۱۳۹۳ اسفند ۹, شنبه

درمان لک صورت:درمان­های خانگی برای رهایی از لک صورت

درمان لک صورت:درمان­های خانگی برای رهایی از لک صورت
بهترین درمان لک صورت

لک­های صورت، لکه­هایی گرد و قهوه­ای با اندازه­های متفاوت هستند که بر روی پوست ظاهر می­شوند. مطابق با نظر انجمن امراض پوستی آمریکا (AAD)، لک­های صورت نشانه­ای از آسیب دیدگی پوست هستند.

برخی از علل متداول لک صورت عبارتند از قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید، ژنتیک و عدم تعادل هورمونی. هر چند که لک­ها می­توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند، با این حال غالبا بر روی مناطقی ظاهر می­شوند که اغلب در معرض اشعه خورشید قرار داشته­اند.
تدابیر آرایشی برای حذف لک­های صورت وجود دارند، ولی اغلب بسیار گران قیمت هستند. شما می­توانید بسادگی با انجام برخی درمان­های طبیعی در منزل به راحتی درمان لک صورت را انجام بدهید.

در اینجا ده درمان خانگی برای درمان لک صورت وجود دارند:
  1. عصاره لیمو برای درمان لک صورت
عصاره لیمو یکی از عناصر اصلی برای درمان لک صورت و نیز لکه­های قهوه­ای رنگ است. عصاره لیمو، دارای خصوصیات روشن­کنندگی پوست است که بخوبی نقاط تیره روی پوست شما را سفید می­کند.
  • عصاره لیموی تازه را بر روی قسمت مورد نظر قرار داده و آن را با ملایمت ماساژ دهید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.
  • راه دیگر استفاده از مالیدن لیمو است. یک لیمو را به دو قسمت کنید و نصف قاشق چای­خوری شکر بر روی آن بریزید. برای چند دقیقه آن را بر روی پوست بمالید و سپس پوستتان را با آب بشورید. این کار را بصورت منظم، یک یا دو بار در هفته انجام دهید.
  1. خامه ترش برای درمان لک صورت
اسید لاکتیک موجود در شیر ترش می­تواند کمک بسیاری به برطرف کردن لک­های صورت کند. این امر بویژه برای کسانی که دارای پوستی حساس هستند مفید است.
  • مقداری خامه ترش بر روی ناحیه مورد نظر بمالید و چند دقیقه اجازه دهید تا خشک شود. بجای شستشوی آن با آب، با دستمالی نرم یا حوله آن را پاک کنید. سپس از مقداری مرطوب­کننده استفاده کنید. این درمان موجب سوزش یا خشکی پوست نمی­شود. این کار را حداقل روزی یکبار تا زمانی که لک­ها برطرف شوند، انجام دهید.
  • بجای آن می­توانید بصورت روزانه پوست آسیب دیده را با شیر ترش شسشتشو دهید. اگر شیر ترش ندارید از ماست استفاده کنید.
  1. عسل برای درمان لک صورت
عسل برای محو کردن لک­ها عالی است زیرا دارای آنزیم­هایی است که به روشن شدن رنگدانه­های پوستی کمک می­کند. علاوه بر این چون عسل یک جذب کننده طبیعی است، برای مرطوب سازی پوستتان خیلی خوب است.
  • عسل را با آب مخلوط کنید و آن را اندکی در مایکروویو گرم کنید. مخلوط را بر روی ناحیه مورد نظر مالیده و اجازه دهید چند دقیقه به همان حال باشد. در نهایت، آن ناحیه را بطور کامل با آب گرم شستشو دهید. برای چند هفته این کار را بصورت روزانه انجام دهید.
  • همچنین می­توانید با مخلوط کردن اندکی جوانه گندم با عسل گرم، از آن بعنوان یک ماسک گیاهی استفاده کنید. این ماسک را به مدت تقریبی ۱۰ دقیقه استفاده کنید. ناحیه را با آب گرم شستشو دهید و سپس مجددا آن را با آب سرد بشویید. به مدت چند ماه، دو تا سه بار در هفته این کار را انجام دهید. این یکی از موثرترین درمان­های خانگی برای لک صورت است.
  • روش دیگر این است که مخلوطی از عسل و ماست آماده کنید و آن را روزانه به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کنید تا زمانیکه نتیجه مطلوب حاصل شود.
  1. پاپایه (عنبه هندی) برای درمان لک صورت
عصاره پاپایه، یک درمان موثر دیگر برای از بین بردن لک صورت است. پاپایه دارای پاپایین است که نوعی آنزیم می­باشد که به روشن شدن لک­ها کمک می­کند.
  1. عصاره تازه پاپایه را با استفاده از پنبه مستقیما بر روی لک­ها بمالید و به آرامی ناحیه را ماساژ دهید.
  2. پس از ۱۰ دقیقه، پوست را با آب سرد شستشو دهید.
  3. این کار را بصورت روزانه به مدت چند هفته یا تا زمانی که از نتایج راضی شوید ادامه دهید.
  4. پیاز برای درمان لک صورت
پیاز نیز بخاطر محتویات گوگرددارش که دارای خاصیت لایه­برداری است، می­تواند برای حذف لک­های صورت و لکه­های قهوه­ای بکار رود. برای نتایج بهتر از پیاز قرمز رنگ استفاده کنید.
  • پیاز قرمز رنگ را به قطعات ضخیمی برش دهید و آنها را روزی دو بار به آرامی بر روی لک­ها بمالید. این درمان را تا زمانی که لک­ها محو شوند ادامه دهید.
  • روش دیگر این است که یک پیاز سرخ را رنده کنید، عصاره­اش را بگیرید و آن را دو بار در روز بر روی پوست بمالید. برای نتایج بهتر، یک قاشق چای­خوری سرکه به عصاره پیاز اضافه کنید. این درمان را روزانه برای یک یا دو هفته تکرار کنید.
  1. آبدوغ (دوغ بدون کره)
خاصیت سفیدکنندگی آبدوغ نیز می­تواند به سفید کردن و محو کردن لک­ها کمک کند. علاوه بر این، موجب می­شود پوست شما نرم و انعطاف­پذیر شود.
  • بسادگی آبدوغ را بر روی لک­ها بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند، و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید. برای چند هفته، روزی دو بار این کار را انجام دهید.
  • راه دیگر این است که خمیری ضخیم از آرد جوی دو سر و آبدوغ بسازید. این خمیر را بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه به همان حال باشد، و سپس آن را با آب سرد بشویید. تا زمان حصول نتایج مثبت، این کار را روزی یک بار انجام دهید.
  • روش دیگر این است که یک قاشق سوپ­خوری آبدوغ را با یک قاشق چای­خوری عصاره لیمو مخلوط کنید. آن را بر روی پوست بمالید و پیش از شستشو، بگذارید ۱۰ دقیقه به همان حال باشد.

سرطان پروستات چیست؟ چه عواملی موجب سرطان پروستات می¬شوند؟

سرطان پروستات چیست؟ چه عواملی موجب سرطان پروستات می¬شوند؟
بهترین روش درمان سرطان پروستات

سرطان پروستات بیماری است که فقط مردان را تحت تاثیر قرار می¬دهد. سرطان در پروستات- که غده¬ای در سیتم تناسلی مردان است- شروع به رشد می¬کند. کلمه “پروستات” از کلمه لاتین قرون وسطایی prostate و لغت فرانسوی قرون وسطایی prostate گرفته شده است. لغت یونان باستان prostates به معنای “چیزی که در مقابل ایستاده است” از معنی priostani یعنی “از پیش کار گذاشته شده” است. پروستات بخاطر موقعیتش این گونه نامیده شده است- در موضع مثانه قرار دارد.
پروستات چیست؟
پروستات یک غده مترشحه در سیستم تناسلی مردان است و دقیقا در زیر مثانه و مقابل مقعد قرار دارد. یک غده مترشحه چیزی است که ترشحات آن به بیرون از بدن منتهی می¬شوند مثل غده پروستات و غدد عروقی. اندازه آن تقریبا به اندازه یک گردو است.
مجرای پیشاب- که لوله¬ای است که از مثانه به انتهای آلت تناسلی ختم می¬شود و ادرار و منی را به خارج از بدن حمل می¬کند- از پروستات می¬گذرد.
هزاران غده کوچک در پروستات وجود دارند- همه آنها مایعی را تولید می¬کنند که بخشی از منی است. همچنین این مایع از اسپرم محافظت و آن را تغذیه می¬کند. هنگامی که مرد به ارگاسم می¬رسد، کیسه منی یک مایع شیری را ترشح می¬کند که منی در آن حرکت می¬کند. این مایع در غده پروستات تولید می¬شود در حالی که اسپرم در بیضه¬ها نگهداری و تولید می¬شوند. هنگامی که یک مرد به ارگاسم می¬رسد، انقباض موجب می¬شود تا پروستات این مایع را به درون مجرای پیشاب ترشح کند و آنرا به آلت برساند.
کنترل ادرار
چنانکه مجرای پیشاب از پروستات عبور می¬کند: غده پروستات نیز با استفاده از فیبرهای ماهیچه¬ای، در کنترل ادرار (خودداری) نقش دارد. این فیبرهای ماهیچه¬ای در پروستات در کنترل جریان ادراری که از مجرای پیشاب می¬گذرد، منقبض می¬شوند و آن را رها می¬کنند.
پروستات، پادتن¬های مخصوص پروستات (PSA) را تولید می¬کند.
سلول¬های مخاطی در غده پروستات، پروتئینی را بنام PSA (پادتن مخصوص پروستات) تولید می¬کنند. PSA کمک می¬کند تا منی در حالت مایع باقی بماند. برخی از PSAها به درون رگ¬های گردش خون می¬گریزند. ما می¬توانیم سطوح PSA یک مرد را با بررسی خون او اندازه بگیریم. اگر سطوح PSA یک مرد بالا باشد، این امر هم می¬تواند نشانه¬ای از سرطان پروستات باشد و هم وضعیت پروستات.
این افسانه وجود دارد که سطح بالای PSA در خون می¬تواند برای شما مضر باشد- این گونه نیست. با این حال سطوح بالای PSA در خون نشانه¬ای است از اینکه ممکن است مشکلی در پروستات شما وجود داشته باشد.
هورمون¬های مردانه بر روی رشد پروستات و نیز میزان تولید PSA تاثیر می¬گذارند. پزشکان ادعا می-کنند که سطح متغیر هورمون مردانه بر روی سطوح PSA خون تاثیر می¬گذارند. اگر هورمون¬های مردانه در حین رشد و در هنگام بزرگسالی فرد کم باشند، غده پروستات او به اندازه کامل نمی¬رسد.
ممکن است در برخی مردان مسن¬تر پروستات به رشدش ادامه دهد، بویژه بخشی که در اطراف مجرای پیشاب است.این امر می¬تواند موجب شود دفع ادرار برای فرد مشکل شود چنانکه غده پروستات در حال رشد ممکن است باعث اضمحلال مجرای پیشاب شود. هنگامی که به این ترتیب غده پروستات بیش از اندازه بزرگ شود، به این وضعیت هیپرپلازی خوش خیم پروستات  (BPH) گویند. BPH سرطان نیست، ولی باید درمان شود.
سرطان پروستات
در اغلب موارد، سرطان پروستات در سلول¬های غده آغاز می¬شود- که به آن اپیتلیوم غده¬ای  گویند. در این مقاله، سرطان پروستات تنها به اپیتلیوم غده¬ای ارجاع می¬شود.
سرطان پروستات غالبا یک بیماری با پیشرفت تدریجی است. در حقیقت مردان بسیاری از کهولت سن می-میرند، بدون اینکه حتی بدانند که سرطان پروستات داشته¬اند- پزشکان فقط با کالبدشکافی آن را می¬فهمند. چندین مطالعه نشان داده¬اند که حدود ۸۰% از تمام مردان در سن هشتاد سالگی¬شان، هنگامی که مرده¬اند سرطان پروستات داشته¬اند، ولی هیچ کدام نمی¬دانستند، حتی پزشکان.
