۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

سیستم سوپرست در برنامه بدنسازی

سیستم سوپرست در برنامه بدنسازی



سیستم سوپرست یکی ازسیستم های خیلی عالی برای رشد بهترعضلات و یا ایجاد خطوط  بیشتردرعضلات می باشد.
اما این سیستم درخیلی ازباشگاه های بدنسازی اشتباه به کارمی رود و دربیشترمواقع نتایج خوبی با این سیستم برای ورزشکارحاصل نمی شود.
سیستم سوپرست دو کاربرد در ورزش بدنسازی دارد.
اگرقصد دارید درمدت کوتاهی به عضلات خود شوک بدهید و یا می خواهید یک عضله خاص را تحت فشارقراربدهید ، باید یک عضله را با دو حرکت برای همان عضله و بدون استراحت تمرین داد.
مثلا: برای تحت فشارقراردادن عضله بازو حرکت جلوبازو هالترایستاده و جلوبازو دمبل نشسته بدون استراحت می تواند مناسب باشد.
اما اگرقصد دارید عضلات را بیشترکات کنید. می توانید دو عضله را با دوحرکت متفاوت تمرین بدهید.
مثلا جلوبازو با هالتر و پشت بازو با هالترخوابیده بدون استراحت، این تمرین باعث صرف انرژی بیشتر و درنهایت کات عضلات خواهد شد.
طراحی برنامه بدنسازی دارای یک سری اصول و قواعد می باشد که باید حتما در برنامه بدنسازی به خوبی رعایت شود حتی کوچک ترین موارد می تواند در رشد ورزشکار تاثیربسزایی داشته باشد. اگربرنامه بدنسازی درست باشد ولی تعداد ست ها و تکرارها دربرنامه به خوبی رعایت نشود نتیجه دلخواه ایجاد نخواهد شد.
در ورزش بدنسازی داشتن یک برنامه تمرینی خوب می تواند اولین کلید موفقیت شما باشد. اگر برنامه غذایی شما درحد عالی باشد ولی برنامه تمرینی اصولی نداشته باشید مطمعنا بدن شما نمی تواند عضلات با کیفیتی بسازد.


بدنسازی

ماسک صورت جوانه جو برای درخشندگی پوست

ماسک صورت جوانه جو برای درخشندگی پوست


جوانه جو حاوی ویتامین ها و املاح فراوانی می باشد. جوانه جو آبرسانی پوست را بهترمی کند و دارای آنزیم های فراوانی می باشد که می تواند سلول های آسیب دیده پوست را بهبود ببخشد.
جوانه جو به روش های مختلفی مصرف می شود. اما با روش هایی که گفته می شود می توانید پوست صورت خود را بسیار زیبا و درخشنده کنید.
جوانه جو به صورت پودرشده درغذا و به صورت ماسک صورت می تواند پوست را بسیار زیبا کند.
طرزتهیه جوانه جو:
جوها را درظرفی ریخته و مقداری آب برآن اضافه کنید و هر8 ساعت یک بارآب آن را عوض کنید. و بعد از2 روز آنها را درکیسه ای نخی بریزید و هر روزکیسه را با یک آب پاش خیس کنید. وقتی جوانه ها به 2 سانت رسید آنها را خشک کنید و بعد ازاین که کاملا خشک شد آنها را پودرکنید. پودرجوانه جو را می توانید درغذا بریزید و یا می توانید مقداری پودرجوانه جو را با مقداری شیرمخلوط کنید و آن را بر روی پوست بمالید و بعد ازیک ساعت بشویید. ماسک صورت جوانه جو باعث درخشندگی پوست خواهد شد. 

۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

تعداد ست ها و تکرارها در برنامه بدنسازی

تعداد ست ها و تکرارها در برنامه بدنسازی


تمرینات بدنسازی و همچنین برنامه بدنسازی براساس هدفی که ورزشکار ازتمرینات دارد بسیارمتفاوت می باشد.
اما خیلی ازمربیان ازاین حقیقت غافل هستند. و فکرمی کنند که با یک برنامه مشترک بین همه ورزشکاران می توان به نتایج رضایت بخشی رسید. اما واقعیت این است که اگر ورزشکار قصد کات کردن عضلات خود را داشته باشد و یا ورزشکاری که قصد افزایش حجم عضلات را دارد برنامه های تمرینی متفاوتی را می خواهند. برنامه بدنسازی فردی که قصد کات کردن عضلات را دارد با ست های بسیار و تکرارهای بالا و سیستم هایی که ضربان قلب را بیشترمی کند طراحی می شود.
اما برنامه بدنسازی فردی که قصد افزایش حجم عضلات را دارد ازست های کمتر و تکرارهای بین 6 و 8 و سیستم هایی که فشاربیشتربه عضلات می آورد استفاده می شود.
پس بنا به اهدافی که ورزشکار دارد باید برنامه بدنسازی متفاوت طراحی شود.
اگرقصد کات کردن عضلات را دارید باید چند بار درهفته از ورزش های هوازی استفاده کنید و بیشترازحرکات تک مفصلی استفاده شود. اما اگرقصد افزایش حجم عضلات را دارید. ورزش هوازی را باید درکمترین حالت ممکن قراربدهید و بیشترازحرکات اصلی و چند مفصلی استفاده نمایید. حتی اگرقصد افزایش قدرت را داشته باشید بازهم برنامه بدنسازی شما متفاوت خواهد بود و نیازخواهید داشت که ازتکرارهای بسیارپایین و سیستم های سنگین استفاده کنید. 

برنامه بدنسازی

۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

کراتین برای افزایش حجم عضله

کراتین برای افزایش حجم عضله



کراتین یکی ازقدرتمند ترین مکمل های بدنسازی می باشد.
البته خیلی از ورزشکاران ازاین مکمل محبوب به روش درست استفاده نمی کنند. به همین دلیل کمترین نتایج را با مصرف این مکمل به دست می آورند.
مصرف کراتین در دوره های حجم سازی و یا کات عضلات بسیارمتفاوت می باشد.
کراتین می تواند در ورزش های سخت بدنسازی به خوبی به شما انرژی بدهد و سطح تحمل شما را دربرابرتمرینات سخت افزایش بدهد.
اگرقصد دارید تا به کمک کراتین حجم عضلات خود و یا وزن خود را بالا ببرید باید به مدت 10 روزبارگیری کراتین را انجام بدهید. و دراین مدت 4 وعده را استفاده نمایید.
قبل ازصبحانه 5 گرم، قبل ازتمرینات بدنسازی 5 گرم و بعد ازتمرینات بدنسازی 10 گرم به همراه وی پروتئین و قبل ازخواب 5 گرم. سعی کنید درهر وعده مصرف کراتین را با آبمیوه هایی نظیرآب سیب و یا آب انگوراستفاده نمایید.
کراتین حتما باید بلافاصله بعد ازتمرینات بدنسازی با وی پروتئین استفاده شود.
بعد ازپایان دوره بارگیری مصرف کراتین را به 10 گرم در روز کاهش بدهید. می توانید 10 گرم بعد ازتمرینات بدنسازی با مکمل وی مصرف کنید.
حتما بعد ازتمرینات و استفاده ازکراتین یک ساعت بعد ازسیب زمینی آب پزاستفاده کنید، چون سیب زمینی سرشارازپتاسیم می باشد و پتاسیم باعث می شود که تمام کراتین و پروتئینی را که یک ساعت پیش مصرف کرده اید را جذب عضلات کند. در واقع پتاسیم باعث جذب بیشترپروتئین و کربوهیدرات و همچنین کراتین ازطریق عضلات می شود.
بدنسازی

کرم پودر و حساسیت پوست

کرم پودر و حساسیت پوست




امروزه به خاطر وجود آلودگی های زیاد دراطراف ، حساسیت های پوستی امری شایع می باشد.
یکی ازعوامل ایجاد التهاب پوست استفاده ازکرم پودرمی باشد کرم پودراز قوی ترین ترکیبات شیمیایی به وجود می آید که این می تواند بزرگ ترین عامل درایجاد التهاب پوست باشد. تا حد امکان سعی کنید از کرم پودرهایی که ازترکیبات خیلی قوی شیمیایی درست شده است استفاده نکنید. اما اگرمی خواهید درکناراستفاده ازکرم پودرکمترجوش بزنید و یا کمترحساسیت پوست ایجاد شود می توانید روزی 2 بارصورت خود را با عرق بهارنارنج شستشو دهید. عرق بهارنارنج به عنوان یکی ازبهترین داروهای مقابله با حساسیت پوستی می باشد. سعی کنید نیم ساعت قبل ازاستفاده ازکرم پودرصورت خود را با عرق بهارنارنج به خوبی شستشو بدهید و وقتی که خواستید کرم پودر را از روی صورت پاک کنید صورت خود را با صابون زیتون بشویید و بعد دوباره با عرق بهارنارنج پوست صورت خود را شستشو بدهید.
با انجام درست و به موقع این کارمی توانید ازالتهاب پوستی درامان باشید.
پوست

۱۳۹۲ مرداد ۲۷, یکشنبه

گل بابونه درمان لک پوست

گل بابونه درمان لک پوست

گل بابونه به عنوان درمان لک پوست و کک و مک پوست استفاده فراوانی دارد. گل بابونه می تواند رنگ پوست را بسیار روشن و شاداب کند.
گل بابونه باید به صورت روزانه و جایگزین چای مصرف شود. چای یکی ازعلت های بزرگ لک پوست و کدرشدن و خراب شدن پوست است. حذف چای و جایگزین آن گل بابونه می تواند پوستی روشن و شاداب را به شما هدیه دهد.
درکنار دم نوش گل بابونه می توانید روزی دوبار پوست صورت خود را با دم کرده گل بابونه شستشو دهید.
گل بابونه حاوی موادی می باشد که خیلی خوب می تواند سلول های پوست را جهت ترمیم شدن تحریک کند. ازاین گیاه جادویی غافل نشوید.

پوست

ماسک صورت لایه بردار خطرناک می باشد

ماسک صورت لایه بردار خطرناک می باشد

امروزه تبلیغات فراوانی در مجلات ، ماهواره و اینترنت انجام می شود با نام ماسک صورت لایه بردار.
ماسک صورت لایه بردارمی تواند اثرموقت داشته و یک لایه ازپوست صورت شما را جدا می کند و این کارباعث می شود که پوست بسیارنازک شده و با کوچک ترین التهابی انواع مشکلات پوستی نظیرجوش صورت ، لک صورت و کک و مک  به سراغ شما خواهد آمد. حتی اگرشما هم ضد آفتاب استفاده کنید بازهم ازمشکلات پوستی در امان نخواهید بود.
به جای ماسک صورت لایه بردارمی توانید ازترکیب گیاهان دارویی استفاده نمایید تا همواره پوستی جوان و شاداب داشته باشید. و اگرحتما تصمیم به استفاده ازماسک صورت لایه بردار را داشتید سعی کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید و ماسکی را که پزشک توصیه می کند استفاده نمایید. استفاده ازماسک صورت لایه بردارنباید درمدت طولانی استفاده شود.

ماسک صورت

محصولات آرایشی بزرگ ترین عامل جوش صورت

محصولات آرایشی بزرگ ترین عامل جوش صورت

خیلی ازخانم ها ازجوش صورت خود گله مند هستند. و برای رفع این مشکل از هرمحصولی جهت درمان استفاده می کنند.
درصورتی که تا علت پیدا نشود درمان معنی ندارد و علت جوش صورت درخانم ها فقط استفاده ازمحصولات آرایشی می باشد. مواد آرایشی به خاطرداشتن ترکیبات شیمیایی قدرتمند باعث ایجاد جوش صورت خواهد شد. با استفاده ازاین مواد سلول های پوستی به سختی نفس می کشند و درهمچین حالتی جوش صورت و یا لک صورت دور ازانتظارنخواهد بود.
برای رهایی ازجوش صورت اولین کاری که انجام می دهید این است که ازمحصولات آرایشی خیلی کم استفاده کنید و بیشترازماساژصورت با عسل استفاده نمایید. با این کارسدی را از روی پوست صورت خود خواهید برداشت که باعث می شود پوست بهترنفس بکشد و به مرور جوش صورت کمتر و کمتر خواهد شد. 

جوش صورت

۱۳۹۲ مرداد ۲۶, شنبه

پروتئین مورد نیاز در بدنسازی

پروتئین مورد نیاز در بدنسازی

خیلی از ورزشکاران بدنسازی فکرمی کنند که باید پروتئین به میزان خیلی زیاد وارد بدن شود تا رشد عضلات بیشترشود.
درصورتی که طبق تحقیقات اخیرمشخص شده است که ورزشکاران بدنسازی فقط  به ازای هرکیلوگرم از وزن بدن به 1 تا 5/1 گرم پروتئین نیازدارند این درحالی است که ما ورزشکاران زیادی را می بینیم که درطول روزمصرف زیاد سفیده تخم مرغ ، شیر ، گوشت و چندین نوع پودرپروتئینی را هم دربرنامه غذایی خود دارند. مصرف این همه پروتئین کاربسیاراشتباهی است و عوارض جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت. حتی ازلحاظ مالی هم باعث ضررهای زیادی خواهد شد. چون بدن پروتئین مورد نیازخود را جذب می کند و مابقی این پروتئین ازبدن دفع خواهد شد.
مصرف زیاد پروتئین باعث آسیب رساندن به کلیه و کبد خواهد شد. و همچنین باعث خستگی بیش ازحد بدنسازخواهد شد.
اگردرباشگاه های بدنسازی توجه کرده باشید می بینید که ورزشکاران با اندام های غول آسا توان انجام ورزش های هوازی را ندارند و خیلی زود ضربان قلب بالا می رود و خسته می شوند. پس به جای مصرف این همه پروتئین بهتراست که مصرف آن را درحد متعادل نگه داریم و کیفیت تمرینات بدنسازی را بهترکنیم و یاد بگیریم که پروتئین را درچه مواقعی درطول روزباید استفاده کرد تا بهترجذب بدن شود.

بدنسازی

راز داشتن پوست زیبا در کبد شما نهفته است

راز داشتن پوست زیبا در کبد شما نهفته است

کبد رابطه مستقیم با زیبایی پوست دارد. و هرگونه اختلال در کارکبد باعث ایجاد لک بر روی پوست خواهد شد.
خیلی ازخانم ها فقط به دنبال کرم ها و داروهای مختلف برای زیبایی پوست هستند درصورتی که ازکبد خود غافل هستند و نمی دانند که اگرکبد درست کارنکند پوست کدر و لک دارخواهد شد. غذاهای سرخ کردنی ، تنقلات ، غذاهای آماده مثل پیتزا دشمنان درجه 1 کبد می باشند. وقتی ازغذاهای سرخ کرده استفاده می کنید سم زیادی ازطریق غذاهای سرخ کرده وارد کبد شده و کبد مسئولیت پاکسازی بدن را به عهده خواهد داشت و اگر ما همیشه ازاین نوع غذاها استفاده کنیم کبد فرسوده شده و نمی تواند خیلی از وظایف خود را به درستی انجام بدهد و ازعوارض ظاهری آن کدرشدن پوست، چین و چروک پوست و لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست خواهد بود.
پس قبل ازاین که به سراغ کرم ها و صابون های مختلف برای زیبایی پوست باشید بهتراست اول غذاهایی را که مصرف می کنید ازنوع سالم باشد ( ترجیعا غذا به صورت خام و یا پخته باشد) بعد ازاین که مطمئن شدید غذاهای سالم استفاده می کنید آن وقت می توانید ازکرم ها و صابون های زیبا کننده پوست استفاده کنید.
  

پوست

مصرف امگا 3 و درمان جوش صورت

مصرف امگا 3 و درمان جوش صورت

امگا 3 به خوبی می تواند جوش صورت و بدن را تحت تاثیرقراربدهد.
ازآنجایی که یکی ازعلت های جوش صورت نا منظم کارکردن کبد می باشد، به همین دلیل مصرف امگا 3 می تواند به خوبی جوش صورت را درمان کند.
استفاده ازامگا 3 به شکل کپسول زیاد مناسب نیست به خاطراین که این کپسول ها به صورت کامل ازامگا 3 تهیه نشده است و درفرایند تولید ازمواد شیمیایی مثل جیوه استفاده شده است. برای این که بتوانید امگا 3 با کیفیت وارد بدن کنید بهترین منبع مصرف ماهی 3 باردرهفته می باشد. ماهی به خوبی امگا 3 بدن را تامین خواهد کرد و درنتیجه کبد درست تر کارخواهد کرد و می تواند جوش صورت را به خوبی درمان کند.
یکی دیگرازعوامل جوش صورت مصرف زیاد نمک می باشد. سعی کنید مصرف نمک را برای مدت 2 ماه کم کنید. مصرف نمک باعث افزایش آب در زیرپوست خواهد شد که این باعث می شود پوست شروع به جوش زدن کند.   

جوش صورت

۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه

زیتون ضد پیری پوست

زیتون ضد پیری پوست

زیتون خواص بسیار زیادی دارد. یکی ازبهترین خواص زیتون جوان سازی پوست می باشد. زیتون قادراست سلول های آسیب دیده پوست را به خوبی ترمیم کند. زیتون می تواند همیشه سلول های پوست را جوان و شاداب نگه دارد و می توانید به عنوان یک داروی ضد پیری پوست استفاده نمایید.
برای این که زیتون بتواند درجوان شدن پوست به شما کمک کند حتما روغن های جامد و سرخ کردنی را دوربریزید و روغن زیتون را جایگزین کنید. حتما برای درست کردن غذا از روغن زیتون استفاده کنید و روزانه روغن زیتون را بر روی پوست بمالید و ماساژبدهید. این کارباعث می شود که روز به روز پوست صورت شما خوش رنگ ترشده و درمدت کوتاهی شاهد جوانی پوست خود باشید.

پوست

تنفس عمیق درمان جوش صورت

تنفس عمیق درمان جوش صورت

یکی ازعوامل ایجاد جوش مخصوصا‌ درقسمت صورت آلودگی هایی است که ازطریق غذاهای آماده و آلودگی هوا و مصرف چای ایجاد می شود.
اگربتوانید سلول های پوست را ازسموم پاکسازی کنید  آن وقت سلول های پوست قادراست دوباره بازسازی شوند و درنتیجه جوش صورت درمان خواهد شد. دربین تمام روش هایی که برای پاکسازی پوست وجود دارد تنفس عمیق می تواند تاثیربسیارعالی برای درمان جوش صورت داشته باشد.
روزی 3 بارنفس عمیق درهوای آزاد و روزی 8 لیوان آب خنک می تواند درمدت 2 تا 3 ماه جوش صورت را کاملا درمان کند.
درصورتی که جوش صورت شما چرکی باشد باید علاوه بر تنفس عمیق و مصرف آب حتما باید روزی 2 تا 3 بار از سیراستفاده کنید. سیر یکی ازبهترین آنتی بیوتیک ها می باشد که می تواند خیلی سریع جوش صورت چرکی را درمان کند و بعد از15 روز جوش های چرکی به جوش های معمولی تبدیل می شوند و بعد از آن می توانید با  تنفس عمیق  و آب  جوش های معمولی را هم از بین ببرید.

جوش صورت

افزایش حجم عضلات سینه در بدنسازی

افزایش حجم عضلات سینه در بدنسازی

عضلات سینه یکی ازمهمترین قسمت ها دربدنسازی می باشد. افزایش حجم عضله سینه یعنی بهترنمایان شدن.
تمرینات متفاوتی برای افزایش حجم عضلات سینه وجود دارد. اما بهترین روش تمرین عضله سینه تمرینات اختصاصی بر روی این قسمت ازعضله می باشد. ازآنجایی که عضله سینه جزء عضلات بزرگ بدن به حساب می آید به همین دلیل تمرینات اختصاصی بر روی این عضله باعث افزایش حجم بهتراین عضله خواهد شد.حتی درمسابقات بدنسازی داوران برای عضله سینه اهمیت بیشتری قائل هستند و می تواند یک امتیازمثبت باشد.

تمرینات اختصاصی سینه:

پرس سینه تخت ( با هالتر)        8*5

قفسه سینه تخت ( دمبل)          12*4

پرس بالاسینه ( هالتر)             8*5

قفسه بالاسینه (دمبل)              12*4

پرس زیرسینه ( دمبل)             8*4 

اورکراس + شنا سوئدی           8*5

این برنامه جزء برنامه های حجم ساز در ورزش بدنسازی می باشد.
سعی کنید دربرنامه های بدنسازی خود یک روز را فقط  به عضله سینه اختصاص بدهید.
اشتباهی که بیشترمربیان بدنسازی مرتکب می شوند این است که تا حد امکان ازبرنامه های اختصاصی برای ورزشکاران بدنسازی خودداری می کنند و فکرمی کنند که این روش ممکن است باعث بزرگ تر شدن یک عضله نسبت به دیگر عضلات شود و تناسب بدن ازبین برود. درصورتی که این فقط یک باوراشتباه دربدنسازی می باشد. و شما می توانید برنامه های تک عضله ای داشته باشید بدون این که به تناسب شما آسیبی برسد.

بدنسازی

۱۳۹۲ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

جلوگیری از کاهش اثرات کراتین

جلوگیری از کاهش اثرات کراتین

کراتین یکی ازمکمل های بسیار پرقدرت در ورزش بدنسازی می باشد.
کراتین می تواند درمدت 10 روزحجم عضلات شما را بالا ببرد و این افزایش حجم به خاطر رساندن آب دربین سلول های عضلات خواهد بود. اگرمدتی ازمکمل کراتین استفاده نکنید آب دربین سلول های عضلات خارج شده و شما با کاهش حجم عضلات رو به رو خواهید شد.
برای جلوگیری ازکاهش اثرات کراتین می توانید بعد ازاتمام دوره کراتین ازدیگرمکمل های بدنسازی نظیرگلوتامین و وی پروتئین استفاده نمایید. سعی کنید مصرف آب را زیادترکرده و مصرف کربوهیدرات پیچیده نظیر سیب زمینی و برنج را افزایش دهید با انجام این کارها می توانید بدون نگرانی از کاهش حجم عضلات مصرف کراتین را برای مدت 6 هفته قطع کنید. کراتین یکی ازمکمل های چند کاره در ورزش بدنسازی می باشد ولی حتما سعی کنید به شکل درست ازاین مکمل قدرتمند استفاده کنید تا هم حجم عضلاتتان بهترشود و هم قدرت شما در وزنه زدن بیشترشود.

بدنسازی

۱۳۹۲ مرداد ۲۰, یکشنبه

پوست زیبا با گلاب و گل گاوزبان

پوست زیبا با گلاب و گل گاوزبان

اگردوست دارید پوست درخشانی داشته باشید یکی ازبهترین و سریع ترین راه ها استفاده ازعرق گل گاوزبان و گلاب می باشد.
گلاب و گل گاوزبان این قابلیت را دارند که سلول های پوست را به خوبی ترمیم کنند و پوست را شاداب و درخشان کنند.
حتمأ صبح ها قبل ازهرکاری پوست صورت خود را با ترکیب گلاب و گل گاوزبان شستشو دهید و بعد ازمدتی خواهی دید که پوست بسیاردرخشان شده است.
از لوازم آرایشی شیمیایی تا حد امکان دوری کنید چون این مواد باعث ایجاد سم دربین سلول های پوست خواهد شد و بعد ازمدتی سلول های پوست آسیب پذیرخواهند شد. و نتیجه این کارکدرشدن و زرد شدن پوست خواهد شد.
پوست

جوش صورت و قهوه

جوش صورت و قهوه

قهوه دارای آنزیم ها و آنتی اکسیدان های مختلفی می باشد. طبق تحقیقات اخیرقهوه می تواند جوش صورت را به خوبی درمان کند. جوش صورت علل مختلفی دارد اما یکی ازعلل خیلی شایع جوش صورت استرس می باشد.  که با مصرف قهوه استرس درطول روز کمترشده و جوش صورت درمان خواهد شد.
شستن جوش صورت با قهوه یکی دیگراز راه های خیلی خوب برای درمان می باشد.

جوش صورت

ماسک صورت انبه

ماسک صورت انبه

انبه میوه ای است که می تواند سلول های مرده پوست را با سلول های جوان جایگزین کند.
انبه به صورت خوراکی تاثیرخوبی بر روی پوست خواهد داشت. اما اگرمی خواهید از شرپوست کدرخود رها شوید چاره ای ندارید جز این که ازماسک صورت انبه استفاده نماید. برای تهیه ماسک صورت انبه:
انبه ها را بکوبید تا لحه شوند و بعد 2 قاشق شیر و 1 قاشق گلاب به آن اضافه کنید و آن را به مدت 1 ساعت بر روی پوست قراربدهید. این ماسک بعد از1 یا 2 ماه می تواند سلول های مرده پوست را با سلول های جوان و شاداب جایگزین کند.
ماسک صورت انبه به روش های مختلفی تهیه می شود. دربین ماسک صورت مختلفی که وجود دارد ماسک صورت انبه ازهمه قویترمی باشد.

ماسک صورت

اصول شکل دهی عضلات در بدنسازی

اصول شکل دهی عضلات در بدنسازی

در دورانی که قصد شکل دهی عضلات خود را دارید انجام یک سری اصول درتمرینات ضروری می باشد.
انجام تمرینات باید به صورت سوپرست یا تریست باشد و حرکات با استراحت خیلی کم انجام  شود.
درتمرینات بدنسازی خود بیشترسعی کنید ازدستگاه های بدنسازی و یا دمیل استفاده کنید تا فرم دهی به عضلات بهترانجام شود.
بعد ازانجام هر ست همان عضله را به خوبی منقبض کنید و بلافاصله ماساژبدهید.
بعد ازتمرینات بدنسازی به مدت 15 تا 20 دقیقه ازتردمیل استفاده نمایید.
در روزهای غیرازتمرینات بدنسازی سعی کنید جلوی آینه فیگور بگیرید. هرچه بیشترفیگور بگیرید و زمان بیشتری اختصاص بدهید فرم عضلات بهترخواهد شد. استفاده ازحرکات غیراستاندارد و قدیمی بدنسازی مطمعنأ هیچ کمکی به شما برای فرم دهی به عضلات نخواهد کرد. سعی کنید همواره ازآخرین حرکات موجود و جدیدترین دستگاه های بدنسازی استفاده کنید.

بدنسازی

۱۳۹۲ مرداد ۱۹, شنبه

اشتباهات همیشگی در بدنسازی

اشتباهات همیشگی در بدنسازی

در ورزش بدنسازی دورانی به حجم و افزایش عضله اختصاص دارد و دورانی به کاهش چربی های اضافه بدن و تفکیک و شکل دهی عضلات.
اشتباه بزرگی که خیلی ازبدنسازان مرتکب می شوند این است که در دوران حجم غذاهای خیلی سنگین و پرحجمی را مصرف می کنند و تحرک خود را فقط محدود به تمرینات بدنسازی می کنند. و بعد از پایان دادن دوران حجم درصد خیلی زیادی چربی  بر روی عضلاتشان وجود دارد. و این اولین اشتباه ورزشکاران بدنسازی می باشد.
دومین اشتباه این است که برای کاهش این همه چربی ازچربی سوزهای خیلی قوی استفاده می کنند و رژیم های غذایی خیلی سختی را انجام می دهند که هرچی عضله در دوران حجم به دست آورده اند را ازدست می دهند. چون نوع چربی سوزی که انتخاب می کنند بسیاراشتباه می باشد. و کاهش به یکباره کالری های دریافتی اشتباه دیگری است که این ورزشکاران انجام می دهند.
بهترین روش و اصولی ترین روش دربدنسازی به این شکل است که در دوران حجم کالری خیلی زیادی وارد بدن نکنیم ازغذاهای چرب و شیرینی جات زیاد استفاده نکنیم. هفته ای یک بار ورزش هوازی داشته باشیم. مصرف کربوهیدرات های پیچیده بیشترازپروتئین و چربی  باشد. با این روش بدن بیشترعضله سازی خواهد کرد تا چربی سازی.
بعد ازدوران حجم زمان دوران کات کردن فرا می رسد که می توانید با یک رژیم غذایی چربی پایین و پروتئین بیشترازکربوهیدرات استفاده کنید. هفته ای 3 بار ورزش های هوازی و روزانه با مصرف ال کارنتین می توانید به کاهش چربی ها و کات کردن عضلات بدون تحلیل رفتن آنها بپردازید. ورزش بدنسازی نیازبه علم  و مهارت کافی دارد هرگونه اشتباه در ورزش بدنسازی می تواند سبب کاهش حجم عضله و درنتیجه به باد رفتن زحمات شما شود.     

بدنسازی

تخم آفتابگردان و رابطه آن با بدنسازی

تخم آفتابگردان و رابطه آن با بدنسازی

تخم آفتابگردان سرشار ازگلوتامین می باشد. تخم آفتاب گردان به خاطرداشتن روغن های مفید و همچنین گلوتامین می تواند یک مکمل عالی برای ورزشکاران بدنسازی باشد.
تخم آفتابگردان به صورت خام بعد ازتمرینات بدنسازی موجب کاهش چربی های اضافی بدن به واسطه اسیدهای چرب ضروری و همچنین باعث افزایش حجم عضلات با واسطه گلوتامین خواهد شد.
تخم آفتابگردان یک فنجان بعد ازتمرینات بدنسازی به شدت پیشنهاد می شود.
تخم آفتابگردان به خاطرچرب بودن بلافاصله جذب بدن می شود. پس چه بهترکه این مکمل بعد ازتمرینات بدنسازی باشد. چون بعد ازتمرینات بدن قدرت جذب بسیاربالایی خواهد داشت و عضلات آمادگی دریافت مواد مغذی را برای رشد خواهند داشت. مصرف تخم آفتابگردان   قبل ازتمرینات بدنسازی می تواند باعث ایجاد دل درد شود. پس بهترین زمان بعد ازتمرینات بدنسازی می باشد.

بدنسازی

۱۳۹۲ مرداد ۱۸, جمعه

پروهورمون ها مفید برای بدنسازی

پروهورمون ها مفید برای بدنسازی

پروهورمون ها قویتر از مکمل های بدنسازی و ضعیف تر از داروهای بدنسازی می باشد.
داروهای بدنسازی عوارض جانبی بیشماری دارد و در مدت بسیار کوتاهی دوباره ترشح هورمون ها در بدن کم شده و باعث کاهش حجم عضلات می شود.
اما پروهورمون ها باعث ترشح طبیعی هورمون ها خواهد شد.ومی تواند به عنوان یکی از مکمل های حجم دهنده در بدنسازی استفاد شود.
پروهورمون ها در دوران رژیم و کاهش وزن مناسب نمی باشد و باید حتما در دوران حجم استفاده شود.حتما بعد از تمرینات بدنسازی و قبل از خواب از پروهورمون ها استفاده کنید. چون پروهورمون ها کلید بدنسازی می باشند.

بدنسازی

درمان جوش صورت با قرص مخمرآبجو

درمان جوش صورت با قرص مخمرآبجو

مخمرآبجو به خاطرداشتن ویتامین های گروه ب و آنزیم های مختلف می تواند تاثیربسیارخوبی بر روی جوش صورت داشته باشد. مخمرآبجو می تواند باعث کاهش قند خون و ترشح انسولین و درنتیجه درمان جوش صورت خواهد شد. حتمأ قرص مخمرآبجو با معده خالی مصرف شود. تا تاثیربهتری برای درمان جوش صورت داشته باشد. 

جوش صورت

شادابی پوست با سبوس برنج

شادابی پوست با سبوس برنج

سبوس برنج به خاطرداشتن ویتامین های گروه ب می تواند بهترین دارو برای زیبایی و شفافی پوست باشد.
سبوس برنج را می توانید به روش های مختلف استفاده کنید. می توانید پودرسبوس برنج را بر روی غذا بپاشید و استفاده کنید. افرادی که پوست های حساس و ملتهب دارند و یا افرادی که دارای لک های قهوه ای رنگ  بر روی پوست خود هستند می توانند از دم کرده سبوس برنج استفاده کنند. مصرف سبوس برنج و عسل می تواند سلول های پوست را به خوبی تحریک کند و باعث جوان ترشدن پوست و همچنین سفیدترشدن پوست صورت خواهد شد.

پوست

ماسک صورت با هویچ

ماسک صورت با هویچ

هویچ سرشار از ویتامین A می باشد. مصرف هویچ چه به صورت خوراکی  و چه به صورت ماسک می تواند باعث خون رسانی بهتر رگ های خونی شود.
طرزتهیه ماسک هویچ:
هویچ را ریزخورد کرده درمخلوط کن بریزید یک قاشق عرق سنبل الطیب به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید مواد به دست آمده را به آرامی بر روی پوست بگذارید و ماساژبدهید و بعد از30 دقیقه بشویید. ماسک صورت هویچ پوست را بسیارنرم و لطیف خواهد کرد. ماسک صورت هویچ می تواند لک صورت را به خوبی ازبین ببرد.

ماسک صورت

۱۳۹۲ مرداد ۱۷, پنجشنبه

استفاده از ملاتونین بهترین روش پیشرفت در بدنسازی

استفاده از ملاتونین بهترین روش پیشرفت در بدنسازی

خواب یکی ازفاکتورهای بسیارمهم برای پیشرفت در ورزش بدنسازی می باشد.
بعضی از ورزشکاران شب ها خیلی دیرمی خوابند و تا ظهرهم خواب می مانند.
این حالت از پیشرفت دربدنسازی  و رشد عضلات جلوگیری خواهد کرد.
برای رفع این مشکل شب ها دوزبسیارپایینی از داروی ملاتونین را استفاده کنید تا خواب شما تنظیم شود. ملاتونین باعث ترشح هورمون رشد و درنتیجه رشد عضلات خواهد شد.
حتی ملاتونین باعث افزایش انرژی فرد درتمرینات بدنسازی خواهد شد. مصرف مکمل های بدنسازی و داروی ملاتونین ممکن است با هم تداخل داشته باشد. بهتراست مکمل های بدنسازی درطول روزمصرف شوند و داروی ملاتونین قبل ازخواب. با این ترفند می توانید بعد ازمدت کوتاهی پیشرفت خوبی در ورزش بدنسازی داشته باشید. 

بدنسازی

۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

مصرف گیلاس بعد از تمرینات بدنسازی

مصرف گیلاس بعد از تمرینات بدنسازی

گیلاس یکی ازمیوه های عالی برای وزشکاران بدنسازی می باشد.
گیلاس باعث تصویه بهترخون و جذب بهترمواد غذایی به سلول ها و عضلات خواهد شد.
2 ساعت بعد ازتمرینات بدنسازی مقداری گیلاس مصرف کنید تا هم خون رسانی بهترصورت بگیرید و هم باعث جذب بیشترپروتئین توسط عضلات شود.
مصرف گیلاس قبل ازخواب باعث می شود که هورمون تستوسترون بیشترترشح کند.
هورمون تستوسترون یکی ازقویترین هورمون های بدنسازی می باشد که باعث افزایش قدرت و حجم عضلات می شود.
مصرف گیلاس این قدرت را دارد که باعث ترشح هورمون تستوسترون به میزان 2 برابرشود.
ازبین تمام میوه ها گیلاس می تواند بهترین انتخاب برای ورزشکاران بدنسازی باشد. 

بدنسازی

۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

مصرف چای سبز قبل از تمرینات بدنسازی

مصرف چای سبز قبل از تمرینات بدنسازی


اگرقصد تفکیک عضلات خود را دارید به فکربرنامه های طولانی مدت باشید. چون کاهش چربی بدن و تفکیک عضله درکوتاه مدت باعث فشار زیاد به بدن و درنتیجه تحلیل رفتن عضله خواهد شد.
در ورزش بدنسازی همیشه سعی کنید اهداف طولانی مدت داشته باشید تا بدون فشار زیاد به بدن نتیجه چشم گیری حاصل شود.
برای تفکیک عضلات چای سبز یک چربی سوزمناسبی می باشد که بدون کاهش حجم عضلات بر روی چربی ها تاثیرخوبی خواهد گذاشت.
چای سبزباعث بالارفتن متابولیسم بدن و درنتیجه کاهش چربی بدن به واسطه تمرینات بدنسازی خواهد شد.
چربی سوزهایی دربدنسازی وجود دارد که ازترکیب افدرین و کافئین ساخته شده است که باعث زیاد شدن ضربان قلب و بالارفتن فشارخون خواهد شد. پس نتیجه می گیریم که مصرف چای سبزبه عنوان مناسب ترین چربی سوزبهترین انتخاب می باشد.
سعی کنید حتمأ یک ساعت قبل ازتمرینات بدنسازی ازچای سبزاستفاده کنید.

بدنسازی

درمان جوش صورت با برگ تمشک

درمان جوش صورت با برگ تمشک

برگ تمشک خاصیت بسیاربالایی در درمان جوش صورت دارد. برگ تمشک خاصیت ضد عفونی کننده و پاکسازی کننده دارد.
برای درست کردن عصاره تمشک برای درمان جوش صورت:
برگ تمشک را تمیزکرده و درغوری بریزید و 1 لیوان آب به آن اضافه کنید و بعد از30 دقیقه دم کرده آن را صاف کرده و با پنبه بر روی صورت و قسمت هایی که جوش دارد بزنید و بعد از20 دقیقه بشویید.
برگ تمشک می تواند به خوبی بر روی جوش صورت کارکند و بعد از1 ماه بهبودی حاصل می شود. برگ تمشک خاصیت پاک کردن سلول های پوست را دارد و به خاطرداشتن منگنز و منیزیم بهترین دارو برای جوش و مخصوصأ جوش صورت می باشد.
جوش صورت

ماسک صورت هلو

ماسک صورت هلو

هلو یکی ازمیوه هایی است که مصرف آن چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک صورت تاثیرمستقیم بر روی پوست دارد.
هلو دارای آنزیم ها و ویتامین هایی است که باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست خواهد شد.
طرزتهیه:
هلو را ریزخورد کرده یک قاشق گلاب و مقداری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و درمخلوط کن بریزید تا همه مواد با هم مخلوط شود. این مخلوط  نباید خیلی آبکی باشد. حالا این ماسک را بر روی صورت به مدت 30 دقیقه بگذارید.
ماسک صورت هلو می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد شفافیت و شادابی پوست را دارند. ماسک صورت هلو از آفتاب سوختگی پوست به خوبی جلوگیری خواهد کرد.
سعی کنید ماسک صورت هلو را هفته ای 2 باراستفاده کنید.

ماسک صورت

موز و شاداب شدن پوست

موز و شاداب شدن پوست

موز دارای مواد مغذی و همچنین پتاسیم می باشد. مصرف موز به صورت خوراکی باعث آرامش و مصرف آن بر روی پوست باعث شادابی پوست خواهد شد.
موز را ریزخورد کرده و بر روی پوست صورت قراربدهید. و بعد از40 دقیقه آن را بر روی پوست خود پاک کنید. موزسرشار ازپتاسیم می باشد که بعد از40 دقیقه باعث جذب کامل پتاسیم و مواد مغذی خواهد شد.
بعد ازپاک کردن پوست می توانید ازکرم های مرطوب کننده برای جلوگیری ازخشکی و زبری پوست استفاده کنید.

پوست

۱۳۹۲ مرداد ۱۰, پنجشنبه

مراقبت از پوست با میوه جات

مراقبت از پوست با میوه جات

اگراز پوست صورتمان غافل شویم باید منتظر پیرشدن پوست ، لک صورت و هزاران مشکل پوستی دیگرباشیم.
برای با طراوت شدن پوست هفته ای یک بارصبح ها پوست صورت را با مقداری شیرنارگیل ماساژدهید و بعد از5 دقیقه بشویید.
استفاده ازمواد آرایشی و آلودگی هوا عوامل مهمی درپیرشدن پوست می باشد. سعی کنید مواد آرایشی 2 ساعت بیشتربرروی پوست نماند و بعد ازآن پوست را با صابون روغن زیتون بشویید و بعد ازخشک شدن پوست با آب پرتقال پوست صورت را ماساژدهید و بعد از15 دقیقه بشویید. این عمل باعث می شود که سم موجود درسلول های پوست به بیرون کشیده شود و بعد ازشستن صورت اگرپوستتان خشک است با مقداری روغن کنجد پوست را ماساژدهید. تا پوست صورتتان نرم و لطیف شود.
به دلیل آلودگی بیش ازحد هوا سعی کنید 1 ساعت قبل ازبیرون رفتن ازمنزل یک لیوان آب پرتقال و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بنوشید. این نوشیدنی تا حدودی ازآلوده شدن پوست درهوای آلوده جلوگیری خواهد کرد.  
پوست

آیا انجام ورزش های هوازی برای بدنسازان لازم است؟

آیا انجام ورزش های هوازی برای بدنسازان لازم است؟

ورزش های هوازی یکی ازبرنامه های هفتگی بدنسازان است.
خیلی ازورزشکاران بدنسازی از ورزش های هوازی خودداری می کنند و فکرمی کنند که این ورزش ها باعث کاهش حجم عضلات می شود. این یک باورغلط درمورد بدنسازی می باشد.         
باوردرست: اگرهفته ای 2 بارورزش های هوازی را دربرنامه بدنسازی خود داشته باشید هورمون رشد 2 برابربیشترترشح خواهد کرد. و درنتیجه حجم عضلات بیشترشده و مقدارچربی بدن کمترخواهد شد.
البته درنظرداشته باشید ورزش های هوازی بیش ازحد می تواند باعث کاهش حجم عضلات شود. درورزش بدنسازی همیشه باید به کالری دریافتی و کالری مصرفی خود دقت کافی داشته باشید تا با کاهش حجم عضلانی روبه رو نشوید . افرادی که قصد دارند که چربی بدن خود را کمترکنند. هفته ای 2 بارهربار15 تا 20 دقیقه هوازی داشته باشند و افرادی که وزن متناسب دارند هفته ای 1 یا 2 باربه مدت 15 دقیقه به انجام ورزش های هوازی بپردازند.
بدنسازی

آموزش خرید شارژ ایرانسل با موبایل

آموزش خرید شارژ ایرانسل با موبایل
خرید شارژ ایرانسل
درفروشگاه های شارژ نرم افزاری طراحی شده است که کاربربتواند ازطریق موبایل اقدام به خرید شارژایرانسل کند.
خرید شارژایرانسل ازطریق موبایل یکی ازامکانات خیلی خوب است که هرکس درهرجایی می تواند ازطریق گوشی موبایل خود اقدام به خرید شارژکند. کاربران به راحتی می تواند ازطریق موبایل وارد فروشگاه شارژشود. این فروشگاه ها معمولأ با گوشی های قدیمی زیاد رابطه ندارد و دربیشترمواقع درهنگام خرید شارژایرانسل با خطا مواجع می شوند.
خرید شارژایرانسل ازطریق فروشگاه های شارژ به صورت مستقیم قابل انجام می باشد. حتمأ قبل ازدریافت شارژ مستقیم ایرانسل سعی کنید تعداد پیامک های دریافتی خود را کم کنید. چون دربیشترمواقع به خاطرپیامک های زیاد خرید شارژایرانسل به صورت مستقیم انجام نمی شود. اگرازطریق موبایل اقدام به خرید شارژایرانسل می کنید سعی کنید درقسمت انتخاب کارت بانک پارسیان را انتخاب نمایید چون نرم افزاراین بانک بسیارکم حجم می باشد و برای خرید شارژازطریق موبایل بسیارمناسب می باشد.
خرید شارژ ایرانسل