۱۳۹۴ فروردین ۱۱, سه‌شنبه

می خواهم از همسرم گلایه کنم

می خواهم از همسرم گلایه کنم

در هر رابطه ای، بروز نارضایتی، ناراحتی، احساسات جریحه دار شده، طبیعی است. سؤال این جاست که بهترین روش گلایه کردن چیست؟ اغلب افراد نمی دانند چگونه می توانند گلایه و دلخوری خود را بدون درگیری و اختلاف ابراز کنند. عده ای فکر می کنند باید درباره هر دلخوری که پیش می آید، صحبت کرده و گلایه شان را به گوش طرف مقابل برسانند. فکر وحشتناکی است! این کار فقط آتش اختلافی همیشگی را به پا می کند، باعث می شود طرف مقابل گوشه گیر شود یا واکنشی منفعلانه یا تدافعی از خود بروز دهد یا به هر شکلی، از شما فاصله بگیرد.

روانشناسی خانواده یاد بگیرید
برخی دیگر هم فکر می کنند باید همیشه گلایه ها را در خود سرکوب کنند، از ترس این که مبادا به اختلاف و درگیری منجر شود. حتی این هم فکر خوبی نیست! روی هم انباشته کردن دلخوری ها فقط اوضاع را وخیم تر می کند و وقتی به مرز انفجار برسد، همه چیز را خراب می کند یا باعث می شود فرد ناراضی راه دیگری در پیش بگیرد؛ برای مثال پنهانی به رابطه دیگری وارد شود.
بهترین راه برای رویارویی با این دلخوری ها، اعتدال است. گلایه ها و دلخوری های مهم را مشخص کنید، راهی سازنده برای مطرح کردن آن ها بیابید و دلخوری های کم اهمیت را رها کنید.
وقتی تشخیص دادید کدام گلایه ارزش مطرح کردن دارد، باز هم لازم است فکر کنید چگونه باید احساسات تان را بروز دهید تا مؤثر واقع شود. اگر حضور دائمی مادر شوهرتان اعصاب شما را خرد می کند؛ زمانی که همسرتان با عجله برای رفتن سرکار آماده می شود، وقت مناسبی نیست که بگویید:«مادرت مرا دیوانه می کند!»
افراد بسیاری هستند که چنین ابراز احساسات می کنند و ادعا دارند کسی به حرف آنها گوش نمی دهد یا به آن ها توجهی نمی شود.
پیش از گلایه کردن، از خودتان بپرسید
پیش از مطرح کردن هر گلایه ای از همسرتان، برای رسیدن به نتایج دلخواه، این پنج نکته را از خودتان بپرسید:
۱ هدفم چیست؟ می خواهم به چه چیزی برسم؟
سؤال ساده است اما افراد کمی این نکته را از خود می پرسند. آیا فقط می خواهید همسرتان بداند چه احساسی دارید؟ آیا توقع عذرخواهی دارید؟ آیا میخواهید اشتباهش را جبران کند؟ آیا می خواهید رفتارش را در آینده تغییر دهد؟ آیا می خواهید اوضاع را روبه راه کند؟ پاسخ دادن به این سؤال کمک می کند خواسته تان را دقیق تر بیان کنید و احتمال شنیدن جواب مثبت را افزایش دهید.
۲ با چه کسی باید دلخوری ام را در میان بگذارم؟
شاید فکر کنید خیلی واضح است اما در واقع اغلب ما گلایه رفتار کسی را نزد فردی دیگر مطرح می کنیم برای مثال اگر از رفتار خواهر همسرتان ناراحت هستید باید مستقیم به خودش بگویید؛ ولی اگر ترجیح می دهید مسئله را با همسرتان درمیان بگذارید، باید خیلی واضح به او بگویید:«من برای حل این مشکل کمک می خواهم و قصد سرزنش کردن تو را ندارم.»
۳ بهترین روش طرح دلخوری چیست؟
بعضی زوج ها در گفتگوی حضوری نتیجه بهتری می گیرند و بعضی دیگر از ارتباط تلفنی یا از طریق ایمیل، رضایت بیشتری دارند. به طور کلی، صحبت کردن حضوری، بهترین راه است؛ اما با این حال گاهی یکی از زوج ها مهارت کلامی بیشتری دارد و بهتر می تواند احساساتش را ابراز کرده و بحث کند. در این شرایط گفتگوی غیر حضوری می تواند اوضاع را آرام نگه دارد و به هر دو طرف فرصت دهد افکارشان را متمرکز کرده و درباره پاسخ ها بهتر فکر کنند.
۴ بهترین زمان طرح دلخوری چه وقتی است؟   
مراقب پنهان شدن همسرتان باشید. بهترین راه این است که بگویید می خواهید درباره موضوعی بحث کنید. به این ترتیب توجه همسرتان را جلب می کنید. با این روش او شما را جدی تر خواهد گرفت. مراقب حس و حال او و تمایلاتش باشید و اگر مطمئن نیستید از او بپرسید:«چه زمانی می توانیم درباره این موضوع صحبت کنیم؟»
۵ چگونه گلایه ام را جمله بندی کنم؟
بهترین راه، روش ساندویچ کردن گلایه است. به این ترتیب که گلایه تان را بین دو جمله مثبت جا می دهید. جمله اول باید همسرتان را از حالت تدافعی خارج کند و جمله دوم باید او را برانگیزد؛ یعنی او بداند اگر به گلایه شما پاسخ مثبت دهد همه چیز حل خواهد شد و شما دیگر دلخور نخواهید بود. به مثال زیر توجه کنید:
عزیرم خیلی خوشحالم که رابطه ای صمیمانه با خانواده ات داری؛ ولی مادرت هر روز عصر که تنها فرصت ما برای با هم بودن است، تلفن می زند. اگر وقت دیگری را برای صحبت کردن با او اختصاص دهی خیلی خوشحال می شوم. من هر روز لحظه شماری می کنم تا عصرها با هم باشیم. دلم می خواهد ساعتی از روز فقط برای خودمان دو نفر باشیم.
همرازم، طرح کردن این پنج سوال و پاسخ دادن به آن ها، گلایه های شما را به نتیجه می رساند و باعث می شود همسرتان برخورد بهتری داشته باشد و رابطه تان بهبود یابد؛ به خصوص اگر شما هم به گلایه های همسرتان پاسخ مثبت دهید.
روانشناسی خانواده

۱۳ استراتژی کاهش وزن برای ۱۳ روز عید

۱۳ استراتژی کاهش وزن برای ۱۳ روز عید
هنگامی که کنار سفره هفت سین منتظر تحویل سال نو هستید، در کنار همه آروزهای خوب و قشنگی که برای خود و عزیزانتان دارید، با خودتان عهد ببندید که در طول تعطیلات روش های کاهش وزن را بکار می گیرید و این آغازی خواهد بود برای شروع یک سال خوب با بدنی خوش فرم و متناسب.
راه های کاهش وزن
 ۱ یک مدل خوابید
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که بر هم زدن وضعیت همیشگی خوابیدن افراد موجب مختل شدن روش تنفسی آنها شده و همین امر موجب افت کیفیت خواب و در نتیجه احساس خواب آلودگی در روز بعد خواهد شد. خواب آلودگی و کاهش تمرکز باعث می شود فرد به سمت خرید بدون کنترل مواد غذایی و خوردن بیشتر روی آورد.
پس سعی کنید همواره همان طور که می خوابید، بخوابید.
۲ هدف گذاری منطقی داشته باشید
هنگامی که تصمیم به کاهش وزن می گیرید، مشخص کنید در چه بازه زمانی چند کیلوگرم باید کم کنید و البته این عدد باید طبق اصول تعیین شود. توقع نداشته باشید در طول یک ماه کل اضافه وزن تان را از بین ببرید! هر چه بازه زمانی تعیین شده بیشتر باشد، به حفظ انگیزه در شما کمک بیشتری خواهد کرد. پس کاغذ و قلم را بردارید و اهداف تان را در بلند مدت یادداشت نمایید. برای این کار می توانید از کمک مربیان آگاه نیز بهره ببرید.
۳ آجیل های سر بسته را بردارید
خیلی واضح است اگر پسته های خندان را توی ظرف تان بریزید، ‌سرعت خوردن تان بیشتر از زمانی خواهد بود که با آجیل های سربسته کلنجار می روید. پس چالش بعدی تان بیرون آوردن آجیل های سر سخت باشد!
۴ روزتان را تخم مرغی آغاز کنید
تحقیقات نشان می دهد افرادی که در صبحانه از تخم مرغ استفاده می کنند نسبت به کسانی که صبحانه های نانی مصرف می کنند، ۶۷ درصد کاهش وزن بیشتری دارند. خوردن یک املت با دو تخم مرغ و کمی پنیر در این وعده غذایی، علاوه بر تامین کلسیم و پروتئین مورد نیاز، به حساس سیری در فرد به مدت طولانی نیز کمک می کند.
۵ پیش غذا سیب بخورید
خوردن سیب موجب ترشح هورمونی به نام GLP-1 در بدن می شود که جلوی احساس گرسنگی در مغز را می گیرد. در یک مطالعه تحقیقاتی مشخص شد افرادی که پیش از وعده اصلی غذایی شان یک عدد سیب می خورند تا ۱۵ درصد مقدار غذای کمتری مصرف می کردند.
۶ یک بار در هفته ناشتا ورزش کنید
صبح ها که از خواب بیدار می شوید، بدن تان ذخیره کربوهیدراتی ندارد، بنابراین با انجام یک ورزش هوازی سبک به مدت ۳۰ دقیقه،‌ بدن برای تامین انرژی از منابع چربی ذخیره شده استفاده می کند. یک روز در هفته قبل از صبحانه خوردن ورزش کنید.
۷ طناب بزنید
حتما دلیلی دارد که هنوز طناب زنی بخشی از تمرینات بوکسورهای حرفه ای است. تحقیقات نشان می دهد سه ست ۱۰ دقیقه ای طناب زدن ۸۰۰ کیلوژول انرژی می سوزاند و باعث سرکوب حس گرسنگی می شود. این احساس تا ۱۵ دقیقه پس از اتمام تمرین همچنان ادامه دارد.
۸ آب لیموی تازه بنوشید
طبق یافته های دانشمندان افزودن چند قطره آب لیموی تازه یه یک لیوان آب و نوشیدن صبحگاهی آن باعث افزایش عملکرد کبد و ترشح صفرای بیشتر شده که همین موجب تجزیه و شکسته شدن چربی های ذخیره شده در بدن می گردد. پس سعی کنید صبح ناشتا به جای یک فنجان چای یا قهوه، آب لیموی تازه بنوشید.
۹ با عصا پیاده روی کنید
این بار که برای پیاده روی می روید، یک عصای محکم همراه خودتان ببرید. گام زدن با عصا باعث می شود قدم های تان را محکم تر و بزرگ تر بردارید و تا ۶۷ درصد راندمان پیاده روی را افزایش دهید.
۱۰ سالاد و سبزیجات تماشا کنید
فقط لازم نیست سالاد و سبزیجات را بخورید! می توانید تنها با تماشا کردن آنها هم وزن کم کنید. با نگاه کردن به مواد غذایی سالم خصوصا میوه ها و سبزیجات در اولین ساعات روز،‌ به مغزتان دیکته می کنید که باید در طول روز فرمان استفاده از این مواد غذایی را صادر کند.
۱۱ صاف راه بروید
هنگامی که روی تردمیل راه می روید سعی کنید پشت خود را صاف نگه دارید. با حفظ بدن به وضعیت راه رفتن صحیح روی تردمیل،‌ کالری بیشتری می سوزانید. گرچه به طور طبیعی بدن هنگام راه رفتن روی تردمیل به جلو خم می شود، اما نگه داشتن حالت صحیح بدن بسیار مهم است. پس صاف راه بروید.
۱۲ غذاهای تند بخورید
می دانید که غذاهای تند و فلفلی سوخت و ساز بدن را بالا می برند اما تاثیر دیگر آن بر کاهش وزن، افزایش مدت زمان غذا خوردن است. به این ترتیب مغز فرصت کافی برای دریافت سیگنال های سیری را پیدا می کند و در نتیجه پیش از آنکه معده خود را بیش از حد پر کنید، دست ازغذا می کشید.
۱۳ هنگام ورزش موسیقی گوش کنید
به گفته محققان، گوش دادن به موسیقی تاثیر ورزش را چندین برابر می کند. موسیقی باعث ایجاد ارتباط بهتر میان مغز و اندام ها می شود و خستگی را به تاخیر می اندازد. به این ترتیب بهتر و بیشتر تمرین می کنید و کالری بیشتری می سوزانید.
کاهش وزن

۱۳۹۴ فروردین ۲, یکشنبه

یکی از دشمنان عضله سازی را بشناسید

یکی از دشمنان عضله سازی را بشناسید
الکل سطوح تستسترون شما را نابود می کند!

درباره تستسترون
در طول سالیان طولانی، مضرات زیادی در مورد مصرف الکل شناسایی شده، ولی بدنسازانی که جدیت زیادی برای دستیابی به اهداف خود دارند، باید کاملأ از مصرف الکل اجتناب کنند.
دلیل اجتناب:
دو مورد از دلایل اصلی این مسئله:
۱) مصرف مداوم الکل باعث آسیب سلول های تولید کننده تستسترون در بیضه ها می شود.
۲) مصرف طولانی مدت الکل آنزیم هایی را در کبد تحریک می کند که مسئول تبدیل تستسترون به استروژن هستند. همچنین از ساخت و تولید گیرنده های آندروژن ممانعت می کند.
تحقیق:
محققان بررسی کردند که مصرف کوتاه مدت الکل چه اثری می تواند بر سطوح تستسترون بدنبال تمرین مقاومتی داشته باشد. در طول آزمایش، هشت مرد بین سنین ۲۱ – ۳۴ سال، که همگی تجربه تمرین با وزنه داشتند، ۶ ست اسکوات با وزنه را با وزنه ای که تنها توان اجرای ۱۰ تکرار با آن را داشتند با دوره های استراحت ۲ دقیقه ای انجام دادند و ۱۰ دقیقه پس از انجام آخرین ست،‌ به افراد نوشیدنی بی اثر یا نوشیدنی حاوی ۰۹، ۱ گرم الکل به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن داده شد.
نتیجه تحقیق:
محققان دریافتند در پاسخ به الکل مصرف شده، تغییری در غلظت استروژنها، کورتیزول، یا SHGB مشاهده نشد؛ ولی مسئله شوک آور این بود که: کل تستسترون و تستسترون آزاد در هر ۲ حالت پس از تمرین افزایش چشمگیری داشت. در فاصله بین ۱۴۰ تا ۳۰۰ دقیقه پس از تمرین، سطوح کل تستسترون و تستسترون آزاد، و همچنین شاخص آندروژنها در گروه مصرف کننده الکل، بطور چشمگیری بالاتر مشاهده شد! البته قبل از هر گونه برداشت عجولانه، لحظه ای صبر کنید: محققان چنین نتیجه گیری کردند که الکل در واقع باعث نابودی گیرنده هایی می شود که تستسترون می تواند خود را به آنها متصل کند، و به همین دلیل است که در این افراد سطح تستسترون بالاتری مشاهده شد. بنابراین مصرف الکل می تواند به روشنی آثار منفی بر رشد عضلانی داشته باشد.

۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

توصيه هاي ساده براي درمان جوش صورت

توصيه هاي ساده براي درمان جوش صورت
بهترین روش درمان جوش صورت
در صورتي كه فرد مبتلا به آكنه در مورد اين بيماري آگاهي داشته باشد با انتخاب راهكارهاي ساده مي تواند بهتر با اين مشكل مقابله كند و از شدت آن بكاهد.
برای درمان جوش صورت:صورت خود را تميز نگه داريد
چه در صورتي كه آكنه (جوش)  داريد و يا اينكه صورت تان جوش ندارد، شستشوي صورت روزي ۲ بار براي پاكسازي آلودگي ها و از بين بردن سلول هاي شاخي مرده و حذف چربي اضافه پوست تان مهم مي باشد.
صورت خود را بيش از روزي ۲ بار نشوئيد چون پوست تان خشك و حساس مي شود. پوست صورت را با آب ولرم بشوئيد. از شوينده هاي مخصوص پوست صورت استفاده كنيد و صابون هاي بدن را به پوست صورت خود نزنيد.
برای درمان جوش صورت: از كرم پودرها كمتر استفاده كنيد
هنگامي كه جوش هاي صورت تان خيلي زياد است از كرم هاي پوشاننده يا پنكيك و كرم پودر كمتر استفاده كنيد. اگر هم از اين مواد استفاده مي كنيد حتمأ در آخر روز آنها را از روي صورت تان بشوئيد.
حتمأ از كرم پودرهاي غير روغني استفاده كنيد و توجه داشته باشيد عبارت هايي مانند ضد جوش روي كرم تان درج شده باشد.
داروهاي ضد جوش
از داروهاي ضد جوش كه حاوي خواص ضد باكتري هستند مانند بنزيل پراكسايد استفاده كنيد. در ابتدا از مقادير كم سپس از مقادير بيشتر براي خشك كردن پوست و از بين بردن جوش هايتان استفاده كنيد.
برای درمان جوش صورت: مرطوب كردن پوست يا آبرساني
بسياري از داورهاي ضد آكنه حاوي موادي مي باشند كه پوست شما را بسيار خشك مي كنند. براي همين حتما در كنار درمان هاي ضد آكنه از مرطوب كننده ها نيز استفاده كنيد. حتما مرطوب كننده هايي كه استفاده مي كنيد. بر رويشان ازعبارت noncomedogenic يا ضد جوش درج شده باشد.
روزانه ورزش كنيد
ورزش روزانه براي بدن و پوست تان مفيد است. بلافاصله بعد از تمرين و ورزش حمام كنيد.
دست هايتان را هرگز به صورت تان نزنيد.
هرگز دست تان را به صورت تان نماليد. چون باعث پخش شدن باكتري روي پوست صورت تان مي شويد. همچنين پوست حساس و ملتهب صورت تان را بيشتر تحريك مي كنيد هرگز جوش هايتان را فشار ندهيد زيرا باعث ايجاد زخم و جاي جوش (اسكار) در آن ناحيه مي شويد.
برای درمان جوش صورت: پوست خود را تغذيه كنيد
بسياري از متخصصان معتقدند كه غذاها مثل شكلات باعث ايجاد جوش نمي شود. با اين حال در هنگامي كه جوش هاي زيادي داريد از غذاهاي چرب و فست فود دوري كرده و بيشتر از ميوه ها و سبزيحات استفاده كنيد.
برای درمان جوش صورت :آرامش داشته باشيد
بعضي از مطالعات ارتباط مستقيمي با ميزان استرس و تعداد جوش ها را نشان داده اند. به دنبال روش هايي براي از بين بردن اضطراب و استرس باشيد.
در هر صورت اگر جوش هاي صورت تان با اين روش بهتر نشد حتمأ با يك پزشك متخصص مشورت كرده و درمان هاي قوي تر توسط پزشك را استفاده كنيد.
برای درمان جوش صورت :از آفتاب و سولاريوم دوري كنيد
اشعه ماوراي بنفش خورشيد باعث ايجاد التهاب بيشتر در پوست و قرمزي آن مي شود. بعضي از درمان هاي ضد جوش،‌ پوست شما را به آفتاب حساس مي كند. مخصوصأ بين ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر حتمأ از كرم هاي ضد آفتاب و كلاه استفاده كنيد. در صورتي كه جوش داريد يا پوست تان جوش ندارد ( در هر صورت) از كرم هاي ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده كنيد. حتمأ عبارت هاي ضد جوش و غير روغني روي كرم ضد آفتاب تان درج شده باشد.
مراقب موادي كه به موي سرتان مي زنيد باشيد
بسياري از موادي كه روي موهاي سرتان مي زنيد ماند كرم، ژل، پماد، واكس مو وغيره در صورتي كه با پوست صورت تان تماس پيدا كند باعث ايجاد جوش مي شوند در دوره هايي كه جوش هايتان بيشتر مي شود.
موهاي خود را بيشتر بشوئيد موي چرب در تماس با پوست باعث ايجاد آكنه مي شود.

۱۳۹۳ اسفند ۲۳, شنبه

موفقیت:سال نو، زندگی نو

موفقیت:سال نو، زندگی نو

موفقیت
هر چه به پایان سال نزدیک تر می شویم، احتمالا مرور سالی که گذشت و نارضایتی از همه آن کارهایی که می توانستیم انجام دهیم و انجام ندادیم و همه آن چیزهایی که می توانستیم به دست آوریم و به دست نیاوردیم، بیشتر می شود.
چنین است که مدام«چه می شد اگر» های بسیاری با خود تکرار می کنیم:«چه می شد اگر می توانستم شغل بهتری داشته باشم؟» «چه می شد اگر مهارت هایم را افزایش می دادم؟» «چه می شد اگر به کلاس زبان می رفتم؟» «چه می شد اگر بیشتر درس می خواندم؟» «چه می شد اگر بیشتر کار می کردم و بیشتر پول در می‌ آوردم؟» «چه می شد اگر رژیم می گرفتم و لاغرتر می شدم؟»‌ «چه می شد اگر…» و هر چه به آغاز سال نو نزدیک تر می شویم، احتمالا شروع می کنیم به فکر کردن، رویاپردازی، هدف گذاری و برنامه ریزی برای سالی که در پیش است: ترک برخی عادت ها، ورزش کردن، تغییر شغل، رژیم گرفتن، نوشتن اهداف، شرکت در دوره های آموزشی تخصصی، کتاب خواندن، صرف وقت بیشتر با خانواده و…
اما گویی تاریخ تکرار شده است: درست یک سال پیش، همین احساسات و افکار به سراغمان آمده بود و برنامه ریزی کرده بودیم که سال ۹۳، سالی متفاوت و پربار برایمان باشد، اما زودتر از آنکه تصور می کردیم بسیاری از اهداف و رویاهایمان را فراموش کردیم و در روزمرگی ها اسیر شدیم تا دوباره در آستانه سال نو، به تغییر خودمان و دنیایی که در آن اسیر شده ایم بیندیشیم: البته هستند کسانی که نه تنها چنین احساسی ندارند، بلکه از سالی که گذشت و چیزهایی که به دست آوردند و کارهایی که انجام دادند، احساس رضایت و شادکامی می کنند.
اما چه می توان کرد تا سال ۹۴ آن چنان که دوست داریم و خود را شایسته آن می دانیم، سالی نو و متفاوت برای زندگی باشد؟
چه چیزهایی را نمی خواهیم؟
احتمالا بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی ما در سال نو، تفاوتی چشمگیر با پیش از آن ندارد و احتمالا بخش زیادی از خواسته های ما نیز به جای خود باقی است. در واقع بسیاری از ما شاید نتوانیم دقیقا مشخص کنیم که چه چیزی را می خواهیم، اما معمولا به طور واضح و شفافی می دانیم یا می توانیم بگوییم که چه چیزهایی را نمی خواهیم؛ ما نمی خواهیم آن قدر چاق باشیم که بعد از چند قدم پیاده روی به نفس نفس بیفتیم؛ ما نمی خواهیم شغلی داشته باشیم که هیچ ربطی به علاقه ی ما ندارد. ما دوست نداریم با آدم هایی کار کنیم که ارتباط خوبی با آن ها نداریم؛ ما دوست نداریم آن قدر بی پول باشیم که نتوانیم با خیال راحت کیک تولدی برای فرزندمان بخریم؛ ما متنفریم از اینکه در شرایط سخت و استرس زا کنترلمان را روی رفتارمان از دست می دهیم؛ ما دوست نداریم دیگران ما را آدمی شلخته یا بی انگیزه یا تنبل فرض کنند،  ما نمی خواهیم فقط از صبح تا شب کار کنیم و شب ها فقط برای خواب به خانه برویم و آخر هر ماه بخش اعظم درآمدمان را به حساب صاحب خانه بریزیم.
این نخواستن ها و دوست نداشتن ها، همچون گرد و خاکی است  که روی آینه می نشیند و امکان دیدن تصویر واقعی خودمان را از ما سلب می کند. برای دیدن آن چیزهایی که در آینه می توان دید، نخست باید این گرد و خاک را زدود.
چه چیزهایی را می خواهیم؟
شاید بسیاری از ما دقیقا ندانیم که چه چیزهایی می خواهیم. بسیاری از ما ماشین خوب، شغل خوب، خانه خوب، پول زیاد، موفقیت و شادکامی را می خواهیم؛ اما وقتی از ما توضیح بیشتری بخواهند، پاسخ دادن برایمان دشوار می شود.
ماشین و خانه خوب یعنی چه؟ چقدرخوب؟
پول زیاد؟ چقدر زیاد؟
شغل خوب؟ چه چیزهایی یک شغل را خوب یا بد می کند؟ آیا هر شغلی به خودی خود خوب یا بد است؟
موفقیت و شادکامی؟ تعریف ما از موفقیت و شادکامی چیست؟
شاید مشکل این نیست که ما نمی دانیم در زندگی چه چیزهایی می خواهیم. مسئله اصلی این است که کمتر به ماهیت، چیستی و مهم تر از همه، چرایی آن چیزهایی که می خواهیم فکر کرده ایم.
ماشین خوب، خانه خوب، شغل خوب، پول زیاد، موفقیت و شادکامی را برای چه می خواهیم؟ در زندگی دنبال چه چیزهایی هستیم که داشتن این چیزها، می توانند برایمان ضروری باشند؟
شاید لازم است به این سوالات شفاف تر پاسخ دهیم:
دقیقا چه تغییراتی را می خواهیم در زندگی تجربه کنیم؟ منظورمان از درآمد بالا، دقیقا چقدر درآمد است؟ اگر پول و امکاناتی بیشتر از‌ آن چیزی که الان داریم یا به همان اندازه که در ذهن خود می پرورانیم، داشته باشیم آنگاه چه خواهیم کرد؟ دقیقا چه شغلی برای من شغل خوبی است؟ و چه چیزهایی در یک شغل می توانند وجود داشته باشد که آن شغل را به شغلی خوب برای من تبدیل می کند؟ درآمد، مزایا، پرستیژ، آدم هایی که با آن ها کار می کنیم، تاثیری که در بهبود کیفیت زندگی آدم ها می گذارد یا …؟
چه چیزهایی واقعا شما را خوشحال می کند و سر ذوق می آورد؟
در دوران کودکی هر یک از ما چیزهایی وجود داشتند که به معنای واقعی کلمه ما را خوشحال یا ذوق زده می کردند؛ مثل دوچرخه سواری، گوش کردن به داستان هایی که پدر بزرگ و مادر بزرگ برایمان تعریف می کردند، نقاشی کشیدن، فوتبال بازی کردن با دوستان، کتاب خواندن، تجربه کردن چیزهای جدید، سفر کردن، بالا رفتن از درخت و…
به مرور اما به دلایلی که از آن ها در می گذریم، همه آن هیجان، شوروشوق، سر زندگی و خوشحالی های ناب و خالص، تبدیل به روزمرگی، دوری کامل از ریسک کردن و دلخوش بودن صرف به شادی های سطحی در زندگی شدند.
شاید لازم است در آستانه سال نو به «کارها یا چیزهایی هر چند کوچک» بیندیشیم که حس هیجان، شگفت انگیز بودن زندگی و شادی ناب را برایمان به ارمغان می آورند. نیازی به ریسک کردن های بزرگ نیست؛ شاید وقت آن رسیده است که برای آنکه شور و نشاط کودکی را در خود زنده کنیم به سراغ چالش های کوچک در زندگی برویم.
از آینه بپرس نام نجات دهنده ات را
ما آدم ها استعداد خاصی در توجیه کردن خودمان، تصمیماتمان و اعمال و رفتارمان داریم؛ مثلا در پاسخ به این سوال که چرا ورزش نمی کنیم، می گوییم «خیلی دوست دارم ولی مگه مشغله های کاری می ذاره» ‌و بعد در ادامه انگشت اتهام خود را به سوی « دیگران» می گیریم: «رئیسم مدام کار می ریزه رو سرم»؛ «هوا آلوده س و نمی شه رفت پیاده روی»؛ «ترافیک زیاده و موسسه آموزش زبان هم دوره»؛ «هزینه رنگ و بوم نقاشی زیاده و الان باید قسط های عقب مونده رو بدم» و…
در واقع هرگز،‌هرگز و هرگز روزی فرا نخواهد رسید که همه چیز بر وفق مراد باشد. همه به ساز ما برقصند، هیچ مانعی وجود نداشته باشد و خیالمان آن قدر راحت باشد که بتوانیم بی هیچ دردسر یا دغدغه ای به آن کارهایی بپردازیم که دوستشان داریم. شاید همین حالا وقت آن است که کاری کنیم، هر قدر هم کوچک باشد. روزی ۲ ساعت ورزش کردن و ۳ ساعت مطالعه کردن پیش کش، با همین چند دقیقه ناقابل هم می توان شروع کرد؛ فقط آنچه مهم است تعهد سفت و سختمان به انجام هر روزه همین کارهای کوچک است؛ چرا که قطره های مداوم آب سنگ را هم سوراخ می کند و هیچ کس و هیچ چیز جز خودمان نمی تواند ضامن متعهد ماندن به این تلاش مستمر برای توجیه نکردن، ارتقای کیفیت زندگی و توسعه مهارت های فردی ما باشد. برای آنکه زندگی در سال نو را تجربه کنیم، قطعا لازم است بزرگ فکر کنیم اما نیاز نیست معجزه ای رخ دهد. معجزه در همان کارهای کوچکی نهفته است که زیر سایه فکر و رویای بزرگ ما قرار دارند و ما خودمان را به انجام مداومشان متعهد می دانیم. بهترین زمان آغاز برای تجربه زندگی نو هم همین حالاست، نه در لحظه تحویل سال نو.

ماسك هاي طبيعي سنتي

ماسك هاي طبيعي سنتي

آيا مي خواهيد راز زيبايي پوست ملكه ويكتوريا را بدانيد؟‌
با ما همراه باشيد تا با برخي از ماسك هاي سنتي و كارآمد، پوستي صاف و شفاف داشته باشيد.
پوست سالم و نوشيدن آب
پوست سالم
اگر مي خواهيد پوست سالم، زيبا و با طراوت داشته باشيد، روزانه ۵ تا ۶ ليوان به طور متوسط آب بنوشيد. بارها و بارها در همه جا خوانده ايد كه نوشيدن آب براي سلامتي مفيد است ولي شايد آن را جدي نگرفته باشيد. به شما توصيه مي كنيم كه جدي بگيريد و در فواصل روز حتما ۶ ليوان آب بنوشيد. معمولا نوشيدن آب مخصوصا در سنين ۳۰ تا ۳۵ سالگي به بالا ناديده گرفته مي شود و به جاي آب، مصرف چاي و نوشيدني هاي ديگر رواج پيدا مي كند ولي فراموش نكنيد كه آب بهترين و سالم ترين تصفيه كننده است مصرف آب باعث ازدياد ادرار مي شود و دفع ادارا سموم كليه را دفع مي كند. مي دانيد كه در سنين بالاتر، كار دستگاه كليه به كندي انجام مي شود، پس با نوشيدن آب به كليه خود كمك كنيد كه همچان سالم بماند و در نتيجه پوستي سالم خواهيد داشت. پس مصرف آب را جدي گرفته و جزو كارهاي روزمره خود قرار دهيد.
شستن زياد پوست و خشكي آن
شستن زياد پوست صورت
بر اثر شست وشوي مكرر پوست يا شناي مداوم پوست خشك شده و آسيب مي بيند و دچار كمبود اسيد مي شود. پوست به تنهايي اسيد لازم را مي سازد اما بر اثر شست وشوي زياد و پي در پي شما مجال اسيد سازي را از پوست مي گيريد و در نتيجه خشك مي شود.
اسيد رساني به پوست
يكي از راه هاي كمك اسيد رساني به پوست، مصرف سركه سيب است. شما مي توانيد با مصرف كمي سركه سيب در يك پيمانه آب، اسيد لازم را به پوست خود برسانيد و مانع از خشك شدن پوست خود شويد.
۴/۱ پيمانه سركه سيب را در يك پيمانه آب حل كنيد و آن را به پوست بزنيد و پس از خشك شدن با آب ولرم بشوييد. مي توانيد اين كار را بر حسب خشكي زياد پوست، يك روز در ميان انجام دهيد.
راه دوم استفاده  از هويج است به اين ترتيب كه چند قطره آب هويچ را با كمي آب يا شير مخلوط كنيد و آن را با يك تكه پنبه روي پوست قرار دهيد و بگذاريد تا خشك شود و بعد با آب ولرم بشوييد.
چين و چروك و خشكي پوست در زمستان
چين و چروك
در فصل زمستان به خاطر سردي هوا، وزش باد و خاك، پوست رطوبت خود را از دست مي دهد و دچار خشكي مي شود و خشكي پوست هم باعث بروز چين و چروك پوست مي شود. استفاده از ويتامين E كه رطوبت دهنده پوست است، باعث جذب ويتامين و رطوبت مي شود كه پوست را نرم و لطيف كرده و از چين و چروك نيز جلوگيري مي كند. استفاده از گليسيرين، روغن بادام و روغن زيتون بسيار مفيد است. روغن هاي گياهي و ويتامين ها در پوست نفوذ مي كند و باعث مرطوب ماندن پوست و نرمي آن مي شود. با تركيب اين مواد مي توانيد خودتان يك كرم گياهي موثر به دست بياوريد كه براي رفع چين و چروك مفيد است.
كرم گياهي
روغن بادام شيرين: ۲ قاشق غذاخوري
روغن كنجد: يك قاشق غذاخوري
جوانه گندم: يك قاشق غذاخوري
روغن زيتون: يك قاشق غذاخوري
اين مواد را با هم مخلوط كنيد و هر بار قبل از مصرف آن را با مقداري عسل يا شير مخلوط كنيد و استفاده كنيد.
آماده سازي پوست براي استفاده از ماسك
بهترین ماسک صورت
آيا مي دانيد قبل از گذاشتن ماسك صورت چه بايد كرد؟
براي اينكه ماسك روي پوست صورت شما تاثير بيشتري بگذارد، مي توانيد قبل از استفاده از ماسك صورت خود را با گياهاني كه خاصيت پاكسازي دارد تميز كنيد و سپس از ماسك دلخواه استفاده كنيد از اين طريق منافذهاي پوست شما با تاثير اين گياهان باز شده و قابليت جذب بيشتري براي ماسك پيدا مي كند. قبل از استفاده از ماسك مي توانيد صورت خود را با رازيانه يا عرق بهارنارنج به مدت ۵ دقيقه بخور دهيد و پوست خود را پاكسازي كنيد. سپس اقدام به گذاشتن ماسك صورت كنيد. اگر پوست چربي داريد، مي توانيد از گياه بومادران استفاده كنيد. اين گياهان كه خاصيت پاكسازي دارند به سرعت گردش خون را در ناحيه صورت شما افزايش مي دهد و جذب مواد سريع تر و موثرتر خواهد بود. بعد از استفاده از اين گياهان مي توانيد ماسك صورت خود را بگذاريد و بعد از شستن خواهيد ديد كه پوستي شاداب و لطيف خواهيد داشت.
چند راه ساده براي تنگ كردن منافذ پوست بعد از ماسك
براي بستن يا تنگ كردن منافذ پوستي به خصوص بعد از ماسك صورت مي توانيد از خيار رنده شده استفاده كنيد به اين ترتيب كه:
۲ قاشق غذاخوري گلاب را به يك عدد خيار رنده شده اضافه كنيد به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست صورت بگذاريد. البته از خيار و گلاب هم مي توانيد به تنهايي استفاده كرد. مي توانيد گل خشك رازيانه را در آب جوش بريزيد و بگذاريد چند ساعت بماند سپس آن را روي پوست بماليد. توجه داشته باشيد آب نجوشد فقط در آب داغ و جوش بريزيد. از اين طريق منافذ پوست شما بسته خواهد شد و پوستي نرم و صاف خواهيد داشت.
براي برطرف كردن پف صورت چه بايد كرد؟
پف صورت
براي پف صورت خود مي توانيد بابونه را دم كنيد و قسمت هايي كه پف كرده اند را با دم كرده بابونه به مدت ۱۵ دقيقه كمپرس كنيد. بابونه باعث مي شود پف صورت شما از بين برود و دوباره به حالت اول برگردد.
ماسك بابونه
شما مي توانيد از بابونه و سفيده تخم مرغ ماسكي بسازيد كه كاملأ گياهي، سالم و برطرف كننده پف صورت شما است، كمي بابونه را با سفيده تخم مرغ مخلوط كنيد و آن را روي قسمت هاي پف كرده صورت خود به مدت ۱۵ دقيقه بگذاريد بعد آن را با آب ولرم بشوييد.
ماسك صورت براي قبل از مهماني
قبل از مهماني پوست خود را آماده كنيد!
داشتن پوستي با طراوت و زيبا، دلخواه هر خانمي است به ويژه در مهماني ها همه سعي دارند پوستي زيباتر داشته باشند و مورد توجه قرار گيرند. براي اين منظور اگر پوست سالم و تميزي نداشته باشيد، حتي با لوازم آرايش هم نمي توانيد خود را زيبا و آراسته كنيد. توصيه مي شود قبل از مهماني پوست خود را آماده كنيد تا صورتي زيبا و با طراوت داشته باشيد. براي اين منظور بهتر است از ماسك استفاده كنيد. نوع اول ماسك كه خيلي آسان و ساده است استفاده از يك عدد سفيده تخم مرغ است. آن را خوب هم بزنيد و به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست تان قرار دهيد. توجه كنيد كه حتما به پشت دراز كشيده و پاها را كمي بلندتر از بدن خود قرار بدهيد و بعد با آب ولرم بشوييد.
استفاده از ماسك روغن بادام شيرين
۲ قاشق غذاخوري روغن بادام شيرين و ۲ قاشق غذاخوري عسل را با هم مخلوط كنيد و روي پوست به مدت ۱۵ دقيقه بگذاريد و با آب ولرم شست وشو دهيد. اين ماسك جواني و شادابي را به پوست شما مي بخشد.
ماسك ساده براي پوست هاي حساس
يك قاشق غذاخوري ماست، يك قاشق غذاخوري آرد و يك قاشق غذاخوري روغن زيتون را به خوبي با هم مخلوط كنيد و به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست تان قرار دهيد و سپس حتما با آب ولرم و حوله مرطوب پوست تان را پاك كنيد و بعد از آن كه تميز شد از خيار رنده شده و گلاب براي تنگ كردن منافذ پوست حساس استفاده كنيد.
 راز زيبايي ملكه ويكتوريا
چگونه ملكه ويكتوريا پوستي زيبا داشت؟
يكي از مقتدرترين ملكه هاي انگلستان و شايد جهان ملكه ويكتوريا بوده است.
ملكه ويكتوريا از پوستي زيبا و با طراوت برخوردار بود كه تا آخر عمر خود سلامت آن را حفظ كرده بود.
راز سلامت، زيبايي و طراوت پوست و موي او پس از مرگش فاش شد. ملكه ويكتوريا هر شب از كرمي استفاده مي كرده كه خودش آن را مي ساخته.
آيا مي خواهيد شما هم پوستي همچون ملكه ويكتوريا داشته باشيد؟
ما اين راز را با شما درميان مي گذاريم تا شما هم پوستي با طراوت و زيبا داشته باشيد.
كرم ويكتوريا
آب پياز ۵۰ گرم، شيره سوسن سفيد ۲۵ گرم، عسل ۵۰ گرم، موم سفيد خالص ۲۵ گرم.
موم سفيد را كمي حرارت دهيد تا موم آب شود و سپس عسل، آب پياز و شيره سوسن سفيد را به آن اضافه كنيد.

بياييد اكسير جواني بنوشيم!

بياييد اكسير جواني بنوشيم!   
ديابت بدن را به مربا تبديل مي كند!
درمان قند خون
آيا دفعات استفاده از دستشويي، نشان دهنده بيماري ديابت است؟!
در هر ساعت چند بار به دستشويي مي رويد؟ يك بار؟ دوبار؟ سه بار؟ چند بار؟
نتيجه: اگر بيش از دوازده بار در روز يا بيش از سه بار در عرض سه ساعت ادارا مي كنيد، بايد آزمايش قند ادار بدهيد! علاوه بر آن، بايد ساليانه آزمايش قند خون ناشتاي خود را تكرار كنيد تا قبل از آن كه ميزان گلوكز خون شما به ۲۰۰ واحد برسد، به فكر دوا و درمان بيفتيد. قند خون بالا، يكي از نشانه هاي بيماري خطرناك ديابت است.
يكي از مفيدترين مواد غذايي براي بيماران ديابتي، جوي دوسر يا نان هاي تهيه شده از آن است. جوي دوسر (Oat) با جوي معمولي (barely) فرق دارد و هر كدام از آن ها، غلاتي متفاوت محسوب مي شوند. نان هاي سفيد (فاقد سبوس) و قندهاي ساده (هر نوع قندي مانند فروكتوز يا قند ميوه) جزء مواد هايپرگليسيك هستند. پس از مصرف آن ها قند خون بسيار سريع بالا مي رود؛ بنابراين براي بيماران ديابتي خطرناك هستند.
از ديگر مواد غذايي هايپرگليسيك مي توان به برنج سفيد و آردهاي سفيد اشاره كرد. برنج سفيد، از طرفي باعث افزايش كلسترول خون هم مي شود، براي همين يكي از بدترين مواد غذايي است كه مصرف آن براي بيماران قلبي و ديابتي ممنوع شده است. در مقابل، آردهاي سبوس دار و كربوهيدرات هاي پيچيده مانند برنج قهوه اي، جوي دوسر و آردهاي سبوس دار، جايگزين مناسبي براي برنج سفيد و نان هاي سفيد تهيه شده از گندم هستند. برنج قهوه اي، نه تنها از فيبروسلولز بيشتري برخوردار است و باعث افزايش بيش از حد قند خون نمي شود، بلكه مي تواند كلسترول خون را پايين بياورد. اگر طعم برنج قهوه اي را دوست نداريد، مي توانيد آن را با نسبت هاي ۵۰- ۵۰، ۴۰-۶۰ يا ۳۰-۷۰، با برنج سفيد مخلوط و سپس طبخ كنيد. توجه داشته باشيد كه برنج قهوه اي در مقايسه با برنج سفيد به زمان پخت طولاني تري نياز دارد؛‌ حدود ده تا پانزده دقيقه بيشتر!
شكل ديگر جوي دوسر، جويي است كه از قبل آماده شده و گزينه مناسبي براي صبحانه هاي فوري به همراه شير يا شير سويا است. اگر به لاكتوز شير حساسيت داريد و به سندروم روده تحريك پذير (IBS) مبتلا هستيد، شير سويا، جايگزين بسيار خوبي براي شير گاو محسوب مي شود. شير سويا، پروتئين بسيار زيادي دارد و در پيشگيري از عوارض ناشي از يائسگي بسيار موثر است. براي تهيه شير سويا،‌‌ لوبياي سويا را در آب خيس كنيد، آب آن را چند بار دور بريزيد، آب تازه جايگزين كنيد تا نفخ آن گرفته شود. سپس آن را در مخلوط كن بريزيد و شير حاصل را با آبكش هاي ريز، صاف كنيد. مي توانيد به تفاله باقيمانده در توري يا آبكش، دو تا سه بار آب جوش اضافه كنيد تا عصاره آن به طور كامل گرفته شود.
هنگامي كه شير خارج شده از توري، بسيار كمرنگ شد، مي توانيد تفاله را دور بريزيد يا اندكي از آن را به شكل ديگري مصرف كنيد. خمير باقي مانده، هنوز ارزش غذايي داشته و از فيبر گياهي بسيار بالايي برخوردار است. در مرحله آخر، شير سوياي به دست آمده را ده تا دوازده دقيقه حرارت دهيد و در يخچال نگهداري كنيد. مي توانيد كمي عسل يا شكر قهوه اي به آن اضافه كنيد و انواع مختلف دم نوش ها را با اضافه كردن ميوه هاي مختلف به آن تهيه كنيد.
 آيا مي دانيد؟!
بيماران ديابتي بايد تا حد امكان قند و شكر سفيد را از برنامه غذايي خود حذف كنند. با اين كه عسل، شكر قهوه اي يا سرخ، جايگزين هاي بهتري براي شكر سفيد هستند، اما ضرري ندارند. اگر نمي توانيد شكر قهوه اي تهيه كنيد، توصيه مي شود از «ملاس» كه شكر قرمز بسيار مفيدي است، استفاده كنيد.

آنچه که از تمرین های استقامتی باید بدانید

آنچه که از تمرین های استقامتی باید بدانید
معرفی بهترین تمرین های استقامتی
بدون در نظر گرفتن برنامه تناسب اندام باید در ورزش های هفتگی خود انواع مختلف تمرین های قدرتی را بگنجانید. این گونه تمرینات برای حفظ سلامت فرد از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.
از نگرش «یا همه چیز یا هیچ چیز » استفاده نکنید. حتی میزان کمی ورزش و نرمش خیلی بهتر از انجام ندادن آن است.
اگر خانم هستید نباید این تصور غلط را در ذهن خود پرورش دهید که تمرین با وزنه به درد خانم ها نمی خورد. مطمئن باشید که با انجام این تمرینات، شما پر حجم نخواهید شد. انجام این حرکات بسیار آسان می باشد؛ با کمی کمک از جانب یک مربی حرفه ای به راحتی می توانید با نحوه صحیح انجام تمرینات آشنا شوید.
مقدار وزنه ها را به درستی انتخاب کنید. اندازه وزنه ها باید طوری انتخاب شود که پس از ۱۰ تا ۱۲ تکرار، فشار محسوسی را در عضلات ایجاد نماید.
باید سعی کنید که حرکات را به درستی انجام دهید. اگر احساس می کنید مقدار وزنه ها آنقدر زیاد است که شما را از انجام دادن صحیح حرکات باز می دارد. باید از تعداد وزنه ها کم کنید تا بتوانید حرکات را به درستی انجام دهید. یک حرکت صحیح تاثیر بیشتری از چندین حرکت اشتباه دارد. وقتی که حرکت خاصی را کار می کنید ذهن خود را بر روی عضله ای که تحت تمرین قرار می گیرد، متمرکز کنید و اجازه ندهید که سایر عضلات در این تمرین شرکت کنند. مدت زمان استراحت میان دو ست تمرین اهمیت ویژه ای دارد. برای عضلانی تر و حجیم تر شدن عضلات وقفه میان دو تمرین باید طولانی تر گردد. برای داشتن عضلاتی مقاوم تر، استراحت میان دو ست تمرین را باید حتی الامکان به کوتاه ترین میزان کاهش پیدا کند.
بهتر است از برنامه ورزشی تناوبی استفاده کنید به این صورت که هر هفته مقدار تمرین ها را افزایش دهید. به این ترتیب که در یک دوره زمان بندی شده ۴ ماهه هر هفته به میزان مناسب مقدار تمرین ها را افزایش دهید. با وزنه های سبک تر و ست های بیشتر شروع کنید و هر هفته مقدار وزنه ها را به میزان مناسب بیشتر کنید و تعداد دفعات تکرار را نیز به مثابه آن کاهش دهید.
آنچه از کاهش وزن باید بدانید
آنچه از کاهش وزن باید بدانید
تمرین کردن به تنهایی کافی نیست. در کنار آن باید از رژیم های سالم غذایی نیز استفاده کنید.
لیستی از تمام فوایدی که ورزش کردن می تواند برای شما با خود به همراه داشته باشد، تهیه کنید. راحت تر خوابیدن، احساس سلامتی و قدرت بیشتر کردن، جلوگیری از بروز اضطراب و افسردگی. سپس آن را در محلی نصب کنید که هر روز صبح آن را مشاهده می کنید، این امر می تواند خود به عنوان انگیزه خوبی برای شما قلمداد شده و به این ترتیب هیچ وقت فراموش نمی کنید که چرا باید ورزش کنید.
هر روز صبح صبحانه را به طور کامل میل کنید، افرادی که صبحانه می خورند در طول روز کالری بیشتری نسبت به افردی که وعده غذایی صبح را حذف می کنند، مصرف می نمایند. کالری خود را با خوردن نوشیدنی های پر کالری هدر ندهید. به جای آن از نوشیدنی های کم کالری یا بدون کالری استفاده کنید. در این میان آب بهترین انتخاب است. برای خوردن هر وعده غذایی حداقل ۲۰ دقیقه وقت بگذارید. این مدت درست همان مقدار زمانی است که مغز شما نیاز دارد تا احساس سیری کند.
در زمان تهیه غذاهای کم کالری و کم چربی می توانید تا جایی که مایلید از ادویه و چاشنی های مختلف استفاده کنید، با این کار هم طعم غذاها را بهتر می کنید و هم احساس رضایت بیشتری به شما دست می دهد.
میزان مصرف کافئین را به حداقل برسانید. کافئین زیاد می تواند فرایند سوزاندن چربی های ذخیره شده را کندتر کند. روزانه ۶ لیوان آب بنوشید. این میزان آب را انجام فعالیت های شدید بدنی افزایش پیدا کرده و حداقل تا ۱۰ لیوان آب در روز افزایش پیدا می کند.
مقدار آبی را که به طور روزانه باید مصرف کنید. در داخل یک ظرف بریزید تا تکلیف خودتان را معین کرده باشید و بدانید که تا چه حد باید آب مصرف کنید.
آنچه که از تمرینات کششی باید بدانید
آنچه که از تمرینات کششی باید بدانید
برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی باید هر ۴ تا ۶ هفته در برنامه ورزشی خود تغییراتی را ایجاد نمایید.
سعی کنید که در طی تمرینات تمام نقاط بدن خود را تحت تمرین قرار دهید. شدت تمرین های خود را اندازه گیری کنید. برای انجام این کار روش های متعددی وجود دارد: ضربان قلب، اندازه گیری میزان جنب و جوش و تحرک، تست گفتگو. در صورت امکان هر جایی که می توانستید به جای استفاده از آسانسور از پلکان استفاده کنید.
تمرین های کششی یکی از مهم ترین بخش تناسب اندام را به خود اختصاص می دهند. همیشه این نوع تمرینات را در برنامه ورزشی خود بگنجانید و نسبت به انجام آنها بی توجهی نکنید. برای بدست آوردن بهترین نتیجه بهتر است حرکات کششی را پیش از شروع سایر تمرین ها بگنجانید و آنها را دومرتبه پس از اتمام تمرینات نیز تکرار کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، آن وقت فقط پس از اتمام تمرینات این گونه حرکات را مجددأ تکرار کنید. اگر می خواهید پیش از شروع تمرینات حرکات کششی را انجام دهید، بهتر است که این کار را ۵ دقیقه پس از اینکه بدن خود را گرم کردید، انجام دهید. در آن زمان ماهیچه های شما از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار هستند.
زمانی که با دستگاه مشغول تمرین هستید، برای حفظ تعادل خود بیش از اندازه به دستگاه های بدنسازی تکیه ندهید، این امر سبب می شود کالری کمتری بسوزانید.
آنچه که از کفش های ورزشی باید بدانید
آنچه که از کفش های ورزشی باید بدانید
کفش های ورزشی خود را به طور مکرر تعویض کنید. به طور تقریبی می توان گفت که پس از پیمودن ۲۵۰ کیلومتر تا ۵۰۰ کیلومتر باید آنها را تعویض کنید.
بالا رفتن از پله ها نمی تواند جایگزین مناسبی برای دویدن باشد. اگر از کاری که انجام می دهید لذت ببرید احتمال اینکه آن را به صورت مکرر انجام دهید افزایش پیدا می کند.
آنچه که از دویدن باید بدانید
آنچه که از دویدن باید بدانید
اگر تصمیم به دویدن گرفته اید، باید به مدت ۳ ماه، حداقل ۳ روز در هفته، ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید تا آماده دویدن شوید. در زمان دویدن تحرک بیش از اندازه از خود نشان ندهید، بالا نپرید و اجازه ندهید پاها جلوتر از زانوها قرار بگیرند، نیم تنه بالایی بدن را ثابت نگه دارید، چرا که در زمان دویدن بدن از ران به پایین حرکت می کند و از نیم تنه بالایی تنها برای حفظ تعادل استفاده می کنید.
از کفش هایی استفاده کنید که مخصوص دویدن هستند و در آنها احساس راحتی می کنید تا بعدأ باعث ایجاد تاول در پاها نشوند. زمانی که در هوای سرد می دوید، حتمأ باید از کلاه استفاده کنید، چرا که میزان زیادی از گرما از طریق سر بیرون می رود. یادتان نرود کفش های خود را قبل از ۵۰۰ کیلومترعوض کنید.
آنچه که از پیاده روی باید بدانید
آنچه که از پیاده روی باید بدانید
دست های خود را از آرنج خم کنید. این امر سبب می شود که دست ها راحت تر تاب بخورند که در نتیجه به شما کمک می کند تا پاهای خود را سریع تر حرکت دهید. گام های خود را کوتاه تر و سریع تر بردارید. از گام های بلند و غیرحرفه ای خودداری کنید. هنگام برداشتن باید به پاشنه تا پنجه فکر کنید، ابتدا پاشنه را از روی زمین بردارید و در آخر پنجه ها را از روی زمین بلند کنید. ماهیچه های شکم را منقبض کرده و آنها را تو نگه دارید. از انواع پیاده روی های تاکتیکی استفاده کنید، به این ترتیب که ابتدا یک مسافت معین را به تندی بپیمایید و سپس حرکت خود را کم کنید و ادامه مسیر را به آرامی طی نمایید.

۱۳۹۳ اسفند ۲۱, پنجشنبه

تغذیه بعد از تمرینات بدنسازی

تغذیه بعد از تمرینات بدنسازی
بین سال های۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ میلادی به بعد بحث تغذیه بعد از تمرینات بدنسازی در متون علمی ورزشی مهم ترین فاکتور برای ریکاوری شناخته شده است که کشورهای پیشرفته به خوبی از آن بیشترین بهره وری را به عمل می آورند.
بهترین تمرینات بدنسازی
بسته به رشته ورزشی این فرصت مهم بعد از تمرین فرق دارد. به طور مثال برای ورزشکاران استقامتی ۳ نوبت تغذیه بعد از تمرین داریم، یکی تا نیم ساعت بعد از تمرین، دیگری  یک ساعت بعد از تمرین و سومی هم ۵/۱ الی ۲ ساعت بعد از تمرین.
برای رشته های قدرتی مثل بدنسازی یک وعده بلافاصله در پایان تمرینات بدنسازی داریم، دوم یک ساعت بعد از تمرینات بدنسازی و سومین وعده ۲ ساعت بعد از تمرین. در تمام این وعده ها کربوهیدرات و پروتئین داریم و هدف اصلی در رشته های استقامتی جایگزین کردن ذخایر گلیکوژنی است و در رشته هایی مثل بدنسازی مضاف بر گلیکوژن بحث ورود آمینواسیدها و پروتئین در کنار قندها به داخل عضلات است. در گذشته خیلی ها فکر می کردند خوابیدن بعد از تمرین مهم ترین فاکتور است، اما در صدر عوامل ریکاوری تغذیه بعد از تمرینات بدنسازی مطرح است که باید به آن حداکثر توجه داده شود.
افرادی که در روز بیشتر از یک جلسه تمرین می کنند توصیه می کنم تغذیه بعد از هر تمرین  را خیلی جدی بگیرند و بین جلسات در کنار تغذیه مناسب یک چرت هم داشته باشند.
بین جلسات تمرین رشته های استقامتی بهتر است تا ۷ ساعت فاصله باشد اما به لحاظ علمی پس از رعایت ۳ ساعت فاصله می شود در رشته های قدرتی تمرین بعدی را جای داد که این بسته به شرایط زندگی هر فرد تفاوت دارد.
ناگفته نماند که سطح آمادگی جسمانی، vo2max، چگالی عضلات، نوع رشته، سن و… همگی می توانند شرایط هر ورزشکار را خاص کنند که با در نظر گرفتن این عوامل می توان تغییراتی را در برنامه های ریکاوری بوجود آورد.

۱۳۹۳ اسفند ۱۸, دوشنبه

زیبایی صورت :چگونه زیبایی چهره ی خود را حفظ کنید؟

زیبایی صورت :چگونه زیبایی چهره ی خود را حفظ کنید؟
هرکسی مشتاق به داشتن پوستی زیبا و چهره ای قشنگ است (زیبایی صورت). شما می توانید از داشتن صورتی بی نظیر رضایت داشته باشید و زیباییتان را حفظ کنید.
بهترین روش زیبایی صورت
گام ها
۱    برای زیبایی صورت : پوستتان را تمیز نگه دارید. یک پوست فاقد آکنه، صاف و بدون لکه اولین گام در داشتن یک صورت بی عیب است. صورتتان را با آب سرد حداقل دو بار در روز بشویید، و به دنبال آن از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید.
۲    برای زیبایی صورت : محصولات زیادی را استفاده نکنید. پوست در هر حال دارای درخشندگی طبیعی است. استفاده از محصولات مختلف ممکن است که درخشندگی طبیعی صورتتان را از بین ببرد.
۳    برای زیبایی صورت : صورتتان باید سلامت بنظر برسد تا زیبا بنظر برسد. به یاد آورید که یک ظاهر سلامت بر چهره ی شما سبب خواهد شد، جذاب تر شوید، به این دلیل که یک ظاهر سلامت اثر خیره کننده و درخشانی بر چهره دارد و هیچ سوراخی نمایان نمی شود، مانند صورتی که ضعیف و خسته بنظر می رسد.
۴   برای زیبایی صورت : به مقدار و کیفیت مناسب بخورید. تغذیه فاکتور مهم برای مشخص کردن این است که شما چطور بنظر می رسید. خوردن غذاهای سالم به مقدار کافی تنها صورت شما را درخشان می کند، اما همچنین شما را خوش اندام نگه می دارد و موی شما را محکم تر و سالم تر می کند. میزان لازم سبزیجات و میوه یک بار در روز می تواند کمک کند تا درخشندگی زیادی را بدست آورید.
۵   برای زیبایی صورت :شاد باشید. چهره ی شما صرفا آنچه که درون شماست را منعکس می کند. خود را از استرس، افسردگی یا نگرانی ها آزاد کنید، و وقت خود را صرف تمدد اعصاب کنید، مثل گرفتن ماساژ هفتگی، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، بازی با حیوان خانگی یا غوطه ور بودن در وان حمام.
۶   برای زیبایی صورت : لذت ببرید. صورت بهترین مشخصه ی بدن انسان است. یک تجربه ی هیجان آور، بخصوص اگر شما نتایج مورد علاقه یتان را دریافت کنید. مشتاق به مراقبت از چهره یتان باشید، به این دلیل که این مهمترین مشخصه ی بدن است، و اگر کامل باشد، برای شما شادی زیادی می آورد. زیبایی شما- امروز، فردا.

فوت و فن های ثروت آفرینی

فوت و فن های  ثروت آفرینی

رابرت شمین، میلیاردر معروف، بر این باور است که بهترین راه ثروت آفرینی و حفظ آن، که بعیدترین راه هم هست، پیروی کردن از «تفکر وارونه» است یعنی زیرپا گذاشتن تمام قوانینی که شما در مورد ثروت آفرینی می شنوید و به آن ها فکر می کنید.
اگر می خواهید ثروتمند شوید، توصیه می شود این شش قانون را زیرپا بگذارید؛ درست مانند شنا کردن خلاف جریان آب!
بهترین راه سرمایه گذاری
قانون شماره ۶) آموزش کامل ببینید.
پیش از سرمایه گذاری، آن قدر باید یاد بگیرید تا خطایی مرتکب نشوید. مشکل اصلی این جاست که ترس موجب بی تحرکی می شود. هر موضوعی در زندگی خطر خاص خودش را دارد و باید بابت آن هزینه داد. نادان ها بیشتر به خطر نکردن در هر کاری تمرکز می کنند. بیشتر افراد روی بازار بورس و ملک سرمایه گذاری نکرده و آن را جدی نمی گیرند، زیرا از اشتباه کردن به شدت می ترسند و در نهایت ناامید می شوند.
هنگام سرمایه گذاری در هر موردی، اشتباه کردن امری اجتناب ناپذیر است، اما اگر در آغاز با سرمایه گذاری اندک شروع کنید، خطاها برایتان گران تمام نمی شوند و به مرور زمان از شدت آنها کاسته می شود.
قانون شماره ۵) درخواست کمک نکنید.
از سن کودکی به ما یاد می دهند که باید هر کاری را خودمان انجام دهیم و از دیگران کمک نگیریم. کمک خواستن از دیگران یعنی یک جای کار ایراد دارد و شما توانمند نیستید. واقعیت این است که برای رسیدن به موفقیت، درخواست کمک ضرورت دارد. ثروتمند شدن مانند ورزشی گروهی است. از انتخاب بهترین نوع سهام ها گرفته تا بهترین نوع رهن، این که سعی کنید به تنهایی از همه چیز سر درآورید، باعث ایجاد فشار روحی می شود و در نهایت نمی توانید تصمیم درستی بگیرید. هر فردی در زمینه ای مهارت دارد و هیچ کس در همه زمینه ها کامل نیست.
تقاضای کمک در واقع نشانه قدرت است و به این معناست که شما فاصله بین این را که اکنون کجا هستید و این که می خواهید کجا قرار گیرید، چه از نظر مالی و چه از نظر مسائل دیگر، تشخیص می دهید و برای اقدام کردن و بهره مندی از حمایت دیگران، هوش و شجاعت کافی دارید.
قانون شماره ۴) بازار را زمانبندی کنید.
هر روز از مردم می شنوید که بازار ملک یا اوضاع مالی وخیم است و بدترین زمان برای سرمایه گذاری است؛ بی تردید اگر شما سعی کنید در عرض سه ماه پول دربیاورید، شاید زمان مناسبی برای این کار نباشد، اما اگر هدف شما پنج، ده یا بیست سال جلوتر از چیزی است که باید باشد، خوب می دانیم که شرایط بازار به مرور زمان بهتر می شود.
کسی نمی تواند آن طور که باید، بازار را زمانبندی کند، ما بارها و بارها این مسئله را مشاهده کرده ایم. بارها دیده ایم که مردم می توانند بازار را برنامه ریزی کنند و البته به جایی نرسیده اند. برنامه ریزی و زمانبندی بازار، به معنای سرمایه گذاری نیست؛ بلکه منظور از آن تأمل و تفکر است. ارزیابی ها و روند برآورد ارزش بازار از سرمایه مالی یا میزان بدهی آن، بسیارعینی تر از زمانبندی بازار است و موضوعی است که به احتمال زیاد موفقیت در پی دارد.
قانون شماره۳) تا سرمایه لازم را ندارید، سرمایه گذاری نکنید.
بیشتر کارشناسان مالی با این امر مخالف هستند، اما شمین معتقد است که کسب اعتبار و حفظ آن در ثروت آفرینی و تداوم آن ضرورت ندارد.
شمین روش «تفکر وارونه» را در اوایل دوره جوانی خود فرا گرفت، یعنی در خرید اولین دارایی خود درست تصمیم گرفت. او در خانواده ای بزرگ شده بود که در آن پول حرف اول را می زد و این که هرگز از کسی پول قرض نگرفته بود. معنایش این نبود که پیش کسی اعتبار ندارد. بانک به او وام نداد؛ اما به جای این که بگذارد ملک از دستش برود، دوست صاحب اعتباری پیدا کرد و با شراکتی برابر، آن معامله انجام شد. وقتی شمین چند ماه بعد ملکش را فروخت، مبلغ قابل توجهی سود کرد.
قانون شماره۲) از کسی قرض نگیرید.
بیشتر مردم معتقدند:«قرض، قرض است دیگر!»‌ مهم نیست که چقدر تلاش می کنید، اگر پول خود را در مسیری درست سرمایه گذاری کنید، بیشتر از هر زمان دیگری برایتان کار می کند.
گاهی وام گرفتن یا قرض گرفتن از دیگران، عملکرد پسندیده ای است که می تواند به نتایج خوبی منجر شود؛ مانند دانشجویی که برای ادامه تحصیلش وام می گیرد و وقتی وارد دنیای کار می شود، می تواند بدهی خود را پرداخت کند. بدهی مانند دستگاه بالابری است که شما را به سطحی بالاتر می برد!
قانون شماره۱) برنامه ریزی کنید.
هر چند شمین در درس ریاضی ضعیف بود، اما خوب می دانست که تمامی مسائلی که احتمال وقوعشان صد درصد بود، همیشه اتفاق می افتند. آیا تا به حال شده در زندگی تان اوضاع طبق برنامه ریزی شما اتفاق نیفتاده باشد؟ برای من بازرگان، این مسئله هر هفت هشت ساعت یک بار اتفاق می افتد. پس بهتر است آماده باشید. برای اغلب مردم این مسئله به معنای داشتن یک نقشه است، اما شمین معتقد است که طرح ریزی نقشه دوم و سوم و حتی گاهی چهارم و پنجم هم، وقتی اوضاع طبق برنامه پیش نمی رود، ضرورت دارد!
هر برنامه ای باید پویا باشد و با عاقل تر شدن شما هم باید تغییر کند. برنامه ریزی خود را دست کم به پنج نفر نشان داده و نظرشان را بخواهید. با توسعه نقشه و برنامه تان بهتر است این روند هر شش ماه یکبار تکرار شود.
در ثروت آفرینی نباید به داشتن برنامه ای واحد بسنده کرد. فرصت های بیشماری وجود دارند که خودشان را در معرض دیدتان قرار می دهند. اگر ذهن شما فقط به نقشه و برنامه ای خاص محدود شود، آن فرصت را از دست خواهید داد؛ فرصتی که می توانسته سریع تر از آنچه سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده شما برایتان تدارک دیده، نصیبتان شود.

درمان دیابت خانگی

درمان دیابت خانگی

درمان دیابت خانگی
دیابت که بعنوان مرض قند نیز شناخته می شود، یک مشکل سلامت بسیار رایج شده است. دو نوع اصلی از دیابت وجود دارد- دیابت نوع ۱ که در آن بدن، انسولین تولید نمی کند و دیابت نوع ۲ که در آن بدن، انسولین کافی تولید نمی کند یا انسولین تولید شده، به شکل مناسب عمل نمی کند.
برخی علائم معمول دیابت شامل خستگی، کاهش وزن (حتی با وجود افزایش تغذیه)، تشنگی مفرط، ادرار افزایش یافته، بریدگی¬ها و کوفتگی¬هایی که به کندی التیام می¬یابند و دید تار است.
در حالی که هیچ درمانی برای دیابت وجود ندارد، شما می¬توانید با کنترل سطح قند خون¬تان، زندگی کاملا معمولی را داشته باشید. انواع درمان¬های خانگی طبیعی برای دیابت وجود دارند که به شما در کنترل سطح قند خون¬تان کمک می¬کنند.
در اینجا ۱۰ روش درمان دیابت خانگی آورده شده¬ است
نیازی به تذکر نیست که برای تشخیص و درمان مناسب نیاز به مشورت با پزشک دارید.
۱٫ کدوی تلخ برای درمان دیابت
کدوی تلخ که بعنوان هندوانه تلخ نیز شناخته می¬شود، بخاطر آثار کاهش¬دهنده گلوکز خون، می¬تواند در کنترل دیابت مفید باشد. تاثیر آن بر روی متابولیسم گلوکز در تمام بدن شماست و نه در یک عضو یا بافت خاص.
این میوه کمک می¬کند تا ترشحات انسولین لوزالمعده افزایش یابد و از مقاومت در برابر انسولین جلوگیری می-کند. بنابراین کدوی تلخ برای هر دو نوع ۱ و ۲ دیابت مفید است. با این حال نمی¬توان آن را بطور کامل جایگزین درمان انسولین کرد.
•    هر روز صبح بصورت ناشتا، مقداری عصاره کدوی تلخ را بنوشید. ابتدا دانه¬های دو یا سه کدوی تلخ را جدا کنید و سپس با آبمیوه¬گیر، عصاره آن را بگیرید. مقداری آب به آن افزوده و بنوشید. به مدت حداقل دو ماه این درمان را بصورت روزانه دنبال کنید.
•    همچنین، می¬توانید یک بشقاب کدوی تلخ را در رژیم غذایی¬تان جای دهید.
۲٫ دارچین برای درمان دیابت
دارچین پودر شده دارای این قابلیت است که با تحریک فعالیت انسولین، سطوح قند خون را پایین می¬آورد. دارچین دارای ترکیبات بیواکتیوی است که می¬تواند از دیابت پیش¬گیری و با آن مبارزه کند.
آزمایشات قطعی نشان داده¬اند که دارچین می¬تواند بعنوان گزینه¬ای موثر برای پایین آوردن سطوح قند خون در موارد کنترل نشده دیابت نوع ۲ عمل کند.
با این حال نباید در استفاده از دارچین افراط نمود زیرا ما معمولا از دارچین کاسیا  (که در اغلب سوپرمارکت¬ها یافت می¬شود) استفاده می¬کنیم که دارای ترکیباتی به نام کومارین است. این ترکیب سمی خطر آسیب به کبد را افزایش می¬دهد.
گونه¬ی دیگری از گیاه وجود دارد که بعنوان دارچین سیلان یا “دارچین واقعی” شناخته می¬شود. این گونه برای سلامتی، ایمن¬تر در نظر گرفته می¬شود ولی هنوز آثار آن بر روی سطوح گلوکز خون به اندازه کافی مطالعه نشده است.
•    نصف یک قاشق چای¬خوری دارچین را در یک فنجان آب گرم بریزید و آن را بصورت روزانه بنوشید.
•    راه دیگر این است که دو تا چهار تکه دارچین را در یک فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه خیسانده شود. تا زمان بهبودی، این محلول را روزانه میل کنید.
•    همچنین می¬توانید دارچین را به نوشیدنی¬های گرم و غذاهای طبخ شده اضافه کنید.
۳٫ شنبلیله برای درمان دیابت
شنبلیله نیز گیاهیست که بخاطر فعالیت آن در کاهش قند خون، می¬تواند برای کنترل دیابت، بهبود انحراف گلوکز و پایین آوردن سطوح قند خون مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ترشح انسولین وابسته به گلوکز را تحریک می¬کند. بخاطر اینکه شنبلیله دارای فیبر بالایی است، جذب کربوهیدرات¬ها و شکر را کند می¬کند.
•    در هنگام شب، دو قاشق سوپ¬خوری از دانه¬های شنبلیله را بخیسانید. در هنگام صبح و بصورت ناشتا، این آب را به همراه دانه¬ها بنوشید. حتما این درمان را به مدت چند ماه پیگیری کنید تا سطح گلوکز شما پایین بیاید.
•    راه دیگر این است که بصورت روزانه دو قاشق سوپ¬خوری از دانه¬های پودر شده شنبلیله را همراه با شیر بخورید.
۴٫ انگور هندی (آملا) برای درمان دیابت
انگور هندی که بنام آملا نیز شناخته می¬شود، سرشار از ویتامین C است و عصاره آن، عملکرد مناسب لوزالمعده را تقویت می¬کند.
•    دو تا سه انگور هندی را بگیرید و دانه¬های آنها را جدا کنید و آن را به شکل خمیری مناسب بکوبید. این خمیر را در یک تکه پارچه قرار دهید و آن را بفشارید تا عصاره¬اش خارج شود. دو قاشق سوپ¬خوری از این عصاره را در یک فنجان آب مخلوط کنید و آن را روزانه و بصورت ناشتا بنوشید.
•    همچنین می¬توانید یک قاشق سوپ¬خوری از عصاره انگور هندی را در یک فنجان عصاره کدوی تلخ مخلوط کنید و آن را برای چند ماه بصورت روزانه بنوشید.
۵٫ آلوی سیاه یا آلوی سیاه هندی (جامبول) برای درمان دیابت
آلوی سیاه یا جامبول که بعنوان جامون نیز شناخته می¬شود می¬تواند به کنترل قند خون کمک بسیاری کند زیرا دارای آنتوسیانین، اسید الاژیک، تانین¬های هیدرولیسابل و غیره است.
هر قسمتی از گیاه جامبول همچون برگ¬ها، میوه و دانه¬ها می¬تواند توسط کسانی که از دیابت رنج می¬برند مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت تحقیقات نشان داده¬اند که میوه و دانه¬های این گیاه دارای خواص هیپوگلایسمیک هستند که می¬توانند به کاهش سطوح قند خون و ادرار کمک کنند.
مخصوصا دانه¬های این گیاه دارای گلیکوزید جامبولین و جامبوزین شبه¬قلیا هستند که کنترل سطوح قند خون را تنظیم می¬کنند.
هنگامیکه این گیاه فصلی در بازار موجود است، سعی کنید آن را در رژیم غذایی¬تان وارد کنید زیرا می¬تواند برای لوزالمعده بسیار مفید باشد. همچنین می¬توانید پودری را از دانه¬های خشک شده میوه جامبول بسازید و هر روز این پودر را به همراه آب بخورید. این میوه بومی هند و کشورهای اطراف آن است ولی می¬توانید آن را در بازارهای آسیایی و فروشگاه¬های گیاهی بیابید.
۶٫ برگ¬های انبه برای درمان دیابت
برگ¬های ظریف و نازک انبه که سطوح انسولین خون را تنظیم می¬کنند را می¬توان برای درمان دیابت بکار برد. آنها می¬توانند سطوح چربی خون را بهبود دهند.
•    در هنگام شب، ۱۰ تا ۱۵ برگ نازک انبه را در شیشه¬ای آب بخیسانید. صبح و بصورت ناشتا، آب صاف شده را بنوشید.
•    همچنین می¬توانید برگ¬ها را در سایه خشک کنید و آنها را بکوبید. روزی دو بار، نصف قاشق چای¬خوری از برگ¬های پودر شده انبه را بخورید.

۱۳۹۳ اسفند ۱۶, شنبه

وزنه چقدر باشد، هوازی چقدر؟

وزنه چقدر باشد، هوازی چقدر؟
تمرینات هوازی
برخی از کارشناسان و نویسندگان مقالات تخصصی بدنسازی، ورزشکاران را از انجام هر گونه تمرینات هوازی منع می کنند. این نظر از آنجا می آید که بعضی ها عقیده دارند که هم زمانی تمرینات با وزنه موجب ایجاد خلل در قدرت عضلات می شود. تحقیقات نشان می دهد که تمرینات هوازی و با وزنه هر کدام بر روی فاکتورهای خاصی در عضلات تاثیر می گذارد. تمرینات با وزنه موجب سنتز پروتئین در عضلات شده و موجب افزایش حجم و قدرت آن می شود. تمرینات هوازی موجب دریافت بیشتر اکسیژن و در نتیجه آن افزایش میتوکندری های فعال در عضلات و افزایش جریان خون برای رساندن اکسیژن به عضلات می شود.
مشکل و ایرادی که به تمرینات هوازی گرفته می شود این است که این تمرینات فرآیند سنتز پروتئین را کند می کند و در نتیجه آن قدرت تولید شده توسط وزنه را از بین می برد. در مقابل این تحقیقات نشان می دهد که تمرینات کمتر از ۴۵ دقیقه تاثیر چندانی روی قدرت ندارد.
بعضی از نظریات دیگر بیان می کند که تاثیرات سودمند تمرینات هوازی نظیر کاهش چربی و افزایش قوای قلبی و عروقی را می توان از تمرینات با وزنه به تنهایی کسب کرد.
این نتایج تحقیقاتی است که بواسطه تمرینات پشت سرهم بدست آمده است؛ تمریناتی که در آن ۵ حرکت بدون استراحت انجام می شود و در نتیجه آن ضربان قلب بالا می رود.
درحالی که افزایش تعداد تنفس، ضربان قلب از تاثیرات مشابه تمرین هوازی است، این تمرینات موجب دریافت سطح بالاتری اکسیژن و افزایش ضربان قلب می شود. پس می توان گفت اگر هدف شما قدرت قلبی و عروقی است هوازی برای شماست، اما اگر دنبال حجم و قدرت عضلانی هستید باید با وزنه دست و پنجه نرم کنید.
اما اگر بخواهید هوازی و وزنه را با هم یکی کنید در آن صورت تمرین با وزنه به تنهایی می تواند موجب سوختن کالری و دریافت اکسیژن شود؟ نتایج تحقیقات به عمل آمده نشانگر این است که کار با وزنه به تنهایی می تواند موجب سوختن کالری شود اما این مقدار کمتر از تمرینات هوازی است و به همین خاطر برای چربی سوزی نمی توان فقط به وزنه ها تکیه کرد. چون چربی ها بواسطه اکسیژن از بین می روند و همانطور که گفته شد در تمرینات هوازی مقدار اکسیژن بیشتری به بدن می رسد. و در آخر چون این دو خاصیت مکمل یکدیگر را دارند؛ یکی برای ساختن عضلات و دیگری برای سوختن چربی ها، بهترین راه این است که هوازی را بعد از وزنه و به مدت کمتر از ۳۰ دقیقه اجرا کنید.

۱۳۹۳ اسفند ۱۴, پنجشنبه

راهکاری بی نظیر برای ترغیب و تشویق دیگران

راهکاری بی نظیر برای ترغیب و تشویق دیگران



علمی ترین راهکار برای تشویق همگان که در شرایط گوناگون قابل استفاده بوده و با تحقیقات روانشناسی نیز منطبق باشد، کدام است؟


ترفند های روانشناسی


یکی از بهترین راهکارها، روش «اما شما حق انتخاب دارید» است. در کل این روش ساده به معنای تأکید بر آزادی افراد در انتخاب است؛ یعنی وقتی از کسی می خواهید کاری را انجام دهد، این جمله را به گفته های خود اضافه کنید:«اما شما حق انتخاب دارید.» در واقع به طور غیرمستقیم به او می گویید حقوقش در«نه گفتن» محفوظ است. مروری دوباره بر ۴۵ تحقیق روانشناسی انجام شده در خصوص این موضوع، حاکی از آن است که این راهکار با وجود سادگی بسیار موثر است. این پژوهش ها که بر روی ۲۲۰۰۰ نفر انجام شده است، نشان می دهد با به کار گیری این راهکار، احتمال پاسخ مثبت از طرف افراد مختلف به درخواست های متفاوت، دو برابر افزایش می یابد.
از طرفی عبارت «ولی اجباری در کار نیست» هم به همان اندازه موثر است و نیز مهم است که درخواست، رودررو انجام شود، وگرنه تأثیرگذار نخواهد بود؛ همین طور فرستادن درخواست از طریق ایمیل گرچه بی اثر نیست، اما تا آن اندازه موثر نخواهد بود.
با به کار گیری این راهکار در کنار روش های دیگر، می توانید دیگران را وارد کنید به میل خود تصمیمی را بگیرند که مورد نظر شماست.
از طرف دیگر اگر به حق انتخاب دیگران احترام بگذارید، حتما آن ها از درخواست شما استقبال می کنند و در این صورت هم شما وجه بهتری پیدا می کنید و هم به خواسته خود می رسید.
خیره شدن در چشم افراد تا چه اندازه در ترغیب و تشویق آن ها موثر است؟
برخلاف توصیه های رایج که تاکید می کنند برقرای تماس چشمی و نگاه مستقیم در چشم طرف مقابل می تواند او را متقاعد کند تا درخواستتان را بپذیرد، تحقیقات اخیر نشان می دهد برقراری تماس چشمی نزدیک با شخصی که از او درخواستی دارید، احتمال دریافت پاسخ مثبت را کاهش می دهد. این تحقیق در مجله «علوم روانشناسی » به چاپ رسیده و در آن از تکنیک «دنبال کردن مسیر نگاه» استفاده شده است.
در طی این تحقیق تعدادی فیلم تبلیغاتی در زمینه موضوعات مختلف، برای افراد به نمایش درآمد و از آن ها خواسته شد هنگام تماشای فیلم، تمرکزشان روی چشم یا دهان شخص گوینده باشد و در مرحله بعد نظر این افراد در مورد موضوع مرتبط با فیلم ارزیابی شد و با نظراتی که قبل از تماشای فیلم داشتند، مورد مقایسه قرار گرفت. نتیجه آن بود که افرادی که بر روی چشم گوینده تمرکز کرده بودند، در مقایسه با دیگران کمتر متقاعد شدند و پذیرای پیام های فیلم ها بودند و همچنین با گوینده ها ارتباط کمتری برقرار کردند. اما یافته های ما نشان می دهد برخلاف باورهای پیشین، ممکن است برقراری تماس چشمی نزدیک با فردی شکاک، موجب شود او نظرات شما را نپذیرد.
قانون موقعیت
نتایج به دست آمده، نشان می دهد میزان تاثیرگذاری تماس چشمی بستگی زیادی با موقعیت و شرایط موجود دارد:
در صحبت های گروهی، مدت زمانی که افراد مستقیمأ در چشمان یکدیگر خیره می شوند، ۳ تا ۵ ثانیه بود اما در گفت و گوهای دو نفره این زمان به ۷ تا ۱۰ ثانیه افزایش می یابد.
همچنین درصد زمانی که افراد به یکدیگر نگاه می کنند، در مقایسه با زمان هایی که مسیر نگاهشان به اطراف است، چیزی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد است. عدد کوچک تر مربوط به زمانی است که با دیگران در حال صحبت کردن است و دیگری مربوط به زمان گوش کردن اوست.
افرادی که با هم آشنایی نزدیک دارند و یا در حال گپ و گفت دوستانه هستند، تماس چشمی بیشتری با هم برقرار می کنند.
با این حال در برخی موقعیت ها خیره شدن در چشم دیگران، توأم با حس برتری جویی و ایجاد ترس است و شاید دلیل آن این باشد که وقتی به چشم افراد زل بزنیم، آن ها بهتر اطاعت خواهند کرد.
حجم زیادی از بررسی ها نشان دهنده تاثیر مثبت تماس چشمی نزدیک، در موقعیت هایی است که انتظار اطاعت و پیروی را از افراد داریم. یک مثال ساده زمانی است که برای فروش محصولی در بازار تبلیغ می کنیم. به نظر می رسد برقراری تماس چشمی، موجب ترغیب بیشتر افراد برای خرید محصول مورد نظر است.
در نهایت این نکته را به یاد داشته باشید که هنگام بحث در مورد موضوعات مهم و حساس که مدت زمان بیشتری طول می کشد، خیره شدن در چشم افراد نتیجه عکس دارد و آن ها را به مقاومت بیشتری وامی دارد.    

روانشناسی

کبد چرب

کبد چرب

درباره کبد چرب
کبد چرب تجمعی از تریگلیسرید ها و چربی های دیگر در سلول های کبد است. مقدار اسید چرب در کبد وابسته به توازن بین فرآیند های تحویل و برداشت است. در بعضی از بیماران، کبد چرب ممکن است با التهاب کبدی و مرگ سلول کبد همراه باشد. مکانیسم های پاتوفیزیولوژیک پتانسیل برای کبد چرب موارد زیر را شامل می شود.
•    بتااکسیداسیون ایسد چرب میتوکندریایی کاهش یافته
•    سنتز اسیدچرب درونی افزایش یافته یا تحویل افزایش یافتهی اسید چرب به کبد
•    مشارکت ناقص یا صدور تری گلیسرید ها به عنوان لیپوپروتئین با تراکم پایین لیپوپروتئین(VLDL)
تنها یک مسیر برای آن یافت شده است. هرچندکه، بعضی از مطالعات سطوح بالاتری از فعالیت مسیر های hedgehog در بیماران با بیماری کبد چرب پیشرفته را نشان می دهد. تریپدی و همکارانش گزارش کردند که در بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) ، فرآیند های نامتعادل پیش منعقد کننده از استیتوسیس (تولید چربی در کبد، در اثر مصرف الکل) تا سیرهوسیس متابولیک (ناخوشی کبد در اثر الکل) ، ممکن است در اثر افزایش فاکتور ۸ و کاهش پروتئین c به وجود می آید. محققان فکر می کردند که این عدم تعادل می تواند نقشی در ریسک برای بیماری های قلبی عروقی و فیبروز کبد داشته باشد، وضعیت هایی که معمولا با NAFLD مرتبط است.
تغییرات پاتولوژیک مشاهده شده در بیماران با بیماری کبد الکلی(ALD) می تواند به سه گروه تقسیم شود که در ادامه می آید:
•    کبد چرب الکلی
•    التهاب کبد الکلی
•    آسیب کبدی مرتبط با الکل
کبد چرب الکلی یک نتیجه ی اولیه و برگشت پذیر از مصرف زیادی الکل است.کبد چرب در هر فردی که روزانه بیش از ۶۰ گرم در روز الکل مصرف می کند تکامل می یابد. مکانیسم های زیادی از کبد چرب القا شده با اتانول پیشنهاد شده است. سطوح کبدی افزایش یافته از گلیسرول ۳-فسفات(۳_GP) بعد از هضم الکل مرتبط با افزایش در نسبت شکل کاهش یافته ی نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید(NAD+) به فرم کاهش یافته ی (NADH) در کبد است. غلظت بالاتری از ۳-GP منجر به استریتیفیه شدن افزایش یافته ی  اسیدهای چرب است.
افزایش در میزان اسید های چرب هم در پاتوژنز دخیل دانسته شده است. مقادیر زیاد الکل لیپولیز را از طریقتحریک مستقیم محور آدرنال-هیپوفیز افزایش می دهد. بعلاوه، بلعیدن مزمن اتانول اکسیداسیون اسید های چرب را در کلیه و رهایش VLDL را به خون مهار می کند. همه ی این مکانیسم ها کمک به استیتوسیس می کند. قرارگیری استیتوسیس در لوب های مرکزی نتیجه ی ذخایر انرژی کاهش یافته ی ایجاد شده به وسیله ی هیپوکسی نسبی و شیفت به متابولیسم لیپیدی است، در امتداد با یک شیفت در واکنش کاهشی به وسیله ی اکسیداسیون ترجیحی الکل در ناحیه ی مرکزیایجاد شده است.
پیشرفت ها در فهم پاتوژنز استیتوسیس الکلی دیدگاه های کاربردی را فراهم کرده است، که نقش رسپتور فعال شده ی تولید کننده ی پروکسیزوم آلفا را شامل می شود که برای تنظیم متابولیسم اسید چرب کبدی ضروری است. بلوکه شدن آن در مدل های حیوانی، در امتداد با مصرف اتانول، به تکامل کبد چرب الکلی مرتبط است. بعلاوه، القای آدیپونکتین، هورمونی که به وسیله ی سلول های چربی ترشح شده، در عمل حمایتی چربی اشباع شده در مقابل تکامل کبد چرب الکلی در موش دخالت داشته است.
نقش فاکتور نسخه برداری پاسخ-۱(RGr-1) رشد اولیه تصور می شد برای آسیب کبد چرب القا شده با اتانول در موش ضروری باشد. مرگ هپاتوسیت به وسیله ی آپوپتوز در کبد چرب الکلی رخ می دهد و در رت ها و موش ها بعد از تغذیه با الکلثابت شده است. و این ممکن است مرتبط با پروتئین های میتوکندریایی باشد که آپوپتوز و نکروز را تنظیم می کند و نشان داده شده که در مدل های کبد چرب موشی القا شده باشد.
لپتینسرم، یک هورمون پپتیدی از نوع سیتوکین اساسا به وسیله ی آدیپوسیت ها تولید شده است، ممکن است نقش مهمی را در پاتوژنز استیتوسیس بازی کند. استیتوسیس با عملکرد لپتین کاهش یافته رخ می دهد، آیا نتیجه ی نقص یا مقاومت لپتین است. در بیمار کبد الکلی، سطح لپتین سرم به نظر می رسد که به صورت مستقلی مرتبط با درجه ی استیتوسیس است.
داده ها از هر دو مطالعه ی حیوانی و کلینیکی نقش پیش التهابی سیتوکین پیش التهابی TNF-alpha را در مرحله ی اولیه ی کبد چرب به همان میزان استئاتوهپاتیت الکلی حمایت می کند.
کبد چرب

گذر از بن بست کاهش وزن

گذر از بن بست کاهش وزن
من تغذیه سالم و منظمی دارم، پنج تا شش بار در هفته تمرین می کنم شامل تمرین هوازی و تمرین با وزنه، ولی باز هم نمی توانم وزنم را کم کنم. برای کاهش وزن چه راهکاری ارائه می دهید؟
کاهش وزن مناسب در هفته
این سوالی است که بارها از من پرسیده شده: «همه چیز را به درستی انجام می دهم، ولی نتایج مورد نظرم را کسب نمی کنم»، ‌پاسخ به سوال شما بدون دانستن اینکه در آن پنج یا شش جلسه تمرین تان در هفته، دقیقأ چه کاری انجام می دهید، ممکن نیست «از جهت شدت تمرین، عملکردتان و زمانی که در باشگاه سپری می کنید» ولی به شما خواهم گفت که حس می کنم اشتباهات اصلی شما چه چیزهایی می تواند باشد، بخصوص که گفتید هدف اصلی شما چربی سوزی است.
سوختن چربی بدن بستگی به ضربان قلب شما دارد. اگر ضربان قلب خود را به حداکثر برسانید، بدن شما وارد مرحله ای می شود که برای حفظ چنان سطحی از فعالیت به انرژی فوری نیاز دارد. برای اینکه سرعت بالای ضربان قلب حفظ شود، اولین موضوع کربوهیدرات ها هستند (که در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اول سوزانده می شوند) و سپس بدن شما عضلات را تحت حمله قرار خواهد داد در حالی که از ذخایر چربی صرف نظر می کند به این دلیل که بدن نمی تواند چربی ها را با سرعت کافی تجزیه کند برای اینکه پاسخگوی قلب برای چنان ضربان بالایی باشد. شدت تمرین خود را کاهش دهید در حدی که تپش قلب شما به حدود ۶۵ درصد حداکثر ضربان در دقیقه برسد و این به چربی سوزی منجر خواهد شد.
حتی بهتر از آن، این است که از انجام تمرین هوازی که همه انجام می دهند، صرف نظر کنید! تمرین هوازی وقت تلف کردن است مگر اینکه بدانید به چه دلیل آنرا انجام می دهید… از اینرو، باید مغز خود را تمرین دهید و بازی را یاد بگیرید قبل از اینکه بتوانید وارد بازی شوید. این یک حقیقت ثابت شده است که تمرین با وزنه در جلسات یک ساعته ای که تکرارهای زیادی اجرا می کنید با استراحت کوتاه بین ست ها، در طول ۲۴ ساعت پس از آن، ۱۰ برابر کالری بیشتری می سوزاند در مقایسه با انجام تمرین عادی روی تردمیل در حالی که با دوستان خود گپ می زنید. در عین حال، تمرین با وزنه علاوه بر اینکه به کاهش چربی های شما کمک می کند، توده بدون چربی بدن را هم افزایش خواهد داد. وقتی توده بدون چربی بدن افزایش یابد و از چربی هایتان کاسته شود، کالری بیشتری را طی فعالیت مشابهی می سوزانید به این دلیل که چربی های بدن، ذخایر انرژی بشمار می آیند که برای بقاء و حرکت نیاز به انرژی بسیار ناچیزی دارند، در حالی که عضلات نیازمند مقدار خیلی زیادی انرژی برای فعالیت و حرکت هستند. به این معنی است که اگر دو فرد دوقلو را با وزنی مشابه داشته باشید که یکی ۵ درصد چربی و دیگر ۳۰ درصد چربی داشته باشد و این دو فرد ۱۵۰۰ متر را بدوند، فرد کم چربی مقدار کالری بسیار بیشتری را می سوزاند در مقابل فرد مقابلش که همان تمرین را انجام داده؛ دلیلش این است که فرد کم چربی نیازمند حرکت دادن مقدار بیشتری عضله است در مقایسه با فرد مقابلش که چربی زیادی دارد.
بازی را یاد بگیرید. اغلب افراد تنها وارد تمرین می شوند، ولی تنها افراد کمی هستند که در مورد آن تمرین و فعالیتی که انجام می دهند مطالعه می کنند و همین افراد معدود هستند که بیشترین اثر را از جلسات تمرین خود کسب می کنند و به بهترین نتایج می رسند. این در مورد زندگی هم صدق می کند، در واقع چشم بسته زندگی نکنید؛ اگر دقت کنید خواهید دید افرادی که حتی ژنتیک و پتانسیل ضعیف تر از دیگران دارند، تنها به این دلیل که اشتیاق و انگیزه بیشتری برای پیشرفت دارند و نسبت به مسیری که طی می کنند، آگاهی کافی دارند، به موفقیتها و دستاوردهای بزرگتری می رسند.
کاهش وزن