۱۳۹۲ اسفند ۱, پنجشنبه

تقویت عضلات سرشانه در بدنسازی

تقویت عضلات سرشانه در بدنسازی

عضلات سرشانه در بدنسازی بسیار مهم می باشد و انجام تمرینات اصولی بر روی این عضله باعث افزایش سریع حجم عضلانی خواهد شد. خیلی از ورزشكاران رشته بدنسازی از رشد دادن این عضله ناتوان هستند. و همین باعث می شود رشد این عضله با كندی همراه باشد. بنابراین رشد این عضله نیازمند درست تمرین كردن بر روی این عضله می باشد حتی افزایش رشد عضله سرشانه می تواند باعث بهبود فرم عضله سینه و همچنین باعث افزایش قدرت شما در جا به جا كردن وزنه های سنگین تر بر روی عضله سینه خواهد شد.
برای شروع می توانید از حركت نشر از جانب دمبل استفاده كنید این حركت یك حركت بسیار خوب برای تقویت عضلات سرشانه می باشد 12*3 تكراری با وزنه های سنگین می تواند این عضله را به خوبی تحریك به رشد كند. سعی كنید بعد از این كه در این حركت به ناتوانی كامل عضلانی رسیدید 2 تكرار را به صورت تقلب اجرا كرده تا در این حركت عضله به نهایت خستگی برسد.
سرشانه با دمبل از جلو: این حركت یكی از بهترین حركات در بدنسازی می باشد.
اگر این حركت را به صورت تمركزی انجام بدهید به خوبی فیبرهای عضلات سرشانه را تحت تاثیر قرار می دهد. این تمرین بعد از نشر از طرفین دمبل به خوبی می تواند باعث تحریك عضلات سرشانه شود. این حركت را می توانید به همراه سرشانه با هالتر از جلو انجام بدهید. تركیب این دو حركت با هم باعث فشار خیلی زیاد به عضله سرشانه خواهد شد كه صد در صد باعث تحریك همه فیبرهای عضلانی می شود.  8*3 انجام این دو حركت با هم توصیه می شود.
پرس سرشانه با دو دمبل:

وقتی كه شروع به اجرای این حركت می كنید عضلات سرشانه شما توسط حركات قبلی به شدت خسته شده است و انجام این باعث سوزش بسیار شدید در عضله خواهد شد كه تقریبا برای هر ورزشكار غیر قابل تحمل خواهد شد. اگر می خواهید تمرین درستی را بر روی عضلات سرشانه انجام بدهید انجام حركت پرس سرشانه با دو دمبل عالی خواهد بود. این حركت باید به صورت ست های كم كردنی انجام شود. یعنی باید تا 5 بار هر دفعه كه عضله به ناتوانی رسید از وزنه های سبك تری استفاده كنید و این كار را بدون استراحت انجام بدهید. بعد از انجام این حركت تمرین شما به پایان خواهد رسید و می توانید چند حركت كششی برای خروج اسید لاكتیك انجام بدهید.
سعی كنید در هفته 2 جلسه تمرینات سرشانه را در برنامه بدنسازی خود بگنجانید.
بدنسازی

۱۳۹۲ بهمن ۲۷, یکشنبه

تستوسترون در بدنسازی

تستوسترون در بدنسازی
تستوسترون هورمونی استروئیدی است و از طریق بیضه در مردان ترشح می شود. این هورمون قدرتمند در بدن مردان روزانه حدود 7 میلی گرم ترشح می شود. اما این هورمون در بدن زنان به مقدار بسیار ناچیزی ترشح می شود.
این هورمون با افزایش سن در بدن كمتر ترشح می شود و در سنین بالا ترشح این هورمون بسیار كم خواهد شد. كه این امر منجر به كاهش حجم عضلات و كاهش قدرت مردان خواهد شد. كاهش این هورمون در مردان باعث زود رنجی ، ضعیف شدن استخوان ها و ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن و كاهش میل جنسی خواهد شد. متاسفانه خیلی از ورزشكاران برای افزایش حجم عضلات و افزایش قدرت خود از داروهای مصنوعی جهت افزایش سطح تستوسترون استفاده می كنند كه می تواند بسیار خطرناك باشد. افسردگی ، خشونت ، سرطان كبد ، سرطان پروستات می تواند برای فرد مصرف كننده داروهای افزایش دهنده تستوسترون اتفاق بیفتد.
بیشتر افراد مصرف كننده داروهای تستوسترون معمولا با افزیش فشار خون و سر دردهای شدید مواجع می شوند كه این می تواند منجر به سكته مغزی در هنگام تمرینات بدنسازی شود.
اما می توان به راحتی سطح این هورمون قدرتمند را به صورت طبیعی بالا برد.
راز افزایش ترشح هورمون تستوسترون در تغذیه و تمرینات بدنسازی شما نهفته است.
تغذیه:
اگر به تغذیه خود خیلی خوب اهمیت بدهید و نكات گفته شده را به خوبی رعایت كنید می توانید ترشح هورمون تستوسترون را 2 یا 3 برابر كنید.
باید 6 وعده غذای كم حجم در طول روز استفاده كنید هر وعده غذایی شما باید شامل پروتئین كامل ( آمینو اسیدهای ضروری را داشته باشد) كربوهیدرات های پیچیده و استفاده از چربی های مفید باشد.

پرهیز از غذاهای سرخ كرده و غذاهای آماده
غذاهای سرخ كرده و غذاهای آماده به دلیل ایجاد سم فراوان می تواند باعث كاهش هورمون تستوسترون شود.
از مصرف نوشابه تا 3 ساعت بعد از تمرینات بدنسازی پرهیز کنید.
مصرف چای و یا قهوه بیشتر از 1 فنجان در روز باعث كاهش ترشح تستوسترون خواهد شد.
مصرف زیاد سویا پروتئین به دلیل افزایش استروژن می تواند باعث كاهش ترشح این هورمون قدرتمند شود.
سعی كنید بعد از تمرینات بدنسازی تركیبی از پروتئین مایع و كربوهیدرات های ساده را مصرف كنید. این كار باعث می شود كه ترشح این هورمون در خون دو چندان شود.
تمرینات بدنسازی
تمرینات بدنسازی باعث تحریك ترشح هورمون تستوسترون خواهد شد.
اگر شما از تمرینات بدنسازی در جهت تحریك هورمون تستوسترون استفاده كنید این هورمون در زمان تمرین شما تحریك خواهد شد و در زمان استراحت ترشح هورمون شروع خواهد شد.
استفاده از وزنه های سنگین با تكرارهای  2-4-5-6 بهترین روش تحریك این هورمون قدرتمند می باشد. البته در این روش تمرینی به دلیل استفاده از وزنه های سنگین و تكرارهای كم می تواند خطر آسیب دیدگی را زیاد كند.
برای جلوگیری از آسیب دیدگی حتما به مدت 20 دقیقه از حركات نرمشی و كششی استفاده كنید.
استراحت بین ست ها:
استراحت بین ست ها در تحریك هورمون تستوسترون نقش بسزایی ایفا می كند.
استراحت بین ست ها 2 دقیقه  و استراحت بین عضلات 3 تا 4 دقیقه می تواند مفید واقع شود.

وزنه های آزاد:
بهترین روش ترشح این هورمون عضله ساز استفاده از وزنه های آزاد می باشد. در واقع استفاده از دستگاه های بدنسازی برای تفكیك عضله و تنوع ورزشكار می باشد. اما آن چیزی كه باعث تحریك هورمون تستوسترون  و افزایش حجم عضله می شود استفاده از وزنه های آزاد می باشد.
مکمل جنسینک:
اما اگر دوست دارید از یك مكمل جهت افزایش بیشتر ترشح هورمون تستوسترون كمك بگیرید. جنسینگ و عسل می تواند برای شما بهترین باشد.
بهتر است مقداری پودر جنسینگ را با مقداری عسل مخلوط كنید و 2 ساعت قبل از تمرینات بدنسازی و 2 ساعت بعد از تمرینات بدنسازی استفاده كنید.
تغذیه اصولی ، تمرینات اصولی و استفاده از مكمل جینسینگ و عسل می تواند شما را از انواع داروهای خطرناك افزایش دهنده تستوسترون بی نیاز كند.
از عوارض جانبی سوء مصرف تستوسترون می توان به كاهش میزان  HDL ( كلسترول مفید) تحلیل رفتن و كوچك شدن بیضه ها ، كاهش تعداد اسپرم در منی، بزرگی پروستات ، صدمات كبدی ، اختلالات قاعدگی ، بروز عارضه ژنیكو ماستی,خشن شدن صدا،افزایش فشار خون اشاره كرد.

بدنسازی

۱۳۹۲ بهمن ۲۳, چهارشنبه

طرح چند پرسش از متخصصین بدنسازی

طرح چند پرسش از متخصصین بدنسازی

آیا باید بعد از انجام هر ست از تكرارهای كمكی استفاده كرد؟
تكرارهای كمكی معمولا در باشگاه های بدنسازی به روش اشتباه تمرین می شود. تكرارهای كمكی اگر به اشتباه انجام شود می تواند باعث كاهش رشد عضله شود و از طرفی دیگر می تواند باعث تمرین زدگی در ورزشكار شود. اگر فكر می كنید كه هر چقدر بیشتر به عضلات خود فشار وارد كنید به همان اندازه هم رشد خواهید كرد بدانید كه در اشتباه هستید. من قبلا با ورزشكاری تمرین می كردم كه بعد از پایان تكرارهای مورد نظر 4 یا 5 تكرار را به صورت كمكی انجام می داد و بعد از آن چند تكرار منفی را هم انجام می داد. این ورزشكار رشد بسیار پایینی داشت تا این كه به اشتباه خود پی برد و با اصلاح كردن سیستم تمرینی خود توانست دوباره حجم عضلاتش را افزایش دهد.
پس از این توضیح می توان نتیجه گرفت كه فشار بیش از حد به عضله به مدت طولانی می تواند نتیجه عكس داشته باشد. بهترین روش استفاده از سیستم كمكی به این صورت است در هر جلسه تمرینی فقط یك ساعت را می توانید به صورت كمكی تحت فشار قرار بدهید و بعد از 2 هفته به مدت 1 هفته سیستم كمكی را از برنامه تمرینی خود حدف كنید.
بهترین سیستم برای رشد عضلات چه سیستمی است؟
در ورزش بدنسازی سیستم های زیادی وجود دارد اما سعی كنید همیشه از سیستمی استفاده كنید كه باعث افزایش خون بیشتر در عضلات شما شود. اگر از روش هایی كه باعث پمپ بیشتر خون در عضلات می شود استفاده كنید كیفیت عضلات شما هم بهتر خواهد شد. به نظر من سیستم تمركزی و سیستم منفی از بهترین سیستم ها در ورزش بدنسازی می باشد كه هر ورزشكاری كه خواهان عضلات بیشتر باشد باید استفاده كند.
آیا مصرف پروتئین های جامد قبل از تمرین مناسب هستند؟ خیر. مصرف پروتئین جامد به هیچ عنوان قبل از تمرینات بدنسازی توصیه نمی شود. این نوع پروتئین بسیار دیر هضم می باشد و هم می تواند باعث كاهش انرژی ورزشكار در هنگام تمرینات بدنسازی شود و هم زمان بسیار زیادی را برای جذب نیاز دارد. معمولا پروتئین های جامد برای بعد از تمرین بدنسازی نیاز می باشد تا به آهستگی جذب بدن شود. شما بهتر است 1 ساعت قبل از تمرینات بدنسازی از پروتئین های مایع با قدرت جذب بسیار بالا استفاده كنید تا بلافاصله جذب شود.  

بدنسازی

۱۳۹۲ بهمن ۲۲, سه‌شنبه

خرید شارژ ایرانسل خارج از كشور

خرید شارژ ایرانسل خارج از كشور
یكی از دلایل ایجاد فروشگاه های شارژ در دسترس بودن شارژ ایرانسل برای تمامی مشتركین ایرانسل می باشد. اما خیلی از افرادی كه به خارج از كشور مسافرت می كنند از خرید شارژ ایرانسل توسط فروشگاه های شارژ ایرانسل گله مند هستند. به گزارش این افراد در هنگام اتصال به بانك مورد نظر با ارور مواجه می شوند و دلیل آن هم این است كه فروشگاه های شارژ ایرانسل آی پی كشورهای دیگر را قبول ندارند. و به همین دلیل این افراد نمی توانند در هنگام مسافرت از خط ایرانسل خود به درستی استفاده كنند. خیلی از فروشگاه های شارژ ایرانسل برای برطرف كردن این مشكل در سایت های خود اقدام به دادن آی پی ایرانی به مشتركین ایرانسل خارج از كشور می كنند. اگر در خارج از كشور هستید و می خواهید از خط ایرانسل خود استفاده كنید. كافی است وارد این سایت ها شوید و بعد از ثبت نام  و وارد كردن ایمیل واقعی خود ثبت نام را انجام بدهید. و بلافاصله نرم افزار آی پی ایرانی به رایگان برای شما ایمیل خواهد شد. بعد از نصب این نرم افزار می توانید با آی پی ایرانی وارد فروشگاه های شارژ ایرانسل شوید و اقدام به خرید شارژ ایرانسل كنید بدون این كه با ارور خاصی مواجع شوید. البته بعدا این مشكل به صورت كامل برطرف خواهد شد. اما در حال حاضر با این ترفند به راحتی می توانید اقدام به خرید شارژ ایرانسل كنید . اگر تنظیمات اكانت خود را به درستی انجام بدهید در دفعات بعدی دیگر نیازی به آی پی نیست و فروشگاه های شارژ ایرانسل به دلیل هوشمند بودن بلافاصله آی پی شما را به ایران تغییر خواهند داد. و شارژ ایرانسل را به راحتی دریافت خواهید كرد.

شارژ ایرانسل

۱۳۹۲ بهمن ۲۱, دوشنبه

نقش عضله ساعد در بدنسازی

نقش عضله ساعد در بدنسازی

اگر دوست دارید كه تبدیل به یك بدنساز قدرتمند شوید. نیاز است كه عضلات دو سر بازو  و عضله ساعد شما به خوبی با هم هماهنگی داشته باشند. داشتن عضلات ساعد پرورش یافته حتی باعث می شود كه عضله بازوی شما پرتر و حجیم تر به نظر برسد. برای داشتن عضلات ساعد توسعه یافته نیاز است كه به خوبی بر روی این عضله دیر رشد تمرین شود. البته زمانی كه مشغول تمرین بر روی عضله دو سر بازوی خود هستید این عضله هم تحت فشار قرار می گیرد. اما برای رشد این عضله كافی نمی باشد. خیلی از ورزشكاران از انجام تمرینات اختصاصی بر روی این عضله خودداری می كنند و این حركت را یك تمرین اضافی می دانند.
اما عضله ساعد نیاز به  8 ست تمرین پیشرفته و 2 بار در هفته دارد.
عضله ساعد با سیستم های تمركزی به خوبی واكنش نشان می دهد. پس اگر دوست دارید در مدت چند ماه به عضلات ساعد توسعه یافته ای دست پیدا كنید توصیه می كنم از سیستم تمركزی بر روی این عضله استفاده كنید. این عضله زمانی كه تكرارهای شما طولانی است یعنی زمانی كه از وزنه های سبك و تكرارهای بالا با سیستم تمركزی استفاده می كنید باعث سوزش غیر قابل تحمل در عضله ساعد خواهد شد كه می تواند رشد این عضله را تضمین كند. در ورزش بدنسازی داشتن عضلات ساعد پرقدرت یك امتیاز محسوب می شود هم باعث بهتر نمایان شدن عضله دوسر بازو می شود و هم باعث می شود كه در حركاتی نظیر پرس سینه ، لیفت ، بارفیكس و پارالل عملكرد بهتری را از خود نشان بدهید. برای داشتن عضلات ساعد زیبا سعی كنید زمانی كه در حال تمرین بر روی این عضله می باشید مرتب در زمان استراحت بین ست ها از حركات كششی و فیگور بر روی این عضله استفاده كنید تا فرم آن بهتر شود. یكی از بهترین تمریناتی كه می تواند در حجیم شدن عضله ساعد به شما بسیار كمك كند آویزان ماندن از بارفیكس و مكث در بالاترین نقطه حركت می باشد. این كار باعث می شود كه عضله ساعد به شدت تحریك به رشد شود.
اما سعی كنید در جلسه ای كه مشغول تمرین بر روی عضله بازو هستید از تمرین بر روی عضله ساعد خودداری نمایید چون این كار باعث می شود عضله ساعد به شدت خسته شده و حتی ممكن است در چنین شرایطی عضله ساعد كوچك تر هم شود. مثلا اگر روز شنبه بر روی عضله دو سر  بازو تمرین می كنید سعی كنید روز دوشنبه بر روی عضله ساعد تمرین كنید. استراحت كافی دادن به عضلات یكی از كلیدهای بدنسازی می باشد كه اگر به درستی رعایت شود عضلات رشد خوبی خواهند كرد. 

بدنسازی

ترس از خريد شارژ ايرانسل

ترس از خريد شارژ ايرانسل

خريد شارژ ايرانسل از طريق اينترنت بسيار راحت مي باشد. اما خيلي از افراد ترجيح مي دهند كه از طريق باجه ها و يا راه هاي ديگر اقدام به خريد شارژ ايرانسل كنند اين افراد از اين كه بخواهند رمز دوم خود را در هنگام خريد شارژ ايرانسل وارد كنند مي ترسند. و به همين دليل ترجيح مي دهند كه براي خريد شارژ از منزل بيرون بروند. امروزه خريد شارژ ايرانسل از فروشگاه هاي شارژ ايرانسل بسيار مطمئن مي باشد و در واقع تمام اين فروشگاه ها از شركت هاي بسيار معتبر شارژ خود را تهيه مي كنند. و خيلي حيف است كه از اين خدمات آنلاين محروم باشيم. حتي فروشگاه هاي شارژ سرويس هاي خريد شارژ ايرانسل مستقيم را ارائه مي دهند كه ديگر نيازي به وارد كردن كد شارژ نخواهد بود. و در واقع خريد شارژ ايرانسل به حدي ساده شده است كه با چند كليك به راحتي مي توانيد خط ايرانسل خود را خيلي سريع شارژ كنيد. سعي كنيد هميشه از فروشگاه هايي شارژ خود را تهيه كنيد كه پشتيباني خيلي قوي داشته باشند و به راحتي بتوانيد شارژ ايرانسل خود را تهيه نماييد.

يكي ديگر از مزاياي خريد شارژ ايرانسل از طريق اينترنت اين است كه مي توانيد مديريت قدرتمندي بر روي شارژ ايرانسل خود داشته باشيد. مثلا اين كه شارژ در چه تاريخي خريداري شده است و در چه تاريخي به اتمام رسيده و چه شماره اي از اين شارژ استفاده كرده . پس بهتر است در انتخاب فروشگاه شارژ مورد نظر خود به درستي تحقيق كنيد. و بعد با خيالي راحت در هر زماني كه دوست داشتيد اقدام به خريد شارژ ايرانسل كنيد. تقريبا همه مشتركين ايرانسل جهت خريد شارژ ايرانسل به سمت اينترنت مي روند چون براي آنها آسان تر و پرامكانات تر است.
 
شارژ ایرانسل 

۱۳۹۲ بهمن ۱۹, شنبه

گلوتامین جادوگر بدنسازی

گلوتامین جادوگر بدنسازی

در ورزش بدنسازی استفاده درست و اصولی از گلوتامین می تواند نقش یك

جادوگر را برای شما ایفا كند. گلوتامین در تمرینات قدرتی بدنسازی به خوبی كارایی خودش را نشان خواهد داد . البته خیلی از ورزشكاران فقط از خاصیت ضد تحلیل عضله این مكمل استفاده می كنند و فكر می كنند كه گلوتامین فقط از تحلیل رفتن بافت عضله جلوگیری می كند. در صورتی كه گلوتامین یك مكمل بسیار پر قدرت است كه می تواند هم به خوبی از عضلات شما مواظبت كند و هم می تواند باعث افزایش حجم عضله شود.
گلوتامین می تواند همانند یك سرباز از عضلات و مفاصل شما محافظت كند. طبق تحقیقات افرادی كه از گلوتامین در برنامه غذایی خود استفاده می كنند بسیار كمتر از سایرین به مصدومیت و یا خستگی عضله دچار می شوند.
گلوتامین در زمانی كه شما در حال رژیم برای از دست دادن چربی های اضافی خود هستید بسیار كارآمد می باشد. چون خاصیت بسیار بالایی در جهت چربی سوزی و كات عضله و همچنین كمك به به حفظ عضله و حتی باعث كاهش اشتیاق فرد به مصرف شیرینی جات و چربی خواهد شد.
حتما سعی كنید 2 بار در سال از این مكمل جادویی در ورزش بدنسازی استفاده كنید. این مكمل با محصولات پروتئین دار به خوبی كار می كند و می تواند باعث افزایش كارایی دیگر مكمل ها شود. پس حتما از این مكمل روزی 10 گرم در روز استفاده كنید. تا شاهد رشد عضلات و كات تر شدن عضلات خود باشید.
همیشه به یاد داشته باشید گلوتامین یك مكمل جادویی در ورزش بدنسازی می باشد.  

بدنسازی

۱۳۹۲ بهمن ۱۴, دوشنبه

پاكسازی پوست با طبیعت

پاكسازی پوست با طبیعت

امروزه پاكسازی پوست یكی از روزش های خیلی سریع برای زیبایی و شادابی پوست می باشد. پاكسازی پوست یعنی سم موجود در بافت و لا به لای سلول های پوست. اگر این روش به درستی انجام شود پوست بسیار دیرتر پیر خواهد شد. اما امروزه روش پاكسازی پوست با دستگاه ها و داروهای خاصی صورت می گیرد كه می تواند حتی باعث ایجاد سم بیشتر در پوست شود. بهترین روش پاكسازی پوست استفاده از مواد طبیعی می باشد كه بتواند خیلی سریع سم موجود در بافت پوست را بیرون بكشد. لازم به ذكر است استفاده از غذاهای آماده و لوازم آرایشی و هوای آلوده باعث آلوده شدن پوست خواهند شد. اگر از این مواد زیاد استفاده می كنید و یا در جایی زندگی می كنید كه هوا خیلی آلوده است توصیه می شود كه هر 3 ماه یك بار پوست خود را با روش های طبیعی پاكسازی كنید.

اولین روش پاكسازی پوست استفاده از ژل چای سبز می باشد. برای ساخت این ژل دم كرده چای سبز را با مقداری پودر كتیرا مخلوط كنید با این روش ژل چای سبز به دست می آید. می توانید در هفته 3 بار ژل چای سبز را بر روی پوست خود به مدت 3 دقیقه ماساژ بدهید و بلافاصله با آب ولرم شستشو دهید با این روش بعد از مدتی پوست از سم  و آلودگی پاكسازی خواهد شد.
روش دیگر پاكسازی : می توانید مقداری شاتوت و مقداری توت فرنگی را با مقدار خیلی كمی آب مخلوط كنید تا ماده یك رنگی به دست آید. از این ماده به صورت ماسك صورت استفاده كنید و به مدت 1 ساعت بر روی پوست خود قرار بدهید این ماسك هم پوست صورت را پاكسازی می كند و هم باعث شاداب شدن پوست صورت می شود. 

پوست

مكمل بدنسازی Heffal و عوارض آن

مكمل بدنسازی Heffal و عوارض آن

مكمل بدنسازی Heffel جدیدا جای خود را در بین ورزشكاران رشته بدنسازی به خوبی باز كرده است. این مكمل در واقع همه كاری برای شما انجام می دهد از افزایش حجم عضله گرفته تا قدرت عضله. این مكمل هم برای افرادی كه قصد شركت در مسابقات را دارند و هم برای افرادی كه قصد افزایش حجم عضلات را دارند كارایی دارد. این مكمل باعث افزایش بی نهایت قدرت می شود. در بین تمامی مكمل های بدنسازی كه تا به حال تولید شده اند مكمل Heffal از كارایی بسیار بالاتری برخوردار می باشد. این مكمل به هیچ عنوان به بدنسازان سطح مبتدی و متوسط توصیه نمی شود. چون انرژی فراوان تولید می كند و می تواند باعث بی خوابی ورزشكار شود. اما ورزشكاران حرفه ای بدنسازی از آنجایی كه تمرینات بسیار سنگینی دارند و در بعضی مواقع در طول روز دو بار تمرین می كنند می تواند مفید باشد. استفاده ازاین مكمل دارای عوارض های زیادی می باشد چون از مواد شیمیایی ساخته شده است و می تواند سیستم دفاعی بدن را برای مدتی بالا ببرد و بعد باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن خواهد شد. این مكمل باعث ایجاد سنگ كلیه در بعضی از افراد خواهد شد. اگر ورزشكاری از این مكمل استفاده كند و تمرینات سنگینی نداشته باشد. ممكن است دچار فشار خون بالا شود. پس بهتر است از مصرف این مكمل جدا خودداری كنید. چون این مكمل به خاطر تركیبات شیمیایی خطرناكی كه دارد مناسب سلامت ورزشكاران نمی باشد. اگر چه این مكمل در طبقه مكمل های بدنسازی قرار گرفته اما بهتر است از مصرف آن خودداری شود. بهترین روزش پیشرفت در بدنسازی توجه به تمرین اصولی و تغذیه اصولی می باشد. این شاید بهترین روش در جهت ساختن بدنی زیبا و همیشگی باشد.

بدنسازی