۱۳۹۴ مرداد ۲۴, شنبه

نکات طلائی در پرورش اندام

نکات طلائی در پرورش اندام


تمرین بدنسازی با بیت اله عباسپور

۱٫ از اثرات مخرب مصرف سوماتروپین در بدنسازان می توان به کمر و شکم های پهن بدنسازان امروزی مثل رونی کلمن اشاره نمود که همان باعث تباه شدن تناسب اندام، پرورش اندام کاران امروزی می گردد.
۲٫ در زمان استراحت بین ست ها به سرعت ذخایر انرژی عضلات، توسط تولید مجدد ATP از نو پر می شوند و کراتین فسفات به آن ها اجازه می دهد که تکه درهای بیشتری در قالب یک ست اجرا کنند.
۳٫ مواد لبنی برای بدن بسیار مفید می باشند علی الخصوص ماست که علاه بر فوائد فراوان آن از جمله کلسیم دارای باکتری های مفید برای بدنسازان می باشد.
۴٫ مصرف سیب که یک میوه مغذی و کامل است باعث تقویت سیستم تنفسی، جلوگیری از بیماری های گوارشی مقداری ویتامین آ و ث می باشد همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است.
۵٫ با افزودن پروتئین وی به وعده های غذایی کم پروتئین خود ارزش بیولوژیکی وعده غذایی خود را افزایش دهید.
۶٫ پروتئین وی دارای تیف بزرگی از آمینواسیدها می باشد که با مصرف آن به موفقیت نزدیک تر می گردید. جهت تکمیل منابع پروتئین حتمأ پروتئین وی را اضافه کنید.
۷٫ یک عضله را بایستی در یک ست به حدی تمرین داد که به حداکثر پمپاژ خون در آن عضله رسید.
۸٫ مصرف امگا ۳٫ روغن ماهی. سرشار از اسیدهای چرب است. این چربی باعث جلوگیری از سکته ها و حملات قلبی است. باعث رشد عضله می گردد. روزانه ۱۰ گرم مصرف شود تا از کاهش بافت های عضلانی جلوگیری نماید و با مصرف‌ آن از کاهش چگای استخوان ها جلویگری نمائید.
۹٫ در ذهن خود، خود را همیشه درحال مبارزه با حریفان بدانید تا از افت تمرین جلوگیری نمائید.
۱۰٫ همواره خود را تشویق و به خود جایزه بدهید تا از نظر روانی حین تمرینات آمادگی خود را دائمأ حفظ نمائید.
۱۱٫ رژیم غذایی خود را از حالت یکنواخت خارج کنید.
۱۲٫ در ذهن خود، خود را همیشه در مبارزه با حریفان بدانید زیرا این امر باعث خواهد شد روز به روز بهتر و با انگیزه تر تمرین نمائید.
۱۳٫ گوجه فرنگی به عنوان یک آنتی اکسیدان از بروز حملات قلبی جلوگیری می نماید، دارای ویتامین ث است.
۱۴٫ اگر تمرین سنگین باشد نوعی التهاب در غضروف ها بوجود می آید که تمرین سبک عکس این حالت را دارد و حتی باعث بوجود آمدن غضروف جدید هم می شود.
۱۵٫ ورزشکاران جوان جهت رشد قد خود بایستی بدانند که استخوان ها جهت رشد ۱۰% انرژی لازم دارند و چون در طول تمرین آن را از دست می دهند بایستی حتمأ آن را تأمین نمایند تا موجب توقف رشد استخوان ها نشود.
۱۶٫ تمرین با وزنه مزایای بسیاری دارد که برخی از آن ها عبارتند از تأثیرات کوتاه مدت و بلند مدت روی متابولیسم چربی سوزی، کاهش وزن و چربی، سلامت ذهنی و روانی، ناهنجاری های عضلات و استخوان ها و برخی مشکلات وابسته به افزایش سن از جمله پوکی استخوان و آرتروز. تحلیل بافت عضلات را کاهش می دهد.
۱۷٫ مصرف مکمل ZMA جهت افزایش سطح تستسترون مهم است که ترکیبی از روی، منیزیم و ویتامین B6 است.
۱۸٫ عضله سینه چند عضله دارد به صورت ترکیبی و ضربدری قفسه سینه را به سرشانه متصل می کند.
۱۹٫ یک توصیه به کسانی که عضلاتشان زود رشد می کند و کسانی که عضلاتشان دیر به تمرین پاسخ می دهند:
زود رشدها = ۸۰% وزنه ها ۴ الی ۶ تکرار
دیر رشدها = ۸۰% وزنه ها ۱۵ الی ۲۰ تکرار

۲۰٫ دم افتادن چیست؟ توزیع مجدد مقداری خون در عضلات مختلف بدن با تکرار حرکاتی که انجام می دهیم و تمرکز روی عضلات مورد نظر
۲۱٫ Hit چیست؟ تکنیک های شدت دهنده تمرین که آن ها را به عنوان تمرینات Hit می شناسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر