی ها دارند استفاده می شود اما در موارد حجم دهی زیاد، چربی لازم از بدن بیمار گرفته و به صورت تزریق می شود که در مقایسه با فیلرها مقرون به صرفه تر است.

* استفاده از مزوتراپی برای جوانسازی پوست اثربخش نیست

دکتر حبیب انصارین، متخصص بیماری های پوست در ادامه گفت: مزوتراپی به معنی وارد کردن مستقیم یک ماده یا دارو به پوست بدون استفاده خوراکی یا تزریق عضلانی آن است و برای درمان مشکلاتی مانند ریزش موی سکه ای یا گوشت اضافه حاصل از جراحی بکار برده می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بسیاری از متخصصان از طریق مزوتراپی ویتامین ها، مواد دیگری را وارد پوست می کنند که خاصیت درمانی ندارند و همچنین نتایج دراز مدت استفاده از مزوتراپی برای کاربردهای زیبایی هنوز مشخص نشده، بنابر این بهتر است این روش به عنوان یک اقدام تکمیلی و ثانویه در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: بعضی از کلینیک های پوست و مو از مزوتراپی به عنوان روش اصلی جوانسازی پوست یاد می کنند که این ادعاها درست نیست و پایه علمی ندارد و از لحاظ تأثیرات قابل مقایسه با تزریق ژل، بوتاکس و لیزر درمانی نمی باشد.

* استفاده از لیزر برای کاهش عوارض بعد از اعمال جراحی پوست

در ادامه دکتر افسانه علوی، متخصص پوست و مو از کانادا به عوارض بعد از اعمال جراحی پوست اشاره کرد و گفت: این عوارض به چند دسته تقسیم می شوند که دسته اول عوارض ناشی از تغییر رنگدانه ها هستند که بصورت تفاوت در رنگ پوست و کم یا پررنگ شدن آن مشخص می شوند.
این متخصص خاطرنشان کرد: اسکارهای ناشی از اعمال جراحی پوست از دیگر عوارضی هستند که در اثر عفونت های پس از جراحی و یا استفاده از لایه برداری و لیزر عمقی بوجود می آیند.
وی اظهار داشت: پیشگیری از بروز اسکارها با انتخاب محتاطانه بیماران بهترین روش کاهش عوارض بعد از جراحی پوست است و افرادی که پوست خیلی تیره یا خیلی روشن و یا سابقه بعضی بیماری های پوستی را دارند گزینه های مناسبی برای اعمال جراحی پوست نیستند.
علوی افزود: بعد از ایجاد اسکارها می توان با داروهای موضعی و در مراحل بعدی لیزر درمانی تا حدودی این عوارض را کاهش داد.

* ضایعات عروقی پوست در دوران کودکی خود به خود بهبود می یابند

در ادامه دکتر زهرا حلاجی، متخصص بیماری های پوست، ضایعات عروقی پوست را به دو دسته اصلی تقسیم کرد و گفت: همانژیوم های ساده نقاط قرمز رنگ کوچکی هستند که به علت تکثیر سلول های داخل جدار مویرگ تشکیل می‌شوند و تا یك سالگی به حداکثر رشد خود می رسند.
وی تصریح کرد: همانژیم ساده بیشتر در سر و صورت دیده می شود و معمولاً تا سن هشت سالگی خود به خود بهبود می یابد و جای مختصری از خود در پوست باقی می گذارد که با متدهای درمانی قابل اصلاح است.
عضو عیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در مواردی که همانژیوم در جای نامناسبی از صورت قرار گرفته باشد و مانع دید یا غذا خوردن كودك باشد یا به علت بزرگی دچار خونریزی شود باید با استفاده از لیزر و روش های درمانی این ضایعات را برطرف كنیم.
حلاجی همانژیوم های لكه شرابی را نوع دیگری از این ضایعات برشمرد و افزود: همانژیوم لكه شرابی معمولا در نیمه صورت ایجاد می شود و به تدریج پررنگ تر می شود و در صورت عدم درمان یك طرف صورت چاق تر به نظر می رسد و نقاط برجسته ای بر روی آن ظاهر می گردد.
وی اظهار داشت: در همانژیوم لكه شرابی امكان درگیری پلك فوقانی با بیماری و بالا رفتن فشار داخل چشم و نیز تشنج و اختلالات مغزی نیز وجود دارد كه باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی كه ضایعه صرفا پوستی باشد با استفاده از جلسات متعدد با لیزر مخصوص قابل درمان است.
این متخصص خاطر نشان كرد: خال های عروقی از ضایعات پوستی شایع در دوران میانسالی هستند كه به صورت نقاط ریز قرمز رنگ صاف و منظم در تنه و صورت دیده می شوند اما هیچ عارضه ای ندارند و در صورت تمایل فرد با روش های جراحی و لیزر اصلاح می شوند.
وی با بیان اینكه خال های قهوه ای انواع مختلفی دارند افزود: ممكن است ضایعاتی مانند كك و مك كه جنس و ساختار متفاوتی دارند با خال ها اشتباه گرفته شوند و برای این موارد درمان دارویی یا لیزر با نظر پزشك قابل انجام است اما در مورد خال های ملانویستی استفاده از لیزر توصیه نمی شود و روش های جراحی برای این منظور مناسب تر هستند.

*انجام لیپولیز به افراد دارای اضافه وزن زیاد توصیه نمی شود

دكتر مرضیه موذن زاده متخصص پوست و مو، لیپولیز را یكی از روش های جدید لاغری موضعی در ایران برشمرد و گفت: در روش لیپولیز با استفاده از انرژی لیزر در طول موج های مختلف سلول های چربی را تخریب می كنند.
وی تصریح كرد: لیپولیز یك روش سرپایی و بی خطر برای خارج كردن چربی از نواحی شكم، پهلو، ران، بازو و زیر چانه است.
این متخصص اظهار داشت: استفاده از این روش برای افرادی كه دارای اضافه وزن كمی هستند مناسب تر هستند چرا كه در لیپولیز نمی توان حجم زیادی از چربی را بیرون كشید و میزان استاندارد آن برای هر بار استخراج حداكثر یك لیتر چربی از بدن است.
موذن زاده خاطر نشان كرد: افرادی كه از داروهای رقیق كننده خون استفاده می كنند بیماران دیابتیك، بیماران دارای اختلالات انعقادی خون و افراد دارای اضافه وزن زیاد، گزینه های مناسبی برای انجام عمل لیپولیز نیستند.

*خاراندن و كندن سطح زگیل ها، باعث افزایش تعداد آنها می شود

دكتر پرویز طوسی، رئیس انجمن متخصصان پوست ایران در ادامه افزود: زگیل یك بیماری ویروسی است كه به صورت دانه های برجسته بر روی پوست مشخص می شود و بیشتر نقاط سیاهرنگی به علت خونریزی داخل پوست بر روی آن وجود دارد.
این متخصص پوست و مو، زگیل را یك بیماری شایع در سنین كودكی و نوجوانی دانست و گفت: زگیل ها بیشتر روی نواحی دست و پا دیده می شوند و نیازی به درمان ندارند چرا كه در طی 2 تا 3 سال معمولا خود به خود برطرف می شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: اگر فردی به دلایل زیبایی تمایل به برداشتن زگیل داشته باشد می تواند از داروهای موضعی، سرما درمانی (فریز كردن) و یا سوزاندن استفاده كند اما بكارگیری روش های جراحی، به علت احتمال برگشت بیماری و همچنین باقی ماندن جای زخم به بیماران توصیه نمی شود.
طوسی تصریح كرد: كنده شدن سطح زگیل و ترشح مایع حاوی ویروس HPV خصوصا در زگیل های مسطح باعث تلقیح این بیماری به نواحی دیگر بدن می شود بنابراین باید از خاراندن و كیسه كشیدن روی زگیل ها خودداری كرد.
وی در خصوص راه های انتقال این بیماری افزود: تماس های لمسی و استفاده از وسایل شخصی افراد مبتلا به زگیل باعث انتقال این بیماری خواهد شد و نیز راه رفتن در استخر و سوناهای عمومی با پای برهنه ممكن است باعث ایجاد زگیل كف پا شود.
این متخصص خاطر نشان كرد: در افرادی كه دچار نقص در سیستم ایمنی بدن هستند زگیل ها بهبود نمی یابند و به علت ضعف سیستم دفاعی بدن تعداد آنها افزایش پیدا می كند و نسبت به درمان مقاوم خواهند بود.


*حساسیت های پوست عمر بیماران را كم می كند

دكتر منصور كاشانی نصیری، متخصص بیماری های پوست، با بیان اینكه علت 4 تا 7 درصد مراجعات به كلینیك های تخصصی حساسیت های تماسی پوست (حساسیت هایی كه از طریق ساعت و یا بدلیجات ایجاد می شوند) است ادامه داد: حساسیت های تماسی بعد از آنكه دومین بیماری پوستی هستند كه بار گرانی را به سلامت جامعه تحمیل می كنند و در هر 100 هزار نفر باعث كم شدن 5/55 سال از عمر افراد می شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطر نشان كرد: شایع ترین علامت حساسیت های تماسی، خارش و ایجاد دانه های ریز آبدار در سطح پوست است كه در نواحی حساس مانند پلك و اطراف چشم مقدار كمی از ماده حساسیت زا می تواند باعث به وجود آمدن انواع حساسیت های پوستی مانند اگزما و درماتیت ها شود.
وی اظهار داشت: سولفات نیكل شایع ترین حساس كننده پوست در ایران و جهان است كه در بسیاری از وسایل مانند كلید، بند ساعت، سماور و حتی در مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و بعضی ادویه جات وجود دارد كه تماس یا خوردن آن باعث ایجاد حساسیت می شود.
نصیری كاشانی تصریح كرد: كرومات پتاسیم كه در چرم ها، چسب و كبریت وجود دارد عطرها و كلرید كبالت كه در مواد دندان پزشكی كاربرد دارد از دیگر مواد حساسیت زا هستند كه بیمار باید با آگاهی از حساسیت به این مواد از آنها دوری كند.
این متخصص گفت: جهت تشخیص حساسیت های پوستی، از Patchtest (پچ تست) استفاده می شود كه شامل شایع ترین مواد ایجاد كننده حساسیت در جهان است و به مدت 48 ساعت در پشت بیمار چسبانده می شود و برای درمان حساسیت های پوستی بكار برده می شود.


*درماتیت اتوپیك و خشكی شدید شایع ترین مشكل پوستی كودكان است


دكتر الهام بهرنگی، متخصص بیماری های پوست، با بیان اینكه درماتیت اتوپیك شایع ترین بیماری پوستی در سنین نوزادی و كودكی است افزود:‌درماتیت اتوپیك (اگزمای سرشتی) با خشكی شدید و پوسته ریزی بعد از 3 ماهگی مشخص می شود و با پیشرفت بیماری قرمزی و خارش، دانه های آبدار و اگزمای حاد ایجاد می شود كه ممكن است با عفونت ثانویه بر روی محل خشكی پوست همراه باشد.
وی اظهار داشت: در بعضی موارد درماتیت اتوپیك با درگیری های تنفسی همراه است كه علائمی مانند حملات آسم، رینیت آلرژیك (تب یونجه) و آبریزش بینی یا چشم دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطر نشان كرد: درماتیت اتوپیك در نواحی صورت و گونه ها، داخل آرنج، دست ها، پشت زانو و پاها دیده می شود و در اكثر موارد تا سن 12 سالگی بهبود می یابد.
این متخصص به والدین توصیه كرد از تماس بیماران با مواد محرك جلوگیری و در طول روز و خصوصا پس از استحمام از كرم های نرم كننده برای كودكان استفاده كنند.
بهرنگی تصریح كرد: اگر بیماری درماتیت اتوپیك درمان نشود باعث آزار، مشكلات خواب و كاهش رشد كودك می شود و در بزرگسالی ممكن است به شكل اگزمای دست ادامه پیدا كند بنابراین بهتر است با داروهای خوراكی و موضعی نسبت به رفع این مشكل اقدام كرد

مصرف مواد قندی باعث پیری زودرس پوست می شود

مصرف مواد قندی باعث پیری زودرس پوست می شود


سلامت نیوز : روش های مقابله با پیری، تزریق فیلرهای پوستی و چربی، مزوتراپی، لیزردرمانی، لاغری موضعی با لیپولیز، ضایعات عروقی پوست، زگیل ها و حساسیت های پوستی از مهمترین موضوعات زیبایی پوست هستند که در این بسته به آن ها پرداخته شده است.

دکتر پروانه ساکت، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انسان از زمان تولد به سمت پیری در حرکت است و برای مقابله با آن، توجه به سلامتی فرد از دوران کودکی امری ضروری است، چرا که جوانی مستقیماً با سلامت عمومی بدن ارتباط دارد.
وی ادامه داد: از آن جایی که 70 درصد علت پیری پوست نور خورشید است، از شش ماهگی باید استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص را برای نوزاد آغاز و از قرار گرفتن او در معرض آفتاب به مدت طولانی پرهیز کرد.
این متخصص تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که مصرف بیش از اندازه مواد قندی باعث پیری زودرس می شود، بنابراین باید کودک را به رژیم غذایی حاوی میوه و سبزی ها و تا حد امکان عاری از چربی، نمک، شیرینی و رنگ های خوراکی عادت داد و از مصرف غذاهای آماده پرهیز کرد.
ساکت خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزشی باعث گردش خون مناسب در بدن و در نتیجه شفافیت و سلامت پوست می شود از این رو ورزش کردن از سنین کودکی یکی از راهکارهای به تعویق انداختن و مقابله با پیری به شمار می رود.
وی، با بیان اهمیت پیشگیری از بیماری ها در سلامت پوست گفت: دیابت، فشارخون بالا و دیگر بیماری های مزمن از علل پیری زودرس هستند و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها از کارهای اولیه مراقبت از پوست محسوب می شوند، چرا که سلامت پوست در گرو سلامت قلب، کبد و کلیه و بطور کل سلامت عمومی بدن است.
این متخصص پوست و مو افزود: با افزایش سن، حجم لایه چربی، عضلات و استخوان های صورت کم می شوند و پوست تحلیل می رود و چین و چروک هایی در اثر نور خورشید یا عادات اخم و خنده بر روی پوست ظاهر خواهند شد که می توان با تزریق ژل و چربی، بوتاکس، لیزر درمانی و روش های جراحی و لیفتینگ آن ها را اصلاح کرد.
ساکت اظهار داشت: مناسب ترین سن برای جوانسازی پوست 35 تا 55 سال است اما افراد بعد از 25 سالگی می توانند از کرم های ضد چروک که حاوی مواد مرطوب کننده و لایه بردار هستند بسته به نیاز خود استفاده کنند.

* تزریق فیلرهای پوستی موقت، بهترین راه حجم دهی به صورت است

ساکت، در ادامه اظهار کرد: فیلرهای پوستی موادی هستند که برای جوانسازی پوست و پرکردن چین و چروک ها، جای آکنه و اسکار، برجسته کردن گونه و لب ها به کار می روند.
وی افزود: فیلرهای پوستی دارای انواع موقت، نیمه موقت و دایم هستند که هم اکنون از فیلرهای موقت که دارای تأییدیه جهانی نیز هستند، بیشتر استفاده می شود که حدود شش ماه تا یکسال دوام دارند.
این متخصص تصریح کرد: دوام فیلرهای پوستی بعد از یکسال بطور کامل از بین نخواهد رفت و بعد از دو تا سه بار تزریق فیلر، اثرات طولانی مدت کلاژن سازی آن آشکار خواهد شد.
ساکت، با اشاره به اهمیت استفاده از فیلرهای مرغوب و دارای تأییدیه وزارت بهداشت و مهارت متخصص در تزریق این مواد گفت: در صورت رعایت نکردن موارد فوق، ممکن است برجستگی های اضافه شبیه به جوش غرور بر روی صورت فرد ظاهر شود و یا اینکه فیلر دچار چسبندگی، حرکت در پوست و ورم های غیرعادی خصوصاً در زیر پلک ها شود.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد نمی توان فیلرهای دایمی را از بدن خارج کرد و این امر باعث از بین رفتن لب یا قسمتی از صورت می شود و واکنش هایی شبیه به آبسه، رنگ قرمز و ترشح ایجاد می کند.
این متخصص افزود: افرادی که دچار حساسیت در دوران حاملگی یا شیردهی هستند و هم چنین بیماران رماتیسمی نباید از فیلرهای پوستی استفاده کنند و موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که باید با تشخیص پزشک این کار برای بیمار انجام شود.
وی اظهار داشت: در مواردی که به حجم دهی محدودی نیاز است از فیلرهایی که دوام طولانی تری نسبت به چربی ها دارند استفاده می شود اما در موارد حجم دهی زیاد، چربی لازم از بدن بیمار گرفته و به صورت تزریق می شود که در مقایسه با فیلرها مقرون به صرفه تر است.

* استفاده از مزوتراپی برای جوانسازی پوست اثربخش نیست

دکتر حبیب انصارین، متخصص بیماری های پوست در ادامه گفت: مزوتراپی به معنی وارد کردن مستقیم یک ماده یا دارو به پوست بدون استفاده خوراکی یا تزریق عضلانی آن است و برای درمان مشکلاتی مانند ریزش موی سکه ای یا گوشت اضافه حاصل از جراحی بکار برده می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بسیاری از متخصصان از طریق مزوتراپی ویتامین ها، مواد دیگری را وارد پوست می کنند که خاصیت درمانی ندارند و همچنین نتایج دراز مدت استفاده از مزوتراپی برای کاربردهای زیبایی هنوز مشخص نشده، بنابر این بهتر است این روش به عنوان یک اقدام تکمیلی و ثانویه در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: بعضی از کلینیک های پوست و مو از مزوتراپی به عنوان روش اصلی جوانسازی پوست یاد می کنند که این ادعاها درست نیست و پایه علمی ندارد و از لحاظ تأثیرات قابل مقایسه با تزریق ژل، بوتاکس و لیزر درمانی نمی باشد.

* استفاده از لیزر برای کاهش عوارض بعد از اعمال جراحی پوست

در ادامه دکتر افسانه علوی، متخصص پوست و مو از کانادا به عوارض بعد از اعمال جراحی پوست اشاره کرد و گفت: این عوارض به چند دسته تقسیم می شوند که دسته اول عوارض ناشی از تغییر رنگدانه ها هستند که بصورت تفاوت در رنگ پوست و کم یا پررنگ شدن آن مشخص می شوند.
این متخصص خاطرنشان کرد: اسکارهای ناشی از اعمال جراحی پوست از دیگر عوارضی هستند که در اثر عفونت های پس از جراحی و یا استفاده از لایه برداری و لیزر عمقی بوجود می آیند.
وی اظهار داشت: پیشگیری از بروز اسکارها با انتخاب محتاطانه بیماران بهترین روش کاهش عوارض بعد از جراحی پوست است و افرادی که پوست خیلی تیره یا خیلی روشن و یا سابقه بعضی بیماری های پوستی را دارند گزینه های مناسبی برای اعمال جراحی پوست نیستند.
علوی افزود: بعد از ایجاد اسکارها می توان با داروهای موضعی و در مراحل بعدی لیزر درمانی تا حدودی این عوارض را کاهش داد.

* ضایعات عروقی پوست در دوران کودکی خود به خود بهبود می یابند

در ادامه دکتر زهرا حلاجی، متخصص بیماری های پوست، ضایعات عروقی پوست را به دو دسته اصلی تقسیم کرد و گفت: همانژیوم های ساده نقاط قرمز رنگ کوچکی هستند که به علت تکثیر سلول های داخل جدار مویرگ تشکیل می‌شوند و تا یك سالگی به حداکثر رشد خود می رسند.
وی تصریح کرد: همانژیم ساده بیشتر در سر و صورت دیده می شود و معمولاً تا سن هشت سالگی خود به خود بهبود می یابد و جای مختصری از خود در پوست باقی می گذارد که با متدهای درمانی قابل اصلاح است.
عضو عیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در مواردی که همانژیوم در جای نامناسبی از صورت قرار گرفته باشد و مانع دید یا غذا خوردن كودك باشد یا به علت بزرگی دچار خونریزی شود باید با استفاده از لیزر و روش های درمانی این ضایعات را برطرف كنیم.
حلاجی همانژیوم های لكه شرابی را نوع دیگری از این ضایعات برشمرد و افزود: همانژیوم لكه شرابی معمولا در نیمه صورت ایجاد می شود و به تدریج پررنگ تر می شود و در صورت عدم درمان یك طرف صورت چاق تر به نظر می رسد و نقاط برجسته ای بر روی آن ظاهر می گردد.
وی اظهار داشت: در همانژیوم لكه شرابی امكان درگیری پلك فوقانی با بیماری و بالا رفتن فشار داخل چشم و نیز تشنج و اختلالات مغزی نیز وجود دارد كه باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی كه ضایعه صرفا پوستی باشد با استفاده از جلسات متعدد با لیزر مخصوص قابل درمان است.
این متخصص خاطر نشان كرد: خال های عروقی از ضایعات پوستی شایع در دوران میانسالی هستند كه به صورت نقاط ریز قرمز رنگ صاف و منظم در تنه و صورت دیده می شوند اما هیچ عارضه ای ندارند و در صورت تمایل فرد با روش های جراحی و لیزر اصلاح می شوند.
وی با بیان اینكه خال های قهوه ای انواع مختلفی دارند افزود: ممكن است ضایعاتی مانند كك و مك كه جنس و ساختار متفاوتی دارند با خال ها اشتباه گرفته شوند و برای این موارد درمان دارویی یا لیزر با نظر پزشك قابل انجام است اما در مورد خال های ملانویستی استفاده از لیزر توصیه نمی شود و روش های جراحی برای این منظور مناسب تر هستند.

*انجام لیپولیز به افراد دارای اضافه وزن زیاد توصیه نمی شود

دكتر مرضیه موذن زاده متخصص پوست و مو، لیپولیز را یكی از روش های جدید لاغری موضعی در ایران برشمرد و گفت: در روش لیپولیز با استفاده از انرژی لیزر در طول موج های مختلف سلول های چربی را تخریب می كنند.
وی تصریح كرد: لیپولیز یك روش سرپایی و بی خطر برای خارج كردن چربی از نواحی شكم، پهلو، ران، بازو و زیر چانه است.
این متخصص اظهار داشت: استفاده از این روش برای افرادی كه دارای اضافه وزن كمی هستند مناسب تر هستند چرا كه در لیپولیز نمی توان حجم زیادی از چربی را بیرون كشید و میزان استاندارد آن برای هر بار استخراج حداكثر یك لیتر چربی از بدن است.
موذن زاده خاطر نشان كرد: افرادی كه از داروهای رقیق كننده خون استفاده می كنند بیماران دیابتیك، بیماران دارای اختلالات انعقادی خون و افراد دارای اضافه وزن زیاد، گزینه های مناسبی برای انجام عمل لیپولیز نیستند.

*خاراندن و كندن سطح زگیل ها، باعث افزایش تعداد آنها می شود

دكتر پرویز طوسی، رئیس انجمن متخصصان پوست ایران در ادامه افزود: زگیل یك بیماری ویروسی است كه به صورت دانه های برجسته بر روی پوست مشخص می شود و بیشتر نقاط سیاهرنگی به علت خونریزی داخل پوست بر روی آن وجود دارد.
این متخصص پوست و مو، زگیل را یك بیماری شایع در سنین كودكی و نوجوانی دانست و گفت: زگیل ها بیشتر روی نواحی دست و پا دیده می شوند و نیازی به درمان ندارند چرا كه در طی 2 تا 3 سال معمولا خود به خود برطرف می شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: اگر فردی به دلایل زیبایی تمایل به برداشتن زگیل داشته باشد می تواند از داروهای موضعی، سرما درمانی (فریز كردن) و یا سوزاندن استفاده كند اما بكارگیری روش های جراحی، به علت احتمال برگشت بیماری و همچنین باقی ماندن جای زخم به بیماران توصیه نمی شود.
طوسی تصریح كرد: كنده شدن سطح زگیل و ترشح مایع حاوی ویروس HPV خصوصا در زگیل های مسطح باعث تلقیح این بیماری به نواحی دیگر بدن می شود بنابراین باید از خاراندن و كیسه كشیدن روی زگیل ها خودداری كرد.
وی در خصوص راه های انتقال این بیماری افزود: تماس های لمسی و استفاده از وسایل شخصی افراد مبتلا به زگیل باعث انتقال این بیماری خواهد شد و نیز راه رفتن در استخر و سوناهای عمومی با پای برهنه ممكن است باعث ایجاد زگیل كف پا شود.
این متخصص خاطر نشان كرد: در افرادی كه دچار نقص در سیستم ایمنی بدن هستند زگیل ها بهبود نمی یابند و به علت ضعف سیستم دفاعی بدن تعداد آنها افزایش پیدا می كند و نسبت به درمان مقاوم خواهند بود.


*حساسیت های پوست عمر بیماران را كم می كند

دكتر منصور كاشانی نصیری، متخصص بیماری های پوست، با بیان اینكه علت 4 تا 7 درصد مراجعات به كلینیك های تخصصی حساسیت های تماسی پوست (حساسیت هایی كه از طریق ساعت و یا بدلیجات ایجاد می شوند) است ادامه داد: حساسیت های تماسی بعد از آنكه دومین بیماری پوستی هستند كه بار گرانی را به سلامت جامعه تحمیل می كنند و در هر 100 هزار نفر باعث كم شدن 5/55 سال از عمر افراد می شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطر نشان كرد: شایع ترین علامت حساسیت های تماسی، خارش و ایجاد دانه های ریز آبدار در سطح پوست است كه در نواحی حساس مانند پلك و اطراف چشم مقدار كمی از ماده حساسیت زا می تواند باعث به وجود آمدن انواع حساسیت های پوستی مانند اگزما و درماتیت ها شود.
وی اظهار داشت: سولفات نیكل شایع ترین حساس كننده پوست در ایران و جهان است كه در بسیاری از وسایل مانند كلید، بند ساعت، سماور و حتی در مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و بعضی ادویه جات وجود دارد كه تماس یا خوردن آن باعث ایجاد حساسیت می شود.
نصیری كاشانی تصریح كرد: كرومات پتاسیم كه در چرم ها، چسب و كبریت وجود دارد عطرها و كلرید كبالت كه در مواد دندان پزشكی كاربرد دارد از دیگر مواد حساسیت زا هستند كه بیمار باید با آگاهی از حساسیت به این مواد از آنها دوری كند.
این متخصص گفت: جهت تشخیص حساسیت های پوستی، از Patchtest (پچ تست) استفاده می شود كه شامل شایع ترین مواد ایجاد كننده حساسیت در جهان است و به مدت 48 ساعت در پشت بیمار چسبانده می شود و برای درمان حساسیت های پوستی بكار برده می شود.


*درماتیت اتوپیك و خشكی شدید شایع ترین مشكل پوستی كودكان است


دكتر الهام بهرنگی، متخصص بیماری های پوست، با بیان اینكه درماتیت اتوپیك شایع ترین بیماری پوستی در سنین نوزادی و كودكی است افزود:‌درماتیت اتوپیك (اگزمای سرشتی) با خشكی شدید و پوسته ریزی بعد از 3 ماهگی مشخص می شود و با پیشرفت بیماری قرمزی و خارش، دانه های آبدار و اگزمای حاد ایجاد می شود كه ممكن است با عفونت ثانویه بر روی محل خشكی پوست همراه باشد.
وی اظهار داشت: در بعضی موارد درماتیت اتوپیك با درگیری های تنفسی همراه است كه علائمی مانند حملات آسم، رینیت آلرژیك (تب یونجه) و آبریزش بینی یا چشم دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطر نشان كرد: درماتیت اتوپیك در نواحی صورت و گونه ها، داخل آرنج، دست ها، پشت زانو و پاها دیده می شود و در اكثر موارد تا سن 12 سالگی بهبود می یابد.
این متخصص به والدین توصیه كرد از تماس بیماران با مواد محرك جلوگیری و در طول روز و خصوصا پس از استحمام از كرم های نرم كننده برای كودكان استفاده كنند.
بهرنگی تصریح كرد: اگر بیماری درماتیت اتوپیك درمان نشود باعث آزار، مشكلات خواب و كاهش رشد كودك می شود و در بزرگسالی ممكن است به شكل اگزمای دست ادامه پیدا كند بنابراین بهتر است با داروهای خوراكی و موضعی نسبت به رفع این مشكل اقدام كرد

۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

آناتومی و وظایف مو به بیان ساده

آناتومی و وظایف مو به بیان ساده

وظیفه مو برقراری زیبایی و محافظت از پوست سر در برابر عوامل مختلف است.
مو، مانند درخت، علاوه برآنچه که در ظاهر دیده می شود، قسمت هایی دارد که از نظر پنهان اند و در زیر پوست سر قرار گرفته اند، ریشه مو از ساختاری لوله مانند موسوم به فولیکول مو برخوردار است. سلول های جدید در ریشه مو ساخته می شوند. این سلول ها در اثر رشد و تقسیم از پوست سر خارج و رشد قابل مشاهده مو را موجب می شود.
شاید تعجب کنید که وقتی مو قابل مشاهده می شود زمانی است که تبدیل به بافت مرده (شبیه به نوک ناخن) شده است.
هر تار مو از دو بخش اصلی، یعنی ساقه (تنه) و فولیکول (ریشه) تشکیل می شود. ساقه مو از سلول های قدیمی که در اثر رشد سلول های جدید به بیرون از سطح پوست رانده می شوند ساخته شده است.
ساقه مو از سه قسمت کوتیکول (بشره)، کورتکس (قشر) و مغز تشکیل می شود. کوتیکول لایه خارجی ساقه مو را تشکیل می دهد و از سلول های شفافی تشکیل می شود که مانند فلس ماهی یکدیگر را می پوشانند. وضعیت کلی مو تا حد زیاد به وسیله وضعیت کوتیکول مشخص می شود. و این لایه، کش سانی (قابلیت ارتجاع) و انعطاف پذیری مو را موجب می شود. کورتکس (قشر) مو، لایه میانی است و از رشته های طناب مانند پروتئینی ساخته می شود. و کوتیکول از آن محافظت به عمل می آورد. چنانچه کوتیکول مو آسیب ببیند کورتکس بدون محافظ باقی می ماند و رطوبت خود را از دست می دهد وعوارضی، مانند مو خوره ایجاد می شوند. مغز مو ساختمان محافظ تار مو است. نکته جالب توجه آنکه ممکن است این لایه موجود نباشد یا از بین برود، بدون اینکه تار مو ضعیف شود.
ریشه (فولیکول) مو حاوی چندین لایه است که هر یک وظایف مختلفی دارند. در قاعده فولیکول، برآمدگی ای به نام پاپیلا قرار دارد که حاوی مویرگ ها یا رگ های خونی ظریف است که مسول تغذیه سلول ها هستند. قسمت زنده مو، بخشی است که پاپیلا را احاطه می کند و پیاز
(بولب؛bulb) نام دارد و تنها قسمتی است که به وسیله مویرگ ها تغذیه می شود. سلول های پیاز مو هر 23 تا 72 ساعت، یعنی زودتر از هر سلول دیگری در بدن تقسیم می شوند.
فولیکول مو به وسیله دو غلاف احاطه می شود. غلاف داخلی در ادامه ساقه مو قرار دارد و در زیر منفذ غده چربی (سباسه) خاتمه می یابد. غلاف خارجی در تمام مسیر، تا قاعده امتداد پیدا می کند. عضله ای به نام عضله راست نگه دارنده مو در زیرغده به یک لایه فیبری در دور غلاف بیرونی متصل می شود که انقباض آن موجب راست ایستادن مو می شود. 
ریزش مو

۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

مقابله با ريزش مو

مقابله با ريزش مو

مقابله با ريزش مو
ریزش مو ممکن است به علل مختلفی ایجاد شود، از جمله تغییرات هورمونی، داروها،‌ پرتوتابی یا ساخت ژنتیکی شما. این توصیه‌ها...
 
ریزش مو ممکن است به علل مختلفی ایجاد شود، از جمله تغییرات هورمونی، داروها،‌ پرتوتابی یا ساخت ژنتیکی شما.
 این توصیه‌ها به مواجهه با ریزش مو کمک می‌کند:
  • ریزش مو ممکن است دائمی نباشد. هنگامی ریزش مو عارضه جانبی یک بیماری، دارو یا پرتو درمانی است، احتمالا پس از رقع این عامل، مو دوباره به خودی خود رشد خواهد کرد. شما می‌توانید در این مدت از کلاه و کلاه‌گیس استفاده کنید تا مو دوباره رشد کند.
  •  ریزش مو که به علت تغییرات هورمونی، سن یا وراثت رخ می‌دهد، ممکن است با داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل یا داروهای خوراکی مانند فیناستراید قابل درمان باشد. در مورد هیچکدام از این دو دارو نمی‌توان تضمین کرد که بر هر فردی موثر باشد.
  • جراحی پیوند مو می‌تواند با موی به دست آمده از بقیه سر، موی ریخته‌شده را جایگزین کند.
  • محل‌های طاس‌شده را می‌توان با کلاه‌گیس، بافتن مو یا آرایش متفاوت مو پوشاند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: hamshahrionline.ir

۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

کرم پف صورت

کرم پف صورت


پوست

موارد مصرف‌: ضدلک‌، پف‌کننده‌ و سفت‌کننده،زیبا کننده پوست،درمان جوش در ناحیه گونه و پیشانی،لیفتینگ و فرم دهی به پوست صورت،

مواد تشکیل‌دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ پودر مروارید، گلیسیرین‌ BP و ویتامین‌ E

شماره مجوز بهداشت:100241012009


نحوه‌ اثربخشی‌: این‌ کرم‌ تنها کرم‌ لایه‌ بردار بدون‌ دانه‌های‌ ریز شن‌ مانند است‌ که‌ فقط‌سلولهای‌ مرده‌ پوست‌ را بر می‌دارد و منافذ پوست‌ را بدون‌ باز کردن‌ تمیز می‌کند.چربی‌های‌ اضافی‌ پوست‌ که‌ باعث‌ بوجود آمدن‌ جوشها در قسمتهای‌ گونه‌ و پیشانی‌می‌شوند را از بین‌ می‌برد. همچنین‌ باعث‌ لیفتینگ‌ و فرم‌دهی‌ به‌ پوست‌ صورت‌ می‌شود. کرم‌ از راه‌ منافذ پوستی‌وارد سلولهای‌ پوستی‌ می‌شود و سلولهای‌ ملانین‌ غیرطبیعی‌ تغییر یافته‌ را می‌شکند وظرف‌ دو هفته‌ دو الی‌ سه‌ درجه‌، پوست‌ را زیباتر و روشنتر می‌کند و عضلات‌ صورت‌ وگردن‌ را حجم‌ می‌دهد و باعث‌ پف‌ صورت‌، گردن‌ و دورچشم‌ می‌شود.

طریقه‌ مصرف‌: کرم‌ را به‌ آرامی‌ روی‌ پوست‌ ماساژ می‌هیم‌ تا یک‌ لایه‌ ظریف‌، نرم‌ ودرخشنده‌ مانند مروارید روی‌ پوست‌ ایجاد شود. روزی‌ دو بار پس‌ از شستشوی‌ کامل‌صورت‌ استعمال‌ شود. حداقل‌ دو هفته‌ باید کرم‌ را استعمال‌ کنید تا نتیجه‌ را مشاهده‌کنید

سسسسسیط

تماس
09197655266
09358849700

جوش صورت

جوش


موارد مصرف‌: روشن‌کننده‌، ضدجوش‌ و خوشبوکننده‌ پوست‌



شماره مجوز بهداشتی : 107711012002


مواد تشکیل‌ دهنده‌ اصلی‌:
عصاره‌ ستاره‌ دریایی‌ و دیگر آبزیان‌ دریایی‌، AHA (آنتی‌ هیدروکسی‌ اسید)، ویتامین‌ A و ویتامین‌ E



نحوه‌ اثربخشی‌: این‌ صابون‌ جوشهای‌ پوستی را از بین‌ می‌برد و پوست‌ را خوشبو و جوان‌ می‌کند در حقیقت‌ باعث‌ روشن‌ شدن‌ پوست‌ می‌شود، صابون‌ ضد آکنه‌ می‌باشد.AHA باعث‌ از بین‌ رفتن‌ لایه‌ فوقانی‌ و مرده‌ پوست‌ و تشکیل‌ یک‌ لایه‌ جدید صاف‌ و یکرنگ‌ می‌شود. ویتامین‌ E به‌ آن‌ نرمی‌ و لطافت‌ می‌بخشد. ویتامین‌ A از التهابات‌ و آسیبهای‌ ناشی‌ ازAHA جلوگیری‌ میکند. مناسب‌ برای‌ انواع‌ پوستها می‌باشد.



طریقه‌ مصرف‌: صابون‌ را به‌ صورت‌ و بدن‌ مرطوب‌ بمالید. حدود یک‌ دقیقه‌ بر روی‌ صورت‌ و چهار دقیقه‌ بروی‌ بدن‌ ماساژ دهید تا جذب‌ شود، سپس‌آبکشی‌ نمایید. معمولاً صبح‌ یکبار و شب‌ هم‌ یکبار استعمال‌ نمایید.



هشدار:


در طول مصرف و تا 2 هفته بعد از قطع مصرف از ضد آفتاب استفاده شود.



برخی از امکانات و قابلیتها:

حاوی عصاره ستاره دریایی

حاوی چیتوسان

حاوی AHA

حاوی ویتامین A,E

از بین برنده جوش

روشن کننده

خوشبو کننده پوست

شماره مجوز بهداشتی : 107711012002
جوش صورت

تماس
09197655266
09358848800
 روشن شدن پوست،کرم روشن کننده پوست،روشن شدن پوست صورت،صابون روشن کننده،صابون روشن کننده پوست،ماسک برای روشن شدن پوست،جوش صورت،درمان جوش صورت،درمان جوش،ضد جوش،ماسک صورت برای جوش،درمان جای جوش،ویتامین

۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

ضد آفتاب ها

ضد آفتاب ها
نحوه عمل داروهای ضد آفتاب
داروهای ضد آفتاب 3 گروهند:
ضد آفتاب های فیزیکی: که از مواد ساخته شده اند که سبب انعکاس و دفع نور تابیده شده به سطح پوست می شوند. مهمترین این مواد عبارتند از اکسیدروی، تیتانیوم دی اکسید و...
ضد آفتاب های شیمیایی: این نوع حاوی یک یا چند نوع ماده شیمیایی هستند که اشعه تابیده شده به سطح پوست را به خود جذب کرده و از آسیب پوستی جلوگیری می کنند. ضد آفتاب های شیمیایی 2 نوعند:
الف) ضد آفتاب های موثر در برابر UVB مثل پارا آمینوبنزوئیک اسید  ( PABA )، سینامات ها ( از قبیل اتیل هگزیل پارامتوکسی سینامات و اکتیل متوکسی سینامات) و سالسیلاتها ( مثل هوموتیل سالسیلات). به علت حساسیت بعضی افراد به PABA، امروز تمایل بیشتر به مصرف ضد آفتاب های عاری از PABA وجود دارد.
ب) ضد آفتاب های موثر در برابر UVA، مثل بنزوفنون هایی چون اکسی بنزوفنون.
ضد آفتاب های ترکیبی: از مواد فیزیکی و شیمیایی با هم استفاده می شود و لذا قدرت آن بیشتر و از لحاظ ظاهری مورد قبول هستند.
قدرت کرم ضد آفتاب: بر اساس SPF یا (عامل محافظت از خورشید) قدرت ضد آفتاب ها سنجیده می شود که عبارت است از نسبت تعداد دقایقی که طول می کشد  تا پوست کرم خورده پس از مواجه با اشعه ماوراء بنفش B قرمز شود، به تعداد دقایقی که پوست کرم نخورده به قرمزی برسد. حداقل SPF توصیه شده 15 است که 93 درصد از اشعه ماوراء بنفش B را مهار می کند.
شایع ترین علت سرطان پوست اشعه ماوراء بنفش B (UVB ) است.
اما UVA عاملی است که موجب پیری پوست می شود.
و اشعه ماوراء بنفش C ( UVC ) سرطان زاترین اشعه است اما در جو توسط لایه اوزون مهار می شود.
استفاده از ضد آفتاب های ضد آب ارجح است زیرا مدت طولانی روی پوست باقی می مانند.
خصوصیات کرم ضد آفتاب خوب:
مقاومت در مقابل شستشو با آب یا عرق کردن.
شماره SPF بالا و مناسب.
حساسیت زایی کم.    
طیف و میدان عمل وسیع بطوریکه طیف های مختلف اشعه ماوراء بنفش را جذب کند.
پوست




برچسب مطلب برای موتورهای جستجو:

محصولات مرتبط:
کرم‌ ضدآفتاب‌ (SPF90)
جلوگیری‌ از صدمات‌ ناشی‌ از آفتاب‌، محافظت‌ پوست‌
توضیحات

۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

علایم و علل پیری پوست

علایم و علل پیری پوست

با افزایش سن، پوست چروکیده و شل می شود و برگشت پذیری و انعطاف خود را از دست می دهد. عروق پوست کم می شود و پوست افراد سفید پوست رنگ پریده تر و کدرتر به نظر می رسد. جوشهای سرسیاه اغلب روی گونه ها و در اطراف چشم ها ظاهر می شوند. مناطقی از پوست که در معرض نور خورشید قرار داشته اند، ضخیم شده، زرد و پر از چین و چروک های عمیق می شود. پوست پشت دستها و ساعد نازک، شکننده، شل و شفاف به نظر می رسد و ممکن است دارای لکه های مایل به سفید و فاقد رنگدانه باشد.
عواملی مثل آب های آهکی، آب داغ، نور خورشید، باد، صابونهای قلیایی، کمبود آب بدن، نوع تغذیه و مواد آرایشی نامناسب سبب پیری پوست می شوند.
راهای جلوگیری از پیری پوست
از آب مناسب که دارای املاح مضر مثل آهک و گچ نباشد، استفاده کرده آب باران از جمله آب های بسیار سالم است.
از آب سرد یا ولرم برای شستشوی صورت و دستها استفاده کرد.
از تماس غیر ضروری با نور خورشید پرهیز کرد.
از مواد ضد آفتاب در هنگام خروج منزل استفاده کرد.
از صابونهای محرک و قلیایی پرهیز شود چرا که سد دفاعی پوست را کاهش می دهند.
تغذیه مناسب که حاوی آب فراوان، املاح و ویتامینهای سودمند برای پوست باشد، همواره مورد توجه قرار گیرد.
هر ماه معاینه شخصی پوست را توسط خودتان انجام دهید تا به هر گونه تغییر رنگ و تغییر در جنس پوست خود آگاه شوید.

 پوست




برچسب مطلب برای موتورهای جستجو:

محصولات مرتبط:
کرم پف صورت
ضدلک‌، پف‌کننده‌ و سفت‌کننده،زیبا کننده پوست،درمان جوش در ناحیه گونه و پیشانی،لیفتینگ و فرم دهی به پوست صورت
توضیحات

۱۳۹۱ آبان ۴, پنجشنبه

علایم و علل پیری پوست

علایم و علل پیری پوست

با افزایش سن، پوست چروکیده و شل می شود و برگشت پذیری و انعطاف خود را از دست می دهد. عروق پوست کم می شود و پوست افراد سفید پوست رنگ پریده تر و کدرتر به نظر می رسد. جوشهای سرسیاه اغلب روی گونه ها و در اطراف چشم ها ظاهر می شوند. مناطقی از پوست که در معرض نور خورشید قرار داشته اند، ضخیم شده، زرد و پر از چین و چروک های عمیق می شود. پوست پشت دستها و ساعد نازک، شکننده، شل و شفاف به نظر می رسد و ممکن است دارای لکه های مایل به سفید و فاقد رنگدانه باشد.
عواملی مثل آب های آهکی، آب داغ، نور خورشید، باد، صابونهای قلیایی، کمبود آب بدن، نوع تغذیه و مواد آرایشی نامناسب سبب پیری پوست می شوند.
راهای جلوگیری از پیری پوست
از آب مناسب که دارای املاح مضر مثل آهک و گچ نباشد، استفاده کرده آب باران از جمله آب های بسیار سالم است.
از آب سرد یا ولرم برای شستشوی صورت و دستها استفاده کرد.
از تماس غیر ضروری با نور خورشید پرهیز کرد.
از مواد ضد آفتاب در هنگام خروج منزل استفاده کرد.
از صابونهای محرک و قلیایی پرهیز شود چرا که سد دفاعی پوست را کاهش می دهند.
تغذیه مناسب که حاوی آب فراوان، املاح و ویتامینهای سودمند برای پوست باشد، همواره مورد توجه قرار گیرد.
هر ماه معاینه شخصی پوست را توسط خودتان انجام دهید تا به هر گونه تغییر رنگ و تغییر در جنس پوست خود آگاه شوید.

 پوست

۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

استرس با موهایتان چه می‌کند؟

استرس با موهایتان چه می‌کند؟


می دانیم که استرس موجب آسیب های جسمی و روحی می شود و روی تمام اندام های ما از جمله پوست و مو، تاثیر می گذارد.

استرس و سلامت موها
یکی از نشانه های تعادل بدن، وجود موهای سالم است. زمانی که تندرست هستیم و از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار داریم، به احتمال زیاد موهایمان نیز درخشان و شاداب به نظر می رسند. هنگامی که از نظر روحی در وضعیت نامطلوبی قرار می گیریم، یا به بعضی از بیماری ها مبتلا می شویم، موهایمان شادابی خود را از دست می دهند، شروع به ریزش می کنند و به دلیل فعالیت زیاد غدد چربی به سرعت چرب می شوند.

استرس می تواند سبب بروز مشکلات ناگهانی در پوست و مو شود و همین مشکلات نیز به خودی خود می توانند بر شدت استرس بیفزایند. با ما همراه شوید تا تاثیر استرس روی موها را بررسی کنیم.

استرس و ریزش موها
استرس در نوجوانان باعث ریزش موی سر می‌شود. قبلا ریزش مو در سنین 35 سالگی مشاهده می‌شد، اما این روزها سن دچار شدن به آن کاهش یافته و به حدود 16 سالگی رسیده است.

استرس‌های بسیار شدید باعث بروز نوعی ریزش مو به نام ریزش موی منطقه‌ای یا طاسی منطقه‌ای می‌شوند که در این مرحله، گلبول‌های سفید خون به فولیکول‌های مو حمله کرده و رشد مو را متوقف می‌نمایند و در طول چند هفته، موهایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند و رشدشان متوقف شده، شروع به ریزش می‌کنند. در پایان به صورت طاسی فرق سر نمایان می‌شود.
اتفاقاتی که انسان را تحت فشار شدید روحی قرار می‌دهند مانند مرگ عزیزان، روند سفید شدن مو را تسریع می‌کند، به شرطی که فرد از لحاظ ژنتیکی هم زمینه آن را داشته باشد
بنابراین برای پیدا کردن علت ریزش مو باید اندکی به عقب برگردیم تا ببینیم که آیا در سه تا شش ماه یا حتی تا نه ماه قبل از ریزش مو، اتفاقی رخ داده است که بتوان ریزش مو را به آن نسبت داد.
از دیگر عوامل موثر در این نوع ریزش مو می توان به تب یا عفونت شدید، اعمال جراحی مهم، آلودگی هوا ورژیم های غذایی نامناسب به ویژه رژیم کم پروتئین و استفاده از بعضی داروها مانند قرص های جلوگیری از بارداری و بعضی داروهای ضدافسردگی اشاره کرد.

شاد بودن و شاد زندگی کردن که یکی از رازهای افزایش عمر است مانع از ریزش مو می‌شود.
اگر ریزش مو به دلیل بیماری نباشد، زنان و مردان می‌توانند با دور کردن فشارهای روحی و شاد بودن، از ریزش موی خود جلوگیری کنند.

سفیدی مو
استرس و سفید شدن موها
علت اصلی سفید شدن مو ژنتیکی است. برخی این باور غلط را دارند که موهایی که زود سفید می‌شود، دیگر نمی‌ریزند، در صورتی که این گونه نیست.
برخی افراد موهای ضخیم و پرپشتی دارند که به صورت ژنتیکی نمی‌ریزد، اما اینکه هرکس موی پرپشت دارد، حتماً مویش زودتر سفید می‌شود، یا اگر سفید شد، نمی‌ریزد، باور غلطی است.

استرس یکی از عوامل مهم سفید شدن مو می باشد. اتفاقاتی که انسان را تحت فشار شدید روحی قرار می‌دهند مانند مرگ عزیزان، روند سفید شدن مو را تسریع می‌کند، به شرطی که فرد از لحاظ ژنتیکی هم زمینه آن را داشته باشد.

متخصصان با دلایل علمی نشان دادند که استرس می‌تواند موجب تغییر رنگ موها و سفید شدن آنها شود.
این متخصصان در دانشگاه کارولینای شمالی دریافته‌اند که چطور هورمون استرس موسوم به آدرنالین موجب بروز آسیب‌هایی به بدن شود که حاصل آن ابتلا به برخی از سرطان‌های خطرناک و یا حتی سفید شدن موها است.
هورمون آدرنالین در دوره‌های کوتاه‌مدت استرس برای بدن مفید است، چون آن را برای مبارزه یا فرار آماده می‌کند، اما وقتی این استرس‌ها دائما وجود داشته باشند و ادامه پیدا کنند، به تدریج به مولکول وراثتی DNA که اصلی‌ترین جزء از وجود انسان و سایر موجودات زنده است، آسیب وارد می‌کند.
فرآوری : زهره لطیفی
بخش سلامت تبیان

۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

4 درمان خانگی برای ریزش مو

4 درمان خانگی برای ریزش مو


ریزش مو همواره یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن سروکار دارند. با ریزش مو زیبایی انسان تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است علاوه بر جسم، مشکلات روحی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

ریزش مو
اگر عوامل محیطی ریزش مو مانند استرس و رژیم غذایی نامناسب را پیدا کنیم،‌ می توانیم با برنامه ریزی درست و با رعایت دستورالعمل های زیر از ریزش مو جلوگیری کنیم.

1- روغن زیتون : استفاده از روغن زیتون برای مو علاوه بر شفاف کردن موها، به رشد موهای جدید هم کمک بسیار زیادی می کند.

سعی کنید قبل از خواب مقداری روغن زیتون به موهای خود بمالید و آن را با پارچه ای (مثل روسری) بپوشانید و بخوابید. فردا صبح موهای خود را بشویید .

اگر چند بار این کار را تکرار کنید، رشد موهای جدید را در سرتان احساس می کنید .

یونانیان قدیم از این روش به عنوان درمان طبیعی ریزش موهای خود استفاده می کردند . این کار سبب حذف باکتری ها از فولیکول های مو می شود که در نهایت منجر به رشد موهای فرد می شود .
هرگز از آب داغ برای شستن تخم مرغ از روی سر خود استفاده نکنید، زیرا در این صورت زرده تخم مرغ بلافاصله سفت می شود

2- روغن بذر کتان : این روغن را برای مدت 5 دقیقه بر روی سر خود به صورت حرکات دایره ای شکل بمالید. بعد از مالیدن اجازه دهید تا روغن برای مدت 30 دقیقه بر روی موهایتان بماند.
روغن بذر کتان سبب تحریک فولیکول های مو می شود و با افزایش گردش خون در پوست سر، شرایط را برای رشد موها فراهم می کند. روغن این گیاه سرشار از ویتامین است که به ترمیم پوست سر هم کمک می کند.

3- تخم مرغ : زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. اجازه دهید زرده تخم مرغ برای مدت 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس سر خود را با آب سرد شستشو دهید. هرگز از آب داغ برای شستن تخم مرغ از روی سر خود استفاده نکنید، زیرا در این صورت زرده تخم مرغ بلافاصله سفت می شود.

استفاده از تخم مرغ  برای مو، درمانی عالی برای موهای نازک است، زیرا این مواد مغذی سریعا جذب فولیکول های مو می شود و سبب رشد موها می شود و از ریزش موها جلوگیری می کند .

4- سرکه سیب : نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه سیب ترکیب کنید و با آن موهای خود را شستشو دهید.
سعی کنید پس از شامپو زدن موهای خود را با سرکه شستشو دهید. همچنین می توانید هنگام آب کشی موهای خود، از سرکه استفاده کنید.

سرکه سبب بازگرداندن سلامتی  موها می شود و از شکنندگی موها جلوگیری می کند. همچنین با افزایش گردش خون در مویرگ ها، به رشد موها کمک می کند.
زهره لطیفی
بخش سلامت تبیان
ریزش مو

۱۳۹۱ مهر ۱۶, یکشنبه

دانستنی هایی درباره مو

دانستنی هایی درباره مو


تحقیقات اخیر محققان نشان داده است كه هشت نوع متفاوت مو در میان مردم سراسر جهان وجود دارد كه این هشت نوع بر حسب شكل مو و نازك و ضخیمی موها متفاوت است. ولی در كل می‌توان انواع و اقسام موها را در سه دسته (صاف، مجعد و فر) تقسیم نمود.

ساختار مو همانند ناخن‌ها از جنس كراتین است و دلیل تمامی تفاوت‌ها در شكل و رنگ آن، وراثت است...

روی پوست سر به طور طبیعی بین 100 تا 150 هزار پیاز مو وجود دارد. این پیازها چند میلی‌متر پایین‌تر از سطح پوست درون حفره‌هایی قرار گرفته‌اند. موها به طور معمول ماهانه بین 0.7 تا دو سانتی‌متر رشد می‌كنند. از میان موها نیز موهای صاف بیشترین و موهای فر كمترین میزان رشد را دارند. طول عمر یك موی مردانه بین دو تا چهار سال است در حالی كه طول عمر موهای زنانه بین چهار تا هفت سال است.

این امر ثابت می‌كند كه یك مرد در مقایسه با یك زن در طول چهار سال نمی‌تواند موهای بلندتری داشته باشد. به عبارت دیگر موی مردانی كه در ماه یك سانتی‌متر رشد می‌كند و طول عمری دوساله دارد هرگز از 24 سانتی‌متر بلندتر نمی‌شود اما خانمی كه ماهانه موی او 1.5سانتی‌متر رشد می‌كند و طول عمری هفت ساله دارد می‌تواند تا یك متر و 26 سانتی‌متر رشد كند.

به گفته پزشكان همیشه 10 تا 15 درصد موهای ما آماده ریزش هستند. آنها طی ماه‌ها رشد می‌كنند، رشدشان متوقف می‌شود و چند هفته می‌ریزند و جای آنها موهای جدید شروع به رشد می‌كند. در هنگام تولد روی هر سانتی‌متر مكعب از پوست سر یك نوزاد 1000 فولیكول مو وجود دارد اما از میزان آن به مرور زمان كاسته می‌شود تا آنكه به 500 عدد بین سن 30 تا 50 سالگی برسد. درون حفره‌ای كه پیاز مو وجود دارد رگ‌های خونی نیز وجود دارد تا اكسیژن، مواد غذایی و كراتینوكیت را به سلول‌های سازننده كراتین برساند. در این قسمت ملانوسیت‌ها هم قرار گرفته‌اند تا به مو رنگ بدهند. بالاتر از حفره پیاز مو كه در لایه درم پوست قرار گرفته، در لایه اپیدرم غده‌های چربی واقع شده‌اند كه سبوم ترشح كرده و به این ترتیب هم موها را روغن‌كاری می‌كنند و هم از لایه اپیدرم در برابر میكروب‌ها و آلودگی‌ها مراقبت می‌كنند. تنها بخش‌هایی كه زیر لایه اپیدرم قرار گرفته‌اند زنده‌اند و موهایی كه از اپیدرم می‌گذرند در واقع مرده‌اند و شما می‌توانید به راحتی آنها را ببرید.

شكل مو (صاف، مجعد و فر) بستگی به شكل فولیكول یا حفره‌ای دارد كه پیاز مو در آن قرار گرفته است. یك فولیكول گرد، صاف یا به شكل ویرگول سبب به وجود آمدن موهای فر یا صاف‌تر می‌شود.

شكل به تناسب محیط

شكل فولیكول مو و به طبع شكل و فرم مو امری وراثتی است. در حقیقت وقتی موی فر یا مجعد می‌شود به این دلیل است كه میزان كراتین ساخته شده در بخشی بیشتر و در بخشی كمتر بوده و به همین علت بخش بیشتر روی قسمت كمتر فشار آورده و آن را زخم می‌كند.

برخی دانشمندان معتقدند به جز عوامل ژنتیكی و وراثتی، آب و هوا نیز در این میان نقش دارد.
به طور معمول افرادی كه در مناطق گرم زندگی می‌كنند كه آفتاب تابش زیادی دارد، موهای مجعد یا كاملا فری دارند. به طور مثال در آفریقا به دلیل تابش زیاد خورشید مردم موهای كاملا فری دارند كه به موازات پوست سر رشد می‌كند و اجازه نمی‌دهد نور آفتاب به طور مستقیم به پوست سر بتابد و مغز را داغ كند. در عوض در مناطق سردسیر مردم موهای صافی دارند. این نوع موها هوا را درون خود نگاه می‌دارند و سبب گرم شدن پوست سر می‌شوند.

هم‌اكنون پیشرفت تكنولوژی سبب شده شما بتوانید موهایتان را به همان شكلی كه می‌خواهید صاف، مجعد یا فر درآورید. البته توجه داشته باشید كه تغییر دادن فرم مو گاهی سبب ریزش مو و افسوس دایمی شما خواهد شد.

نویسنده: الهه جوانپور

۱۳۹۱ مهر ۱۵, شنبه

بعد از کاشت مو چه باید کرد؟

بعد از کاشت مو چه باید کرد؟


غیر از کسب اطلاعات کافی برای کاشت مو و یافتن پزشک متخصص ماهر در این زمینه، مراقبت پس از این عمل نیز بسیار مهم می باشد. سعی کنید با رعایت نکات زیر، به تسریع روند بهبودی خود کمک کنید.

کاشت مو
1- عمل کاشت مو حدود 4 الی 8 ساعت طول می کشد. اگرچه گفته می شود فردای روز عمل می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید، اما سعی کنید حدود 3 الی 5 روز بعد از عمل، استراحت کنید تا شرایط بهتری را برای کار کردن داشته باشید.

2- اگرچه ممکن است در طول عمل کاشت مو بیهوش نباشید، ولی به دلیل تزریق داروهای مسکن هیچ گونه احساس دردی نخواهید داشت. بنابراین سعی کنید کسی را به عنوان همراه خود بیاورید تا هنگام مرخص شدن از بیمارستان، شما را تا خانه همراهی کند.

3- سعی کنید روزهای اول بعد از عمل کاشت مو، سر خود را به دیگران نشان ندهید، زیرا روزهای اول به دلیل اینکه موهای پیوند خورده با سر با مقداری خون خشک شده همراهند، ممکن است باعث چندش دیگران شوند. در این حالت ممکن است به علت قضاوت عجولانه اطرافیان، شما روحیه خود را  از دست بدهید .

4- روزهای اول بعد از عمل، زمانی که سر خود را روی بالش می گذارید، خیلی احتیاط کنید، زیرا روزهای اول تماس سر با بالش، امکان ریزش فولیکول های مو وجود دارد. اگر ریزش غیر طبیعی را در موهای خود مشاهده کردید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید .
از تعریق سر جلوگیری کنید. تعریق در این شرایط سبب بروز عفونت در پیوند موهای شما می شود
5- روزهای اول بعد از عمل نباید موها را شست. گاهی اوقات ریزش فولیکول های مو در اثر تماس و لمس معمولی نیز رخ می دهد.
6- اگر فردی هستید که از کلاه و روسری استفاده می کنید، باید بدانید که اینها روند بهبودی را کند می کنند و سبب آسیب فولیکول های مو می شوند. اگر مجبور هستید کلاه بگذارید، باید منفذی برای خروج حرارت از سر داشته باشد.

7- سعی کنید روزهای اول هرگز در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید، زیرا سبب آسیب گرافت های مو می شود و زمان بهبودی کاهش می یابد.

8- از هرگونه تعریق سر جلوگیری کنید. تعریق در این شرایط سبب بروز عفونت در پیوند موهای شما می شود. رعایت این نکته برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند و یا ورزشکار هستند، بسیار ضروری است .

9- بعد از اینکه پزشک متخصص اجازه استفاده از آب را داد، حتما برای جلوگیری از تعریق و بروز عفونت، موهای خود را با صابون ملایم و آب بشویید.

10- استرس نداشته باشید و نگرانی را  از خود دور کنید. روزهای اول، به دلیل وجود زخم بر روی سر، خیلی از افراد با خود فکر می کنند، مبادا تا آخر عمر سرشان با این شکل باقی بماند. ولی در خیلی از افراد این طور نیست و بهبودی حاصل می شود .

11- به سرتان فرصت دهید تا خودش را ترمیم کند و درباره نتایج عمل کاشت مو، عجولانه قضاوت نکنید.
زهره لطیفی
بخش سلامت تبیان

۱۳۹۱ مهر ۱۳, پنجشنبه

مو فرفري ها بخوانند

مو فرفري ها بخوانند


داشتن موهاي فر خوبي و بدي‌هاي زيادي دارد. اگر بدانيد آن‌ها را چگونه حالت دهيد، همه حسرت موهاي‌تان را خواهند خورد و اگر ندانيد، هميشه موهايي وز و نامرتب خواهيد داشت.

موهاي فر
كساني كه موهاي فر دارند، معمولا با مشكلاتي چون خشكي موها، وز و شكنندگي آن مواجه مي‌شوند. علاوه بر اين براي زيبا به‌نظر رسيدن موهاي فر مراقبت‌هاي خاصي نياز است، در حالي‌كه بيشتر محصولاتي كه براي اين نوع مو در بازار وجود دارد،  براي مصرف طولاني مدت اثر خوبي روي موها نخواهد داشت، در واقع موهاي فر نسبت به ديگر انواع مو، بسيار آسيب‌پذيرتر و ضعيف‌تر است و در عين حال محصولات حالت‌دهنده آن نيز وضعيت را مشكل‌تر هم مي‌كنند.

به همين دليل براي جلوگيري از آسيب بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي طبيعي براي حالت‌دادن و مراقبت مي‌تواند بسيار موثر و مفيد باشد تا بتوان فر طبيعي موها را در بهترين حالت نگه داشت و آسيب كمتري هم به آن وارد كرد.

اگر موهاي‌تان كدر و مات است، راه درخشان ‌كردن...
اگر دقت كنيد بيشتر كساني كه موهاي‌شان به‌طور طبيعي فر است، جلوه و درخشندگي موهاي‌شان كمتر از كساني است كه موهاي صاف دارند.
براي درخشنده‌ كردن موهاي فر، مرطوب‌كردن آن‌ها با كرم‌هاي آبرسان بسيار موثر است.
همچنين مي‌توانيد پوست كف‌ سر و موها را با مقدار نسبتا زيادي از يك نوع روغن تصفيه شده مثل روغن كنجد يا بادام ماساژ دهيد.
بهتر است بعد از اين‌كه به موها روغن زديد، آن‌ها را با يك حوله گرم بپوشانيد و اجازه دهيد حدود يك ساعت روغن روي موها باقي بماند. بعد حوله را از روي سر برداريد.
در اين مرحله استفاده از گل سرشور مي‌تواند بسيار موثر باشد. كافي است مقداري از آن را به حالت خمير درآوريد و به موها بماليد. بعد چند دقيقه موها را با آب ولرم و شامپو بشوييد.
بعد موها را كمي با حوله خشك كنيد و در آخر مقدار خيلي كمي از همان روغن قبلي را روي موهاي مرطوب‌تان بماليد و اجازه دهيد موها به‌طور طبيعي خشك شوند. اين كارها موجب مي‌شوند فر طبيعي موهاي شما درخشان‌تر و زيباتر به‌نظر برسند.
استفاده از روغن زيتون بهترين راه‌حل براي رهايي از موخوره است
درماني براي شكنندگي موها موهايي كه فر طبيعي دارند، خيلي مستعد شكننده‌شدن هستند، گاهي با يك شانه ساده تعداد زيادي از موها مي‌شكنند. به همين دليل اين نوع موها براي سالم ماندن نياز به مكمل پروتئين دارند تا بتوانند خود را ترميم كنند. كانديشنرهاي مو (نرم‌كننده) كه از مواد طبيعي تشكيل شده باشند، مي‌توانند اين مشكل را تا حدي برطرف كنند.
بهترين كار اين است كه خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبيعي و تازه چنين كانديشنري تهيه كنيد. كافي است تخم مرغ و سس مايونز را به نسبت يك به دو با هم مخلوط كنيد و حسابي به هم بزنيد تا كاملا يكنواخت شود. حال اين كانديشنر طبيعي را روي موهاي‌تان بماليد و روي سر را با يك كلاه بپوشانيد تا مواد بهتر جذب ساقه موها شوند. اين مخلوط بايد حدود 30 تا 45 دقيقه روي موها بماند و بعد موها را آب ‌بكشيد. اين كانديشنر مو همچون درماني موثر به ترميم موها كمك مي‌كند و موجب مي‌شود موها نرم و درخشان شوند.

يك دستورالعمل عجيب و غريب
يكي ديگر از مشكلات رايج موهاي فر، موخوره است. استفاده از روغن زيتون بهترين راه‌حل براي رهايي از اين موخوره‌هاست.
تمام كاري كه شما بايد انجام دهيد، اين است كه موها و پوست كف سر را به روغن زيتون آغشته كنيد و ماساژ دهيد. بعد با يك حوله گرم روي موهاي‌تان را بپوشانيد. حتي مي‌توانيد حوله را در آب داغ بيندازيد تا كاملا داغ شود. بعد با اين حوله موهاي‌تان را بپوشانيد تا موها كاملا آبرساني شوند. اجازه دهيد حوله حدود دو ساعت روي سرتان باشد. بعد با ماست موها را بشوييد (اگر موهايي چرب داريد با آبدوغ بشوييد). بعد موها را آب بكشيد. پيشنهاد مي‌كنيم يك روز بعد موها را شامپو كنيد.
اين دستورالعمل را هفته‌اي يك‌بار، براي 3 تا 4 هفته ادامه دهيد تا اثر فوق‌العاده آن را ببينيد.

چگونه صبح‌ها موها را حالت دهيد
يكي از مشكلات موهاي فر اين است كه هميشه بعد از حمام زيباست، ولي بعد از يك شب خوابيدن حالت خود را از دست مي‌دهد و ژوليده و درهم ريخته به‌نظر مي‌رسد. شما مي‌توانيد شب حمام برويد، ‌موهاي‌تان را آن‌گونه كه دوست داريد با محصولات مخصوص موهاي فر حالت دهيد و صبح فقط كمي به آن‌ها آب بپاشيد تا مواد حالت‌دهنده دوباره فعال شوند و موها، حالت خود را بازيابند.
مخلوط شير و عسل مي‌تواند به خوبي موها و پوست كف‌سر را تغذيه كند و مواد مغذي درون شير و عسل روي بافت موها و صاف‌شدن آن‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارد
راه‌هايي براي صاف‌كردن طبيعي موها شير نارگيل به دليل اثر ابريشمي كه به موها مي‌دهد شهرت دارد. استفاده مرتب از آن مي‌تواند جنس موهاي شما را بهبود دهد تا هم حالت‌پذيرتر و هم نرم‌تر شود، اما مي‌توانيد از آن به‌گونه‌اي استفاده كنيد كه اثرش را بيشتر هم كنيد. كافي است يك ليوان شير نارگيل را با دو قاشق غذاخوري آبليمو (تقريبا يك عدد ليموترش) مخلوط كنيد و سپس اين مخلوط را در يخچال بگذاريد تا كاملا سرد شود.
وقتي دماي مخلوط پايين آمد و سرد شد، تقريبا حالت كرمي شكل پيدا مي‌كند. اين مخلوط كرمي را به موهاي‌تان بماليد و بعد با حوله‌اي كه قبلا در آب داغ گذاشته بوديد، موها و سر را بپوشانيد. بعد از مدتي موها را آب بكشيد و با شامپو بشوييد. اين كار را حدود 3 هفته ادامه دهيد تا شاهد باشيد چگونه موهاي‌تان نرم و ابريشمي و درخشان مي‌شود.

روغني كه به خوبي در موها نفوذ مي‌كند
خشكي موهاي فر را با روغن جوجوبا هم مي‌توان تا حدي درمان كرد. اين نوع روغن در بسياري از شامپو‌ها وجود دارد و علاوه بر اين مي‌توانيد به‌صورت خالص نيز آن‌را تهيه كرده و مصرف كنيد. در حقيقت روغن جوجوبا مي‌تواند به خوبي در ساقه موها نفوذ كند و آب آن‌ها را تامين كند. تنها كافي است پوست كف سر و خود موها را با اين روغن ماساژ دهيد. البته پيشنهاد مي‌كنيم فر موها را نيز با همين روغن حالت دهيد تا ببينيد چگونه موهاي‌تان بهتر از هميشه حالت مي‌گيرد.

راهي براي تقويت موهاي فر
موهاي فر نسبت به ديگر انواع موها، بسيار ضعيف‌تر هستند، بنابراين نياز به مراقبت بيشتري دارند. مخلوط شير و عسل مي‌تواند به خوبي موها و پوست كف‌سر را تغذيه كند، ‌در واقع مواد مغذي درون شير و عسل روي بافت موها و صاف‌شدن آن‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارد.
كافي است يك فنجان شير را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد. بعد چند توت‌فرنگي له شده را به آن‌ها اضافه كنيد و سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد. اجازه دهيد اين مخلوط حدود دو ساعت روي موها باقي بماند و سپس موها را شامپو كنيد. مي‌بينيد كه چگونه موهاي‌تان صاف و نرم و ابريشمي مي‌شود.
بخش سلامت تبيان