اصلاح افتادگي پلك با آرايش چشم
آرایش چشم

افتادگي پلك يكي از مشكلات شايعي است كه معمولأ با بالا رفتن سن و صدمات ناشي از آفتاب، آلودگي و امثال آن ايجاد مي شود، اين حالت به دليل از بين رفتن كلاژن ايجاد مي شود كه در طي‌ آن پوست بسيار ظريف پلك شل و لخت مي شود كه علاوه بر درمان هايي مانند جراحي مي توانيد آن را با آرايش بپوشانيد. البته اين مدل آرايش سخت است و نياز به تمرين دارد، اما بسيار زيباست.
آرایش چشم
وسايل مورد نياز
مداد ابرو: ابروهاي درست طراحي شده تاثير زيادي در بالا بردن چشم ها دارد. بهتر است به دنبال مداد ابرويي باشيد كه بافت خشكي داشته باشد، چرا كه اگر زياد چرب باشد، احتمال پخش شدن آن زياد است.
ست سايه چشم: سايه چشم هاي كرمي براي تركيب با قسمت هاي خارجي گوشه چشم بسيار ساده تر است.
رنگ: مداد چشم همرنگ سايه انتخابي.
دستورالعمل
۱٫ براي آنكه پلك ها بالاتر ديده شود و افتادگي پلك كمتر مشاهده شود بايد در اولين مرحله به خوبي كمان ابروي خود را برداشته يا با مداد طراحي  كنيد به طوري كه هنگامي كه مستقيم به جلو نگاه مي كنيد، قله كمان ابرو در بالاي گوشه بيروني عنبيه قرار گرفته شود.
آرایش چشم
۲٫ ابتد كل پلك را با يك سايه چشم رنگ روشن و نيمه مات سايه بزنيد، سپس انتهاي چشم تا وسط را با يك سايه تيره مانند قهوه اي سايه بزنيد. با يك مداد چشم همرنگ سايه تيره يا با يك سايه قهوه اي تيره از مركز پلك بالا يك خط به طرف گوشه و بالا بكشيد تا به استخواني كه كره چشم رو احاطه كرده برسيد. خط را به سمت گوشه داخلي چشم برگردانيد و تا حدود سه چهارم چشم ادامه بدهيد. در حقيقت انگار داريد حرف « د» را رسم مي كنيد يا به نوعي از خط ابرو تا خط مژه يك مثلث در گوشه خارجي پلك ها بكشيد.
زير پلك پايين را هم از همان سايه تيره بزنيد البته فقط سه چهارم خارجي آن را.
۳٫ حالا از گوشه خارجي، خطي مماس به تيزي اون « د» بكشيد و با يك قلم موي باريك با سايه آن را پر كنيد. كمي قسمت بالاي خط را هم سايه بزنيد و با قلم مو مرز بيروني آن را محو كنيد.
۴٫ زير پلك پايين را هم از همان سايه تيره بزنيد، البته فقط سه چهارم خارجي‌ آن را.
۵٫ تيرگي گوشه بالايي چشم را خوب به تيرگي زير پلك پايين وصل كنيد و آن را محو كنيد.
۶٫ براي جلوه بيشتر با رنگ، مي توانيد از رنگ سايه هايي مانند دودي، مشكي مات، كرم يا شيري مات روي پلك ها بزنيد، البته طوري سايه ها تركيب شود تا خط ها از بين برود.
۷٫ سايه چشم پودري سفيد مرواريدي را به گوشه هاي داخلي چشم بزنيد.
۸٫ مژه ها را فرمژه بزنيد تا چشم ها بازتر ديده شود. دو لايه ريمل بزنيد تا تاثير بازتر شدن چشم ها بارزتر شود. در صورت تمايل، مي توانيد از مژه مصنوعي استفاده كنيد.
۹٫ داخل پلك پايين را خط مشكي بكشيد.
آرایش چشم