۱۳۹۳ تیر ۱, یکشنبه

برنامه بدنسازي با تركيب دو سيستم



برنامه بدنسازي با تركيب دو سيستم




در برنامه بدنسازي استفاده از سيستم ها به منظور رسيدن به هدف مورد نظر شما مي تواند بسيار مهم باشد. اما اگر قصد داريد در مدتي كوتاه بتوانيد به حجم عضلات خود اضافه كنيد بهترين سيستم مي تواند تركيبي از سيستم ادامه دار  و سيستم سوپرست باشد.
اما براي اينكه بتوانيد در عضلات قسمت بازو ، پشت بازو ، پرس سينه رشد خيلي خوبي داشته باشيد مي توانيد 5 ست تمرين بر روي هر عضله انجام بدهيد كه 3 ست از اين 5 ست مي توانيد از سيستم هاي ادامه دار استفاده كنيد. در سيتم ست هاي ادامه دار بهتر است كه 2 بار از مقدار وزنه ها كم كنيد. بعد از پايان 3 ست از ست هاي سيستم ادامه دار مي توانيد 2 ست را به صورت سوپرست اجرا كنيد. اگر اين 5 ست را به خوبي اجرا كنيد سوزش بسيار شديدي را در عضلات خود حس خواهيد كرد. اگر در برنامه بدنسازي خود از حركات پايه مانند جلوبازو با هالتر و يا پرس سينه استفاده كنيد به راحتي مي توانيد به حجم عضلات خود بيفزاييد.
اما در كنار اجراي درست برنامه بدنسازي كه براساس ست ها و حركات مي باشد. بايد سرعت اجراي حركات را هم در نظر بگيريد و مي توانيد با ملايم كردن سرعت حركات فشار بيشتري را به عضلات وارد كنيد و به همان نسبت هم مي توانيد رشد بيشتري را در عضلات خود شاهد باشيد. وقتي كه شما حركات را ملايم اجرا مي كنيد فيبرهاي عضلاني بيشتري درگير خواهد شد. اما اگر در برنامه بدنسازي قصد داريد قدرت عضلات خود را بيشتر كنيد مي توانيد حركات را با سرعت بيشتري انجام بدهيد. در اين مواقع نبايد انتظار رشد در عضلات را داشته باشيد اما مي توانيد قدرت عضلات را به خوبي افزايش بدهيد. در طراحي برنامه بدنسازي خيلي دقت شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر