۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

توصيه‌هاي يك آشپز حرفه‌اي- باقالى پلوى مشتى

توصيه‌هاي يك آشپز حرفه‌اي- باقالى پلوى مشتى
 توصيه‌هاي يك آشپز حرفه‌اي- باقالى پلوى مشتى
براي اين‌كه باقالي‌پلوي خوشرنگ و خوش عطري داشته باشيد، مي‌توانيد‌پس از پاشيدن شويد،لابه‌لاي پلو، زعفران دم كرده بريزيد.‌ باقالي پلوي رستوران‌هاي فارسي يا هاني به همين روش طبخ مي‌شود.
مواد لازم
برنج: چهار پيمانه
باقالي: 250 تا 300 گرم
شويد: 20 شاخه خرد شده
زعفران دم كرده: به مقدار لازم
نمك و روغن: به مقدار لازم
روش تهيه:
براي باقالي پلو اگر از 24 ساعت قبل دست به كار شويد، بهتر است. يعني برنج‌تان را 24 ساعت قبل از پخت خيس كنيد تا موقع پخت خوب قد بكشد. نمك را فراموش نكنيد.
روز بعد قابلمه اي مناسب انتخاب كنيد كه به حد كافي جا براي جوش خوردن باقالي ها و برنج داشته باشد، اگر جاي آن كم باشد حتماً پلوي‌تان به هم چسبيده و شل خواهد شد.
قابلمه را تا نصفه آب كرده و با يك قاشق غذاخوري نمك بگذاريد تا بجوشد، وقتي جوش آمد، نوبت اضافه كردن باقالي هاي پاك شده است.
باقالي ها را در همان قابلمه مورد نظر برنج‌تان بجوشانيد، زماني كه مغزش كمي نرم شد، برنج ها را اضافه كرده و اجازه دهيد تا با برنج قل بخورد. صبر كنيد تا برنج نيز مغزپخت شود؛ وقتي دانه برنج هنگام فشار دو انگشت حالت نرمي داشت، مي توانيد آن را آبكشي كنيد.

يادتان نرود، ته قابلمه 2 قاشق غذاخوري روغن بريزيد و ته ديگ مورد نظرتان را بچينيد (نان يا سيب زميني، كاهو هم خوب است). براي خوشرنگ شدن ته ديگ حتماً به ته قابلمه زعفران بزنيد.

بعد از اين يك لايه از مخلوط برنج و باقالي بريزيد و سپس شويد را روي آن بپاشيد. اين عمل را تكرار كنيد تا اينكه برنج و باقالي و شويد تمام شود.

كافي است كمي دست و دلبازي كنيد و زعفران دم كرده را بعد از شويد، روي هر لايه برنج بپاشيد. به محض اينكه برنج شروع به دم دادن كرد، در قابلمه را با دمكني يا دو لايه دستمال حوله اي بپوشانيد و در قابلمه را بگذاريد و حرارت را كم كنيد.

حدود يك ساعت تا يك ساعت و نيم براي دم كشيدن برنج در نظر بگيريد. پيش از كشيدن غذا در ديس، آن را در قابلمه كمي زير و رو كنيد تا شويد ها با پلو مخلوط شود. غذاي اشتها برانگيزي خواهيد داشت؛ نوش جان!

منبع:مجله ايده آل
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر