۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

بدنسازی با توصیه های ویژه

بدنسازی با توصیه های ویژه

بدنسازی ورزشی است که اگر با فرمول های خاصی تمرین شود نتایج خوبی خواهد داشت
مختصر و مفيد از گوشه و كنار دنياي عضله

آرژينين + DMAA
اين دو ماده را تركيب كنيد براي دستيابي به پمپ خوني شديد و انرژي فوق العاده


آرژينين
اين  آمينواسيد براحتي در بدن به نيتريك اكسيد بدل مي شود. همانطور كه مي دانيد نيتريك اكسيد قدرت بالايي در اتساع عروق خوني دارد. كه جريان خون بيشتري را به سمت عضلات هدايت مي كند و در نتيجه اكسيژن،  و مواد مغذي بيشتري مثل آمينواسيدها و گلوكز براي ارتقا سطوح انرژي در عضلات به آنها متقل مي شود كه به قدرت بيشتر و جلسات تمرين شديدتر منجر مي شود. افزايش جريان خود در عضلات همچنين به انتقال مايعات بيشتر به عضلات مي انجامد كه مي تواند به پمپ عضلاني بهتر و افزايش سايز بالاتر در دراز مدت در ورزش بدنسازی منجر شود. آرژينين همچنين بخاطر تقويت سطوح هورمون رشد شناخته شده است، و تحقيقات نشان داده افرادي كه از مكمل آرژينين استفاده مي كنند همزمان رشد عضلاني و كاهش ذخاير چربي را تجربه مي كنند.

دي – متيل – آملامين ( DMAA )
اين ماده كه با نام متيل – هگزانامين هم شناخته مي شود، تركيبي است كه از روغن گياه شمعداني بدست مي آيد و داراي آثار محرك است. اين ماده مي تواند باعث بهبود خلق و خو ، كاهش اشتها و دیر خسته شدن در تمرینات بدنسازی و بهبود چربي سوزي شود. همه اينها به طور عمده بوسيله افزايش سطوح هورمون نوراپي نفرين انجام مي شود. نوراپي نفرين با اپي نفرين در ارتباط است، كه باعث افزايش انرژي، تقويت سرعت سوخت و ساز و تقويت توانايي بدن براي مصرف چربي بعنوان سوخت مي شود.
اين دو را به اين صورت مصرف كنيد:
 حدود 30 دقيقه قبل از تمرينات بدنسازی 2 تا 5 گرم از يكي از فرم هاي آرژينين از جمله ال – آرژينين يا آرژينين آلفا – كتوگلوتارات به همراه 25 تا 50 ميلي گرم  DMAA مصرف كنيد يا از مكمل هاي تركيبي بيش از تمرين كه حاوي اين مقادير از دو ماده مذكور باشند بهره بگيريد.

تحقيقات علمي براي حداكثر چربي سوزي
وقتي در تلاش براي سوزراندن چربي ها هستيد، نياز داريد كه برنامه هوازي منظمي را هم دنبال كنيد. بدنسازان بسياري سردرگمند از اينكه به چه مقدار تمرين هوازي در برنامه بدنسازی نياز دارند. براي اينكه تغييرات چشمگيري در مقدار چربي هاي خود مشاهد كنند. براي پاسخ به اين پرسش، محققان در تگزاس، 90 مرد و زن را در يك برنامه هشت هفته اي تحت بررسي قرار دادند، آنها را به گروه هايي تقسيم بندي كردند براساس مقدار تمريني كه در هر هفته انجام مي دادند،  يك گروه هيچ تمريني نداشتند، گروه ديگر كمتر از دو جلسه در هفته هر بار براي 30 دقيقه؛ گروه بعدي 2 يا 3 بار؛ گروه آخر چهار جلسه يا بيشتر در طول هفته. با بررسي نتايج مشخص شد تنها گروه آخر بوند كه به چربي سوزي قابل توجهي دست يافتند. با كاهش حدود 7 كيلوگرم. بنابراين براي به حداكثر رساندن چربي سوزي از طريق تمرينات هوازي، حداقل چهار جلسه در هفته تمرين هوازي نياز داريد و هر بار حداقل به مقدار 30 دقيقه.

برنامه تمرين پشت ابنوي ويلسون
ابنوي ويلسون 34 ساله، از شركت كنندگان مطرح در دسته فوق سنگين رقابت هاي NPC بشمار مي آيد، و در ورزش بدنسازی صاحب نام می باشد.  اين بدنساز 185 سانتي متري اهل ايلينويز حركات بارفيكس و كشش سيم كش را با فاصله زياد بين دستهايش اجرا مي كند و حركت قايقي را با دسته V شكل. او مي گويد: من حركات را به صوت چرخشي تغيير مي دهم براي اطمينان يافتن از اينكه تمام عضلات و بخش هاي مختلف پشتم را تحت فشار بالايي قرار دهم.
حركت                                             ست                      تكرار
بارفيكس                                           4                       تا ناتواني
كشش قايقي سيم كش                             4                        12
كشش سيم كش از بالا دست باز                4                        12
كشش سيم كش از بالا با دستان صاف          4                       12
كشش پارويي از پايين با دستگاه همر          4                       12
زيربغل دمبل پارويي جفت دست      

بدنسازی

۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

راهنمایی های 5 بدنسازی حرفه ای برای عضلات سینه

راهنمایی های 5 بدنسازی حرفه ای برای عضلات سینه

شاید این سوال برایتان مطرح است كه چطور بدنسازان حرفه ای بخش های خاصی از سینه خود را تحت فشار قرار می دهند؟ در این مورد پاسخ پنج تن از بهترین حرفه ایهای دیروز و امروز را در اختیارتان قرار می دهیم: جی كاتلر ، لی هنی ، تونی فریمن ، گانترشیلركمپ و فیل هیت به شما خواهند گفت كه برای ساختن سینه هایی ضخیم و كامل از بالا تا پایین و از داخل تا خارج به چه ابزاری نیاز دارید.

بدنسازی

توصیه لی هنی برای ضخامت كلی سینه:
حركات پیشنهادی:
حركات پرسی با هالتر
پرس سینه دمبل
پرس بالا سینه دمبل
اگر می خواهید به سینه هایی ضخیم دست یابید، باید به حركات پایه پایبند باشید: حركات تمرینی پاوریفتینگ . و این به معنی استفاده از پرس سینه و پرس بالا سینه با هالتر است. من اجرای چهار ست شش تا هشت تكرار را برای هر یك پیشنهاد می كنم؛ باید وزنه را با كنترل پایین بیاورید و سپس به صورت انفجاری بالا ببرید.
پس از آن نوبت اجرای پرس سینه با دمبل است. سه یا چهار ست برای شش تا هشت تكرار. در این حركت هنگام اجرای انفجاری باید كمی مراقب باشید، چون كنترل دمبل دشوارتر از كنترل هالتر است.
در نهایت وقت اجرای سه یا چهار ست 8 تا 10 تكرار از پرس بالا سینه با دمبل است و همین كافیست. هر یك جلسه در میان می توانید از قفسه سینه با دمبل هم استفاده كنید برای افزودن بر كیفیت و جزئیات سینه.

برنامه پیشهادی لی هنی برای افزایش حجم كلی عضلات سینه:
حركت                                    ست                     تكرار
پرس سینه با هالتر                       4                        6-8
پرس بالا سینه با هالتر                  4                         6-8
پرس سینه با دمبل                       3                         6-8
پرس بالا سینه با دمبل              3                            8-10


توصیه گانتر شیلر كمپ برای بخش بالا سینه:
حركات پیشنهادی:
پرس بالا سینه
پرس قدرتی با دستگاه اسمیت
قفسه بالا سینه دمبل
من دوست دارم تمرین را با پرس بالا سینه شروع كنم، با استفاده از دمبل، هالتر یا حتی دستگاه اسمیت. چهار ست پرس بالا سینه را با 15 تكرار شروع می كنم و در هر ست برمقدار وزنه می افزایم و از تكرارها كم می كنم تا اینكه در آخرین ست تنها می توانم شش تكرا اجرا كنم.
در حركت دوم از اجرای پرس قدرتی بصورت نیمه با دستگاه اسمیت استفاده می كنم. در این شیوه اجرا، تنها حركت را در یك سوم انتهایی دامنه حركت اجرا می كنم با وزنه های بسیار سنگین. این احساس كاملا متفاوتی در عضلات شما ایجاد می كند. برای این حركت تنها سه ست شش تكراری اجرا می كنم.
تمرین بالا سینه را با چهار ست قفسه بالا سینه دمبل در حالیكه كف دستهایم رو به جلوست تمام می كنم. كف دستها را رو به جلو حفظ می كنم برای اینكه حس می كنم كشش بیشتر و فشار نسبتا متفاوتی به سینه ام وارد می كند. در این حركت چهار ست 12، 10 ، 10 و 10 تكرار اجرا می كنم.
برنامه بدنسازی

برنامه پیشنهادی شیلر كمپ برای افزایش حجم بالا سینه
حركت                                              ست                 تكرار
پرس بالا سینه هالتر                               4                   6-15
پرس سینه قدرتی با دستگاه اسمیت               3                   6
قفسه بالا سینه با دمبل                             4                  10 – 10 – 10- 12


توصیه تونی فریمن برای بخش زیر سینه:
حركات پیشنهادی:
پرس زیر سینه
پارالل با وزنه
پول اور با دمبل
در اجرای پرس زیر سینه هم از دمبل و هم از هالتر استفاده می كنم. سعی می كنم برای اجرای پارالل از فاصله نسبتا زیاد بین دست ها استفاده كنم، برای این منظور سراغ پایه های پارالل می روم كه دسته های آن به اندازه كافی از هم فاصله داشته باشند یا اینكه دسته هایش قابل تنظیم باشد. چون وقتی دستهای شما نزدیك بدنتان است، فشار اعمال شده برپشت بازوها بیشتر از سینه خواهد بود.
اجرای چند ست پول اور با دمبل باعث اعمال كشش خوبی بر بخش زیر سینه می شود. این نوع حركت تمام كننده برای تمرین شماست برای اینكه واقعا به رشد سینه های خود كمك كنید.

برنامه پیشنهادی فریمن برای تقویت زیرسینه
حركت                                     ست                تكرار
پرس زیر سینه با دمبل                   3                  10 – 12
سوپرست با كراس اور                   3                  12 – 15
پارالل با فاصله زیاد بین دستها          3                  تا رسیدن به ناتوانی
پول اور با دمبل                          3                  10



توصیه جی كاتلر برای بخش داخلی سینه:
حركات پیشنهادی:
پرس سینه با هالتر
قفسه سینه با دمبل
من حركات پرسی سینه كه با هالتر انجام می شوند علاقه خاصی دارم، ولی آنرا با ظرافت خاصی اجرا می كنم. از پایین دامنه حركت وزنه را بصورت انفجاری بالا می آورم ولی وزنه را كاملا آرام به پایین باز می گردانم. سپس میله را حدود 3 سانتی متر مانده به سینه متوقف می كنم و دوباره بصورت انفجاری بالا می برم. از سنگین ترین وزنه ای كه بتوانم هشت تكرار اجرا كنم استفاده می كنم.
در هنگام اجرای قفسه سینه با دمبل، به حركت وزنه ها در مسیری نیم دایره اهمیت زیادی می دهم. دمبلها را همزمان به بیرون و طرفین سر پایین می آورم. این كمك می كند به ایجاد كشش كامل در سراسر سینه، از بالا تا پایین. در بالای دامنه حركت هم باید كاملا سینه را منقبض كنید و برای لحظه ای انقباض را حفظ كنید، قبل از اینكه مجددا وزنه را به پایین بازگردانید. در این حركت 10 تكرار با وزنه ای متوسط تا سنگین اجرا می كنم.
برنامه پیشنهادی كاتلر برای تمركز بیشتر بر بخش داخلی سینه
حركت                                    ست                تكرار
فقسه با دستگاه پك دك                  3                   12
پرس سینه با هالتر                     3                   10 -12
قفسه سینه با دمبل                      3                  10
كراس اور                              3                  12


توصیه فیل هیت برای بخش خارجی سینه:
حركات پیشنهادی:
قفسه سینه با دمبل
پرس سینه با دستان باز
حركات كششی
بسیاری از افراد هنگام اجرای قفسه سینه دمبل آرنجهای خود را بیش از حد خم می كنند و در واقع حركات قفسه را كه حالت كششی دارند به حركات پرسی تبدیل می كنند. باید آرنجها را تنها كمی خم كنید كه از حالت قفل شده خارج شود. در این حركت مقدار وزنه هیچ اهمیتی ندارد.
شخصا در پرس سینه با دستان باز ترجیح می دهم از هالتر استفاده نكنم، چون احساس خوبی ندارم؛ استفاده از دمبل را ترجیح می دهد و آنقدر دمبل را پایین می برم كه كشش خوبی را در سینه ام احساس كنم.
من تمرین سینه را با استفاده از حركات كششی تمام می كنم. با دستم ستون یا میله ای را از ارتفاعی به موازات شانه ام می گیرم و كشش خوبی را در عضلات سینه ایجاد می كنم. اجرای حركات كششی می تواند تاثیر محسوسی در افزایش سایز عضلات سینه داشته باشد.
برنامه پیشنهادی فیل هیت برای تقویت بخش خارجی سینه
حركت                                                        ست                        تكرار
قفسه سینه با دمبل                                           3                            20
پرس سینه با دمبل با فاصله زیاد بین دستها              3                         10 - 12
سوپرست با كراس اور                                    3                         12 - 15
پارالل با فاصله زیاد بین دستها                           3                     تا رسیدن به ناتوانی

بدنسازی

۱۳۹۳ اردیبهشت ۷, یکشنبه

چای سبز لك پوست را از بین نمی برد

چای سبز لك پوست را از بین نمی برد

تا چند ماه پیش از خواص شگفت انگیز چای سبز برای درمان مشكلات پوستی زیاد صحبت می شد. اما طبق تحقیقات اخیر ثابت شده است كه مصرف چای سبز ممكن است باعث ایجاد لك های بیشتر بر روی پوست صورت شود. طبق تحقیقات چای سبز به دلیل داشتن ویروس ها و میكروب های مختلف می تواند شرایط پوست را بسیار بدتر كند. از طرف دیگر یكی از دلایل لك صورت به كبد و آنزیم های كبد مربوط می شود. كه چای سبز می تواند باعث خراب تر شدن كبد شود. به همین دلیل تا چند ماه پیش كه گفته می شد كه از چای سبز برای درمان لك پوست خود استفاده كنید پس لطفا مصرف آن را قطع كنید چای سبز می تواند باعث به هم خوردن سلول های پوست شود. كه در همچین حالتی چروك ، پیری پوست و هزاران مشكل دیگر دور از انظار نخواهد بود. اگر شما هم قبلا زیاد از چای سبز استفاده كرده اید پس بهتر است كه پوست خود را پاكسازی كنید چون ممكن است سلول های پوست شما دچار آلودگی شده باشند. كه توصیه می شود روزی 5 بار از تمشك استفاده كنید تمشك تمامی سلول های پوست را پاكسازی و تمیز می كند. و دیگر از چای سبز استفاده نكنید. قبلا یك كمپانی تولید كننده لوازم آرایشی و بهداشتی برای درمان لك پوست و زیبایی پوست اقدام به تولید یك لوسیون كرد كه در این لوسیون از عصاره غلیظ چای سبز استفاده شده بود و تمامی افرادی كه از این لوسیون استفاده كرده بوند لك های پوست آنها بیشتر شده بود و افرادی هم كه در پوست صورت خود لكی نداشتند پوست صورتشان نسبت به قبل كدرتر شده بود. از این روش ساده متوجه شدند كه چای سبز برای پوست مفید نمی باشد. و تمام گفته ها در مورد چای سبز فقط و فقط در حد یك تبلیغ می باشد. و این تبلیغ از طریق كمپانی سازنده مواد آرایشی و بهداشتی شروع شده بود. چون آنها از تركیبات محصولات خود از عصاره چای سبز استفاده می كردند. 

پوست

معجزه بدنسازی با كراتین و گت گرین

معجزه بدنسازی با كراتین و گت گرین

شاید شما هم جز افرادی هستید كه می خواهید در بدنسازی شاهد معجزه باشید. یعنی دوست دارید در ورزش بدنسازی به سرعت پیشرفت كنید. در بین ورزشكاران استفاده از كراتین به دلیل افزایش حجم عضله در سریعترین زمان شهرت خوبی دارد. اما اگر شما یاد بگیرید كه با ترفندهای خاص خواص مكمل های بدنسازی را بالاتر ببرید مطمعنا می توانید در این ورزش پیشرفت خیلی خوبی داشته باشید. چون كراتین كاری كه برای شما انجام می دهد این است كه پروتئین و آمینواسیدها را به درون عضلات شما می كشد به همراه آب و نمك. و این باعث می شود كه شما به صورت موقت افزایش سایز عضله را تجربه كنید. اما در بین گیاهان دارویی گیاهی وجود ادر كه سرشار از پروتئین و آمینواسیدهای ضروری می باشد كه معمولا به تنهایی قدرت جذب بالایی ندارد به همین دلیل آنچنان در ورزش بدنسازی استفاده نمی شود. اما این گیاه شگفت انگیز زمانی كه شما از كراتین در تغذیه بدنسازی خود استفاده می كنید می تواند بسیار بسیار كارایی داشته باشد گت گرین در بدن شما تولید پروتئین و آمینواسید می كند و كراتین این پروتئین و آمینواسیدهای ایجاد شده را جذب عضلات می كند. و شما در مدت بسیار كوتاهی شاهد افزایش حجم عضله خواهید شد. خیلی از ورزشكاران به تنهایی از این گیاه استفاده می كنند و معمولا از اثرات خوب آن صحبت می كنند. اما طبق تحقیقات به عمل آمده اگر از این گیاه جادویی در كنار كراتین خود استفاده كنید مطمعنا نتیجه آن بسیار بالاتر از كراتین به تنهایی خواهد بود. ضمنا گیاه گت گرین می تواند بعد از 4 هفته در بدن تبدیل به تستوسترون شود. كه این خود یكی دیگر از مزایای این گیاه دارویی می باشد. اگر شما هم برنامه بدنسازی سنگینی را طراحی كرده اید و یا نمی توانید در باشگاه تمرینات بدنسازی خود را به صورت كامل و درست اجرا كنید به شما توصیه می كنیم كه یك ساعت قبل از تمرینات بدنسازی خود حتما از گت گرین به همراه گلوتامین استفاده كنید تا شاهد انرژی بسیار بالاتری باشید. و می توانید برای افزایش حجم عضله بیشتر بعد از تمرینات بدنسازی از گت گرین و كراتین استفاده كنید. 

بدنسازی

۱۳۹۳ اردیبهشت ۶, شنبه

تمرينات بدنسازي براي رشد عضله بازو

تمرينات بدنسازي براي رشد عضله بازو










عضله بازو يكي از بهترين عضلات بدن مي باشد كه رشد اين قسمت باعث مي شود كه ورزشكار ظاهر بهتر و پرقدرت تري داشته باشد. ضمنا ورزشكاراني كه از عضلات بازوي پرقدرتي برخوردار هستند مطمعنا بقيه تمرينات بدنسازي خود را به راحتي مي توانند انجام بدهند و از وزنه هاي بيشتري در حركات خود استفاده مي كنند. اما بعضي از افراد تمرينات بسيار سخت و سنگيني را بر روي اين عضله اجرا مي كنند و همواره از اين گله مند هستند كه چرا عضله بازو رشد خوبي ندارد. خب عضله بازو جز عضلات كوچك بدن به حساب مي آيد و بايد در برنامه بدنسازي خود كمترين ست ها و تكرارها را براي اين عضله در نظر بگيريد و در عوض از سيستم هايي استفاده كنيد كه در كوتاه ترين تايم بيشترين فشار را بر روي اين عضله وارد كنيد. بهترين سيستمي كه مي توانيد در برنامه بدنسازي خود اعمال كنيد استفاده از سيستم سوپرست و سيستم ادامه دار براي بيشتر تحت فشار قرار دادن عضله بازو مي باشد. روش كار به اين صورت مي باشد كه با حركت جلو بازو دمبل ميز شيب دار و بدون استراحت حركت جلو بازو دستگاه را اجرا كنيد در 3 ست . تا در ست آخرعضله بازو به مرحله ناتواني  برسد. بعد از 1 يا 2 دقيقه استراحت مي توانيد در حركت جلوبازو با هالتر از سيستم ادامه دار استفاده كنيد بهتر است براي 5 بار بدون استراحت از سيستم كم كردني در حركت جلوبازو با هالتر استفاده كنيد. اين باعث مي شود كه عضله بازو به شدت و در كوتاه ترين زمان خسته شود و در اين حالت عضله بازو به خوبي تحريك به رشد خواهد شد و خون زيادي در اين عضله پمپ خواهد شد. سعي كنيد براي تمامي عضلات كوچك بدن از اين روش ها استفاده كنيد. يعني كمترين زمان تمرين و بالاترين فشار بر روي عضله. اگر قبل از طراحي برنامه بدنسازي به خوبي عضلات كوچك و بزرگ بدن را از هم جدا كنيم به راحتي مي توانيم ست ها و تكرارها و سيستم را هم براي عضلات كوچك بدن و هم براي عضلات بزرگ بدن مشخص كنيم. و در اين حالت ها مي توانيم به خوبي هورمون هاي بدن را تحت فشار زياد قرار بدهيم. اين مي تواند يكي از بهترين سيستم ها براي پيشرفت در ورزش بدنسازي باشد.   

بدنسازی

۱۳۹۳ اردیبهشت ۳, چهارشنبه

بررسی مكمل 101 و اثرات مفید آن

بررسی مكمل 101 و اثرات مفید آن

همه مكمل های بدنسازی از لحاظ ساختار و خواص با هم متفاوت می باشند.
همه ما دارای خواص منحصر به فردی هستیم. حتی دو برادر دوقلو هم از نظر خصوصیات متابولیسمی، شبیه هم نبوده و با هم تفاوت دارند. بنابراین نمی توان هرگز انتظار داشت كه همه در برابر محرك هایی مثل تمرینات بدنسازی با برنامه های غذایی بدنسازی، واكنش مشابه ای نشان دهند زیرا به یقین می دانیم كه عكس العمل آنها كاملا متفاوت خواهد بود اما زمانی كه محصول 101 را بررسی می كنیم درمیابیم كه اثرات آن بر روی همه یكسان و كاملا استسنایی است. این محصول كه اثرات مثبت خود را متوجه عضلات می كند بسیارغیرقابل باور است و می تواند در تمرینات بدنسازی برای شما مفید باشد. این اثرات عبارتند از كمك به كاهش چربی و استفاده از آن به عنوان منبع انرژی، كمك به حفظ قدرت عضلات به ویژه در شرایطی كه با كاهش كالری موجود مواجع می شوید و كمك به افزایش حجم عضلات بنابراین نمی توان آن را تحت گروه محصولات لاغری طبقه بندی كرد زیرا این محصول می تواند اثرات خیلی مفید در ورزش بدنسازی از خود به جا بگذارد.
تحقیقات گروه علمی و بررسی محصول 101
گروهی از دانشمندان سال های زیادی از عمر خود را به تحقیقات ایمن شناسی اختصاص و موجبات گسترش محصول 101 را فراهم كرده اند. این گروه متوجه شده اند كه افزایش حجم عضلات می تواند روی قدرت ایمنی بدن تاثیر بگذارد. امروزه تحقیقات نشان می دهد كه بر اثر افزایش حجم عضلات سیستم دفاعی بدن تقویت می شود.
در این میان، تحقیقات خاصی روی ورزشكارانی متمركز شده است. كه حجم عضلاتشان بسیار بیشتر از افراد معمولی است. در واقع محققین می خواهند بدانند با تغییراتی كه در حجم عضلات اتفاق می افتد. سیستم ایمنی و دفاعی بدن دچار چه تغییراتی می شود. این گروه كمپلكس های خاص به نام درگوكوتیكال را تولید كرده است كه ریشه آن به نوتویكوتیكال ( مواد مشتق از غذاها كه روی اعمال متابولیسمی كه فعالیت غدد مترشه داخلی تاثیر می گذارد) برمی گردد. هدف از طراحی و تولید چنین مكمل های بدنسازی عبارتند از: ایجاد شرایط مطلوب برای افزایش حجم عضلات بدون چربی.
همان طور كه می دانید ماهیچه. یك بافت پركار است كه فعالیت متابولیسمی زیادی دارد زیرا تبادلات شیمیایی در آن اتفاق می افتد. ماهیچه به عملكرد قلب نیز كمك می كند زیرا به عنوان تلمبه عمل كرده و با هر انقباظ سبب خروج مقدار زیادی خون و ارسال آن به مناطق مختلف بدن می شود.
بافت ماهیچه به عنوان مخزن آمینواسیدها عمل می كند. یعنی همان ساختمان پایه كه درهمه بافت ها به كار رفته است و از میان آنها می توان به پوست ، مو، اندام ، خون، آنزیم ها و هورمون های مختلف اشاره كرد.
زمانی كه حجم عضلات بدون چربی كاهش می یابد سلامتی هم به خطر می افتد كه به ویژه این مطلب در مورد افراد سالخورده ، افراد مبتلا به بیماری های خونی، افرادی كه دچار سوختگی شده اند به خوبی صادق است. همه می دانیم چنانچه با بیماری و یا مسئله ای به كمبود وزن دچار شویم. مسلما توانایی بهبود و حتی ادامه حیات كاهش می یابد. تحقیقات جامعه اولیه ای كه روی بیماران صورت گرفته است منجر به تولید بسیاری از محصولات شده است كه امروزه توسط ورزشكاران و مخصوصا ورزشكاران رشته بدنسازی به كار برده می شود. و سبب بهبود عملكرد فیزیكی می شود.
به هر حال گروه دانشمندان و محققین 101 موسوم به فی یوچركانسپت پیشگام بوده و به ارتباط میان افزایش حجم عضلات بدون چربی و بهبود سلامت فردی پی برده اند. تحقیقات آنها منجر به توسعه كونیكال ها شده یعنی همان موادی كه از یك سو زمینه مناسب جهت افزایش حجم عضلات و كارآمد شدن بیشتر برنامه بدنسازی را فراهم كرده و از سویی دیگر شرایط را برای كاهش چربی های اضافی فراهم كرده است در پست های بعدی در مورد این مكمل بدنسازی قدرتمند و خواص آن در بدنسازی بیشتر توضیح خواهیم داد.

مکمل های بدنسازی

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

ترك خوردگی پوست دست

ترك خوردگی پوست دست:
وقتی لایه خارجی پوست ( لایه شاخی) آب خود را از دست می دهد و غیر قابل انعطاف می شود، پوست ترك می خورد. این حالت بیشتر در زمستان ها كه هوا سرد و خشك و پر باد است رخ می دهد. این چنین شرایطی موجب افزایش دفع آب پوست از راه تبخیر شده، سلولها را سفت، خشك و غیرقابل انعطاف می سازد و پس از آن پوست قرمز، خشن و زبر و خشك می شود. ادامه این وضعیت موجب می شود كه پوست ترك بخورد و موادی كه در تماس با پوست قرار می گیرند در پوست نفوذ می كنند و موجب تحریك پوست می شوند. در مواردی كه چربی طبیعی پوست زدوده شده باشد و یا به هر دلیلی از میان رفته باشد احتمال ترك خوردن پوست بیشتر خواهد بود. لذا باید از مرطوب و خشك شدن سریع و مكرر پوست خودداری كرد، برای شستن پوست از آب گرم ( و نه آب داغ) استفاده كرد، پس از شستن پوست آن را كاملا خشك كرده و بلافاصله از یك كرم و یا لوسیون نرم كننده استفاده كنید تا دفع رطوبت از پوست به حداقل برسد و این عمل را به دفعات مورد نیاز تكرار كنید.
روش های برطرف كردن ترك دست

20 گرم از هر یك از مواد زیر را با هم مخلوط كرده و بكوبید و هر بار مقداری از آن را در آب ولرم حل كرده و به دست ها بمالید و پس از نیم ساعت بشویید.
 گل ختمی + كتیرا + به دانه + گل بابونه + حنا

پنج گرم بوره ارمنی را در نصف لیوان آب حل كرده و سپس چهار قاشق غذاخوری به آن اضافه كرده خوب مخلوط كنید و هر روز به دست ها بمالید.
 
مالیدن مقداری گلاب به دست ها به طور روزانه می تواند در رفع ترك های پوست كمك كند.

مقداری به دانه را در یك فنجان آب سرد یك شب خیس كرده و فردای آن روز، از صافی گذرانده و به دست ها بمالید.

پوست

مكمل های بدنسازی – كافئین

مكمل های بدنسازی – كافئین

كافئین ماده ای است كه در قهوه و چای و چیزهای نظیر آن موجود است. خواص زیادی دارد و اثرات زیادی می بخشد. اثرات آن به حساسیت انسان بستگی دارد. با مصرف آن ممكن است هوشیار و بیدار شوید، یا عصبانی بشوید و از كورده در بروید. روی قلب هم اثر می گذارد. ممكن است ضربان آن تند شود و یا آن كه ادار شما را زیاد كند و مرتب راه دستشویی را طی كنید.
كافئین حتی به مقدار ناچیز، ممكن است در بدن رسوب كرده و انباشته شود. گاهی چهار تا شش ساعت طول می كشد تا 50 درصد آن مصرف شود. بقیه كافئین در بدن انبار می شود. هر روز كه كافئین مصرف می كنید، مقدار ناچیزی از آن رسوب می كند و سرانجام رسوبات كافئین به حایی می رسد كه دیگر بدن قادر به تحمل آن نیست. به این ترتیب، بی قراری و نگرانی عارض می شود. از عوارض دیگر كافئین ناراحتی معده، حساسیت بی مورد و اسهال می باشد. هم چنین كافئین مانع جذب ویتامین تیامین و چند نوع عنصر از قبیل كلسیم و آهن می شود. بانوانی كه كافئین را مرتب مصرف می كنند، در حالی كه مصرف كلسیم آنها كافی نیست، خطر ابتلا به پوكی استخوان بیشتر آنها را تهدید می كند. نیاز بانوان به كلسیم حداقل روزانه 600 میلی گرم می باشد. در ایالات متحده آمریكا، در حدود 52 درصد از افراد بالغ روزانه نوشابه هایی مصرف می كنند كه دارای كافئین می باشد. به طور كلی تحقیقات نشان می دهد كه كافئین برای ورزشكاران مخصوصا رشته بدنسازی هنگامی مفید و با ارزش است كه به اندازه متعادل و با احتیاط كامل مصرف شود.
چندین فرضیه هست كه مصرف كافئین را توجیه می كند. یك فرضیه آن است كه كافئین چربی ها را برای تولید انرژی می سوزاند. بدین معنی كه كافئین هورمونی به نام آدرنالین را تحریك می كند. ترشح آدرنالین باعث می شود كه چربی ها تجزیه شده وارد جریان خود بشوند.
فرضیه دیگر حاكی از آن است كه كافئین روی عضلات تاثیر می گذارد. اثر كافئین به این صورت است كه آنزیم ها و سیستم هایی را كه تجزیه كربوهیدرات ها را در داخل سلول ها تنظیم می كند، دگرگون می سازد.
با مصرف كافئین ممكن است از كافئین لذت ببرید، در حالی كه علت آن را كسی به درستی نمی داند. اگر دوست دارید كه تاثیر كافئین را در مورد خودتان بررسی كنید، اول با مقدار كمی از آن آغاز كنید. قبل از تمرین یك فنجان یا نصف فنجان قهوه مصرف كنید. یك فنجان قهوه در حدود 100 تا 150 میلی گرم كافئین دارد. در طول تمرین توجه كنید تا معلوم شود چه اتفاقی می افتد. این تمرین را با تمرین های دیگر كه قهوه نخوردید مقایسه كنید. بررسی حاكی از آن است كه مصرف قهوه قبل از تمرین، باعث افزایش نیرو و كاهش خستگی می شود. كه می تواند برای تمرینات بدنسازی مناسب باشد.   

بدنسازی

۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه

شارژ ایرانسل برای خرید فیلترشكن

شارژ ایرانسل برای خرید فیلترشكن

خیلی از سایت هایی كه سرویس هایی نظیر وی پی ان و فیلترشكن ارائه می دهند. در قبال این سرویس از افراد شارژ ایرانسل می خواهند. كه بنا به مدت زمانی كه می خواهید از فیلترشكن استفاده كنید باید به اون سایت ارائه دهنده این سرویس ها شارژ ایرانسل ارسال نمایید. این روش فیلترشكن و یا وی پی ان كار بسیار اشتباهی می باشد. و افرادی كه از این روش وی پی ان می گیرند معمولا در نرم افزار ارتباط این سرویس ها با اینترنت با مشكلات فراوانی رو به رو می شوند كه در واقع ارزش خرید شارژ ایرانسل را ندارد. حتی چندین سایت خارجی كه البته مدیران آن سایت ها ایرانی هستند از این شگرد برای دریافت شارژ ایرانسل استفاده كرده اند كه در قبال آن فیلترشكن هایی بسیار ضعیف با كارایی بسیار پایین را به كاربران انتقال داده اند. سعی كنید از این روش ها برای به دست آوردن سرویس های وی پی ان استفاده نكنید. چون شارژ ایرانسل فقط برای استفاده شخصی می باشد نه خرید و فروش. به همین دلیل لطفا از فروش شارژ ایرانسل خود كه برای همچین سرویس هایی به كار برده می شود دوری كنید. و یا بسیاری از سایت ها هستند كه در قبال طراحی بنر و یا در قبال آپلود عكس از شما طلب شارژ ایرانسل می كنند. آنها در قبال این مقدار شارژ ایرانسل به شما كمترین و ضعیف ترین سرویس ها را ارائه می دهند.

شارژ ایرانسل

ماسك صورت ضد عرق پوست

ماسك صورت ضد عرق پوست

بعضی از افراد در پوست صورت خود شدیدا عرق می كنند و همین باعث مشكلات بسیار زیادی برای پوست خواهد شد. و عرق زیاد باعث می شود كه پوست صورت دچار لك و مات شدن پوست شود. در همچین مواقعی استفاده از ماسك صورت ضد عرق می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و می تواند در مدت بسیار كوتاهی تعریق شدید پوست صورت را كاملا كنترل كند. در تركیب این ماسك از چندین میوه و چندین گیاه دارویی شفابخش استفاده شده است كه حتی میتواند باعث جوان شدن و شاداب شدن پوست صورت شود. استفاده مرتب از ماسك صورت می تواند به مراتب تاثیر بسیار بیشتری در بازسازی سلول های پوست داشته باشد.
برای تهیه ماسك صورت ضد عرق باید از مقداری گیلاس – مقداری هلو و مقداری سیب در مخلوط كن بریزید با مقدار بسیار كمی آب و بعد از اینكه كاملا این میوه ها با آب مخلوط شدن مقداری گلاب و مقداری عرق گل گاوزبان به این محلول اضافه شود. و با یك تكه پنبه  این مواد را بر روی پوست صورت قرار بدهید. و بعد از 20 دقیقه آن را با صابون گل ختمی و آب ولرم به خوبی شستشو بدهید. بهتر است كه این ماسك هفته ای 3 بار استفاده شود تا به مرور عرق شدید پوست كاهش یابد. و پوست نسبت به قبل بسیار شاداب تر و جوان تر و روشن تر خواهد شد. البته به یاد داشته باشید در دورانی كه از ماسك صورت ضد عرق استفاده می كنید بهتر است هر شب پوست صورت خود را با مقداری ژل آلوئه ورا ماساژ بدهید. این كار باعث می شود كه به خوبی جلوی عرق شدید پوست گرفته شود. و همواره پوست شاداب را به دست بیاورید. لازم به ذكر است كه این ماسك صورت می تواند به صورت خیلی قوی از پیری و شل شدن پوست صورت محافظت كند. پس هر چه زودتر استفاده این ماسك صورت را برای داشتن پوست سالم و زیبا شروع كنید.

تمرینات بدنسازی و پروتئین مایع

تمرینات بدنسازی و پروتئین مایع

نكته ای كه خیلی در ورزش بدنسازی مهم می باشد این است كه بعد از تمرینات بدنسازی از پروتئین ها و آمینواسیدهایی استفاده شود كه بتواند بالافاصله جذب بدن شود و باعث رشد عضلات شود. البته نكته ای كه خیلی از پروتئین هم مهمتر است این است كه تمرینات بدنسازی به گونه انجام شود. یعنی برنامه بدنسازی طوری باید طراحی شود كه بتواند تحریك هورمون های عضله ساز بدن شود. و اگر این در تمرینات بدنسازی به درستی در نظر گرفته شود گام بعدی شما می تواند استفاده از آمینومایع با جذب سریعتر باشد. چون هورمون های عضله ساز شما تا یك ساعت بعد از تمرین قدرت خود را از دست خواهند داد. و ما باید از این فرصت خوب استفاده كنیم و از پروتئین ها و قندهایی با جذب سریع استفاده كنیم تا این باعث رشد بیشتر عضلات شود. اما خیلی از ورزشكاران رشته بدنسازی بعد از تمرینات بدنسازی از پروتئین ها و قندهای دیر جذب نظیر سفیده تخم مرغ - گوشت قرمز- سینه مرغ و سیب زمینی آب پز استفاده می كنند. این روش تغذیه بعد از تمرینات بدنسازی كاملا اشتباه می باشد


و این نوع مواد پروتئینی و كربوهیدرات 2 ساعت و یا 3 ساعت بعد از تمرین جذب بدن می شود كه دیگر اثر چندانی برای بدن و عضله سازی نخواهد داشت. چون 2 یا 3 ساعت بعد از تمرین هورمون های عضله ساز بدن در حد خیلی كم ترشح خواهند كرد و آنچنان تاثیر قابل توجه ای در رشد عضلات نخواهد داشت. البته مصرف پروتئین ها و كربوهیدرات های دیر جذب می توانند در رشد عضلات خیلی عالی عمل كنند اما بهتر است كه بلافاصله بعد از تمرینات بدنسازی از یك پروتئین و آمینواسید با قابلیت جذب خیلی سریع استفاده شود. تا بتوانیم به نهایت رشد عضلانی دست پیدا كنیم.
 
 بدنسازی

۱۳۹۳ فروردین ۲۵, دوشنبه

شارژ ایرانسل جزیره ای در بعضی مناطق

شارژ ایرانسل جزیره ای در بعضی مناطق


شارژ ایرانسل در بعضی مناطق كه از تخفیف های جزیره ای استفاده می كنند با جاهای دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد. در بعضی از مناظق كشور افرادی كه از شارژ ایرانسل به صورت تخفیف جزیره ای استفاده می كنند خیلی زیاد از شارژ ایرانسل خود استفاده كرده اند و بعضی دیگر با كمترین مكالمه بلافاصله شارژ آنها به پایان رسیده و این یعنی اینكه این سیستم هنوز با مشكلاتی مواجه است. البته شما می توانید تا حدود بسیار زیادی از این نوع خدمات و سرویس ها به خوبی و به نفع خود در هر كجایی كه باشید استفاده كنید. مثلا می توانید در هنگام خرید شارژ یرانسل در قسمت پنل خود تخفیف جزیره ای را فعال كنید تا در هر كجای ایران كه باشید از تخفیف متعادل بهرمند شوید. البته به یاد داشته باشید شایعات بسیار فراوانی در مورد این كه بتوانید بدون شارژ ایرانسل مكالمه نمایید وجود دارد. اما هیچ كدام از این ها در عمل درست نیست. و اپراتور ایرانسل یكی از بهترین و معتبرترین اپراتورهای كشور است و مطمعنا جلوی همچین سواستفاده ها را خواهد گرفت. فقط شما می توانید با خرید شارژ ایرانسل و تعیین كردن این كه می خواهید از كدام شارژ ایرانسل استفاده كنید می توانید از ایرانسل تخفیف خیلی خوب بگیرید. البته لازم به ذكر است كه شارژ منطقه ای همچنان با درصد تخفیف های خود مشكل دارد و بعضی وقتها مشتركین به خیال استفاده از تخفیف خود شروع به مكالمه می كنند و می بینند كه از تخفیف بهرمند نشده اند. اینها را باید به خوبی ایرانسل پوشش بدهد. پس سعی كنید تا زمانی كه این مشكل كاملا برطرف می شود از شارژ ایرانسل منطقه ای استفاده نكنید. و به جای آن از شارژ ایرانسل اصلی و یا سراسری استفاده كنید. سعی كنید از شارژ خود در جهت گشت و گذار در اینترنت استفاده نكنید. و سعی كنید یه سیم كارت مخصوص به اینترنت داشته باشید تا بتوانید از تخفیف اینترنتی بهرمند شوید.

شارژ ایرانسل

هورمون جی پی اف خطرناك در بدنسازی

هورمون جی پی اف خطرناك در بدنسازی


در ورزش بدنسازی خیلی از افراد شروع به استفاده از هورمون های خطرناكی می كنند كه استفاده از این هورمون ها باعث عوارض بسیار زیادی برای افراد مصرف كننده خواهد شد. هورمون جی پی اف كه به تازگی وارد دنیای بدنسازی شده است می تواند باعث ترشح هورمون رشد برای رشد بیشترعضله شود. اما این هورمون بسیار بسیار خطرناك می باشد. در واقع ورزشكارانی كه از این هورمون استفاده می كنند خیلی زود عوارض خطرناك این هورمون را مشاهده خواهند كرد. بدنسازی جزء ورزش هایی می باشد كه اگر به خوبی به كار گرفته شود می تواند باعث فواید بسیار زیادی برای بدن شود. اما ورزشكاران از برنامه بدنسازی پیشرفته و یا تغذیه خیلی خوب در بدنسازی غافل هستند و فقط به دنبال داروهای خطرناك بدنسازی و مصرف هورمون های خطرناك می باشند كه در انتها با بیماری های بسیار خطرناكی همچون سرطان دست به گریبان می شوند. این هورمون نام برده به مرور تمامی سلول های بدن را از بین خواهد برد و ورزشكار هیچ بیماری  و یا مشكلی را حس نخواهد كرد و بعد از این كه ارگان های حیاطی بدن با مشكل مواجع شدند آن وقت متوجه خواهند شد. كه دیگر فایده ای نخواهد داشت.

 این هورمون خطرناك باعث مرگ سلول های مغز می شود و می تواند باعث كم شدن حافظه و یا سكته مغزی شود. اگر ورزشكاران رشته بدنسازی به خوبی از یك برنامه بدنسازی اصولی و یك تغذیه ورزشی خوب با درصد بالای پروتئین و درصد متوسط  كربوهیدرات و درصد پایین چربی استفاده كنند مطمعنا هیچ مشكلی نخواهند داشت و می توانند حجم عضلات خود را به آسانی و به صورت طبیعی افزایش دهند. البته استفاده از مكمل های بدنسازی در صورت اصل بودن و تهیه آنها از داروخانه ها هیچ گونه مشكلی نخواهد داشت و مطمعنا ورزشكاران با مكمل های بدنسازی می توانند به خوبی در ورزش بدنسازی پیشرفت كنند.

 بدنسازی

۱۳۹۳ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

شارژ ایرانسل با تخفیف خیلی بالا

شارژ ایرانسل با تخفیف خیلی بالا


چندی پیش شایع شده بود كه افرادی كه شارژ ایرانسل بالای 2000 تومان خرید كنند می توانند تا 80 درصد تخفیف بگیرند. و این در عمل واقعیت نداشت و خیلی از افراد رو به خیال این كه از شارژ ایرانسل خود نهایت استفاده را كنند اقدام به خرید شارژ ایرانسل كردند كه بعد از خرید متوجه شدند كه هیچ تخفیفی در كار نیست پس اگر شما هم با همچین تبلیغاتی رو به رو شدید بهترین راه این است كه وقتی می خواهید اقدام به خرید شارژ ایرانسل كنید بهتر است كه قبل از خرید با شركت ارائه دهنده شارژ ایرانسل تماس بگیرید تا كاملا مطمئن شوید كه از تخفیف خیلی خوبی برخوردار خواهید شد. شارژ ایرانسل از طریق سایت های مختلفی ارائه می شود. و همگی هم از بهترین فروشگاه ها می باشند. اما برای برخورداری از تخفیف ایرانسل بهتر است از سایت هایی شارژ ایرانسل را خریدرای نمایید كه قبلا تخفیف های مختلفی را به مناسبت های مختلف در برنامه خود داشته اند. اما شما گذشته از این كه می توانید از سایتی كه خرید شارژ ایرانسل را انجام می دهید می توانید از خود سایت ایرانسل هم تخفیف خیلی خوب بگیرید. ولی راه درستش این است كه از طرح های مختلف ایرانسل استفاده كنید تا بتوانید بدون هیچ هزینه اضافی اقدام به خرید شارژ ایرانسل كنید. و از تخفیف ایرانسلی كه بهتر از هر سایتی می باشد استفاده كنید. بعضی از سایت های ارائه دهنده شارژ ایرانسل كارت شارژ خود را گران تر از بقیه می فروشند و در قبال این كار برای خرید هر شارژ ایرانسل تخفیف خوبی به خریدار می دهند. یعنی در واقع پول اضافی را كه از خریدار می گیرند دوباره بابت تخفیف شارژ ایرانسل به خود كاربر برمی گردانند كه باید مواظب ترفندهای این سایت ها باشیم. 

شارژ ایرانسل

سلول های چربی در بدنسازی

سلول های چربی در بدنسازی
بدنسازیسلول های چربی در بدنسازی می توانند به رشد بهتر عضلات كمك كنند. خیلی از ورزشكاران رشته بدنسازی فكر می كنند كه سلول های چربی باعث افزایش بافت چربی و جلوگیری از كات شدن عضلات خواهد شد. البته این درسته كه سلول های چربی باعث افزایش چربی بدن می شوند. اما مهمترین كاری كه برای ورزشكاران رشته بدنسازی انجام می دهد این است كه باعث افزایش حجم بیشتر عضلات می شود. اگر ورزشكاران از تغذیه مناسب استفاده كنند و به دنبال داروهای بدنسازی و یا مكمل های بدنسازی نباشند خیلی راحت می توانند توسط سلول های چربی به خوبی حجم عضلات خود را افزایش بدهند. اما زمانی سلول های چربی به نفع شما فعالیت خواهند كرد كه شما از چربی های مفید استفاده كنید. چون استفاده از چربی های مفید می تواند باعث فعالیت این سلول ها و در نتیجه باعث ترشح بیشتر هورمون های عضله ساز شوند.
برنامه بدنسازی

و این كار باعث افزایش بیشتر عضلات بدن خواهد شد. برای به خدمت گرفتن اصولی سلول های چربی شما می توانید از موادی مثل زیتون – كنجد – ماهی – گردو – بادام استفاده كنید این مواد سرشار از چربی های مفید می باشد كه می تواند باعث افزایش كاركرد مفید سلول های چربی شود. اما اگر شما از روغن های غیر مفید و سرخ كردنی ها استفاده كنید این سلول ها به ضد شما عمل خواهند كرد كه باعث ذخیره شدن چربی بیشتر در بدن خواهد شد. پس بهتر است در برنامه بدنسازی خود از استراحت كمتر در بین ست ها استفاده كنید. و برای نتیجه گیری بیشتر می توانید از مكمل بدنسازی سی ان آل استفاده كنید كه باعث افزایش حجم عضله به صورت خشك می باشد. سی ان آل همچنین می تواند باعث افزایش قدرت شما شود. سی ان آل از طریق افزایش فعالیت بیشتر از سلول های چربی می تواند باعث تحریك هورمون تستوسترون شود كه این خود می تواند باعث افزایش كارایی شما در ورزش بدنسازی شود. پس همیشه سعی كنید از سلول های چربی به نفع خودتان استفاده كنید تا در ورزش بدنسازی در كوتاه مدت موفق شوید.

بدنسازی

۱۳۹۳ فروردین ۱۳, چهارشنبه

بدنسازی با آدامس انرژی زا

بدنسازی با آدامس انرژی زا

بدنسازی نیاز به انرژی فراوان دارد و افرادی كه از انرژی قابل قبولی برخوردار باشند در ورزش بدنسازی به پیشرفت خیلی خوبی دست پیدا خواهند كرد. البته مكمل های بسیار زیادی برای افزایش انرژی وجود دارد اما كمپانی مكس در حال آماده كردن محصولی انرژی زا می باشد كه با تولید این محصول دیگر كمبود انرژی در تمرینات بدنسازی نخواهد بود. آدامس انرژی زا دارای مواد انرژی زای فراوانی می باشد كه می تواند در مدت 10 دقیقه انژری فراوان برای تمرینات بدنسازی ایجاد كند. این آدامس برای افرادی مناسب می باشد كه در برنامه بدنسازی خود تمرینات بسیار سنگینی را اجرا می كنند. البته این آدامس تا حدودی هم می تواند باعث افزایش حجم عضله شود. چون در تركیب این آدامس انرژی زا از چندین آمینواسید ضرروی استفاده شده است. در ورزش بدنسازی اگر شما خیلی خوب و از وزنه های سنگین استفاده كنید به راحتی می توانید حجم عضلات خود را افزایش بدهید. اما همیشه یك منبع انرژی خیلی خوب كه به ما آن قدر انرژی بدهد كه بتوانیم وزنه های سنگین جا به جا كنیم در دسترس ما نیست ولی آدامس انرژی زا به گونه ای طراحی شده است كه بدون نیاز با تركیب به هیچ موادی بلافاصله انرژی زیادی تولید می كند. و می تواند ورزشكار را وادار به تمرینات سخت بدنسازی كند و باعث می شود كه ورزشكار وزنه های سنگین را به خوبی جا به جا كند. اما محصولات انرژی زا موجود در بازار آنچنان تاثیر خوبی در ورزش بدنسازی ندارد چون بعد از 2 هفته استفاده بدن خیلی زود در مقابل آن محصول از خود واكنش نشان می دهد و دیگر كارایی قبلا را برای شما نخواهد داشت. و به همین دلیل است افرادی كه در ضمینه بدنسازی فعالیت می كنند خیلی كم از این محصول استفاده می كنند.
اما آدامس انرژی زا به گونه طراحی شده است كه اجازه نمی دهد بدن شما به این مقدار انرژی عادت كند به همین دلیل می تواند كاملا مناسب
برنامه بدنسازی و تمرینات سنگین شما باشد. البته تعدای از گیاهان دارویی هم خاصیت خیلی خوبی در افزایش انرژی برای تمرینات بدنسازی وجود دارد كه بعدا در مورد آنها خواهیم نوشت. 

بدنسازی