۱۳۹۳ اسفند ۲۳, شنبه

ماسك هاي طبيعي سنتي

ماسك هاي طبيعي سنتي

آيا مي خواهيد راز زيبايي پوست ملكه ويكتوريا را بدانيد؟‌
با ما همراه باشيد تا با برخي از ماسك هاي سنتي و كارآمد، پوستي صاف و شفاف داشته باشيد.
پوست سالم و نوشيدن آب
پوست سالم
اگر مي خواهيد پوست سالم، زيبا و با طراوت داشته باشيد، روزانه ۵ تا ۶ ليوان به طور متوسط آب بنوشيد. بارها و بارها در همه جا خوانده ايد كه نوشيدن آب براي سلامتي مفيد است ولي شايد آن را جدي نگرفته باشيد. به شما توصيه مي كنيم كه جدي بگيريد و در فواصل روز حتما ۶ ليوان آب بنوشيد. معمولا نوشيدن آب مخصوصا در سنين ۳۰ تا ۳۵ سالگي به بالا ناديده گرفته مي شود و به جاي آب، مصرف چاي و نوشيدني هاي ديگر رواج پيدا مي كند ولي فراموش نكنيد كه آب بهترين و سالم ترين تصفيه كننده است مصرف آب باعث ازدياد ادرار مي شود و دفع ادارا سموم كليه را دفع مي كند. مي دانيد كه در سنين بالاتر، كار دستگاه كليه به كندي انجام مي شود، پس با نوشيدن آب به كليه خود كمك كنيد كه همچان سالم بماند و در نتيجه پوستي سالم خواهيد داشت. پس مصرف آب را جدي گرفته و جزو كارهاي روزمره خود قرار دهيد.
شستن زياد پوست و خشكي آن
شستن زياد پوست صورت
بر اثر شست وشوي مكرر پوست يا شناي مداوم پوست خشك شده و آسيب مي بيند و دچار كمبود اسيد مي شود. پوست به تنهايي اسيد لازم را مي سازد اما بر اثر شست وشوي زياد و پي در پي شما مجال اسيد سازي را از پوست مي گيريد و در نتيجه خشك مي شود.
اسيد رساني به پوست
يكي از راه هاي كمك اسيد رساني به پوست، مصرف سركه سيب است. شما مي توانيد با مصرف كمي سركه سيب در يك پيمانه آب، اسيد لازم را به پوست خود برسانيد و مانع از خشك شدن پوست خود شويد.
۴/۱ پيمانه سركه سيب را در يك پيمانه آب حل كنيد و آن را به پوست بزنيد و پس از خشك شدن با آب ولرم بشوييد. مي توانيد اين كار را بر حسب خشكي زياد پوست، يك روز در ميان انجام دهيد.
راه دوم استفاده  از هويج است به اين ترتيب كه چند قطره آب هويچ را با كمي آب يا شير مخلوط كنيد و آن را با يك تكه پنبه روي پوست قرار دهيد و بگذاريد تا خشك شود و بعد با آب ولرم بشوييد.
چين و چروك و خشكي پوست در زمستان
چين و چروك
در فصل زمستان به خاطر سردي هوا، وزش باد و خاك، پوست رطوبت خود را از دست مي دهد و دچار خشكي مي شود و خشكي پوست هم باعث بروز چين و چروك پوست مي شود. استفاده از ويتامين E كه رطوبت دهنده پوست است، باعث جذب ويتامين و رطوبت مي شود كه پوست را نرم و لطيف كرده و از چين و چروك نيز جلوگيري مي كند. استفاده از گليسيرين، روغن بادام و روغن زيتون بسيار مفيد است. روغن هاي گياهي و ويتامين ها در پوست نفوذ مي كند و باعث مرطوب ماندن پوست و نرمي آن مي شود. با تركيب اين مواد مي توانيد خودتان يك كرم گياهي موثر به دست بياوريد كه براي رفع چين و چروك مفيد است.
كرم گياهي
روغن بادام شيرين: ۲ قاشق غذاخوري
روغن كنجد: يك قاشق غذاخوري
جوانه گندم: يك قاشق غذاخوري
روغن زيتون: يك قاشق غذاخوري
اين مواد را با هم مخلوط كنيد و هر بار قبل از مصرف آن را با مقداري عسل يا شير مخلوط كنيد و استفاده كنيد.
آماده سازي پوست براي استفاده از ماسك
بهترین ماسک صورت
آيا مي دانيد قبل از گذاشتن ماسك صورت چه بايد كرد؟
براي اينكه ماسك روي پوست صورت شما تاثير بيشتري بگذارد، مي توانيد قبل از استفاده از ماسك صورت خود را با گياهاني كه خاصيت پاكسازي دارد تميز كنيد و سپس از ماسك دلخواه استفاده كنيد از اين طريق منافذهاي پوست شما با تاثير اين گياهان باز شده و قابليت جذب بيشتري براي ماسك پيدا مي كند. قبل از استفاده از ماسك مي توانيد صورت خود را با رازيانه يا عرق بهارنارنج به مدت ۵ دقيقه بخور دهيد و پوست خود را پاكسازي كنيد. سپس اقدام به گذاشتن ماسك صورت كنيد. اگر پوست چربي داريد، مي توانيد از گياه بومادران استفاده كنيد. اين گياهان كه خاصيت پاكسازي دارند به سرعت گردش خون را در ناحيه صورت شما افزايش مي دهد و جذب مواد سريع تر و موثرتر خواهد بود. بعد از استفاده از اين گياهان مي توانيد ماسك صورت خود را بگذاريد و بعد از شستن خواهيد ديد كه پوستي شاداب و لطيف خواهيد داشت.
چند راه ساده براي تنگ كردن منافذ پوست بعد از ماسك
براي بستن يا تنگ كردن منافذ پوستي به خصوص بعد از ماسك صورت مي توانيد از خيار رنده شده استفاده كنيد به اين ترتيب كه:
۲ قاشق غذاخوري گلاب را به يك عدد خيار رنده شده اضافه كنيد به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست صورت بگذاريد. البته از خيار و گلاب هم مي توانيد به تنهايي استفاده كرد. مي توانيد گل خشك رازيانه را در آب جوش بريزيد و بگذاريد چند ساعت بماند سپس آن را روي پوست بماليد. توجه داشته باشيد آب نجوشد فقط در آب داغ و جوش بريزيد. از اين طريق منافذ پوست شما بسته خواهد شد و پوستي نرم و صاف خواهيد داشت.
براي برطرف كردن پف صورت چه بايد كرد؟
پف صورت
براي پف صورت خود مي توانيد بابونه را دم كنيد و قسمت هايي كه پف كرده اند را با دم كرده بابونه به مدت ۱۵ دقيقه كمپرس كنيد. بابونه باعث مي شود پف صورت شما از بين برود و دوباره به حالت اول برگردد.
ماسك بابونه
شما مي توانيد از بابونه و سفيده تخم مرغ ماسكي بسازيد كه كاملأ گياهي، سالم و برطرف كننده پف صورت شما است، كمي بابونه را با سفيده تخم مرغ مخلوط كنيد و آن را روي قسمت هاي پف كرده صورت خود به مدت ۱۵ دقيقه بگذاريد بعد آن را با آب ولرم بشوييد.
ماسك صورت براي قبل از مهماني
قبل از مهماني پوست خود را آماده كنيد!
داشتن پوستي با طراوت و زيبا، دلخواه هر خانمي است به ويژه در مهماني ها همه سعي دارند پوستي زيباتر داشته باشند و مورد توجه قرار گيرند. براي اين منظور اگر پوست سالم و تميزي نداشته باشيد، حتي با لوازم آرايش هم نمي توانيد خود را زيبا و آراسته كنيد. توصيه مي شود قبل از مهماني پوست خود را آماده كنيد تا صورتي زيبا و با طراوت داشته باشيد. براي اين منظور بهتر است از ماسك استفاده كنيد. نوع اول ماسك كه خيلي آسان و ساده است استفاده از يك عدد سفيده تخم مرغ است. آن را خوب هم بزنيد و به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست تان قرار دهيد. توجه كنيد كه حتما به پشت دراز كشيده و پاها را كمي بلندتر از بدن خود قرار بدهيد و بعد با آب ولرم بشوييد.
استفاده از ماسك روغن بادام شيرين
۲ قاشق غذاخوري روغن بادام شيرين و ۲ قاشق غذاخوري عسل را با هم مخلوط كنيد و روي پوست به مدت ۱۵ دقيقه بگذاريد و با آب ولرم شست وشو دهيد. اين ماسك جواني و شادابي را به پوست شما مي بخشد.
ماسك ساده براي پوست هاي حساس
يك قاشق غذاخوري ماست، يك قاشق غذاخوري آرد و يك قاشق غذاخوري روغن زيتون را به خوبي با هم مخلوط كنيد و به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست تان قرار دهيد و سپس حتما با آب ولرم و حوله مرطوب پوست تان را پاك كنيد و بعد از آن كه تميز شد از خيار رنده شده و گلاب براي تنگ كردن منافذ پوست حساس استفاده كنيد.
 راز زيبايي ملكه ويكتوريا
چگونه ملكه ويكتوريا پوستي زيبا داشت؟
يكي از مقتدرترين ملكه هاي انگلستان و شايد جهان ملكه ويكتوريا بوده است.
ملكه ويكتوريا از پوستي زيبا و با طراوت برخوردار بود كه تا آخر عمر خود سلامت آن را حفظ كرده بود.
راز سلامت، زيبايي و طراوت پوست و موي او پس از مرگش فاش شد. ملكه ويكتوريا هر شب از كرمي استفاده مي كرده كه خودش آن را مي ساخته.
آيا مي خواهيد شما هم پوستي همچون ملكه ويكتوريا داشته باشيد؟
ما اين راز را با شما درميان مي گذاريم تا شما هم پوستي با طراوت و زيبا داشته باشيد.
كرم ويكتوريا
آب پياز ۵۰ گرم، شيره سوسن سفيد ۲۵ گرم، عسل ۵۰ گرم، موم سفيد خالص ۲۵ گرم.
موم سفيد را كمي حرارت دهيد تا موم آب شود و سپس عسل، آب پياز و شيره سوسن سفيد را به آن اضافه كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر