۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

دقایقی با کای گرین

دقایقی با کای گرین


بهترین برنامه کای گرین
ژنتیک تا چه حد برای موفقیت در بدنسازی اهمیت دارد؟
هرگز در مورد ژنتیک صحبت نمی کنم. هیچ چیز شگفت آوری تنها بخاطر ژنتیک کای گرین یا شما یا هیچ شخص دیگری ساخته نمی شود. یک بدن تنها از طریق داشتن نظم در کارهای مشخص و درست، بصورت مداوم و پیوسته وعده به وعده، جلسه به جلسه، روز به روز، و سال به سال ساخته می شود. اگر برنامه ای داشته باشید و نظم لازم برای تبعیت از آنرا، در آنصورت موفقیت هم می تواند در پی آن بدست آید. هیچ کس با بدنی حیرت انگیز به دنیا نمی‌ آید، و هیچ شخصی هم به بدنی در حد مسترالمپیا یا هر بدن حیرت انگیز و زیبای دیگری دست نخواهد یافت مگر اینکه عاداتی را که برای دستیابی به چنان بدنی مورد نیازاست در خود توسعه دهد.
نمی توانید هیچ کاری در مورد ژنتیک خود انجام دهید، پس چرا روی آن تمرکز می کنید؟ در عوض، ‌روی آن چیزهایی که می توانید تغییر دهید، تمرکز داشته باشید. در مورد ژنتیک صحبت می کنید یا در مورد ژنتیک نگران هستید یا اینکه از ژنتیک بعنوان یک بهانه استفاده می کنید – برای اینکه بگویید نمی توانید فلان کار را انجام دهید یا هرگز به فلان بدن نمی رسید و این تنها عاملی خواهد بود برای اینکه شما را از آنچه واقعأ می توانید انجام دهید، دور کند. و آن تمام چیزیست که باید برایتان اهمیت داشته باشد.
تلاش کنید به بهترین سطحی که قابلیتش را دارید دست یابید، و در این مورد فکر نکنید که چطور می توانم مشابه کای گرین یا بدنساز دیگری به چشم آیم. شما تنها می توانید مثل خودتان باشید، و اگر برنامه مناسبی را، روزی پس از روز دیگر دنبال کنید، به تدریج به بهترین بدنی که قابلیتش را دارید، خواهید رسید.
آیا پیش می آید که در اجرای برخی تکرارها تقلب کنی؛ برای اینکه بتوانی ستی را ادامه دهی یا اینکه دامنه حرکتی را کوتاه کنی؟
من هر تکرار، را بطور کامل اجرا می کنم. موفقیت در پی استفاده از فرم صحیح اجرا حاصل می شود، اجرای آهسته، دستیابی به کشش کامل و انقباض کامل بطور دائمی. از این طریق است که از آسیب دیدگی هم اجتناب کرده ام، و عضلاتم را ساخته ام. خوشبختانه هرگز عادات بدی در خودم ایجاد نکرده ام، و هیچوقت تلاش نکرده ام از وزنه های سنگین تر با فرم بد استفاده کنم. در غیر اینصورت، ‌سرانجام به آسیب دیدگی خواهد رسید. همچنین میان بری است که باعث دور شدن شما از رشد عضلانی می شود. در واقع از این طریق راه آسانی را انتخاب می کنید که باعث تحریک بهینه عضلات شما نخواهد شد.
بنابراین از گذشته یاد گرفته ام که هر بار چطور تکرارها را محکم و کامل اجرا کنم. این مسیر سختی است، ولی تحمل سختی بی دلیل نیست. این کار سخت تری بر عضلات شما تحمیل می کند و آنها را وادار می کند به رشد بیشتر.
برای اینکه به چنان عضلات همسترینگ حیرت انگیزی دست یابی، چه کارهایی انجام داده ای؟
ابتدا باید از شما تشکر کنم بخاطر تعریف از عضلات همسترینگم. عضلات همسترینگ را به همراه چهار سر ران، عضلات سرینی و ساق تمرین می دهم، و برخی حرکات چهارسر و سرینی از جمله، اسکوات جفرسون، کیک بک باسن، و اسکوات روی عضلات همسترینگ هم فشار می آورد. اگر صحبت از حرکات خاص همسترینگ باشد، حرکت پشت پا خوابیده و لیفت پا صاف را انجام می دهم. آنها را آرام و با کنترل اجرا می کنم. در طول اجرا، پشت پاهایم را تحت فشار حفظ می کنم. همچنین تکرارهای بیشتری برای آنها انجام می دهم، معمولأ ۲۰ تکرار در هر ست.
برای همسترینگ، باید واقعأ ارتباط ذهنی – عضلانی قوی داشته باشید، به این دلیل که سخت است بتوانید در طول تمرین آنها را ببینید. در عوض باید از طریق کشش و انقباض کامل در هر تکرار، آنها را حس کنید. اغلب افراد تلاش می کنند تکرارها را بدون دقت اجرا کنند و در نتیجه بتوانند از وزنه های بیشتری استفاده کنند، ولی آنها ارتباط ذهنی خوب با همسترینگ خود ندارند، و نمی توانند به آن انقباض قوی مورد نظر دست یابند.
برنامه تمرین همسترینگ کای گرین برای رقابت مسترالمپیا
حرکت         ست     تکرار
پشت پا ایستاده تکی         ۳    ۲۰
ددلیفت با پاهای صاف         ۴    ۲۰
پشت پا خوابیده با دستگاه         ۳    ۲۰

دنیای عضله

۱۳۹۴ اردیبهشت ۴, جمعه

ددباگ بهترین حرکتی که از آن غافل بوده اید!

ددباگ بهترین حرکتی که از آن غافل بوده اید!
بهترین تمرینات شکم
برای تراش دادن میان تنه، تنظیم و اصلاح موقعیت لگن خاصره و سوزاندن مقدار زیادی از چربی های شکم این حرکت را اجرا کنید. مطمئن باشید پشیمان نمی شوید!
تمام ورزشکاران جدی و مشتاق می دانند که دراز و نشست حرکتی تقریبأ منسوخ است که تنها افراد ناآگاه و ناشی هنوز از آن استفاده می کنند و می دانند که حرکات پایه مثل ددلیفت و اسکوات برای تقویت عضلات بنیادی و میان تنه کارایی بالایی دارند. ولی باید بدانید که کسی تنها برای ساختن میان تنه ای چشمگیر از این حرکات استفاده نمی کند. حرکتی که در اینجا در اختیارتان گذاشته ایم، یک حرکت عالی است که با فعال سازی همزمان واحدهای حرکتی بخشهای مختلف بدن، باعث خواهد شد هر گونه عدم تعادلی که ممکن است در عملکرد کمر شما در طول تمرین شکم وجود داشته باشد، اصلاح شود و این به معنی پشتیبانی بیشتر از سلامت ستون مهره ها و افزایش کارایی ورزشی شما خواهد بود. ددباگ باعث تقویت قدرت عضلات بنیادی و میان تنه شما می شود. این حرکت کمک می کند به اصلاح و تثبیت موقعیت لگن خاصره که نتیجه آن ظاهر صاف تر شکم خواهد بود که در بسیاری از بدنسازان با وجود چربی بسیار کم، اغلب عدم توازن لگن خاصره، حالتی برآمده و متمایل به جلو دارد.
مراحل اجرای حرکت
کشش: به پشت روی زمین بخوابید، پاها را از زانو خم کنید، ران پا را در راستای عمود با زمین و ساق پاها در راستای موازی با زمین. دستها را هم به حالت کشیده، مستقیمأ به سمت بالا حفظ کنید. هوا را داخل ریه ها کشیده و شکم را حس کنید. همزمان با بازدم، پا راست و دست چپ خود را از هم دور کنید تا به حالت کشیده در آیند. حالا…
بازگشت: به بازدم ادامه دهید تا وقتی ریه های شما از هوا خالی شود و شکم را به داخل بکشید. مجددأ هوا را داخل ریه ها کشیده و همزمان دست و پا به آرامی به سمت هم بازگردانید.
جمع شدن: همزمان با رسیدن زانوها به خمیدگی ۹۰ درجه و رسیدن دستها به نقطه شروع، توقف کنید. عضلات سرینی را منقبض کنید برای اینکه پشت شما صاف شود. سپس همین روند را برای دست راست و پای چپ انجام دهید.
سه بار در هفته: این حرکت را برای دو ست ۵ تا ۶ تکراری برای هر سمت، در شروع هر جلسه تمرین، یا سه روز در هفته، هنگام صبح اجرا کنید.
فوایدی که از اجرای این حرکت نصیب تان خواهد شد:
کمک به نمایان شدن عضلات شش تکه شکم در زمانی کوتاه
افزایش ثبات میان تنه تنها در طول چهار هفته
پشت قویتر برای بهبود موقعیت بالاتنه
اصلاح موقعیت لگن خاصره و کمک به ظاهر بهتر میان تنه.
تمرین شکم

۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

برنامه بدنسازي در منزل

برنامه بدنسازي در منزل
اگر شما هم جز افرادي هستيد كه فرصت باشگاه رفتن نداريد به برنامه بدنسازي شما اگر تغييرات اصولي داده شود مي توانيد در منزل با ساده ترين وسايلي كه در اختيار داريد يك تمرين خوب و پر انرژي را برگزار كنيد. در نوشتن برنامه بدنسازي براي تمرينات خانگي بايد تمركز شما فقط بر روي عضلاتي باشد كه اگر به خوبي رشد كنند بدن شما را خيلي خوب نشان خواهد داد. و پرورش عضلات مهم باعث مي شود كه اگر در بعضي از عضلات ضعيف باشيد زياد به چشم نيايد و عضلاتي كه بر روي آنها تمركز كرديد نقاط ضعف شما را پوشش مي دهند.
در هنگام نوشتن برنامه بدنسازي بايد تمركز خيلي خوبي بر روي پرس سينه هالتر – سرشانه از پشت با هالتر- جلوبازو با هالتر ايستاده – ليفت و اسكوات داشته باشيد. اگر در برنامه بدنسازي خود بر روي اين عضلات خيلي دقت و تمركز داشته باشيد همين باعث خواهد شد كه در كوتاه ترين زمان بدني زيبا و عضلاني بسازيد. برنامه بدنسازي شما بايد به گونه اي طراحي شود كه تمركز شما فقط بر روي حركات پايه باشد. يعني حركاتي كه با هالتر و دمبل قابل اجرا است. و زياد به فكر دستگاه هاي بدنسازي نباشيد.
ابتدا اگر شما در باشگاه تمرين مي كنيد مي توانيد اين دستگاه ها را به برنامه بدنسازي خود اضاقه كنيد. اما در هر صورت چون شما فرصت باشگاه رفتن نداريد پس يك برنامه بدنسازي اصولي و استفاده از هالتر و دمبل هم همان نتيجه را براي شما رقم خواهد زد. درسته كه شما فقط هالتر و دمبل را در اختيار داريد اما نبايد فراموش كنيد كه سيستم هاي تمريني را به برنامه بدنسازي خود هم بايد اضافه كنيد. خيلي از افراد فكر مي كنند اگر فقط باشگاه بروند مي توانند از سيستم هاي تمريني در برنامه بدنسازي خود استفاده كنند. در صورتي كه اين طور نيست شما با هالتر و دمبل كه از بهترين وسايل براي عضله سازي هستند هم مي توانيد از سيستم هاي تمريني در برنامه بدنسازي خود استفاده كنيد. از سيستم هايي نظير پيش خستگي – سوپرست – سيستم هرمي – سيستم ادامه دار – سيستم استراحت و توقف مي توانيد در برنامه بدنسازي خود استفاده كنيد. و نكته اي كه خيلي مهم است اين است كه سعي كنيد برنامه بدنسازي خود را تحت نظارت افراد متخصص طراحي كنيد. درسته كه شما در منزل با ساده ترين وسايل تمرين مي كنيد و اين دليل نمي شود كه خودتان برنامه بدنسازي بنويسيد. بايد از يك مربي كه با سيستم هاي تمريني كاملأ آشنا باشد كمك بگيريد و يك برنامه بدنسازي اصولي طراحي كنيد.

برنامه بدنسازی

۱۳۹۴ فروردین ۲۶, چهارشنبه

۱۵ نکته فیتنسی از CR7

15 نكته فيتنسي Reviewed by وبسایت دنیای عضله on Apr 15Rating: 3.5فیتنس با کریس رونالدوبهترین روش فیتنس با کریس رونالدو
۱۵ نکته فیتنسی از CR7

فیتنس و رونالدو
کریس رونالدو ستاره درخشان تیم فوتبال رئال مادرید در این مقاله درباره کلیدهای سلامتی و آمادگی جسمانی خود توضیحاتی می دهد. او مرد سال فوتبال جهان شد وعلاقمندان به ورزش می دانند که چه فیزیک آماده ای دارد. بعضی ها او را آماده ترین و فیت ترین فوتبالیست جهان می دانند و الگویی برای هزاران نوجوان در اقصی نقاط جهان است. از گرم کردن تمرینی گرفته تا انتخاب غذایی مناسب و گوش دادن به موسیقی، رونالدو در قالب ۱۵ نکته بسته پیشنهادی سلامت و آمادگی جسمانی خود را معرفی می کند.
۱-  یاد بگیرید که ذهن را مثل بدن تمرین دهید. قدرت ذهنی به اندازه توان فیزیکی مهم است و کمک می کند تا به اهداف خود برسید.
۲- انگیزه خود را حفظ کنید و به برنامه متعهد بمانید. این نکته بسیار کلیدی است که منظم باشید. برای من فضایی جهت ساده سازی وجود ندارد، بنابراین باید خیلی جدی باشم.
۳- اهداف مربوط به خودتان را مشخص کنید. این کار کمک می کند تمرکزتان درست شود و در جهت موضوعی خاص کار و تلاش کنید.
۴- تمرین کردن با یار تمرینی روش خوبی برای اضافه کردن رقابت در تمرین است که کمک می دهد خودتان را تحت فشار قرار دهید. اگر با کسی تمرین می کنید که همسطح شماست، بنابراین می توانید همدیگر را وادار به کار بیشتر کنید.
۵- خواب کافی برای بهره گیری کامل از تمرینات واقعأ مهم است. من خیلی زود به رختخواب می روم و صبح زود هم بیدار می شوم بویژه روزهای قبل از مسابقه ام. خواب کمک می کند عضلات ریکاوری شوند و این خیلی مهم است.
۶- گرم کردن درست باعث می شود که از آسیب دیدگی جلوگیری شود. در تمرین ما چند دور دویدن، حرکات کششی و تمرینات هوازی جهت گرم کردن انجام می دهیم.
مطمئن شوید که در جریان گرم کردن کاری مشابه تمرین انجام می دهید، حتی اگر دویدن در باشگاه است یا گرم کردن روی دوچرخه و تردمیل.
۷- من ترکیبی از تمرین هوازی (دویدن و حرکات قایقی) و تمرینات وزنه را توصیه می کنم تا تمامی نواحی بدن هدف قرار بگیرند و قدرت و استقامت موازی با هم تقویت شوند. این روش کمک می کند تا تمرین هم جالب باشد.
۸- شدت بالا مهم است تا پمپاژ خون درستی اتفاق بیافتد و استقامت افزایش یابد. ما تمرینات سرعتی زیادی انجام می دهیم که می توان از آن در برنامه های تمرینی باشگاه یا خارج باشگاه استفاده کرد. سعی کنید در هر برنامه تمرین از آنها استفاده کنید.
۹- تمرینات هوازی کلیدی هستند برای افزایش استقامت و تحمل و همچنین کم چرب نگهداشتن بدن. سعی کنید دوره های تمرینی ۳۰ دقیقه ای داشته باشید و زمانی که قوی تر شدید تعداد جلسات را افزایش دهید.
۱۰- برنامه هایی را اجرا کنید که قادر به انجام آن هستید؛ مثل تمرین شکم درست اول صبح بعد از بیدار شدن.
۱۱- یک تمرین خوب باید با رژیم درست ترکیب شود. من رژیم پرپروتئین دارم با مقدار زیادی کربوهیدرات های کامل، میوه و سبزیجات. البته من هیچ وقت سراغ شیرینی جات نمی ورم.    عاشق ماهی هستم ولی استیک هم زیاد می خورم به همراه بشقاب سالاد.
۱۲- مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید. نوشیدن آب مهم است.
۱۳- منظم غذا بخورید. اگر منظم تمرین دارید مهم است که سطح انرژی بدن را بالا نگهدارید و به بدن خود سوخت برسانید تا بازدهی بالاتری داشته باشند. گاهی اوقات تا ۶ وعده غذایی کوچک در طول روز مصرف می کنم و مطمئن می شوم که انرژی کافی برای انجام تمرینات در سطح بالا را دارم.
۱۴- گوش دادن به موزیک های مورد علاقه جزو کارهای روتین شده روزانه ام است. موزیک کمک می کند تمرکزتان بیشتر شود، انگیزه بگیرید و بهترین تلاش خود را انجام دهید.
۱۵- آرام و ریلکس باشید. تمرین و جلسات کار فیزیکی مهم هستند، اما داشتن یک زندگی ریلکس کمک می کند تا بتوانید به لحاظ فیزیکی و روانی بهترین باشید. من فرصت آزادم را با خانواده و دوستانم می گذرانم که باعث می شود در وضعیت روحی مثبتی قرار بگیرم.

۱۳۹۴ فروردین ۲۵, سه‌شنبه

برنامه بدنسازي چربي سوز

برنامه بدنسازي چربي سوز

اين برنامه بدنسازي بيشتر براي افرادي مناسب است كه در طول روز به اندازه كافي تحرك دارند اما دوست دارند كه چربي هاي بيشتري را بسوزانند و همزمان حجم عضلات را بيشتر كنند.
در اين روش برنامه بدنسازي توصيه مي شود كه تمامي حركات را به صورت نفس بر اجرا كرده و در تكرارهاي آخر از انقباظ استاتيك به شكل درست استفاده كنيد تا همچنان رشد شما حتي بعد از تمرينات بدنسازي ادامه داشته باشد. اما بايد توجه داشته باشيد كه زماني برنامه بدنسازي شما مي تواند درست و كاملأ اصولي باشد كه با حركات قديمي به خوبي تركيب شود بهتر است قبل از طراحي برنامه بدنسازي دقيقأ مشخص كنيد كه تا 3 ماه ديگر دوست داريد چقدر پيشرفت كنيد و تا 1 سال ديگر دوست داريد چقدر پيشرفت كنيد بعد از اين كه اهداف كوتاه مدت و بلند مدت مشخص شد مي توانيد اقدام به نوشتن برنامه بدنسازي كنيد.
مثلأ اگر تصميم به چربي سوزي و عضله سازي به صورت همزمان را داريد شايد براي شما اين بهتر باشد كه يك حركت قديمي را اجرا كنيد و بدون استراحت يك حركت جديد با دستگاه اجرا كنيد و با اين روش هم بر روي حجم عضلات خود كار كنيد و هم بر روي فرم بهترعضلات كار كنيد.
البته نوشتن يك برنامه بدنسازي خوب فقط به اين پارامتر ختم نخواهد شد. بلكه بايد به درستي حركات و ست هاي خود و استراحت بين حركات و ست ها را انتخاب كنيد. شايد بهترين سيستمي كه بتوان به برنامه بدنسازي خود اضافه كنيد استفاده از سيستم سوئيسي باشد.
اين سيستم كه به تازگي در بين بدنسازان امريكايي مرسوم شده به خوبي در رشد عضلات و تفكيك آن نقش بازي مي كند. با اضافه كردن سيستم سوئيسي به برنامه بدنسازي خود مي توانيد تا حد قابل ملاحظه اي ضربان قلب خود را بالا ببريد. اين سيستم با يك حركت پايه و بدون استراحت يك حركت جديد با دستگاه و انقباظ استاتيك چند ثانيه اي در پايان حركت قابل اجرا است. و امروزه خيلي از بدنسازان براي افزايش بيشتر شدت تمرين اين سيستم را به برنامه بدنسازي خود اضافه مي كنند. بهتر است كه اول حسابي در مورد اين سيستم تحقيق كنيد و بعد از يادگيري كامل آن را به برنامه بدنسازي خود اضافه كنيد.

برنامه بدنسازی

۱۳۹۴ فروردین ۲۳, یکشنبه

وقتی پرس سینه دیگر جواب نمی دهد و رشدی را بوجود نمی‌ آورد، چه باید کرد و چاره کار چیست؟

وقتی پرس سینه دیگر جواب نمی دهد و رشدی را بوجود نمی‌ آورد، چه باید کرد و چاره کار چیست؟

تکنیک های پرس سینه

وقتی پرس سینه هالتر دیگر برایتان نتیجه مطلوب بوجود نمی آورد، انواعی دیگر وجود دارد که می توانید به کمک آنها مجدد به مسیر رشد برگردید. بیایید در ادامه نگاهی داشته باشیم به برخی انواع پرس سینه که می توانند شکل درگیری عضلات سینه را تغییر دهند و در نتیجه منجر به رشد و توسعه جدید شوند.
پرس سینه مچ برعکس
هدف: بخش بالایی سینه
فواید: مدل مچ برعکس روشی متفاوت برای درگیر نمودن بخش بالایی عضلات سینه است. یک بررسی جدید در کانادا نشان داد انجام حرکت پرس سینه به صورت مچ برعکس باعث افزایش ۳۰ درصدی درگیری بالاسینه در نهایت با مدل عادی ‌آن شده است.
در مقام مقایسه لازم است بدانید انجام پرس بالاسینه حدود ۵ درصد فعالیت بخش بالایی سینه را در مقایسه با پرس سینه عادی افزایش می دهد.
نکته: برای شروع حرکت پرس سینه مچ برعکس مطمئن شوید که یار تمرینی وزنه را برایتان از روی پایه بلند می کند و باید میله هالتر را کامل بگیرید طوری که انگشتان دست به خوبی دور میله چرخیده باشند چون این حرکت از بابت لیز خوردن احتمالی هالتر از دست در مقایسه با پرس عادی خیلی پرخطرتر به حساب می آید.
پرس زمینی دست جمع
هدف: بخش بالایی سینه
فواید: تحقیقات نشان داده اند که پرس دست جمع باعث افزایش فعالیت فیبرهای بالایی سینه می شود؛ چرا که آرنج ها در این مدل به طرفین بدن متمایل می شوند و از این جهت بخش بالایی سینه در موقعیت بهتری جهت درگیری قرار می گیرد تا وظیفه اصلی خود که جمع شدن افقی است را انجام دهد. علاوه بر این، در مدل دراز کشیده روی زمین با حذف نقش پاها می توانید حرکت را با ایمنی بالاتری انجام دهید.
نکته: پرس سینه هالتر روی زمین و پرس روی زمین با دمبل به صورت دست موازی اجرا می شوند. مهم است که مدل پرس با گیرش خنثی (یعنی مچ دست ها رو به هم) را استفاده کنید تا نه تنها عضلات از زاویه متفاوتی درگیر شوند، بلکه از ایجاد خستگی و آسیب در اثر انجام حرکات تکراری جلوگیری شود، چرا که با دمبل دامنه حرکتی وسیع تر و آزاد تر است.
پرس سینه مرده
هدف: بخش میانی سینه
فواید: چون بخش منفی حرکت در این مدل حذف می شود، مجبور هستید وزنه را از حالت بی جان (سکون) پرس کنید. حال وقتی پرس وزنه را از حالت سکون اجرا می کنید به شکل فوق العاده ای قدرت تان در بخش پایین حرکت افزایش می یابد که می تواند در اجرای تمامی حرکات پرس کمک کند. پرس های قوی تر هم مساوی است با سایز عضلانی بیشتر.
نکته: افرادی که بازوهای کوتاهتری دارند باید پایه های دستگاه Powerrack را در ارتفاعی تنظیم کنند که در بخش پایین حرکت که وزنه روی پایه است، فاصله آن تا سینه حدود ۵/۲ سانتی متر باشد. از طرفی افرد دارای بازوی بلند لازم است فاصله هالتر روی پایه تا سینه شان ۵/۳ سانتی متر باشد. توصیه می شود این حرکت را فقط برای انجام ست های تک تکرار استفاده کنید.
پرس فوق سنگین با دستگاه اسمیت
هدف: بخش میانی سینه
فواید: بکارگیری دستگاه اسمیت برای اجرای سیستم تکرارهای منفی یکی از روش های مفید جهت استفاده از روش اضافه بار منفی است. در بخش منفی یک حرکت شما می توانید ۶ درصد از بخش مثبت وزنه را کنترل کنید. این حرکت با دستگاه اسمیت انجام می شود و نیاز به ۲ یار تمرینی دارد.
نکته: روی میله دستگاه اسمیت ۱۰ الی ۲۵ درصد وزنه اضافه تر قرار دهید و آن را در سطح سینه روی پایه بگذارید. هر طرف پایه باید یک یار تمرینی باشد تا در زمان لازم وزنه اضافی را خارج کند. با قدرت میله را پرس کنید و بخش منفی را ۵ الی ۶ ثانیه طول دهید، سپس برای پرس وزنه از یارهای خود کمک بگیرید. در هر ست هر چند تکرار که می توانید با این روش اجرا کنید. پس از رسیدن به ناتوانی می توانید از کمک های خود بخواهید وزنه اضافی (۱۰ الی ۲۵ درصد) را کم کنید.
پرس با تخته
هدف: پشت بازوها
فواید: کاهش استرس از روی سرشانه و سینه و در عوض اعمال اضافه بار شدید روی عضلات پشت بازوها این است که ۵ تکرار با دامنه کامل پرس سینه دست جمع را انجام دهید و بدون قرار دادن هالتر روی پایه، از یار تمرینی بخواهید بلافاصله تخته ای روی سینه بگذارد و حال ۵ تکرار پرس با تخته بزنید و بدون قرار دادن هالتر روی پایه از یار تمرینی بخواهید یک تخته دیگر اضافه کند و در آن حالت هم ۵ تکرار انجام دهید. باز هم نوبت استراحت نیست و لازم است که تخته سوم اضافه شود و ۵ تکرار دیگر انجام دهید. بعد از آن تخته چهارم را قرار دهید و در پایان باید ۲۵ تکرار کامل کرده باشید.
نکته: با این رویه که توضیح دادیم همزمان با خسته شدن عضله، اهرم ها تقویت می شوند تا بتوانید حرکت را ادامه دهید و یک تمرین مهلک برای پشت بازو رقم بزنید.
پرس JM
هدف: پشت بازو
فواید: این پرس مستقیم برای پشت بازوهاست که امکان استفاده از وزنه های سنگین را فراهم می کند. این حرکت برای پاورلیفترها یک ضرورت به حساب می آید بویژه ‌آن گروهی که می خواهند قدرت پشت بازو را بالا ببرند.
پرس JM در واقع حرکتی است فی مابین پشت بازو هالتر و پرس سینه دست جمع.
نکته: حرکت از جایی شروع می شود که میله هالتر بالای سینه است و بازوها صاف هستند. دست ها باید مشابه پرس سینه دست جمع باشند. حال وزنه را به طرف سینه پایین و اندکی به طرف جلو ببرید. حدود ۱۵ سانتی متر مانده تا میله با سینه تماس پیدا کند توقف کنید، سپس وزنه را به حالت شروع بازگردانید تا درست عمود بر بالاسینه قرار بگیرد. در طول اجرای حرکت آرنج ها را نزدیک به پهلوها حفظ کنید تا فعالیت پشت بازوها به حداکثر برسد.

۱۳۹۴ فروردین ۱۶, یکشنبه

مکمل های ویژه سوخت قبل از تمرین

مکمل های ویژه سوخت قبل از تمرین

نوشیدنی قبل از تمرین بدنسازی
وارد باشگاه می شوید و برای انجام بهترین تمرین همه عمرتان آماده هستید، اما آیا انرژی کافی برای تمام کردن برنامه ای که شروع کرده اید را خواهید داشت؟ غذایی مناسب بخش عمده انرژی مورد  نیاز برای انجام تمرین را فراهم می کند، اما این فقط بخشی از پازل است. غذای کامل سیستم اعصاب مرکزی شما را شارژ نمی کند، باعث افزایش تولید NO در بدن نمی شود و یا به فیبرهای عضلانی کمک نمی کند تا سخت تر منقبض شوند. شما برای انجام تمریناتی بهتر نیازمند مکمل های غذایی هستید تا به بالا ماندن سطح انرژی در طول تمرین کمک کنند. در ادامه ۶ گروه مکمل معرفی می شود که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا تمرینات بهتری را انجام دهید. پرواضح است که در هر دسته مکمل های زیادی وجود دارد که اینجا فقط بخشی از کلیدی ترین ها مورد اشاره قرار گرفته است.
مواد مغذی
اگر قبل از تمرین کالری مصرف نکنید، پس بدن شما مثل یک ماشین است که در آن بنزین نریخته باشید؛ فرقی نمی کند که چه میزان با دیگر انواع انرژی خود را تامین کنید به هر حال نمی توانید خیلی پیش بروید. از بین مواد غذایی طبیعی شما به این موارد مهم احتیاج دارید:
پروتئین: یک وعده غذایی جامد شامل ۶۰ الی ۹۰ دقیقه پروتئین قبل از تمرین میل کنید و سپس یک نوشیدنی در راه رسیدن به باشگاه میل کنید. این نوشیدنی باید حاوی حدود ۲۵ الی ۵۰ گرم پروتئین باشد که بستگی به مقدار وزن شما دارد. تحقیقات حاکی از آن است که ترکیب پروتئین وی و کازئین یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.
کربوهیدرات: کربوهیدرات های زود هضم باعث ترشح انسولین می شوند و مواد معدنی را داخل بافت عضله وارد می کنند. در نوشیدنی قبل از تمرین با نسبت ۱ به ۱ کربوهیدرات و پروتئین بخورید.
افزاینده های قدرت
افزایش قدرت در کوتاه مدت با این مکمل های غذایی ممکن می شود: توجه داشته باشید که باید هر کدام را مستقل در نظر بگیرید یا دنبال محصولی باشید که تلفیقی از آنها را ارائه می کند.
کراتین: این ماده باعث می شود مایعات داخل سلول های عضلانی شوند، درد را سرکوب می کند و اجازه می دهد سنگین تر و طولانی تر وزنه بزنید. کراتین منوهیدرات در این بهترین گزینه محسوب می شود، بالاترین استاندارد را در بین انواع کراتین ها داراست.
بتا آلانین: این آمینواسید باعث افزایش قابل توجه قدرت عضلانی و استقامت می شود، چرا که سطح کارنوزین بدن را بالا می برد. کارنوزین یک پپتاید (پروتئین کوچک) است که از آمینوهای هیستیدین و بتا آلانین تشکیل می شود.
کربوهیدرات: این گیاه تبتی به افزایش سریع قدرت کمک می کند، چرا که در سیکل ATP شرکت می کند. ترکیب آن با کراتین افزایش قدرت را در کمترین زمان تشدید می کند.
افزاینده های انرژی
افزاینده های قدرت به طرق متفاوتی عمل می کنند، بعضی ها سیستم اعصاب مرکزی (CNS) را تحریک می کنند، در حالی که دیگر انواع آن باعث افزایش فعالیت ذهنی می شوند. هر کدام از این فرم های انرژی اجازه می دهند که سخت تر و طولانی تر تمرین کنید.
کافئین: بررسی ها نشان می دهد که این نوع محرک خشک انرژی بهترین نوع برای افزایش انرژی و قدرت است. مصرف کافئین به کاهش درد ناشی از تمرینات وزنه کمک می کند.
آمینواسیدهای شاخه ای: این گروه از اسیدهای آمینه شامل لیوسین، والین و ایزولیوسین است. آمینوهای شاخه ای به آسانی در سیستم جذب می شوند و از کبد عبور کرده و مستقیم به عضلاتی که در حال کار هستند، می رسند تا انرژی سریعی تامین کنند.
افزایندهای پمپ خون
یک دم خوب در عضله که ناشی از افزایش جریان خون است باعث می شود خون و مواد غذایی به بافت عضله برسد و به ریکاوری و رشد کمک می کند.
آرژنین: این اسیدآمینه در بدن تبدیل به یک اکسید نیتریک (NO) می شود و به بدن اجازه می دهد با انبساط عروق، خون، اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به عضلات در حال کار برسد.
سیترولین: تحقیقات نشان می دهد که مصرف ترکیبی از سیترولین و آرژنین می تواند برای افزایش تولید NO موثرتر از دریافت جداگانه هر کدام باشد.
آگماتین سولفات: این مکمل که نسبتأ هم جدید است حمایت کننده از آنزیم تولید اکسید نیتریک است، آنزیمی که به تولید NO از آرژنین کمک می کند.
چربی سوزها
چربی اضافی بدن خوب نسیت مگر برای یک منظور: منبعی عالی برای سوخت رسانی به جلسات تمرین. نکته کلیدی این است که به بدن اجازه دهید قبل و بعد از تمرین سراغ این منبع انرژی برود.
مکمل هایی که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم کمک می کند تا سوخت تمرین از طریق چربی ها تامین شود:
یاسپری کتون: محبوبیت آن رو به افزایش است، چرا که می تواند افزایش دهنده سرعت متابولیسم و آزاد سازی چربی از ذخایر شود.
Capsicum: گاهی اوقات به نام Capsaiein از آن یاد می شود، این مکمل غذایی که از فلفل قرمز گرفته می شود به افزایش سرعت متابولیسم و در نتیجه کمک می کند تا به شکل طبیعی کالری بیشتری بسوزانید.
عصاره دانه قهوه سبز: این چربی سوز حاوی تراکم بالاتری از Chlorogenic نسبت به دانه های برشته شده است. این ماده شیمیایی است که با کافئین کار می کند تا چربی را از ذخایر آزاد کند.
افزاینده های توان ذهنی
افزایش فعالیت مغز یعنی افزایش تمرکز و این یعنی توان انجام تمرینات شدیدتر.
مکمل های زیر در خانواده افزاینده های توان ذهنی جای دارند:
تایروسین: این آمینواسید ارتقاء دهنده روحیه و تمرکز است. در بدن تایروسین برای حمایت از تولید  هورمون ها و ناقل های سیستم عصبی از جمله دوپامین، اپی نفرین، نورپی نفرین و هورمون تیروئید استفاده می شود.
فنیل ایتلامین: یک محصول از آمینواسید فنیل آلانین است که کمک می کند مواد شیمیایی مغز از جمله سروتونین، دوپامین و نورپی نفرین ارتقاء یابد.
کولین: این ماده غذایی پیش ساز استیل کولین است (یک ناقل سیستم عصبی که برای سیگنال دهی انقباض های عضلانی و دیگر فعالیت های مغذی مسئول است. علاوه بر این کولین به بهبودی حافظه کمک می کند.

دنیای عضله