۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

ترك خوردگی پوست دست

ترك خوردگی پوست دست:
وقتی لایه خارجی پوست ( لایه شاخی) آب خود را از دست می دهد و غیر قابل انعطاف می شود، پوست ترك می خورد. این حالت بیشتر در زمستان ها كه هوا سرد و خشك و پر باد است رخ می دهد. این چنین شرایطی موجب افزایش دفع آب پوست از راه تبخیر شده، سلولها را سفت، خشك و غیرقابل انعطاف می سازد و پس از آن پوست قرمز، خشن و زبر و خشك می شود. ادامه این وضعیت موجب می شود كه پوست ترك بخورد و موادی كه در تماس با پوست قرار می گیرند در پوست نفوذ می كنند و موجب تحریك پوست می شوند. در مواردی كه چربی طبیعی پوست زدوده شده باشد و یا به هر دلیلی از میان رفته باشد احتمال ترك خوردن پوست بیشتر خواهد بود. لذا باید از مرطوب و خشك شدن سریع و مكرر پوست خودداری كرد، برای شستن پوست از آب گرم ( و نه آب داغ) استفاده كرد، پس از شستن پوست آن را كاملا خشك كرده و بلافاصله از یك كرم و یا لوسیون نرم كننده استفاده كنید تا دفع رطوبت از پوست به حداقل برسد و این عمل را به دفعات مورد نیاز تكرار كنید.
روش های برطرف كردن ترك دست

20 گرم از هر یك از مواد زیر را با هم مخلوط كرده و بكوبید و هر بار مقداری از آن را در آب ولرم حل كرده و به دست ها بمالید و پس از نیم ساعت بشویید.
 گل ختمی + كتیرا + به دانه + گل بابونه + حنا

پنج گرم بوره ارمنی را در نصف لیوان آب حل كرده و سپس چهار قاشق غذاخوری به آن اضافه كرده خوب مخلوط كنید و هر روز به دست ها بمالید.
 
مالیدن مقداری گلاب به دست ها به طور روزانه می تواند در رفع ترك های پوست كمك كند.

مقداری به دانه را در یك فنجان آب سرد یك شب خیس كرده و فردای آن روز، از صافی گذرانده و به دست ها بمالید.

پوست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر