۱۳۹۳ خرداد ۱۹, دوشنبه

برنامه بدنسازي حجمي

برنامه بدنسازي حجمي


يكي از جنجالي ترين موضوعات در برنامه بدنسازي حجمي بحث بر سر تكرارها و انتخاب وزنه مي باشد.
گروهي از كارشناسان و ورزشكاران حرفه اي بدنسازي به وزنه هاي سنگين و تكرارهاي كم براي دوران حجم سازي اعتقاد دارند وعده ديگري هم از كارشناسان به تكرارهاي بالا و وزنه هاي سبك جهت پمپ خون در عضلات اعتقاد دارند. اما كدام يك از اين دو گزينه درست تر است؟
در واقع مي شود گفت كه هر دو گزينه درست مي باشد.
ورزشكاري مانند لي هاني معتقد است كه اگر مي خواهيد به نهايت حجم عضلاني دست يابيد حتمأ بايد از وزنه هاي سنگين و تكرارهاي كم استفاه شود. لي هاني معتقد است كه اگر ورزشكار وزنه هايي را انتخاب كند كه بتواند 5 الي 7 تكرار را اجرا كند مي تواند خيلي سريع به حجم مورد نظر خود دست يابد.البته لي هاني از وزنه هاي سبك و تكرارهاي بالا هم در برنامه بدنسازي حجمي خود استفاده كرده است. اما مهمترين تمرينات لي هاني براي حجم سازي با وزنه هاي سنگين و تكرارهاي كم بوده است.
اما بدنساز معروفي مانند آرنولد شوارتزينگر به تكرارهاي بالا و وزنه هاي سبك در برنامه بدنسازي حجمي اعتقاد داشت و معتقد است كه اگر ورزشكاري خواهان افزايش سريع حجم در عضلات مي باشد بايد از وزنه هاي سبك و تكرارهاي بالا استفاده كند.
اما طبق تحقيقات اخير مشخص شده است كه بيشتر بدنسازان معروف جهان براي ساختن حجم اوليه بدنشان از وزنه هاي سنگين و تكرارهاي كم استفاده كرده اند. اما اگر شما در برنامه بدنسازي حجمي خود بخواهيد از تكرارهاي 1 الي 5 تكراري استفاده كنيد فقط قدرت عضلاتتان افزايش پيدا خواهد كرد و هيچ رشدي در عضلات اتفاق نخواهد افتاد. و اگر از تكرارهاي 6 الي 15 استفاده كنيد مي توانيد حداكثر حجم در عضلات را شاهد باشيد.
اما اگر مي خواهيد هم بدني عضلاني داشته باشيد و هم از قدرت عضلات در حد قابل قبولي برخوردار شويد توصيه مي شود كه از هر دو روش استفاده كنيد.
در آموزش هاي بعدي چندين برنامه بدنسازي حجمي جهت افزايش سريع حجم عضلات و افزايش قدرت را معرفي خواهيم كرد.    

برنامه بدنسازی حجمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر