۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

كيف‌هاي براق،كفش‌هاي تميز

كيف‌هاي براق،كفش‌هاي تميز
يكي از ملزومات زندگي كه هر شخصي و بويژه خانم‌ها روزانه به آن احتياج دارند كيف و كفش است. كيف و كفش از صدها سال قبل به شكل‌ها و با جنس‌هاي مختلف ساخته شده و مانند لباس در طول زمان تغييراتي كرده ‌است. هر فردي از روزي كه كودكي بيش نيست و تازه راه‌افتاده تا ايام پيري و كهنسالي به كفش نياز دارد. بنابراين كفش و كيف در تمام خانه‌ها يافت مي‌شود و همه ما هر روز از آن استفاده مي‌كنيم.
حالا سوال اين است كه بايدچكار كنيم تا كفش‌ها و كيف‌هايمان عمر بيشتري داشته باشند و همچنين هميشه تميز و نو بمانند؟ يادمان باشد خانه‌داري تنها به كارهاي آشپزخانه و جارو و گردگيري اطلاق نمي‌شود؛ يك خانم خانه‌دار بايد بداند چگونه از لوازم مورد استفاده اهل خانه نگهداري كند. اين نه تنها جزو امور خانه و خانه‌داري محسوب مي‌شود كه از نكات مهم اين هنر است.
هر كدام جاي خود را مي‌خواهد
پس خوب است بدانيم هر كدام از انواع كيف و كفش طريقه نگهداري خاص خود را دارد؛ مثلا نگهداري از كفش ورني با كفش كتاني فرق مي‌كند. اما چيزي كه در همه يكسان است استفاده مناسب و تميز نگه داشتن آنهاست. به طور معمول بچه‌ها روش نگهداري از كيف و كفش خود را نمي‌دانند. خيلي از آنها با كفش‌هاي مهماني فوتبال بازي مي‌كنند يا با كيف مدرسه انواع بازي‌ها مانند دست رشته را انجام مي‌دهند و به اين ترتيب كيف و كفش‌هايشان عمر كوتاهي خواهند داشت.
اما بزرگ‌ترها بايد بدانند براي اين‌كه كيف و كفش‌شان عمر طولاني‌تري داشته باشد بهتر است از روز اول خريد آنها در جايي مانند كمد و درون جعبه كفش يا كيسه‌هاي مخصوص كيف نگهداري شود و موقعي كه به آن نياز داريد، آنها را بيرون آورده و بعد از استفاده تميزشان كنيد و سرجاي خود قرار دهيد. اين نكته در مورد كيف و كفش‌هايي كه مخصوص مهماني هستند، كمتر از آنها استفاده مي‌كنيد و صد البته گران‌تر هم هستند، اهميت بيشتري دارد. كفش‌هاي دم‌دستي و آنهايي را كه بيشتر مورد استفاده قرار مي‌دهيد نيز بهتر است به صورت مرتب درون جا كفشي قرار دهيد. هيچوقت كفش‌ها و كيف‌ها را روي هم انباشته نكنيد زيرا كيف و كفش از شكل خواهد افتاد و عمرش كوتاه خواهد شد.
كيف و كفش تميز زيباتر است
اما كيف و كفش از هر جنسي كه باشد نحوه تميز كردن خاص خود را دارد. مثلا براي پاك كردن كفش‌هاي كتاني كه زود هم كثيف مي‌شود مي‌توانيد از شامپو فرش استفاده كنيد. مقدار كمي شامپو فرش را با مقداري آب مخلوط كرده و با يك پارچه تميز روي كفش كتاني بكشيد تا تميز شود. همينطور اگر از كيف يا كفش‌هايي با رنگ روشن استفاده مي‌كنيد مي‌توانيد مقداري خميردندان روي يك تكه پنبه ماليده و با آن كيف و كفش خود را تميز كنيد و در آخر هم يك پارچه خيس روي آنها بكشيد تا جلوه بيشتري پيدا كند.
اگر كفشي از جنس جير داريد مي‌توانيد با يك پاك‌كن مداد، خط‌ها و لكه‌هاي روي كفش را پاك كنيد و سپس يك برس نرم يا يك مسواك مستعمل را روي كيف و كفش بكشيد تا آنها كاملا تميز شوند. ولي لكه‌هاي كيف جير را با يك دستمال تميز و خشك بگيريد و در آخر هم با يك برس مخصوص جير، روي كيف را كاملا تميز كنيد.
كفش‌هاي چرم را با واكس زدن مي‌توانيد تميز كنيد. براي اين كار هم ابتدا بايد كفش را با يك كهنه خوب تميز كرده و سپس واكس بزنيد؛ ولي كيف چرمي را با تميز كننده‌هاي مخصوص پاك كنيد و يك دستمال نمدار هم روي آن بكشيد تا كاملا تميز شود. همچنين مي‌توانيد با واكس بي‌رنگ كيف را واكس بزنيد.
يادتان باشد خوب است بعد از هر بار استفاده از كيف و كفش چرمي، مقداري روزنامه باطله درون آنها گذاشته و سپس آنها را در جاي خود بگذاريد، به اين ترتيب كيف و كفش شما از شكل نخواهد افتاد.
اگر كيف و كفش‌تان قابل شست‌وشو بود و آنها را شستيد يا زير باران خيس شد هرگز از حرارت براي خشك كردنشان استفاده نكنيد.
پاشنه كفش‌ها نيز معمولا دچار آسيب و خرابي مي‌شود براي اين‌كه پاشنه كفش شكل مناسبي به‌خود بگيرد مي‌‌توانيد از اسپري همرنگ كفش استفاده كنيد.
كيف‌ها و كفش‌هاي ورني را با يك دستمال نمدار تميز كنيد و سپس با يك پارچه خشك كنيد تا مانند اول براق شود. براي اين‌كه كيف و كفش ورني شما ترك نخورد مي‌توانيد با كمي كرم سطح آنها را چرب كنيد.كيف و كفش مخمل را بايد بعد از هر بار استفاده با يك برس زبر پاك كنيد و گرد و غبار آن‌را كاملا بگيريد. سپس درون جاكفشي يا جاي مخصوص كيف نگهداري‌ كنيد.
بعضي از خانم‌ها در مهماني‌ها از انواع كيف‌هاي منجوق‌دار استفاده مي‌كنند. تميز كردن اين كيف‌ها راحت است. براي اين كار مقداري آب و مايع ظرفشويي را مخلوط كنيد. يك پارچه تميز را به اين محلول آغشته كرده و روي كيف بكشيد تا تميز و براق شود.
كيف و كفش‌هاي پلاستيكي معمولا از جنس مرغوب ساخته نشده و زودتر از كيف و كفش‌هاي ديگر خراب مي‌شود اينها را با مخلوط آب و صابون تميز كنيد و در آخر يك پارچه پشمي رويشان بكشيد تا تميز و براق شوند.
تبیان

۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

كاشت ابرو و مژه آسان نيست

كاشت ابرو و مژه آسان نيست

كاشت مژه
متخصصان پوست، روش‌هاي درماني خاصي براي كاشت مژه و ابرو پيشنهاد مي‌كنند. البته اين روش‌ها بيشتر به كساني توصيه مي‌شود كه به دليل سوختگي يا بيماري‌هاي گوناگون، موهاي مژه و ابرويشان را از دست داده‌اند.
گفتگوي زير با دكتر محمدعلي نيلفروش‌زاده، متخصص پوست و مو درباره روش‌هاي كاشت مژه و ابرو در هفته نامه سلامت انجام شده است.

آقاي دكتر، ابرو و مژه در صورت انسان فقط نقش زيبايي دارند، يا عملكردشان هم مورد توجه است؟

خير، فقط كاركرد زيبايي ندارند، بلكه ابرو با قوس خاص خود از ورود عرق و باران به چشم جلوگيري مي‌ كند. حالت ابرو و موهاي آن كمك مي ‌كنند كه رطوبت به كناره‌هاي ابرو برود و وارد چشم نشود.
ابرو به همراه مژه براي جلوگيري از ورود نور مستقيم خورشيد به چشم هم كارايي دارد.
ابرو همچنين بنا به حالت‌هاي احساسي و هيجاني انسان به همراه ديگر اجزاي چهره، شكل مناسب آن حالت را به صورت انسان مي ‌دهد.

چه افرادي بيشتر براي پيوند مو و ابرو به شما مراجعه مي ‌كنند؟

كاشت ابرو
عللي كه موجب بروز نقص در ابرو مي‌ شود شامل سوختگي، ضربات، آلوپسي آراتا يا جذام است. بسياري از بيماران كه داوطلب پيوند ابرو هستند، افراد آسيايي با ابروهاي تكه ‌اي يا ابروهاي  ظريف و با تراكم كم هستند.

ميزان موفقيت چنين جراحي ‌هايي چقدر است؟

ميزان موفقيت در كاشت ابرو، بستگي به توانايي جراح و تيم او دارد.

اين موها از كجا برداشته مي‌ شوند؟

البته كاشت ابرو براي بيماران دچار نقص ابرو مناسب ‌تر است.
براي كاشت ابرو از موهاي پشت‌سر كه ضخامت كمتري دارند، استفاده مي ‌شود. پيوند در ناحيه ابرو عمل بسيار ظريفي است. به دليل اين كه ابرو كاملا در معرض ديد است، موها بايد در فاصله نزديك كاشته شوند تا كاملا طبيعي به نظر برسد.
نتيجه در اغلب موارد رضايت‌ بخش است. اين عمل در افرادي كه اصلا ابرو ندارند و يا قسمتي از ابرويشان را از دست داده‌اند، انجام مي‌ شود. پس از عمل پانسمان و مراقبت‌هاي معمول لازم است.

كاشت مژه چطور؟

كاشت مژه نيز قابل انجام است، ولي بسيار مشكل و پردردسر است چون نزديك چشم و بسيار حساس است. پلك مرتب حركت مي‌ كند و در ضمن موهاي مژه فرم خاصي دارد كه موجب مي ‌شود از هر جاي سر كه مو برداشته مي ‌شود به‌ طور كامل با مژه‌ها هماهنگ نشود. نتايج به اندازه كاشت ابرو رضايت ‌بخش نيستند.
كاشت مژه
اين روش علاوه بر مقاصد زيبايي، براي بيماراني مناسب است كه به دليل سوختگي يا بيماري ‌هاي پوست و مو مژه‌هاي خود را از دست داده‌اند و مي ‌توان گفت براي اين گروه از افراد، معجزه مي ‌كند.
كاشت مژه روشي بسيار ظريف است كه هدف اصلي از انجام آن، جايگزين كردن مژه‌هاي طبيعي روي خط رويش مژه است.
كاشت مژه در حقيقت يك روش جراحي است كه براي موفقيت آن به يك تيم جراحي ماهر، ابزار و وسايل مناسب، روش‌هاي صحيح و ذوق و هنر در كنار يكديگر نياز است.
كاشت مژه به شما امكان مي ‌دهد مژه‌هايي بلند و پرپشت براي تمام طول عمر خود داشته باشيد. جالب است كه بدانيد مردم شرق آسيا بيش از ديگران به اين تكنيك علاقمند هستند، چون مردم كشورهايي مانند چين و ژاپن اصولا موهاي كمتري دارند و مژه‌هايشان كوتاه و كم پشت است. به همين دليل انجام اين جراحي‌ ها در كشورهايي مانند چين و ژاپن به صرفه‌ تر است و قيمت مناسب ‌تري دارد.
معمولا يك پيوند از فوليكول‌هاي موي پشت گردن برداشته مي ‌شود و هر يك از اين موها به صورت جداگانه در خط رويش مژه پلك بالا قرار مي‌ گيرند. مي ‌توان تا 50 تا 60 عدد مو را با اين روش در محل جديد قرار داد. عمل جراحي كاشت مژه‌ با بي ‌حسي موضعي انجام مي ‌شود و بين 1 تا 3 ساعت زمان مي ‌برد. موهاي جديد سريع‌ تر از موهاي طبيعي مژه رشد مي‌ كنند و شايد لازم باشد آن ها را كوتاه كنيد.
اين جراحي ميكروسكوپي براي جايگزيني موهاي ابرو نيز استفاده مي ‌شود.
دكتر شكيلا نيكنام

ريزش مو

كاشت موي مصنوعي تاييد نشده است

كاشت موي مصنوعي تاييد نشده است

كاشت مو
شما هم حتما از اين قبيل آگهي‌ هاي تبليغاتي را بسيار ديده‌ايد كه :
"اگر موي كافي و مناسبي در قسمت پشت‌ سر نداريد و پزشك نمي‌ تواند براي كاشت مو از آن ناحيه مو بردارد و اگر شما را داوطلب مناسبي براي كاشت مو به شمار نمي آورند، به هيچ وجه نگران نباشيد، با كاشت موي مصنوعي مي ‌توانيد جواني و چهره دلخواه خود را به دست آوريد."
بعضي ‌ها طرفدار اين نوع موهاي مصنوعي هستند اما كاشت آن ها عوارضي در پي دارد.
گفتگوي زير را با دكتر نيلفروش ‌زاده متخصص پوست و مو در اين خصوص بخوانيد.
فكر كنم در سال 1970 براي اولين ‌بار موهاي مصنوعي معرفي شدند. آيا كاشت اين موها مورد تاييد است؟
خير. موي مصنوعي محصولي است كه در آسيا و چند كشور اروپايي در دسترس است. در اغلب كشورها اين روش تحريم شده است، زيرا بايد با سوزن مخصوص روي سر كاشته ‌شوند و اين روش از طرف اداره غذا و داروي آمريكا مورد تاييد قرار نگرفته است.
بدن بيشتر بيماران در عمل، مو را به صورت جسم خارجي از بدن دفع مي ‌كند. يكي از مشكلات و عوارض مهم كاشت اين نوع موها، عفونت هاي بسيار گسترده و بدي است كه احتمال بروز آن وجود دارد.
در كاشت موي مصنوعي امكان رشد مو همراه با ساير موها وجود ندارد، (در حالي كه در روش پيوند موي طبيعي اين مشكل را نداريم) و اگر پوست سر نسبت به اين موها واكنش نشان دهد، بايد آن ها را درآورد.
كمي درباره كاشت اين موها توضيح مي ‌دهيد.موهاي مصنوعي چه از نوع ساختگي مانند "مونواكريليك"، "پلي ‌اكريليك" و "پلي ‌استر" باشد و چه تارهاي طبيعي موي انسان كه اعمالي روي آن انجام شده است، توسط وسيله ‌اي به نام "ايمپلنتر" به ‌وسيله گر‌ه‌ زدن روي سر مستقر مي‌ شوند. ويژگي مثبت اين روش، آساني آن است، به طوري كه مي‌ توان در طول چند روز آن را آموخت. ديگر اين كه بدون خونريزي انجام مي ‌شود و نتيجه ‌كار را بلافاصله مي ‌توان ديد. اما در مقايسه با كاشت موي طبيعي كه به‌‌ طور‌ معمول از ناحيه پشت‌ سر فرد برداشته مي ‌شود، توانايي رشد را ندارد و نمي‌ توان آن را كوتاه كرد.
نظرات متفاوتي راجع به كاشت اين موها وجود دارد. شما اشاره كرديد اداره دارو و غذاي آمريكا آن را تاييد نكرده. دليلش چه بوده است؟
كاشت مو
بله، اداره غذا و داروي آمريكا در سال 1983 استفاده از آن را رد كرده و اشاره داشته كه اين روش، غيرواقعي و فريب‌ كارانه است و اطلاعات كافي درباره خطرات ناشي از قرار دادن و جايگزيني فيبرهاي مصنوعي مو در اختيار مردم قرار نمي گيرد. استفاده از اين تارها هيچ نتيجه مثبتي براي بهداشت عمومي نداشته و اين تارها موجب بروز بيماري يا صدمات ناشي از ناهماهنگي با بدن انسان مي ‌شوند. همان ‌طور كه گفتم بدن آن را جسم خارجي مي ‌داند و پس مي ‌زند و همچنين به دليل ريختن دوره‌اي تارهاي مو، نياز به جايگزيني مكرر دارد. واكنش‌هاي آلرژيك و درماتيت‌هاي شديد، آثار تحريكي، ترس از سرطان‌ زايي بيش تحريكي گرانولوماكولر و تشكيل كيست از عوارض ديگر اين روش است.با وجود اين، سازندگان اين موهاي مصنوعي در حال تلاش ‌اند و كمپاني ‌هاي بزرگ، محصولات خود را در اروپا و استراليا معرفي مي‌ كنند. آن ها ادعا دارند مطالعاتي كرده اند كه نزديك دويست بيمار را طي دو سال پيگيري كردند و پيشرفت هايي در توليد موها داشتند و عوارض كاهش يافته است. حالا هم در ليست انتظار سازمان غذا و داروي آمريكا هستند تا بتوانند تاييد بگيرند؟بله، ولي در حال حاضر استفاده از پيوند موهاي مصنوعي در هاله اي از ابهام است و اين موضوع صحت دارد كه به تازگي پيشرفت‌ هايي در اين زمينه داشته اند، اما پژوهش‌هاي علمي اين مطلب را تاييد نمي‌ كند. به ‌طور كلي پزشكان بايد توجه داشته باشند كه گر چه اين روش آسان است، اما درمان استاندارد و رايجي براي طاسي سر يا ريزش ‌مو محسوب نمي ‌شود.
نكته مهمي كه در آخر دوست دارم توجه شما را به آن جلب كنم اين است كه نبايد اين روش را نوعي جايگزين براي كاشت موي طبيعي در كساني كه موي كافي براي پيوند ندارند، در نظر گرفت.
همچنين اين روش را نبايد قبل از درمان با "ماينوكسيديل" يا "فيناسترايد" استفاده كرد.
مسئوليت اين روش درماني متوجه پزشكي است كه آن را انجام مي ‌دهد و به‌ طور قطع ايشان به موارد قانوني انجام اين عمل واقف هستند.
الهه رضائيان
هفته نامه سلامت

ريزش مو

10 نكته درباره خريد شامپو

10 نكته درباره خريد شامپو

يكي از عواملي كه سبب بروز حالتي بيمارگونه در مو مي‌شود، استفاده از شامپويي نامناسب است. كارشناسان توصيه مي‌كنند براي داشتن موهايي سالم و زيبا، نه تنها تا حد ممكن از قرار گرفتن در معرض دود سيگار و هواي آلوده، براشينگ‌هاي متعدد و رنگ و مش‌هاي دايمي دوري كنيد، بلكه شامپويي مناسب موي خود بخريد.
چگونه و با چي سرم را بشويم؟
1- پيش از خريد هر نوع شامپويي ابتدا با پزشك يا آرايشگر خود مشورت كنيد.
اين افراد پس از آگاهي نسبت به اينكه در هفته چند بار موي خود را مي شوييد، چه نوع مويي داريد، آيا دچار ناراحتي پوست‌سر هستيد يا خير و ... ، شامپويي مناسب به شما معرفي كنند.
2- براي موهاي مختلف، شامپوهاي متفاوتي وجود دارند.
حتما نوع موي خود را بشناسيد (چرب، خشك، معمولي) و اگر رنگ يا فر شده است، شامپويي مناسب آن خريداري كنيد.
3- مد نظر داشته باشيد كه آيا هدف خاصي از خريد شامپو داريد يا خير؟
آيا مي‌خواهيد موهايتان نرم و صاف شوند، براق و طبيعي ديده شوند يا پُرپشت‌تر به نظر آيند؟
4- توجه داشته باشيد كه شامپو حاوي ماده‌اي به نام دپاتانولمين نباشد، زيرا تحقيقات اخير نشان داده اين ماده از رشد طبيعي مغز جلوگيري مي‌كند.
5- هرگز گول ظاهر بسته‌بندي و رنگ شامپوها را نخوريد. تركيبات يك شامپو بايد مناسب مو باشد. گاهي شامپوهايي با رنگ و شكل زيبا، غيراستاندارد بوده و مي‌توانند سبب افزايش ريزش مو و خارش پوست‌سر شوند.
6- شامپوهاي مارك دار را تنها از نمايندگي‌هاي معتبر خريداري كنيد. نوع تقلبي اين نوع شامپوها بسيار زياد است و ممكن است شما هزينه گزافي را بابت شامپويي نامرغوب پرداخت كنيد. چاپ‌هاي كج، پلمپ‌ نبودن يا نداشتن جعبه يا بروشور نشان‌دهنده تقلبي يا قاچاق بودن كالاست.
7- در هنگام خريد حتما به تاريخ توليد و انقضا توجه كنيد.
8- در صورتي كه پس از استفاده از يك نوع شامپو متوجه ريزش مو، تغيير رنگ مو، يا چرب و خشك شدن موهايتان شديد، فورا شامپو را عوض كرده و از پزشك‌تان راهنمايي بخواهيد.
9- تا حد ممكن از خريد شامپوهاي ناشناخته‌اي كه در ماهواره يا برخي ‌آرايشگاه‌ها عرضه مي‌شوند، خودداري كنيد. برخي از اين شامپوها اثرات سويي بر جاي مي‌گذارند كه جبران‌ناپذيرند.
10- گمان نكنيد شامپوهاي خارجي بسيار بهتر از شامپوهاي توليد داخل هستند. حتما پيش از خريد هر كدام آنها، با پزشك متخصص مشورت كنيد.
هفته نامه سلامت

۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

هفت مشكل غذايي، هفت راه حل آسان

هفت مشكل غذايي، هفت راه حل آسان
 هفت مشكل غذايي، هفت راه حل آسان
يا غذاهاي مصرفي شما شامل تركيب‌هاي شيميايي و سمي هستند؟ شما بايد از خوردن كدام يك از خوراكي‌ها پرهيز كنيد؟
تغذيه سالم به معني مصرف ميوه‌‌‌ها، سبزي‌ها و گوشت‌هايي است كه با حداقل فرآوري پرورش مي‌يابند و اغلب غيرشيميايي هستند و به ندرت به آنها مواد افزودني اضافه مي‌شود، اما در چند مورد روش‌هاي امروزي توليدكنندگان موادغذايي، نه سالم هستند و نه مورد تاييد و نتيجه اينكه به سلامت ما و محيط‌ زيست يا هر دو صدمه‌هاي فراواني وارد مي‌كنند.
بنابراين غذاها را بايد از نگاه افرادي كه زندگي خود را صرف اين مي‌كنند كه چه غذاهايي سالم و كدام يك ناسالم هستند، بررسي كرد.
رب‌گوجه‌فرنگي بسته‌بندي شده در قوطي
ساختار و بافت قوطي‌هاي كنسرو از بيسفنول A كه يك استروژن مصنوعي است و باعث ابتلا به بيماري‌هاي تناسلي مي‌شود، تشكيل شده است. متاسفانه خاصيت اسيدي گوجه‌فرنگي باعث مي‌شود كه سطح بيسفنول A در بدن مردان بالا برود و توليد اسپرم را متوقف كند. همچنين اختلال‌هاي كروموزومي در تخم حيوانات ايجاد مي‌كند. در هر ليتر رب‌گوجه‌فرنگي، 5 ميكروگرم بيسفنول A وجود دارد كه مي‌تواند روي بدن افراد، به‌خصوص جوانان تاثير بگذارد.
رب گوجه‌فرنگي‌‌هايي كه در ظروف شيشه‌اي بسته‌بندي شده‌اند، انتخاب كنيد.
گوشت‌ گوساله‌ تغذيه شده با ذرت
گاو بايد با خوردن علف پرورش ‌يابد نه با غلات اما دامداران امروزه اين حيوانات را با غلاتي مانند ذرت و دانه سويا تغذيه مي‌كنند تا هر چه سريع‌تر براي كشتار پروار شوند. اما اين كار ميزان مواد مغذي موجود در موادغذايي توليدشده از گاو را كاهش مي‌دهد.
طي تحقيقات جامع و گسترده‌اي كه اخيرا سازمان كشاورزي ايالات متحده (USDA) و محققان دانشگاه كلمسون انجام داده‌اند، مشخص شده گوشت گوساله‌اي كه تغذيه آن علوفه بوده، مقدار بالاتري بتاكاروتن، ويتامين E، امگا3، لينولئيك اسيد، كلسيم، منيزيم و پتاسيم و ميزان كمتري امگا6 و چربي‌هاي اشباع شده كه باعث بيماري‌هاي قلبي مي‌شوند، دارد.
واقعيت اين است كه گاوها، گياهخوار و علفخوار هستند و نبايد به آنها ذرت و پودر استخوان مرغ و جوجه داد!
گوشت گوساله‌اي را بخريد كه احتمال مي‌دهيد با علوفه‌ تغذيه‌ شده باشد.
پاپ كورن تهيه‌شده در مايكروفر
مواد شيميايي‌اي مانند اسيد پرفلوئوركتانوييك موجود در كيسه و پاكت كيسه‌هاي محتوي پاپ‌كورن، باعث ناباروري انسان مي‌شود. براساس مطالعه‌هاي اخير دانشگاه UCLA و آزمايش‌هايي كه روي حيوانات انجام داده، مشخص شده است كه مواد شيميايي موجود در كيسه‌ها باعث ابتلا به سرطان كبد و سرطان پانكراس مي‌شود و استفاده از مايكروفر اين مواد را آزاد و به پاپ‌كورن منتقل مي‌كند.
اين مواد سال‌ها در بدن مي‌مانند و در آن انباشته مي‌شوند. محققان نگران هستند كه مقدار اين مواد شيميايي در بدن انسان به حدي برسد كه در بدن حيوانات آزمايشگاهي باعث سرطان مي‌شود.
مغزها از جمله بادام، پسته، فندق و... را به روش قديمي در ‌تابه بو دهيد و براي طعم‌دار كردنشان از كره يا ادويه‌هايي مانند فلفل و سبزي‌هاي خشك معطر استفاده كنيد.
سيب‌زميني غيرارگانيك
ريشه سبزي‌ها، مواد سمي و ضدقارچ موجود در خاك را جذب مي‌كند. سيب‌زميني يكي از پرمصرف‌ترين سبزي‌هاست كه در طول رويش فصلي به اين مواد آغشته و با مواد سمي قبل از درو و برداشت محصول اسپري مي‌شوند. اين كار براي از بين‌بردن علف‌هاي هرز انجام مي‌شود.
بعد از اينكه سيب‌زميني‌ها از دل زمين بيرون كشيده مي‌شوند، براي جلوگيري از سبزشدن و جوانه‌زدن هم دوباره‌ سم‌پاشي مي‌شوند. براي امتحان اين موضوع، يك سيب‌زميني معمولي از مغازه بخريد و بگذاريد جوانه بزند، مي‌بينيد كه اين اتفاق نخواهد افتاد.
سيب‌زميني‌هاي ارگانيك مصرف كنيد. يادتان باشد شستن، روش مناسبي براي از بين‌بردن مواد شيميايي جذب شده نيست.
ماهي‌هاي پرورشي
ديويد كارپنتر، مدير موسسه سلامت و محيط‌زيست در دانشگاهي در آلباني و نويسنده يك تحقيق مهم در مجله ساينس، درباره آلودگي در ماهي‌ها نكته‌هايي را مطرح كرده است. نگهداري ماهي‌ در استخرها و تغذيه آنها با سويا و پودر پرندگان روش مناسبي نيست و با طبيعت زندگي آنها مغايرت دارد.
گوشت ماهي پرورشي‌اي كه به اين روش رشد مي‌كند، ويتامين D كمتر و مقدار آلودگي بيشتر نظير PCB‌هاي سرطان‌زا و سمومي مثل ديوكسين و د.د.ت دارد.
تحقيقات كارپنتر درباره ماهي‌هاي‌ آلوده در سال 2004 توجه گسترده رسانه‌ها را به خود جلب كرد. نتايج تحقيقات اوليه‌ نشان داد د.د.ت باعث ابتلا به ديابت و چاقي مي‌شود اما تعدادي از كارشناسان تغذيه معتقدند مزاياي امگا3 به خطرهاي آن فزوني دارد.
نگراني‌هايي درباره سطح بالاي آنتي‌بيوتيك و آفت‌كش‌هايي كه به ماهي منتقل شده است، نيز وجود دارد. به اين ترتيب وقتي ماهي‌پرورشي مي‌خوريد، گويي بدنتان دارو و مواد شيميايي دريافت مي‌كند.
ماهي‌هاي صيد شده از آب‌هاي سرد را مصرف كنيد.
شير توليدشده با هورمون
توليدكنندگان شير براي اينكه توليد شير را افزايش دهند، به گاوهاي شيرده هورمون‌هاي رشد گاوي نظير rBST يا rBGH تزريق مي‌كنند. در انسان ميزان بالاي rBGH ممكن است باعث ابتلا به سرطان پستان، پروستات و روده بزرگ شود. البته اين اثر هنوز صددرصد به اثبات نرسيده اما در صنعت شير كشورهاي صنعتي، استفاده از اين هورمون‌ها ممنوع شده است.
برچسب‌هاي اين نوع محصولات را كنترل كنيد كه فاقد rBST يا rBGH و بدون هورمون‌هاي مصنوعي باشند.
سيب‌هاي رسمي
در ميان ميوه‌هاي پاييزي، سيب بيشتر از ساير ميوه‌ها در معرض آفت‌كش‌ها قرار مي‌گيرد. زيرا در مقابل آفت مقاومت ندارد.
سيب‌هاي ارگانيك بخريد.

منبع:همشهري
 

توصيه‌هاي يك آشپز حرفه‌اي- باقالى پلوى مشتى

توصيه‌هاي يك آشپز حرفه‌اي- باقالى پلوى مشتى
 توصيه‌هاي يك آشپز حرفه‌اي- باقالى پلوى مشتى
براي اين‌كه باقالي‌پلوي خوشرنگ و خوش عطري داشته باشيد، مي‌توانيد‌پس از پاشيدن شويد،لابه‌لاي پلو، زعفران دم كرده بريزيد.‌ باقالي پلوي رستوران‌هاي فارسي يا هاني به همين روش طبخ مي‌شود.
مواد لازم
برنج: چهار پيمانه
باقالي: 250 تا 300 گرم
شويد: 20 شاخه خرد شده
زعفران دم كرده: به مقدار لازم
نمك و روغن: به مقدار لازم
روش تهيه:
براي باقالي پلو اگر از 24 ساعت قبل دست به كار شويد، بهتر است. يعني برنج‌تان را 24 ساعت قبل از پخت خيس كنيد تا موقع پخت خوب قد بكشد. نمك را فراموش نكنيد.
روز بعد قابلمه اي مناسب انتخاب كنيد كه به حد كافي جا براي جوش خوردن باقالي ها و برنج داشته باشد، اگر جاي آن كم باشد حتماً پلوي‌تان به هم چسبيده و شل خواهد شد.
قابلمه را تا نصفه آب كرده و با يك قاشق غذاخوري نمك بگذاريد تا بجوشد، وقتي جوش آمد، نوبت اضافه كردن باقالي هاي پاك شده است.
باقالي ها را در همان قابلمه مورد نظر برنج‌تان بجوشانيد، زماني كه مغزش كمي نرم شد، برنج ها را اضافه كرده و اجازه دهيد تا با برنج قل بخورد. صبر كنيد تا برنج نيز مغزپخت شود؛ وقتي دانه برنج هنگام فشار دو انگشت حالت نرمي داشت، مي توانيد آن را آبكشي كنيد.

يادتان نرود، ته قابلمه 2 قاشق غذاخوري روغن بريزيد و ته ديگ مورد نظرتان را بچينيد (نان يا سيب زميني، كاهو هم خوب است). براي خوشرنگ شدن ته ديگ حتماً به ته قابلمه زعفران بزنيد.

بعد از اين يك لايه از مخلوط برنج و باقالي بريزيد و سپس شويد را روي آن بپاشيد. اين عمل را تكرار كنيد تا اينكه برنج و باقالي و شويد تمام شود.

كافي است كمي دست و دلبازي كنيد و زعفران دم كرده را بعد از شويد، روي هر لايه برنج بپاشيد. به محض اينكه برنج شروع به دم دادن كرد، در قابلمه را با دمكني يا دو لايه دستمال حوله اي بپوشانيد و در قابلمه را بگذاريد و حرارت را كم كنيد.

حدود يك ساعت تا يك ساعت و نيم براي دم كشيدن برنج در نظر بگيريد. پيش از كشيدن غذا در ديس، آن را در قابلمه كمي زير و رو كنيد تا شويد ها با پلو مخلوط شود. غذاي اشتها برانگيزي خواهيد داشت؛ نوش جان!

منبع:مجله ايده آل
 
 

رژيم غذايي شادي آفرين

رژيم غذايي شادي آفرين
 رژيم غذايي شادي آفرين
سال هاست كه متخصصان دريافته اند احساس نشاط و شادي با نوع تركيباتي كه وارد بدن مي شود، رابطه مستقيم دارد.شايد بيشتر ما بدانيم كه رژيم غذايي چرب و شيرين و حاوي غذاهاي فرآوري شده باعث افزايش وزن و اندازه دور شكم مي شود

اما كمتر به اين موضوع توجه داريم كه مصرف اين مواد باعث افسردگي هم مي شود.اگر فكر مي كنيد كه فقط با خوردن غذاهاي كم كالري و كم چرب مي توانيد سرحال تر و شاداب تر باشيد
بايد گفت؛ اشتباه مي كنيد چون قطعا به مواد و تركيباتي نياز داريد كه در بهبود خلق و خوي شما تاثير دارد.
متخصصان تغذيه مي گويند رژيم غذايي غني از چربي هاي مفيد، مانند روغن زيتون و حاوي غلات سبوس دار، سبزيجات و گوشت با كيفيت باعث مي شود احساس خوبي داشته باشيم و بتوانيم بدون تلاش خيلي زياد، وزن خود را نيز كاهش دهيم.
اگر به اين موضوع علاقه مند شده ايد، توصيه مي كنيم ادامه مطلب را مطالعه كنيد.عموم مردم به اشتباه رژيم غذايي را كم خوري معنا مي كنند، در صورتي كه رژيم غذايي به معناي نظم غذايي است، نظمي كه بايد در برنامه غذايي انسان وجود داشته باشد تا زندگي سالمي را پي بگيرد.
دكتر رضا راست منش متخصص تغذيه و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اين نكته به خراسان ادامه مي دهد: معمولا آن چه در رژيم هاي غذايي مورد توجه است، تعداد وعده هاي غذايي است.

در يك رژيم غذايي صحيح افراد بايد بين ۳ تا ۵ وعده غذا مصرف كنند و بهتر است مواد غذايي مصرفي بين ۵ وعده سرشكن شود. زيرا همين كار باعث پيشگيري از چاقي، اضافه وزن، بيماري هاي قلبي- عروقي و بيماري هاي مفصلي مي شود.

هم چنين مصرف ۸ تا ۱۲ ليوان آب و مصرف ۳ ليوان شير يا معادل آن لبنيات در يك رژيم غذايي صحيح توصيه مي شود. حداقل مصرف ۵ نوع ميوه و سبزيجات متنوع هم در يك رژيم صحيح وجود دارد.
اين رژيم نيازهاي اساسي يك فرد بالغ را تامين مي كند و اگر اين رژيم رعايت شود، مي توان اميدوار بود فرد زندگي سالمي داشته باشد.از آن جا كه انسان يك موجود متعالي است و خواسته هاي ديگري هم دارد ممكن است از رژيم غذايي انتظارات ديگري مثل كسب شادي ، افزايش حافظه و افزايش طول عمر هم داشته باشد.

دكتر راست منش با اشاره به اين كه طبق تحقيقات مي توان با تغيير در ماهيت رژيم غذايي انتظارات متنوع افراد را برآورده كرد، تصريح مي كند: مي توان با تغييراتي در رژيم غذايي شادتر زندگي كرد و حداقل اين كه از كسالت و خمودگي رهايي يافت. اصل حاكم در اين رژيم جلوگيري از افت قند خون است.
افت قند خون در افراد باعث ايجاد رخوت، كسالت و بي حالي مي شود بنابراين تنظيم قند خون در اين رژيم بسيار مهم است. كمك به توليد هورمون هاي شادي بخش در مغز و جلوگيري از تخريب زودرس و افزايش عمر آن، يك راه ديگر است. مواد غذايي بسيار متنوعي در اين امر نقش دارد مانند شير يا موز كه حاوي اسيد آمينه اي موسوم به «تريپتوفان» است كه در بدن به هورمون شادي بخش «سروتونين» تبديل مي شود.
انگور يكي از ميوه هايي است كه حاوي سروتونين است.خوب است بدانيد روايت شده است زماني كه حضرت نوح (ع) از قوم خود نزد خداوند شكايت كرد و بسيار رنجور و افسرده بود، خداوند دستور داد تا انگور بخورد. از اين رو اين ميوه در ايجاد شادي نقش بسياري دارد.
بعضي از ميوه ها به طور مستقيم حاوي مواد شادي بخش است و كمبود برخي مواد كه حاوي اسيد چرب امگا ۳ است ، مانند ماهي و غذاهاي دريايي باعث افزايش رخوت و خمودگي و كسالت مي شود. نكته اين جاست كه تاكنون نقش افزايش مصرف اسيدهاي چرب امگا ۳ در بروز شادي ثابت نشده اما ثابت شده است كه كمبود آن به رخوت و كسالت منجر مي شود.
بنابراين مصرف متعادل اين اسيدهاي چرب را به همه مردم توصيه مي كنيم.هم چنين كمبود منيزيم، مس و منگنز در بروز افسردگي نقش دارد با اين حال مصرف بيش از اندازه آن باعث شادي نمي شود.
مصرف زياد قندهايي كه «پلي فنل » دارد مثل زغال اخته، توت و تمشك جنگلي هم با احساس شادي ارتباط دارد. به طور كلي ميوه هايي كه رنگدانه بنفش دارد، بسيار مفيد و شادي بخش است.
دكتر راست منش با اشاره به اين كه در گياه نعناع اسيدهاي چرب بسيار فراري وجود دارد كه خاصيت نشاط آوري دارد، مي گويد: مصرف اين گياه باعث نشاط و شادي مي شود و همه ما تجربه استفاده از خمير دندان نعناعي را داريم كه بلافاصله پس از مصرف احساس سرخوشي و نشاط مي كنيم.
بايد دانست هيچ يك از اين مواد غذايي به تنهايي معجزه نمي كند اما مجموعه آن ها وقتي در يك سبد غذايي به صورت منظم مصرف شود، مي تواند يك رژيم غذايي شادي آفرين باشد.طراحي چنين رژيم هايي از توان فردي كه در اين زمينه تخصص و تجربه ندارد، خارج است .

بنابراين بهتر است افرادي كه به هر دليلي احساس خمودگي يا كسالت مي كنند، از متخصص تغذيه باتجربه كمك بگيرند تا با اصلاح رژيم غذايي ، زندگي بانشاط تر و شادي را تجربه كنند.وي با بيان اين كه در طراحي رژيم غذايي هدف بسيار مهم است،
تصريح مي كند: اگر هدف كاهش وزن باشد ممكن است نتوان برخي مواد غذايي شادي آور را در آن گنجاند، بنابراين هدف اصلي بايد مشخص باشد و متخصص تغذيه طبق تجربه و مهارتي كه درباره رژيم هاي غذايي متنوع آموخته است مي تواند به فرد كمك كند كه به هدف خود نزديك تر شود.
هم چنين يد به عنوان يك عنصر مهم و حياتي براي بدن در صورت كمبود باعث كاهش حافظه، انرژي بدن و بروز مشكلاتي مثل افسردگي، نقص توجه ناشي از بيش فعالي، ميگرن، افزايش وزن و... مي شود. بنابراين در رفع افسردگي بايد يد را به ميزان كافي در رژيم غذايي افراد گنجاند. از سوي ديگر كلسيم از ابتدايي ترين تركيبات در بالا بردن خلق افراد است.

وقتي بدن به اندازه كافي كلسيم داشته باشد، مغز دستور مي دهد كه انتقال دهنده هاي شادي آفرين آزاد شود.هم چنين هر قدر تعداد ويتامينD در بدن كمتر باشد، احتمال بروز مشكلاتي نظير افسردگي و
زوال عقل در فرد تشديد مي شود. فيبرهاي خوراكي هم به عنوان بالابرنده هاي خلق و خوردني هاي شادي بخش شناخته شده است.

فيبر علاوه بر كاهش وزن موجب كمتر شدن نوسانات خلقي در انسان مي شود و ميل به خودكشي را كاهش مي دهد. منابع اصلي حاوي فيبر سبزيجات داراي برگ هاي سبزرنگ، ميوه ها، غلات سبوس دار و جو است.
منبع: روزنامه خراسان
 
 

باريك ها اين ۱۰ غذا را دوست دارند

باريك ها اين ۱۰ غذا را دوست دارند
 باريك ها اين ۱۰ غذا را دوست دارند
در حقيقت ادعاي رژيم هاي با كالري منفي و مواد غذايي چربي سوز بر اين اساس است كه اين دسته از مواد غذايي ضمن آن كه كالري پاييني دارند، بيشتر انرژي آن ها صرف هضم و جذب مي شود.
در نتيجه خوردن آن ها نه تنها كالري به بدن اضافه نمي كند بلكه مقداري انرژي نيز براي متابوليسم آن ها از ذخاير انرژي بدن گرفته مي شود و برخي در ادامه نيز چنين نتيجه گيري كرده اند كه هر چقدر بخواهيد مي توانيد از اين مواد غذايي مصرف كنيد و همچنان وزن خود را كاهش دهيد.
● سيب، ميوه سلامت
خودش شكم دارد ولي شكم شما را كوچك مي كند
اگر برنامه غذايي تان را به گونه اي تنظيم كنيد كه روزانه يك سيب بخوريد، سخت تر چاق مي شويد. مثلا افرادي كه قبل از هر وعده غذايي خود يك سيب گاز مي زنند كالري كمتري دريافت مي كنند. علاوه بر اين ها سيب حاوي آنتي اكسيدان هايي است كه به فرآيندهاي سوخت و ساز بدن كمك مي كند و مانع شكم آوردن مي شود.
اگر به دنبال يك ميان وعده كم كالري هستيد، حتما سيب را در برنامه غذايي تان قرار دهيد.
● تخم مرغ، بهترين سير كننده
كوچك اما پر از پروتئين
تخم مرغ به دليل داشتن پروتئين زياد به شما كمك مي كند احساس سيري داشته باشيد و از خوردن غذا در ميان وعده ها پرهيز كنيد. در يك تحقيق انجام شده در چند مركز به صورت همزمان در ايالات متحده مشخص شده است،
 زناني كه هر روز صبح يك عدد تخم مرغ نيمرو به همراه ۲ نان تست مصرف مي كنند نسبت به افرادي كه همان ميزان كالري را از ساير مواد غذايي دريافت مي كنند بيشتر احساس سيري كرده و در طول روز كمتر غذا مي خورند. همچنين مشخص شده است كه تخم مرغ نقش مهمي در حفظ قندخون داشته و به حفظ احساس سيري كمك مي كند.
● فلفل، كاهنده حجم چربي
تند و تيز بخوريد
اگر عاشق غذاهاي تند هستيد اين مژده را به شما مي دهم كه مي توانيد با خيال راحت هر چقدر مي خواهيد غذاهاي تند و تيز بخوريد. تحقيقات نشان داده ، تركيبي به اسم كاپسسين در داخل فلفل است

كه علاوه بر خاصيت آنتي اكسيداني اش تاثير فوق العاده اي در كاهش حجم چربي در افراد چاق دارد. اين تركيب باعث افزايش سوخت وساز در بدن مي شود. در حقيقت احساس داغي در فرد، از روشن شدن موتور سوخت وساز بدن است كه اينگونه نمود پيدا مي كند.
● نان و سركه معجزه مي كند
نان خالي نخوريد!
در تحقيقاتي كه در كشور سوئد انجام شده مشخص شده است، افرادي كه نان همراه سركه استفاده كرده اند از افرادي كه نان خالي خورده اند ديرتر احساس گرسنگي كرده اند. محققان دليل اين امر را اينگونه توضيح مي دهند
كه سركه به دليل داشتن اسيد استيك موجب مي شود كه مرحله انتقال غذا از معده به روده هاي كوچك طولاني تر شود در نتيجه باعث مي شود، ما بيشتر احساس سيري كنيم. همچنين سركه در متعادل نگاه داشتن ميزان قندخون پس از خوردن مواد غذايي حاوي قند و كربوهيدرات بالا مثل نان، كمك مي كند.
● آووكادو، ميوه اي با چربي سالم
پرچرب اما لاغر كننده
شايد با خود فكر كنيد چون آووكادو ميوه چربي است حتما چاق كننده نيز هست اما بايد بگوييم اشتباه مي كنيد؛ آووكادو در هرعدد ۲۹ گرم چربي دارد يكي از خوراكي هاي لاغركننده است. تحقيقات نشان مي دهند، چربي اشباع شده و سالم اين ميوه در شما احساس سيري ايجاد مي كند به همين دليل مي توانيد از اين ميوه همراه مخلفات ديگر به عنوان يك وعده غذايي سالم استفاده كنيد.
● گريپ فروت، كاهنده فشار و قندخون
چربي ها را مي سوزاند
گريپ فروت سرشار از ويتامين C است و سطح انسولين را در خون پايين مي آورد و باعث كاهش فشار و قند خون مي شود علاوه بر اين ها باعث سوخت چربي در بدن مي شود؛ در واقع اين ميوه بدن شما را
مجبور مي كند كالري ها را به انرژي تبديل كرده و مصرف كند. اگر تحت درمان براي بيماري خاصي هستيد در مورد مصرف گريپ فروت با دكتر خود مشورت كنيد زيرا مصرف اين ميوه با بعضي از داروها تداخل دارد.
● روغن زيتون، سالم ترين روغن دنيا
با اين روغن سير مي شويد
روغن زيتون همانند آووكادو نيز يكي از چربي هاي سالمي است كه مي تواند در شما احساس سيري ايجاد كرده و اشتها را تا حدي كنترل كند. روغن زيتون سيستم هضم را در بدن تقويت كرده و به بدن شما كمك مي كند بيشتر چربي بسوزاند.

تحقيقاتي كه در كشور استراليا روي ۱۲ زن در سنين پس از يائسگي انجام شد، نشان مي دهد مصرف روغن زيتون در وعده غذايي صبحانه به كاهش وزن آن ها كمك كرده است. درصورت تمايل مي توانيد از روغن زيتون در سالادها نيز بهره ببريد.
● آب، منظم كننده سوخت و ساز بدن
يك شكم پر كن بدون كالري
باور كنيد نوشيدن آب مي تواند به كاهش وزن شما كمك كند به خصوص اگر خودتان را ملزم كنيد كه حتما روزي ۸ ليوان آب بنوشيد چون در اين صورت سوخت و ساز بدن به مقدار ۰۳درصد افزايش مي يابد. نوشيدن زياد آب موجب كاهش اشتها هم مي شود،
علاوه بر اين ها آب موجب دفع سديم و سموم از بدن نيز مي شود. براساس تحقيقات به نظر مي رسد، معمولا احساس تشنگي به اشتباه به احساس گرسنگي تعبير مي شود. درصورتي كه احساس گرسنگي كرديد، يك ليوان آب بنوشيد و اگر كمي بعد از آن باز احساس گرسنگي داشتيد به رفع گرسنگي اقدام كنيد. آب يكي از پارامترهاي مهم در كاهش اشتها و در نتيجه جلوگيري از پرخوري است.
● بروكلي، يك سالاد چربي سوز
يك فيبر مناسب و حجيم
اين روزها در بيشتر سالادها ردپايي از كلم بروكلي به چشم مي خورد؛ بروكلي سرشار از كلسيم و ويتامين C، ويتامين A و فيبر است. اين سبزي با چربي ها مقابله كرده و حاوي موادي است كه سيستم ايمني بدن را تقويت نموده و بدن را در برابر بيماري ها محافظت مي كند.
 بروكلي باعث سوخت وساز بهتر بدن شده و در نتيجه بدن كالري بيشتري مي سوزاند. كلم بروكلي بهتر است به شكل خام يا بخارپز مصرف شود؛ اين ماده غذايي يك فيبر مناسب و حجيم به شمار مي رود.
● لبنيات را فراموش كنيد
كم چربش بهتر است
نتيجه پژوهشي كه در مجله تغذيه ايالات متحده منتشر شده نشان مي دهد، زناني كه روزانه شير يا پنير مصرف مي كنند كمتر مستعد چاقي هستند.

به همين دليل حتما در برنامه غذايي خود يكي از محصولات لبني را قرار دهيد. مي توانيد در روز يك وعده ماست كم چرب را در وعده شام قرار دهيد تا هم خوابي راحت و آسوده داشته باشيد و هم از خاصيت چربي سوزي لبنيات بهره كافي ببريد البته شير را نيز فراموش نكنيد.


 

منبع:مجله سيب سبز 
 
 

۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

روش هاي تشخيص ناباروري قبل از ازدواج

روش هاي تشخيص ناباروري قبل از ازدواج

نازايي شايد يكي از دغدغه‌هاي ذهني زوج‌هاي ناباروري كه وقت و هزينه زيادي را صرف بچه‌دار شدن كرده‌اند.
پاسخ به اين پرسش آنقدرها هم ساده نيست زيرا بچه‌دار شدن پديده‌اي چندعلتي است و مثلا نمي‌توان ناتواني جنسي يك مرد را قبل از ازدواج او سنجيد يا متوجه بسته بودن لوله‌هاي رحم يك خانم قبل از ازدواج شد.
مي‌پرسيد چرا؟ چون نمي‌شود از رحم يك دخترخانم عكس گرفت و با سونوگرافي هم باز يا بسته بودن لوله‌ها معلوم نمي‌شود. بايد منتظر بمانيم تا او ازدواج كند و بعد از رحم او عكسبرداري كنيم. اما تا حدودي مي‌توان گفت خانم يا آقا قدرت باروري دارد يا نه.

از آنجا كه نيمي از مشكلات ناباروري به مردان و نيمي به خانم‌ها مربوط است، يك آقا مي‌تواند قبل از ازدواج آزمايش اسپرموگرام بدهد تا معلوم شود در مايع مني او اسپرم (سلول جنسي نر) وجود دارد يا نه و آيا اسپرم‌ها قدرت حركتي مناسب براي بارور كردن تخمك دارند يا ندارند؟ اما بسياري از آقايان تمايلي ندارند اين بررسي را انجام دهند.

اين آقايان بايد بدانند همان اندازه كه قدرت باروري خانم مهم است، سلامت سلول‌هاي جنسي آنها هم اهميت دارد. معمولا آقايان سلامت عمومي و قدرت مردانه و ظاهري خود را ملاك قرار مي‌دهند، به همين دليل از اين نكته غفلت مي‌كنند و به انجام بررسي مردانه تن نمي‌دهند. يك خانم هم با سونوگرافي از تخمدان و رحم مي‌تواند سلامت قدرت باروري خود را بسنجد و متوجه شود

تخمدان‌هاي او سالم‌اند يا نه. البته قاعدگي مرتب يك خانم هم تا حدي مي‌تواند تاييدي بر سلامت دستگاه تناسلي او باشد. البته مبتلايان به تخمدان پلي‌كيستيك هم مي‌توانند با دارو تحت?كنترل قرار گيرند و بچه‌دار شوند.
پس ۸۰ درصد ماجرا را قبل از ازدواج مي‌توانيم بفهميم ولي از ۲۰ درصد باقي نه شما اطلاع داريد، نه پزشكتان. توصيه من به زوج‌هاي ناباروري كه استفاده از روش‌هاي كمك باروري هم برايشان بي‌نتيجه بوده اين است كه به جاي تلف كردن وقت با قوانين سخت و گاهي آزاردهنده پذيرش فرزندخوانده در ايران و طي مراحل اداري آن، از جنين اهدايي استفاده كنند و سريع‌تر، ارزان‌تر و آسان‌تر صاحب فرزند شوند. حتي اگر رحمشان مشكل دارد، از رحم اجاره‌اي كمك بگيرند.

دلم مي‌خواست به جاي چنين توصيه‌اي مي‌توانستم بگويم مانند بسياري از كساني كه قدرت باروري و خودشان هم يك يا دو بچه دارند و كودكي را هم به فرزندي مي‌پذيرند، عمل كنيد؛
اما چه كنم كه مي‌دانم قوانين سخت و كاغذبازي‌هاي پذيرش فرزندخوانده در ايران ممكن است خيلي‌ها را پشيمان كند و باعث شود عطاي اين كار را به لقايش ببخشند. كاش ماجرا ساده‌تر از اين بود تا نه تنها زوج‌هاي نابارور، بلكه افراد مسن‌تر كه بچه‌هايشان را سروسامان داده‌اند و حالا تنها هستند هم بتوانند اين بچه‌هاي بي‌سرپرست يا بدسرپرست را تحت تكفل بگيرند.

در كشورهاي ديگر به جنبه‌هاي انساني و اخلاقي فرزندخواندگي آنچنان توجه دارند و مثلا افراد مشهور و متمولي مانند تام‌كروز و وودي‌آلن در ليست انتظار مي‌مانند تا نوبتشان شود و بتوانند سرپرستي كودكي را بگيرند اما در ايران متأسفانه اينگونه نيست.

كاش به جاي اين همه سختگيري، دولت اين بچه‌هاي بي‌سرپرست و حتي بدسرپرست را كه تحت آزار جسمي و رواني والدين خود هستند، ساماندهي مي‌كرد و به افراد اصلح مي‌داد تا از حق در سلامت بزرگ شدن، لذت ببرند.
يادم است قديم‌ترها در همين ايران خودمان صاحبخانه ثروتمند، سرپرستي يكي از بچه‌هاي كارگر، آشپز يا كلفت‌ خانه را به عهده مي‌گرفت و بين او و بچه‌هاي خودش فرق نمي‌گذاشت، به او مي‌رسيد، غذا و لباسش را تامين مي‌كرد و حتي او را به دانشگاه مي‌فرستاد.
شايد حرف‌هاي من در اين يادداشت كوتاه و بحث فشرده نگنجد اما واقعا بايد رابطه مستقيم بين حقوق كودكان و فرزندخواندگي را شناخت و كاري كرد كه از ظرفيت موجود، به بهترين نحو استفاده شود و كيفيت زندگي انسان‌هايي كه به دنيا آمده‌اند اما كسي آنها را نمي‌خواهد يا كسي براي رشد و پرورش آنها هدف و برنامه‌اي ندارد، بالا رود.
چه بسيارند خانواده‌هاي ايراني كه يك يا دو بچه دارند اما قادرند تا ۶ بچه را به درستي، با بهترين شرايط زندگي و تربيتي بزرگ كنند تا اين بچه‌ها مجبور نباشند هر روز از پدر و مادر معتاد خود كتك بخورند، در خيابان مورد آزار قرار بگيرند و زندگي‌شان نابود شود.
منبع:الامتو

آيا مادران شيرده مي توانند روزه بگيرند؟

آيا مادران شيرده مي توانند روزه بگيرند؟

تركيبات انگور بسيار به تركيبات شير مادر نزديك است و جزو ميوه هايي است كه بسيار براي مادران شيرده مفيد محسوب مي شود
دكتر زهره خدايي متخصص تغذيه و دكتراي طب و تغذيه از انگلستان در خصوص روزه داري مادران شيرده به سلامت نيوز گفت :«روزه داري مادران شيرده در ماه رمضان بستگي به كودك دارد كه تا چه اندازه به شير مادر وابسته است، اگر هنوز شير مادر غذاي اصلي كودك محسوب مي شود
و چون روزه در روزهاي گرم و طولاني شير مادر را كم مي كند توصيه مي شود كه روزه نگيرند اما اگر كه شير مادر غذاي اصلي كودك نيست و مي تواند غذاي كمكي مصرف كند و مادر احساس كند كه كم شدن ميزان شير تاثيري در تغذيۀ بچه ندارد ، مي تواند روزه بگيرد.»
دكتر زهره خدايي در خصوص تغذيۀ مادران شيرده در ماه رمضان گفت :« توصيه مي شود براي اينكه حجم شير مادر كم نشود ، بايد مايعات زيادي مصرف كند و براي اينكه مايعات را در بدن نگهداري كند
چندين راه وجود دارد : نخست پرهيز از مصرف مواد غذايي مدر مانند چاي و قهوه ، دوم پرهيز از مصرف مواد غذايي كه تشنگي را زياد مي كند مثل غذاهاي پرنمك ، شور و امثال ترشيجات .»
وي افزود :« يك مادۀ غذايي ديگر هست كه عطش را زياد مي كند و آن ماهي است اما خوشبختانه اين مادۀ غذايي باعث عدم دفع آب بدن نيز مي شود.»
اين متخصص تغذيه در خصوص ميوه ها و سبزيجات مناسب براي مادران شيرده اظهار داشت :« به دليل اينكه ميوه و سبزيجات باعث جذب آب در بدن مي شود توصيه مي شود مادران شيرده از اين مواد براي جذب آب بيشتر استفاده كنند.»
وي افزود :« در هنگام مصرف ميوه ها به ياد داشته باشيد كه با پوست مصرف شود، البته مصرف بعضي از ميوه ها مثل هندوانه كه مدر هستند و باعث دفع آب بدن مي شوند اصلا توصيه نمي شود.»
اين دكتراي طب و تغذيه گفت :« مادراني كه خواهان گرفتن روزه هستند مي توانند از ميوه هاي مفيدي مثل سيب ، هلو و انگور استفاده كنند كه بسيار برايشان مفيد است ،
شايان ذكر است كه تركيبات انگور بسيار به تركيبات شير مادر نزديك است و جزء ميوه هايي است كه بسيار براي مادران شيرده مفيد محسوب مي شود. همچنين از خوردن مواد غذايي خيلي شيرين و قندهاي مصنوعي و همچنين سرخ كردني ها پرهيز كنيد.»

شش توصيه براي لاغري بعد از بارداري

 شش توصيه براي لاغري بعد از بارداري

همه‌ي خانم‌ها در زمان بارداري بين 11.5 تا 16 كيلو گرم و در برخي موارد بيشتر وزن اضافه مي‌كنند. مسئله‌ي مهمي كه وجود دارد اين است كه وزن اضافه شده در بارداري بايد بعد از زايمان كاهش پيدا كند.


اگر بعد از زايمان كاري براي كاهش وزنتان نكنيد امكان دارد كه بعد از 15 تا 20 سال ديگر دچار اضافه وزن بيش از حد يا چاقي مفرط شويد. اما بايد توجه داشته باشيد كه براي كاهش وزن بعد از بارداري حداقل 9 ماه زمان لازم است. پس بايد صبور باشيد. در اين مقاله ما 6 توصيه برايتان داريم تا شما را به تدريج به وزن اوليه‌تان برگرداند.


دور رژيم‌هاي لاغري را خط بكشيد
شايد كمي عجيب به نظر بيايد اما رژيم‌هاي سفت و سخت مي‌تواند تمام نقشه‌هاي شما را براي لاغري نقش بر آب كند. شما خودتان را از غذاهاي مورد علاقه‌تان محروم مي‌كنيد و در عين حال به دليل وظايف مادرانه‌اي كه به دوشتان افتاده استرس زيادي داريد. اين شرايط مي‌تواند استرس‌تان را افزوده و اضافه وزن نصيبتان كند. اگر بعد از بارداري به عادت‌هاي غذايي سالم برگرديد و به اندازه غذا بخوريد به تدريج به وزن قبلي خود بر مي‌گرديد.
به جاي اين كه يك رژيم لاغري نفس گيري را دنبال كنيد تغذيه‌ي سالم و متعادلي داشته باشيد. ميان وعده هاي سالمي در خانه داشته باشيد و اجازه ندهيد گرسنگي هلاكتان كند. در طول روز چند تكه سيب، هويج و بيسكوييت گندم دم دستتان باشد. مهم نيست كه قرار است چند كيلو وزن كم كنيد. سعي كنيد كه روزانه كمتر از 1800 كالري دريافت نكنيد به خصوص اگر شير مي‌دهيد.


غذاهاي مغذي و خوب ميل كنيد

زماني كه شما مادر مي‌شويد بدنتان به غذاي بيشتري احتياج دارد به ويژه زماني كه شير مي‌دهيد. غذاهايي را انتخاب كنيد كه در عين كم كالري و كم چرب بودن بيشترين ميزان مواد مغذي را به بدنتان برساند.
* ماهي يكي از اين غذاهاي ايده آل است زيرا سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 مي‌باشد كه براي رشد ذهني و سيستم عصبي كودك شما نيز لازم است. پس، از مصرف ماهي‌هاي صيد شده از آب‌هاي سرد غافل نشويد.


نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهد مادرهايي كه 5 ساعت و يا كمتر مي‌خوابند به
راحتي نمي‌توانند از شر اضافه وزن دوره‌ي بارداري خلاص شوند


* شير و ماست نيز سرشار از كلسيم بوده و به استحكام استخوان‌هاي شما كمك مي‌كنند.
* پروتئين‌ها را فراموش نكنيد. گوشت قرمز كم چرب، مرغ بدون پوست و لوبيا حاوي چربي كمي بوده و در عين حال سرشار از پروتئين و فيبرند. اين مواد غذايي براي شما مفيد بوده و مدت زمان طولاني سير نگهتان مي‌دارند.


مايعات زيادي بنوشيد

نوشيدن مايعات زياد در طول روز باعث مي‌شود كه بدن شما دهيدراته نشود يعني آب خود را از دست ندهيد. از اين گذشته آب باعث سيري مي‌شود نمي‌گذارد كه در خوردن زياده‌روي كنيد. نتايج برخي مطالعات نشان مي‌دهند كه آب مي‌تواند متابوليسم يا همان سوخت و ساز بدن را افزايش دهد. براي اينكه بدانيد روزانه به چه ميزان آب نياز داريد رنگ ادرار و دفعاتي را كه به دست‌شويي نياز داريد را مبنا قرار دهيد. اگر به ميزان كافي آب نوشيده باشيد رنگ ادرارتان روشن‌تر است و بايد هر 3 تا 4 ساعت به دستشويي نياز داشته باشيد.


كمي ورزش كنيد

داشتن تغذيه‌ي سالم مهم است اما همه‌ي ماجرا نيست. اگر قصد داريد وزن كم كنيد علاوه بر تغذيه‌ي درست به ورزش هم نيازمنديد. ايروبيك و نرمش كالري‌ها را مي‌سوزاند و عضلات و استخوان‌هايتان را تقويت مي‌كند. ورزش كردن علاوه بر اين كه وزنتان را كاهش مي‌دهد فوايد ديگري نيز دارد مثل رفع افسردگي، رفع مشكلات خواب و غيره. ورزش استرس‌هايتان را كاهش داده و شما را با نشاط مي‌كند.

مي‌دانيم كه نورسيده حسابي وقتتان را مي‌گيرد و سرتان شلوغ است. لزومي ندارد كه به باشگاه برويد. فرزندتان را در كالسكه‌اش بگذاريد و هر روز پياده روي تند بكنيد. هر هفته بايد حداقل 150 دقيقه پياده روي تند كرده باشيد. البته مراقبت از بچه خودش يك فعاليت بدني محسوب مي‌شود اما باز لازم است كه حركات ورزشي انجام دهيد. در منزل حركات كششي انجام دهيد. اين روزها برنامه هاي ورزشي در هر شبكه‌اي پخش مي‌شود. توجه داشته باشيد كه اگر عمل سزارين كرده‌ايد اول با پزشكتان مشورت كنيد.


كمي بخوابيد
شايد غير ممكن به نظر برسد كه با داشتن يك نوزاد مادرها بتوانند يك دل سير بخوابند. يعني خواب 8 ساعت در طول شب در واقع يك آرزو مي‌شود. توجه داشته باشيد كم خوابي كاهش وزن را سخت‌تر مي‌كند. نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهد مادرهايي كه 5 ساعت و يا كمتر مي‌خوابند به راحتي نمي‌توانند از شر اضافه وزن دوره‌ي بارداري خلاص شوند. زماني كه خسته‌ايد بدنتان كورتيزول و هورمون‌هاي استرس ديگري آزاد مي‌كند كه مي‌توانند به افزايش وزن منجر شوند. در اين شرايط حتي نمي‌توانيد به خودتان برسيد و انتخاب مواد غذايي سالم نيز سخت‌تر مي‌شود. براي همين امكان دارد به سمت مصرف مواد غذايي آماده يا فست فودها برويد كه سرشار از چربي و گلوسيدها هستند. حتي ديگر ناي ورزش كردن هم نداريد. قطعاً اين شرايط به نفع شما نيست و برگشت به وزن اوليه‌تان را سخت مي‌كند.
زماني كه شما مادر مي‌شويد بدنتان به غذاي بيشتري احتياج دارد به ويژه زماني
كه شير مي‌دهيد. غذاهايي را انتخاب كنيد كه در عين كم كالري و كم چرب بودن بيشترين ميزان مواد مغذي را به بدنتان برساند


حتماً دوستان و خانواده‌تان توصيه مي‌كنند زماني كه نوزادتان خواب است شما هم بخوابيد. اين توصيه‌ي خوبي است. چرت بين روز و زود خوابيدن در شب و يا حداقل زماني كه نوزاد مي‌خوابد به شما كمك مي‌كند خستگي‌هايتان را كاهش دهيد.



كمك بگيريد

اگر به تنهايي نمي‌توانيد وزن كم كنيد از پزشك خود و يا يك متخصص تغذيه كمك بگيريد. متخصص تغذيه به شما برنامه‌ي غذايي مناسب مي‌دهد، نيازهاي روزانه‌تان را تأمين مي‌كند و به شما مي‌گويد چگونه و چه ورزش‌هايي انجام دهيد.

منبع:تبيان

۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه

با بي رنگي لب چكار كنيم ؟

با بي رنگي لب چكار كنيم ؟
آيا مي‌توان از رژ لب كمرنگ استفاده كرد بدون اينكه شسته شده بنظر برسد ؟
بهتر است اين كار نكنيد مخصوصا زماني كه به چهل سالگي مي‌رسيد . با بالا رفتن سن لبها هم مانند قسمتهاي ديگر صورت رنگ خود را از دست مي‌دهند ، بنابراين با استفاده از رژ لب يا برق لب
با بي رنگي لب چكار كنيم ؟

آيا مي‌توان از رژ لب كمرنگ استفاده كرد بدون اينكه شسته شده بنظر برسد ؟
بهتر است اين كار نكنيد مخصوصا زماني كه به چهل سالگي مي‌رسيد . با بالا رفتن سن لبها هم مانند قسمتهاي ديگر صورت رنگ خود را از دست مي‌دهند ، بنابراين با استفاده از رژ لب يا برق لب با رنگهاي خيره كننده خود را جوانتر نشان دهيد . توصيه مي‌كنم از رنگهايي استفاده كنيد كه از لبهاي شما كمي تيره تر باشند . اين كار باعث ايجاد ته رنگ روي لبها مي‌شوند ولي خيلي ناچيز است . براي آرايش شب از رنگهاي روشن تر استفاده كنيد ، از رنگهايي استفاده كنيد كه يك يا دو درجه روشن ترند . از دو تركيب متفاوت استفاده كنيد . از تركيبات مات و چرب براي مجالس غيررسمي و از تركيبات براق براي مجالس رسمي استفاده كنيد .
arayesh-mod.mihanblog.com

با سايه هاي خوب، چشمان خود را خيره كننده سازيد

با سايه هاي خوب، چشمان خود را خيره كننده سازيد
از قديم گفته اند كه راه نفوذ به قلب از چشم مي گذرد. پس بهتر است تا با استفاده چشم گير از سايه هاي چشم توجه ديگران را به زيباترين عضوتان جلب كنيد. از مقدار كمي خط چشم هم استفاده كنيد تا برق چشمان خود را تا آنجا كه امكان دارد افزايش دهيد.
با سايه هاي خوب، چشمان خود را خيره كننده سازيد
سايه چشم
از قديم گفته اند كه راه نفوذ به قلب از چشم مي گذرد. پس بهتر است تا با استفاده چشم گير از سايه هاي چشم توجه ديگران را به زيباترين عضوتان جلب كنيد. از مقدار كمي خط چشم هم استفاده كنيد تا برق چشمان خود را تا آنجا كه امكان دارد افزايش دهيد.
خيلي جالب است كه هرگونه لوازم آرايشي از قبيل سايه، خط چشم، مداد، رنگ و پودرهاي مختلف را بر روي پوستتان آزمايش كنيد؛ اما بيشتر خانم ها ترجيح مي دهند از لوازم آرايشي استفاده كنند كه به پوست صورتشات مي آيد.
انتخاب سايه چشم مناسب كه با موقعيت هاي مختلف اجتماعي سازگاري داشته باشد، راه حل هوشمندانه اي قلمداد مي شود.
نكات آرايشي
براي استفاده از سايه چشم نكات آرايشي بي شماري وجود دارد.
در مورد انتخاب رنگ دقت بيشتري كنيد. شايد اغلب خانم ها تصور كنند كه سايه آبي باعث مي شود كه چشمانشان رنگ آبي خود را بيشتر نشان دهد، اما بعضي از تم هاي آبي دقيقا نتيجه عكسي بر روي چشم ها مي گذارند. به خاطر داشته باشيد كه رنگ هاي درهم نيز حالت پريشاني به چشمان شما مي دهند و باعث مي شوند تا چهره شما انقدرها هم كه فكر مي كرديد زيبا به نظر نرسد.
سايه هاي كمرنگ بهترين انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبيعي با رنگ پوست واقعي شما مخلوط مي شوند و به راحتي چهره شما را آنطور كه انتظار داريد زيبا مي كنند.
رنگ هاي ملايمي كه در پوست پيدا مي شود مثل قهوه اي، وانيلي، و ارغواني كمرنگ از جمله رنگ هايي هستند كه حالت طبيعي بسيار جذابي را به چشمان شما هديه مي دهند.
براي اينكه چهره شما اندكي جذاب تر و محرك تر شود مي توانيد از رنگهايي با پيش زمينه تند تر استفاده كنيد مثل: طلايي، زيتوني، بنفش كمرنگ، آبي و خاكستري.
كار كردن با انواع رنگ هاي طبيعي سايه چشم كار ساده اي است.
طرز استعمال
چند روش ساده از جمله به كارگيري سايه چرب، پودر، و خط چشم تكنيك هاي ساده اي هستند كه ميتوانند تاثير نافذي بر روي زيبايي چشم هاي شما بگذارند.
اگر مي خواهيد چشم هايتان نزديكتر به هم جلوه كنند از رنگ هاي كمرنگ و ملايم سايه چشم در قسمت گوشه داخلي پلكها استفاده كنيد.
همچنيني مي توانيد همان قسمت را از داخل خط چشم بكشيد، بايد توجه كنيد كه خط چشم به هيچ وجه از داخل چشمان شما بيرون نزند و به گوشه خارجي چشم ها نيز سرايت نكند.
استفاده از سايه براي دور كردن چشم ها از يكديگر اندكي مشكل تر است.
بايد از رنگ هاي مات در گوشه خارجي چشمها استفاده كرده و سايه را از جايگاه رويش مژه ها به سمت بالا بكشيد.
حالت آنرا در قسمت خارجي اندكي كلفت تر از ساير قسمت ها كنيد و همينطور ادامه دهيد تا شكل گوشه هلال را به خود گيرد.
مدلهاي پرطرفدار
آرايش هاي مختلفي براي چشم ارائه مي شود اما در اين قسمت ما يكي از متداولترين انها را برايتان شرح مي دهيم:
سايه هاي چرب
سايه هاي مدادي
سايه هاي پودري
هرچند سايه هاي چرب از هر سايه ديگري بر روي چشم ها زيباتر به نظر مي رسد، اما متاسفانه لاي چين و چروك چشم جمع مي شود و براي استفاده در روزهاي گرم و براي مدت زمان طولاني انتخاب مناسبي به شمار نمي روند.
سايه هاي مدادي با آن همه رنگ ها متنوعي كه دارند يكي از گزينه هاي مناسب به شمار مي روند. تنها اشكالي كه مي توان از اين وسيله گرفت اين است كه نوك آنها اندكي زمخت بوده و پس از استعمال چشم ها اندكي اذيت شده و ممكن است پلكها دچار سوزش موقتي و قرمزي كمي شوند.
سايه هاي پودري يكي از بهترين انواع سايه ها به شمار مي روند چراكه هم باعث مي شوند چشم هاي شما نافذ تر جلوه كنند و همچنين حالت طبيعي چشم را نيز از بين نمي برند. شما مي توانيد از سايه هاي چشم پودري چرب يا خشك استفاده كنيد.
از چشم هاي خود به خوبي مراقبت كنيد. چند تكنيك را به همراه رنگ هاي مختلف بر روي چشمان خود امتحان كنيد تا مطمئن شويد كه كداميك از آنها بيش از سايرين مناسب شماست و زيبايي مورد نظرتان را برايتان فراهم مي آورند. .
www.mardoman.net

با توصيه هاي ما صورتي زيبا داشته باشيد

با توصيه هاي ما صورتي زيبا داشته باشيد
جوان ماندن آسان تر از آنست كه فكرش را بكنيد. تغييرات كوچكي در زندگي روزمره‌ي خود بدهيد، فوت و فن هاي جديدي را بكار گيريد و به پيشواز ظاهري جوان برويد. در طي مقالاتي 100 راه ساده براي دور نگه داشتن سالهاي پيري وجود دارد. ديگر نيازي به بوتاكس
با توصيه هاي ما صورتي زيبا داشته باشيد
جوان ماندن آسان تر از آنست كه فكرش را بكنيد. تغييرات كوچكي در زندگي روزمره‌ي خود بدهيد، فوت و فن هاي جديدي را بكار گيريد و به پيشواز ظاهري جوان برويد
جوان ماندن آسان تر از آنست كه فكرش را بكنيد. تغييرات كوچكي در زندگي روزمره‌ي خود بدهيد، فوت و فن هاي جديدي را بكار گيريد و به پيشواز ظاهري جوان برويد. در طي مقالاتي 100 راه ساده براي دور نگه داشتن سالهاي پيري وجود دارد. ديگر نيازي به بوتاكس نيست.در اين قسمت به نكات مرتبط با صورت مي‌پردازيم:
1) با جوش‌ها‌ي صورت مبارزه كنيد.
اگر شما جزء آن 30% از زناني هستيد كه از جوش‌ها‌ي جواني رنج مي‌بريد بايد از خوردن غذاهاي تصفيه شده مانند نان سفيد و پاستا اجتناب كنيد. تحقيقات اخير نشان مي‌دهد كه خوردن اين گونه غذاها در توليد هورمون اندروژن نقش داشته و باعث افزايش چربي بدن و به وجود آمدن جوش روي صورت خواهد شد.
2) راجع به استفاده از پودر صورت تجديد نظر كنيد.
اگر متوجه شديد پودري كه استفاده مي‌كنيد روي صورتتان خوب نمي‌ماند و رسوب مي‌كند ديگر از آن استفاده نكنيد. پوست‌ها‌يي كه پير‌تر هستند هنگام استفاده از پودر هيچ گونه جذابيتي پيدا نخواهند كرد و شادابي نخواهند داشت، بنابراين در مورد استفاده از پودر تجديد نظر كنيد.
3) از براق كننده استفاده كنيد.
استفاده از براق كننده هر چند ناچيز سن انسان را تا حد زيادي پايين نشان مي‌دهد. يك قائده تجربي نشان مي‌دهد: درروز از براق كننده فقط براي يكي از قسمت‌ها‌ي صورت استفاده كنيد نه بيشتر و در هنگام شب نيز فقط براي دو قسمت از صورت از براق كننده استفاده كنيد.
4)جوش‌ها‌ي صورتتان را از بين ببريد.
اگر هنوز با جوش‌ها‌ي صورتتان مشكل داريد، از كرم پودربه جاي كرم پوشاننده براي پوشاندن جوش‌ها‌ استفاده كنيد. كرم پودر‌ها‌ي مات بهترين گزينه هستند. از كرم پودري استفاده كنيد كه به رنگ پوستتان بسيار نزديك باشد و با استفاده از يك برس كوچك مي‌توانيد به خوبي جوش‌ها‌ را پنهان كنيد. توسط انگشت اشاره كرم‌ها‌ را روي صورت پخش كنيد و در آخربا يك برس از جنس مخمل، پودر سبكي را روي صورت بزنيد تا كار پوشاندن جوش‌ها‌ به نحو احسن به پايان برسد.
5)هر روز يك عدد پرتقال بخوريد.
براي فرار هر چه بيشتر از چين و چروك‌ها‌ي صورت هر روز 75 ميلي گرم ويتامين c مصرف كنيد.(در گريپ فروت هم همين مقدار ويتامين يافت مي‌شود.) تحقيقات نشان مي‌دهد زناني كه 40 سال و بالاتر دارند اگر در برنامه غذايي شان از ويتامين c استفاده كنند 11% احتمال بروز چين و چروك روي پوست صورتشان كمتر خواهد بود.
6)پوست صورتتان را مرطوب نگه داريد.
قبل از اينكه كرم پودر بزنيد از يك كرم مرطوب كننده استفاده كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه كرم پودر پوست‌ها‌ي پيرتر را بهتر بپوشاند و چين و چروك‌ها‌ي صورت را محو كند. كرم پودر‌ها‌ي چرب كه پوست صورت را مات مي‌كند استفاده نكنيد.
7)گونه‌ها‌يتان را برجسته نشان دهيد
با بالا رفتن سن خانمها گونه‌ها‌ يشان زيبايي خود را از دست خواهد داد اين به دليل از دست دادن كلاژن است. براي پر و برجسته نشان دادن گو نه‌ها‌ رژ گونه را بيشتر روي قسمتهاي برجسته گونه تان بزنيد و كمتر از رژگونه در كناره‌ها‌ي آن استفاده كنيد. در قسمتهاي گود گونه هرگز از رژگونه‌ها‌ي تيره استفاده نكنيد . استفاده از رژ گونه تيره بر جستگي به گونه نخواهد داد.
8)روشي مناسب براي خريدن كرم پودر.
رنگ كرم پودرها روي پوست روشن تر از رنگي است كه در ظر فشان است. توجه داشته باشيد هنگام خريد كرم پودر رنگي را انتخاب كنيد كه كمي تيره تر از رنگي باشد كه شما مورد استفاده قرار مي‌دهيد.
9)قبل از آرايش از مرطوب كننده استفاده كنيد.
براي نرم كردن پوست صورت و صاف كردن هر چه بهتر چين و چروك‌ها‌ي صورت از مرطوب كننده يا از لوسيون‌ها‌ي مخصوص قبل از آرايش استفاده كنيد تا مواد آرايشي به خوبي روي صورت بنشيند وكرم پودر حالت بدي روي پوست نداشته باشد. اين كار باعث مي‌شود هنگام زدن كرم پودر خط‌ها‌ و چين و چروك‌ها‌ به خوبي محو شوند.
10) به پوست صورتتان لطافت بدهيد.
از برس مناسبي براي زدن رژ گونه اسفاده كنيد. برس‌ها‌ي كوچك با موي زبر و خشن براي زدن رژ گونه مناسب نيستند. براي طبيعي وزيبا جلوه دادن رژگونه برسي را براي رژ گونه انتخاب كنيد كه سايزي متوسط داشته و موي برس زياد ضخيم نباشد
forum.patoghu.com

توصيه هاي يك متخصص پوست درباره كرم‌هاي ضدآفتاب

توصيه هاي يك متخصص پوست درباره كرم‌هاي ضدآفتاب
وي با بيان اينكه كرم هاي ضد آفتاب با SPF پانزده اثر محافظتي مناسبي در برابر نورآفتاب دارد، گفت: به شرط آن كه لايه اي از كرم ضد آفتاب به ميزان 2 ميلي گرم در هر سانتيمتر مربع صورت پوشانده شود؛ درغير اين صورت اثر محافظتي آن لحاظ نمي شود.
توصيه هاي يك متخصص پوست درباره كرم‌هاي ضدآفتاب
وي با بيان اينكه كرم هاي ضد آفتاب با SPF پانزده اثر محافظتي مناسبي در برابر نورآفتاب دارد، گفت: به شرط آن كه لايه اي از كرم ضد آفتاب به ميزان 2 ميلي گرم در هر سانتيمتر مربع صورت پوشانده شود؛ درغير اين صورت اثر محافظتي آن لحاظ نمي شود.
يك متخصص بيماري هاي پوست و مو با بيان اينكه كرم هاي ضد آفتاب ارگانيك "paba " با ورود به سلول زنده تخريب DNA و در نهايت بروز تومورهاي سرطاني را در پي دارد، گفت: بنابراين كرم هاي ضد آفتاب آلي سرطان زا هستند.
دكتر حسين طباطبايي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه SPF كرم هاي ضد آفتاب مبين ميزان جذب اشعه UVB نورخورشيد است، اظهار كرد: اما آسيب هاي پوستي ناشي از اشعه UVA نورآفتاب است.
اين متخصص بيماري هاي پوست و مو با بيان اين كه نتايج آزمايش ها بر روي نمونه هاي حيواني نشان داده است كه كرم هاي ضدآفتاب مانع از بروز سرطان پوست از نوع SCC مي شوند، گفت: اين كرم ها در انسان هم سرطان SCC از نوع الاستوز را كاهش مي دهد.
وي با بيان اينكه كرم هاي ضد آفتاب با SPF پانزده اثر محافظتي مناسبي در برابر نورآفتاب دارد، گفت: به شرط آن كه لايه اي از كرم ضد آفتاب به ميزان 2 ميلي گرم در هر سانتيمتر مربع صورت پوشانده شود؛ درغير اين صورت اثر محافظتي آن لحاظ نمي شود.
دكتر طباطبايي با بيان اينكه در كشورهايي چون استراليا و نيوزيلند با شيوع فراوان سرطان پوست استفاده از كرم ضد آفتاب توصيه مي شود، افزود: اين كرم ها مانعي براي جذب ويتامين D هستند، از اين رو سالمندان و افراد در معرض پوكي استخوان (استئوپني) بايد روزانه يك هزار ميكروگرم ويتامين D دريافت كنند.
به گفته وي، بهترين راه براي محافظت در برابر نورآفتاب دوري از آن، سبك زندگي و محيط جغرافيايي مناسب است.

راهكار: زيبا به نظر رسيدن موهاي بد فرم

راهكار: زيبا به نظر رسيدن موهاي بد فرم
شما داراي موهاي بد فرمي هستيد؟ محصولات نگهداري از موهايتان هم اثر سحرآميزشان را از دست داده اند و روش هميشگي براي آرايش موهايتان كاملاً بي فايده است. ناراحت نباشيد، مي توانيد از روش هاي ذيل براي دست يابي به موهاي دلخواهتان استفاده كنيد:
راهكار: زيبا به نظر رسيدن موهاي بد فرم
راهكارهاي مؤثر براي زيبا به نظر رسيدن موهاي بد فرم
شما داراي موهاي بد فرمي هستيد؟ محصولات نگهداري از موهايتان هم اثر سحرآميزشان را از دست داده اند و روش هميشگي براي آرايش موهايتان كاملاً بي فايده است. ناراحت نباشيد، مي توانيد از روش هاي ذيل براي دست يابي به موهاي دلخواهتان استفاده كنيد:
از يك الگوي موي زيركانه استفاده كنيد
در مرحله اول بايد الگوي مناسب داشته باشيد؛ الگويي را انتخاب كنيد كه به نوع صورت و نحوه زندگيتان بيايد براي مثال دستيابي به موهايي براق مانند هنرپيشگان هاليوود بسيار مشكل خواهد بود. با داشتن يك الگوي مناسب و منظم خواهيد ديد كه كنترل موهايتان چقدر راحت خواهد بود.
در محيط مرطوب قرار نگيريد
اگر موهاي شما به طور طبيعي مجعد باشد بايد حتي الامكان از قرار گرفتن در محيط مرطوب اجتناب كنيد. رطوبت هوا باعث وز شدن و از فرم درآمدن مو مي شود.
شامپو و نرم كننده مناسب موهايتان انتخاب كنيد
استفاده از محصولات نرم كننده مي تواند روش مناسبي براي داشتن موهاي زيبا باشد اما خود اين محصولات در عين حال مي توانند باعث به وجود آمدن يك موي زشت شوند. امروزه محصولات آرايش مو و نرم كننده ها بسيار متنوع تر از انواع مختلف مو مي باشند. هنگام شستشوي موهايتان به ياد آوريد كه نرم كننده را به طور كامل از موهايتان آبكشي كنيد. باقي ماندن نرم كننده بر روي موهايتان باعث بي جلايي و تيرگي آن مي شود.
در معرض مستقيم حرارت خشك كننده ها قرار نگيريد
روش هاي بسياري براي فرم دادن به مو از جمله استفاده از خشك كننده هاي قديمي تا سشوارهاي آهني، وجود دارند. مشكل اينجاست كه همه آنها از گرماي شديد براي خشك كردن مو استفاده مي كنند و اين باعث خشك و بي دوام شدن مو مي گردد. روشهايي را انتخاب كنيد كه از ميزان صدمه ناشي از گرما بكاهد.
به موهايتان حيات دهيد
اگر موهاي كدرتان براي شما معضل شده اند از يك نرم كننده قوي استفاده كنيد و سپس موهايتان را با آب سرد معدني يا آب سرد معمولي به خوبي آبكشي كنيد. اينكار سبب شفافيت موهايتان مي شود. استفاده از آب داغ براي آبكشي موها سبب كدر شدن آنها مي شود.
موهايتان را خيلي شانه نكنيد
براي داشتن موهايي با فر زيبا، آنها را خيلي شانه نكنيد. مي توانيد از شانه هاي دندانه درشت و يا حتي از انگشتانتان براي شانه كردن موهايتان استفاده كنيد. گاهي اگر فرصت چنداني براي مرتب كردن موهاي مجعدتان نداريد مي توانيد آنها را با كمي آب مرطوب كنيد سپس با دستتان به آنها فرم دهيد تا موهايتان حالت فر خودش را دوباره پيدا كند.
جنس بالش خواب
از خوابيدن بر روي بالش هاي ساتني خودداري كنيد. پارچه هاي ساتني سبب اصطكاك بيش از حد موهايتان مي شوند و همين عامل، سبب شكنندگي و از حالت خارج شدن موهاست.
استفاده از فيكس كننده ها
بعد از آرايش موهايتان، نياز داريد فرم آنرا ثابت نگه داريد. واكس مو يك محصول فوق العاده براي موهاي مجعد است. پس از استفاده از واكس مو مي توانيد با تافت زدن به موهايتان حالت آنرا ثابت نگه داريد.
استفاده از لوازم زيبايي مو
گيره سرهاي متنوع به زيبايي موهايتان بسيار كمك خواهد كرد. اين لوازم باعث باشكوه به نظر رسيدن موهايتان خواهد شد.
http://iranpanel.com/__________________