۱۳۹۴ مهر ۷, سه‌شنبه

۴/۵ کیلو عضله در ۴۵ دقیقه!

۴/۵ کیلو عضله در ۴۵ دقیقه!


 fgdfdgfdgdg

اگر از کمبود وزن رنج می برید و یا به دنبال افزایش حجم بیشتر در زمان محدودتری هستید به شما پیشنهاد می کنیم برنامه تمرینی ایده آلی که شما را به این هدف نزدیک می سازد، دنبال کنید. این برنامه ۴۵ دقیقه ای این امکان را به شما می دهد که یک روز وزنه ها را تا حد امکان سنگین لیفت کنید و روز بعد از تکرارهای زیاد استفاده کنید تا به کمک این استراتژی از ظرفیت بدن برای افزایش حجم عضلانی تا ۵/۴ کیلو در یک ماه به طور کامل استفاده کنید. اگر همیشه بعد از تمرینات سنگین به سختی به ریکاوری مطلوب می رسید، با اجرای این سبک از برنامه توانایی بازگشت سریع به شرایط مناسب را به صورت شگفت انگیزی کسب خواهید کرد.
روش اجرا
تعداد جلسات: هر برنامه تمرینی (روز اول، دوم، سوم) را یک روز در هفته و با در نظر گرفتن حداقل یک روز استراحت بین هر جلسه اجرا کنید.
زمان مورد نیاز هر جلسه: ۴۵ دقیقه
روز اول
پارالل همراه وزنه
ست:۱   تکرار: ۶   استراحت: ۶۰ ثانیه
با استفاده از کمربند،‌ وزنه ای را به کمرتان ببندید و یا یک دمبل را بین پاهایتان نگه دارید. روی میله پارالل قرار بگیرید و تا جایی که بازوها صاف شوند بالا بروید. آرنج ها را نزدیک بدن حفظ کنید و سپس با خم کردن آرنج ها تا جایی که بازوها موازی زمین شوند پایین بروید. ابتدا ۲ ست گرم کنید و بعد یک ست ۶ تکراری با نهایت وزنه ای که می توانید بزنید، اجرا کنید. حواستان باشد بدن را بیشتر از حد موازی شدن دست ها با زمین پایین نبرید.
پرس بالا سینه دمبل
ست:۳   تکرار:۸- ۶   استراحت: ۴۵ ثانیه
نیمکت را با زاویه ۴۵- ۳۰ درجه تنظیم کنید. دمبل ها را در دو طرف سینه نگه دارید و بالای سر پرس کنید.
زیربغل هالتر خم
ست: ۳   تکرار ۱۰-۸   استراحت ۴۵ ثانیه
هالتر را جلوی ران ها نگه دارید و در حالی که قوس طبیعی کمر را حفظ می کنید بالاتنه را تا جایی که با زمین زاویه ۴۵ درجه بسازد به سمت جلو خم کنید. کتف ها را از پشت به هم نزدیک کرده و هالتر را به شکل پارویی تا شکم بالا بکشید.
نشر خم
ست: ۳   تکرار: ۱۵-۱۲   استراحت: ۳۰ ثانیه
در هر دست یک دمبل بگیرید و با حفظ قوس طبیعی کمر بالاتنه را تا جایی که تقریبأ با زمین موازی شود به سمت جلو خم کنید. عضلات پشتی را منقبض کنید و دست ها را از طرفین تا ارتفاع شانه بالا بیاورید.
کرانچ با صفحه روی سوئیس بال
ست: ۳   تکرار: ۱۵- ۱۰   استراحت: ۳۰ ثانیه
یک صفحه در دست بگیرید و به پشت روی سوئیس بال بخوابید. دست ها را در طول حرکت صاف و تقریبأ پشت سر باشد. با انجام حرکت کرانچ سعی کنید قفسه سینه را به پاها نزدیک کنید.

روز دوم
اسکوات از جلو
ست: ۱   تکرار :۶   استراحت: ۶۰ ثانیه
هالتر را روی شانه هایتان بگذارید و با انگشتانتان نگه دارید. قوس طبیعی کمر را حفظ و عضلات شکم را نیز منقبض کنید و در وضعیت اسکوات تا آن جایی که می توانید پایین بروید. ۲ ست ۱۲ تکراری برای گرم کردن و بعد از آن ست اصلی را با ماکزیمم قدرت ۶ تکرار بزنید. اسکوات از جلو عضلات شکمی را نیز درگیر می کند.
استپ آپ با دمبل
ست: ۳   تکرار: ۸-۶   استراحت: ۴۵ ثانیه
یک جفت دمبل در دست بگیرید و جلوی یک میز یا استپ بایستید. یک پا را روی میز قرار دهید و با فشار پاشنه و انقباض عضلات همسترینگ و سرینی بدن را به بالا بکشید تا جایی که پای مخالف صاف شود. با حفظ تعادل پایین بیایید و تکرار بعدی را انجام دهید. پس از پایان تکرارهای یک پا حرکت را برای پای مخالف نیز اجرا کنید.
اهمیت وضعیت بدن در این حرکت: برای جلوگیری از آسیب دیدگی سر و تنه را در یک راستا حفظ کنید، شانه ها به عقب و قفسه سینه رو به بیرون باشد.
سلام ژاپنی
ست: ۳   تکرار: ۱۰- ۸   استراحت: ۴۵ ثانیه
یک هالتر را روی عضلات کول قرار دهید و کتف ها را از عقب بهم نزدیک کنید. زانوها را اندکی خم کنید و بالاتنه را صاف نگه دارید. عضلات شکم را منقبض کنید به آرامی از لگن به جلو خم شوید تا جایی که تنه تقریبأ با زمین موازی شود.
کرانچ معکوس
ست: ۳   تکرار :۲۰ – ۱۵   استراحت: ۳۰ ثانیه
روی زمین دراز بکشید در حالی که کف دست ها رو به زمین و در کنار پهلوهایتان قرار دارد. لگن و زانوها باید نسبت به هم زاویه ۹۰ درجه داشته باشند. عضلات شکم را منقبض کنید و باسن را از زمین جدا کنید.

روز سوم
پرس سینه دمبل
ست: ۱   تکرار: تا ناتوانی   استراحت: ۶۰ ثانیه
روی میز پرس دراز بکشید و در هر دست یک دمبل بگیرید و آن ها را مستقیمأ بالای سینه پرس کنید. ابتدا برای گرم کردن ۲ ست ۱۲ تکراری انجام دهید و سپس وزن دمبل ها را ۱۰ درصد اضافه کنید و ست نهایی را تا ناتوانی ادامه دهید.
پشت بازو دمبل میز شیب دار
ست: ۳   تکرار: ۱۰- ۶   استراحت: ۴۵ ثانیه
روی میز شیب دار دراز بکشید و یک جفت دمبل در دست بگیرید بطوری که کف دست ها رو به هم باشند. آرنج ها را ۹۰ درجه خم کنید تا دمبل ها کنار پیشانی برسند.
بارفیکس
ست: ۳   تکرار: ۸-۶    استراحت: ۴۵ ثانیه
از میله بارفیکس آویزان شوید در حالی که دست ها به اندازه عرض شانه باز باشد و کف دست ها رو به خودتان قرار گیرد سپس بدن را بالا بکشید تا چانه از میله رد شود.
پرس سرشانه نشسته با دمبل
ست: ۳   تکرار: ۱۲- ۱۰   استراحت: ۴۵ ثانیه
یک جفت دمبل در دست بگیرید و روی نیمکت بنشینید. پشت باید کاملأ صاف باشد و با پاها زاویه ۹۰ درجه بسازد. دمبل ها را در ارتفاع شانه نگه دارید و سپس بالای سر پرس کنید.
جا پایتان را محکم کنید: در تمامی تمریناتی که به صورت نشسته انجام داده می شود اگر پاها را محکم به زمین فشار دهید می توانید وزنه های سنگین تری بزنید بدون آن که آسیبی ببینید.
جلوبازو نشسته با دمبل
ست: ۳   تکرار: ۱۰- ۸   استراحت: ۳۰ ثانیه
روی یک صندلی پشت دار بنشینید و یک جفت دمبل در دست بگیرید. در حالی که آرنج ها کاملا به پهلو چسبیده اند جلوبازو بزنید.
چرخش بالاتنه با سیمکش
ست: ۳  تکرار ۱۵-۱۲   استراحت ۳۰ ثانیه
دستگیره طنابی را به قرقره بالایی سیمکش یا در ارتفاع شانه تنظیم کنید. به اندازه کافی از میله فاصله بگیرید تا فشار کافی بر کابل وارد شود. کابل این فشار را به عضلات شما منتقل می کند.
پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید. بالاتنه را به صورت چرخشی از سیمکش دور کنید. پس از پایان تکرارها حرکت برای سمت مخالف نیز انجام دهید.

۱۳۹۴ مهر ۲, پنجشنبه

تمرین برای بدست آوردن عضلات بیشتر

تمرین برای بدست آوردن عضلات بیشتر


نگاهی به تمرینات دایره ای

(مرحله چربی سوزی روند کندی را خواهد داشت)
سؤال: یک ورزشکار در این رشته با چه مقدار وقت گذاشتن چه مقدار، عضله، آن هم به صورت طبیعی را بدست می‌ آورد؟ قبل از پاسخ شما، بسیار متشکرم از اطلاعات ذیق وقت شما، و از اینکه به ما اعتماد به نفس می دهید تا به خواسته هایمان جامه ی عمل بپوشانیم، آن هم بدون استفاده از دارو فقط از راه های طبیعی و ایمن.
پاسخ: من هم از شما سپاسگزارم به خاطر نوشته های محبت آمیز و جملات سرشار از عشق و دوستی تان. خوشحالم که مطالب سایت و پاسخ های من، نه تنها به شما اعتماد به نفس می دهد تا آنچه را می خواهید بدست آورید، و در مرحله ی دوم بسیار خوشحال ترم که شما را از استفاده کردن از داروهای مخرب برای رشد عضلات دور می کند. این واقعأ حقیقت دارد و برای من بسیار سخت است که بخواهم اطلاعات دقیق و درست را برای بدست آوردن حجم عضلات به شما بدهم زیرا، راه های مختلفی در این مسیر است. اولین قدم و بالاتر از هر چیز به عبارتی مهمترین کلمه ای که می توانم به شما بگویم ژنتیک است. در واقع این ژنتیک شماست که ریکاوری، متابولیسم، هورمون … را تعیین می کند. تمام نکات بالا روشن می کند که چه نقش مهمی را در اضافه کردن حجم عضلات دارند و چگونه سریع شما می توانید به خواسته های خود دست یابید. اگر شما را فردی در نظر بگیریم که از لحاظ ژنتیکی متوسط هستید باید به عنوان این شخص در تمرین، تغذیه و مکمل متمرکز شوید. من می توانم برآورد کنم که حدود ۷ الی ۹ کیلوگرم عضله در طی یکسال بدست خواهید آورد. در واقع این امر در اولین سال تمرین شما میسر می شود. واضح و مبرهن است که وقتی شما برای اولین بار برای ورزش اقدام می کنید، در واقع خیلی زود به نتیجه می رسید آن هم در سال اول، خیلی زود رشد می کنید، اما بعد از آن شما به  ژنتیک خود باز می گردید یعنی خیلی زود و خیلی بهتر از سال اول به نتیجه نمی رسید. اما بعد از آن هم شما می توانید برای بار دیگر حدود ۵/۲ الی ۵/۴ (سال دوم) حدود ۵/۱ تا ۵/۲ کیلوگرم، (سال سوم) وزن اضافی بدست آورید. پس با یک هوش و درایت زیرکانه، و انظبات در تمرین می توانید به خواسته هایتان نزدیک شوید. شما خواهید توانست با تواناییتان به فیزیک مناسب دست یابید. البته من مطمئن نیستم که هر کس بداند که ۱۰۰ درصد از چه ژنتیکی برخوردار است بلکه فقط باید تلاش کند.

استارت ساختن عضلات:
سؤال: من قبلأ خواندم که این نظری که می گویند بسیار مناسب است یعنی عضلات بالا و پایین سینه در هر جلسه تمرین تغییر داده شوند. یعنی یک جلسه عضلات بالا و بعد پایین و جلسه بعد جای آنها تغییر کند؟
آیا شما جایگزین دیگری برای این مسأله دارید؟
پاسخ: تمرین عضلات بالا و بعد پایین ناحیه سینه و در جلسه ی بعد تعویض این دو ناحیه با یکدیگر، در واقع قطعأ کمک شایانی برای حفظ تعادل شما و ساختن آنها خواهد داشت. آن تقریبأ شبیه به یک برنامه سنگین و استراتژی سبک است، زیرا شما نمی توانید از وزنه های سنگین در هر ۲۰ ناحیه فوق استفاده کنید. برای مثال، اگر ابتدا از میز سطح صاف استفاده کنید، شما قطعأ قدرت اولیه را نخواهید داشت. اما اگر ابتدا سطح شیب دار و بعد سطح صاف را استفاده کنید از قدرت بیشتری برخوردار خواهید بود. البته در همه شرایط افراد ما نمی توانیم بگوییم حتمأ از عضلات بالایی شروع کنید، اما در مجموع برای ما عضلات بالایی سینه مقدم ترند. که این حرکت را اول پیشنهاد می کنیم. البته اگر فردی عضلات زیرسینه ای او ضعیف باشد مقدم با عضلات ضعیف است، سپس عضلات بالای سینه او، بهتر است که در جلسات تمرینی خود جای تمرینات را تغییر دهید، همانطور که می دانید رونی کلمن از این استراتژی استفاده می کرد، و در بین حرفه ای ها از عضلات سینه ای بسیار عالی برخوردار بود. من به طور قطع می گویم از تعویض تمرینات استفاده کنید آن هم در ناحیه عضلات پشت اگر شما در یک جلسه تمرینی ابتدا می خواهید عضلات لاتیسموس دورسی و بعد عضلات پشت را تمرین دهید، بهتر است یک روز، ابتدا لاتیسموس و سپس عضلات میانی پشت را تمرین دهید و در یک جلسه ی دیگر ابتدا عضلات میانی پشت و سپس عضلات لاتیسموس دورسی را تمرین دهید. اما اگر در دو مورد فوق شما دچار نقص نباشید بهتر است اولویت را برای عضلات ضعیف قرار دهید. و اگر هر دو در یک سطح باشند، از استراتژی تغییر تمرینات دو عضله بهره ببرید.

۱۳۹۴ مهر ۱, چهارشنبه

چگونه از پرخوری عصبی جلوگیری کنیم؟

چگونه از پرخوری عصبی جلوگیری کنیم؟


روش های درمان پرخوری عصبی

نویسنده: خانم لیلا شمس نیا

مربی بدنسازی 

باشگاه فرازمند- رشت

بسیاری از ما با عوارض استرس و عصبی شدن اشنا هستیم یکی از این عوارض که در اغلب افراد مخصوصا افراد چاق و دارای اضافه وزن دیده می شود پرخوری است
این افراد زمانی که عصبی یا  دچار استرس می شوند برای رفع این حالت به سراغ غذا می روند که اغلب این غذاها پرکالری و غیر مغذی هستند علاوه بر عوارض و بیماری ها باعث اضافه وزن و در نهایت عذاب وجدان و گرفتن رژیم های سخت و سنگین می شوند و در نتیجه  از رسیدن افراد که باهدف تناسب اندام و کاهش وزن تمرین می کنند جلوگیری می کند
روشهایی برای جلو گیری از پرخوری در هنگام عصبی شدن:
۱-هنگامی که عصبی می شوید تنفس و راه رفتن در هوای آزاد به شما کمک بسیاری میکند زیرا  اکسیژن رسانی به بدن بسیار کاهش پیدا میکند و همین امر باعث کند شدن روند تولید ATP در بدن  و احساس گرسنگی در شما می شود
۲-استفاده از یک لیوان آب زمانی که عصبی می شوید یا استرس دارید به شما در کم کردن اشتها و همچننین ریلکس شدن کمک زیادی می کند
۳-استفاده از سبزیجات کم کالری مانند هویج و کرفس در کم کردن اشتها کمک می کند
۴-از پروتئین استفاده کنید زیرا غذاهای پرتئینی اشتها را کم و قدرت هوشیاری را افزایش میدهد
۵-خوردن شیرموز علاوه برتامین انرژی اشتها را سرکوب می کند و روند عضله سازی را بهتر می کند و در نتیجه توده چربی در بدن کم می شود
۶-استفاده از شکلات تلخ علاوه بر دارا بودن امگا ۳و ۶باعث ترشح آندروفین در بدن و باعث شادی و نشاط می شود
۷-استفاده از چای سبز هم علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش اشتهای کاذب میشود
۸- استفاده از دانه های مغذی از جمله بادام زمینی، گردوو….علاوه بر رساندن مواد مغذی به بدن به کاهش اشتها کمک می کند

در واقع بروز این حالات در بسیاری از افراد جنبه روانی داشته و برای درمان این حالات باید حتما به روانشناس مراجعه کنند و نکاتی که در بالا به آن اشاره شد در هنگام بروز همچین حالتهایی به شما کمک می کند که اشتهایی کاذب خود را را کنترول و از استرس و فشار روحی خود کم کنید

۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

بهترین برنامه بدنسازی

بهترین برنامه بدنسازی


آموزش سیمکش زیربغل
از نظر شما بهترین برنامه بدنسازی می تواند چگونه برنامه ای باشد؟
این سوالی است که همه ورزشکاران رشته بدنسازی از مربیان خود می پرسند و همیشه به دنبال یک برنامه خوب هستند. خیلی از ورزشکاران در مجلات مختلف به دنبال بهترین برنامه بدنسازی هستند. اما در اینجا ما نشانه های یک برنامه خوب بدنسازی را به شما خواهیم گفت تا خودتان به راحتی بتوانید بهترین برنامه بدنسازی را به دست بیاورید.
بهترین برنامه بدنسازی باید دارای یک یا چند سیستم باشد تا بتواند عضلات را بیشتر تحریک به رشد کند. باید حرکات به گونه ای طراحی شوند تا بتوانند باعث تقویت دیگرعضلات در همان جلسه شوند. یک برنامه بدنسازی خوب باید به اندازه کافی از حرکات پایه با وزنه های سنگین و تکرارهای بین ۸ تا ۱۰ تکراری در آن استفاده شده باشد.
همیشه به یاد داشته باشید بهترین برنامه بدنسازی باید ۵ یا ۶ جلسه تمرین در هفته باشد و حتمأ باید نقاط ضعف در برنامه لحاظ گردیده باشد و در اولویت قرار گرفته شود. با این تعاریف شما خودتان می توانید به راحتی بهترین برنامه بدنسازی را به دست بیاورید. بدون اینکه بخواهید از برنامه های تمرینی دوستانتان تقلید کنید. یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید در همان جلسه اول به خوب بودن برنامه تمرینی پی ببرید این است که اگر بعد از پایان جلسه تمرینی احساس دم عضلانی کردید و احساس کرید که خیلی با کمبود انرژی مواجه نشده اید پس شما بهترین برنامه بدنسازی را یافته اید.

۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

فرق برنامه فیتنس با برنامه پرورش اندام

فرق برنامه فیتنس با برنامه پرورش اندام


جدیدترین برنامه فیتنس
خیلی از افراد دوست دارند فیتنس کار کنند اما از آنجایی که به درستی با برنامه فیتنس آشنایی ندارند معمولأ تمرینات آنها بیشتر از حرکاتی متشکل شده است که برای پروش عضلات مناسب می باشد. به همین دلیل معمولأ به نتایج خوبی دست پیدا نمی کنند و به مرور تمرینات خود را کنار می گذارند. بهتر است که قبل از شروع تمرینات فیتنس از یک مربی حرفه ای برنامه فیتنس تهیه کنید تا  بتوانید خیلی سریع به هدف خود دست یابید. در اینجا فرق برنامه فیتنس و برنامه پرورش اندام را به شما خواهیم گفت تا بتوانید به راحتی حرکات و سیستم هایی که به فیتنس شما بیشتر کمک می کند را بیابید. برنامه فیتنس باید شامل تکرارهای زیاد و استفاده بیشتر از دستگاه های بدنسازی باشد. در برنامه فیتنس باید حتمأ از سیستم هایی در برنامه خود استفاده کنید تا در طول تمرینات مرتب ضربان قلب در حد متوسط باشد تا همزمان با رشد عضلات چربی های بدن آب شوند.
برنامه فیتنس نیاز به ۶ روز تمرین در هفته ندارند و می توانید با ۳ یا ۴ جلسه درهفته تمرین به بدنی متناسب و عضلانی دست یابید. در برنامه فیتنس باید بعد از پایان تمرینات از ورزش های هوازی استفاده کنید. همواره به دقت به بدن خود نگاه کنید و نقاط ضعف را جبران کنید. تا به بدنی متناسب دست یابید.
پس اگر دوست دارید فرق بین برنامه فیتنس و برنامه پرورش اندام را به راحتی بدانید می توانید به برنامه خود یه نگاهی بندازید و از خود سوال کنید آیا برنامه شما با این توضیحاتی که در این مقاله داده ایم جور درمی آید یا نه؟
در برنامه پرورش اندام. بیشتر از وزنه های سنگین و تکرارهای کم استفاده می شود و چون هدف پرورش عضلات است نیاز به افزایش ضربان قلب در طول تمرینات نمی باشد. برنامه پرورش اندام بیشتر از وزنه آزاد و حرکات پایه استفاده می شود.
البته فقط برنامه فیتنس به تنهایی  نمی تواند بدنی زیبا و عضلانی به شما بدهد. حتمأ باید از یک برنامه غذایی که چربی خیلی کم و کربوهیدرات خیلی کم باشد و پروتئین در حد خیلی خوبی در برنامه غذایی جای داده شود.
اگر می خواهید که در فیتنس به پیشرفت قابل توجهی دست یابید توصیه می شود که برنامه فیتنس خود را دوهفته یک بار تغییر بدهید و از سیستم هایی نظیر سوپرست – تری ست – سیستم پیش خستگی – سیستم دایره ای در برنامه فیتنس خود استفاده کنید.

۱۳۹۴ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

چگونه عضلات سرینی بهتری داشته باشیم؟

چگونه عضلات سرینی بهتری داشته باشیم؟

تمرینات باسن


نویسنده: خانم لیلا شمس نیا

مربی بدنسازی 

باشگاه فرازمند- رشت

اول ازهمه باید گفته شود فرم دادن به عضلات سرینی کارآسانی نیست زیرا عضلات بزرگی است و چربی دربدن خانم ها در پایین تنه ذخیره می شود و تنها راه برای شکل و فرم دادن به عضلات باسن این است که سخت تمرین کنید و در این مسیر سخت پشتکار داشته باشید.
اکثر خانم ها برای دستیابی به نتایج دلخواه باید  ۲۰تا ۳۰تکرار از حرکت را اجرا کنند و در هفته ۴تا۵ جلسه روی این عضلات تمرین کنند در صورتی که اگرهدف شما ساخت عضلات بهتر و افزایش حجم عضلات سرینی است باید بدانید این روش تمرین کردن در واقع در حال تمرین تارهای استقامتی هستید نه تحریک عضلات به رشد .
شما می توانید هزاران ست اسکوات و لانچ را اجرا کنید اما تا زمانی که وزنه را افزایش ندهید در بن بسته عدم رشد باقی خواهید ماند
بهترین راهکار این است که شدت تمرین را بالا ببرید و از وزنه های سنگین تری استفاده کنید. ۳تا۴ حرکت را انتخاب کنید و هرحرکت را ۳تا۴ست و تکرارها را بین  ۸تا ۱۵ تکرار در هرست و ۲ بار در هفته انجام دهید زیرا عضلات باید فرصت ریکاوری داشته  باشند
و مهمتر اینکه هر۴تا۶هفته این تمرینات را تغییر دهید زیرا بدن به این حرکات عادت می کند و رشد عضلات متوقف می شود و تمرین شما بی فایده است.

چرا باید عضلاته سرینی را تقویت کنیم ؟

عضلاته سرینی از نقش بسیار مهمی در حفظ راستای طبیعی قامت و همچنین جریان اجرای اکثر حرکات پایه برخوردار هستند و همچنین فشار را از روی ناحیه کمر بر میدارند.بنابراین اگر مشکلی در ناحیه کمر دارید ساخت عضلات سرینی قوی برایتان اهمیت دو چندانی خواهد داشت متعصفانه اکثر مردم تمام طول روز در محل کار فقط روی باسن شان می نشینند و اصلا از این عضلات استفاده نمی کنند بنابراین این عضلات روز به روز ضعیف تر می شوند

حرکاتی برای فرم دادن به  عضلات سرینی 

کیک بکه پا با اسمیت

لانچ پاروی میز

اسکات تک پا