متخصصان می¬گویند که سرطان پروستات با تغییراتی کوچک در شکل و اندازه سلول¬های غده پروستات آغاز می¬شود- نئوپلازیا درون اپتلیال پروستاتی  (PIN). پزشکان می¬گویند که قریب به ۵۰% از مردان ۵۰ سلله دارای PIN هستند. سلول¬ها هنوز در موقعیت¬شان هستند- بنظر نمی¬رسد که تغییر مکان داده باشند- ولی این تغییرات را می¬توان در زیر میکروسکوپ مشاهده کرد. سلول¬های سرطانی به بخش¬های دیگری از پروستات می¬روند. پزشکان این تغییرات سلولی غده پروستات را با درجه پایین و درجه بالا توصیف می¬کنند؛ درجه بالا غیر نرمال است درحالی که درجه پایین کمابیش نرمال است.
هر بیماری که پس از بیوپسی پروستات، دارای PIN درجه بالا تشخیص داده شود، دارای خطر مهم¬تری در داشتن سلول¬های سرطانی در پروستات است. به این خاطر، پزشکان او را با دقت کنترل می¬کنند و احتمالا بیوپسی دیگری را انجام می¬دهند.
دسته¬بندی سرطان پروستات
این امر مهم است که مرحله سرطان یا اینکه چقدر گسترش یافته است را بدانیم. دانستن مرحله سرطان به پزشک کمک می¬کند تا پیش¬بینی مرض را تعریف کند- همچنین در هنگام انتخاب اینکه چه درمانی مورد استفاده قرار گیرد مفید است. معمول¬ترین سیستمی که امروزه برای تعیین این مرحله وجود دارد، TNM (تومور/ غدد/ گسترش) است. این سیستم شامل تعیین اندازه تومور، تعداد غدد لنفی که وجود دارند و اینکه آیا گسترشی وجود دارد، می¬شود.
در هنگام تعریف سیستم TNM، این امر بسیار مهم است که بین سرطان¬هایی که هنوز فقط محدود به پروستات هستند و آنهایی که به مناطق دیگر گسترش یافته¬اند تمایز قائل شویم. سرطان¬های بالینی T1 و T2 فقط در پروستات یافت می¬شوند و نه در هیچ جای دیگری، در حالی که T3 و T4 در بیرون از پروستات گسترش یافته¬اند.
راه¬های بسیاری وجود دارند که می¬توان فهمید آیا سرطان گسترش یافته است یا نه. رادیولوژی کامپیوتری، گسترش درون اگن را بررسی خواهد کرد، اسکن استخوان¬ها تصمیم می¬گیرد که آیا سرطان در استخوان¬ها گسترش یافته است و تصویر برداری با رزونانس سیم¬پیچ مغناطیسی اندورکتال، کیسه پروستاتی و کیسه-های منی را ارزیابی می¬کند.
نمره¬دهی گلیسون
آسیب¬شناسان به نمونه¬های بیوپسی در زیر میکروسکوپ نگاه می¬کنند. اگر بافت سرطانی تشخیص داده شود، در این صورت آسیب شناس تومور را نمره¬گذاری می¬کند. سیستم نمره¬دهی گلیسون از ۲ تا ۱۰ است. هر چه این عدد بالاتر باشد، بافت¬ها در مقایسه با بافت نرمال پروستات، غیر معمول¬تر هستند.
دو عدد جمع می¬شوند تا نمره¬دهی گلیسون حاصل شود:
۱٫ عددی از ۱ تا ۵ برای معمول¬ترین الگوی مشاهده شده در زیر میکروسکوپ. این نمره اصلی است و بایدبرای نمونه بیش از ۵۱% باشد.
۲٫ عددی از ۱ تا ۵ برای دومین الگوی معمول. این نمره ثانویه است و باید در نمونه بیش از ۵% و کمتر از ۵۰% باشد.
نمره گلیسون ۷ می¬تواند دارای دو معنا باشد. دو مثال زیر را مشاهده کنید:
۱٫ اگر نمره اصلی ۳ باشد و نمره ثانویه ۴، نمره گلیسون ۷ است.
۲٫ اگر نمره اصلی ۴ و نمره ثانویه ۳ باشد، باز هم نمره گلیسون ۷ می¬شود.
با این حال، مثال اول با نمره اصلی ۳ نسبت به مثال دوم با نمره اصلی ۴، دارای سرطانی با پیشرفت کمتر است.
این امر بسیار مهم است که تومور بصورتی مناسب نمره¬گذاری شود، زیرا این نمره است که تصمیم می-گیرد باید چه درمانی توصیه شود.
علائم سرطان پروستات چه هستند؟
سرطان پروستات
در مراحل اولیه سرطان پروستات معمولا هیچ گونه علائمی وجود ندارند. اغلب مردان پس از یک معاینه معمول یا تست خون در می¬یابند که دارای سرطان پروستات هستند. هنگامی که علائم ظاهر شوند، یک یا تعدادی از موارد زیر هستند:
•    تعداد دفعات ادرار بیمار بیشتر می¬شود
•    غالبا بیمار نیمه شب بیدار می¬شود تا ادرار کند
•    ممکن است دریابد که شروع ادرار دشوار است
•    ممکن است دریابد که هنگامی که شروع به ادرار کرد، نگه داشتن ادرار دشوار است
•    ممکن است ادرار همراه با خون باشد
•    ممکن است ادرار دردناک باشد
•    ممکن است انزال دردناک باشد (کمتر معمول است)
•    ممکن است رسیدن یا حفظ نعوظ دشوار باشد (کمتر معمول است)
اگر سرطان پروستات پیشرفته باشد، این علائم نیز ممکن هستند:
•    درد استخوانف اغلب در ستون فقرات، لگن، یا دنده
•    بخش مجاور استخوان ران می¬تواند دردناک باشد
•    ضعیف شدن ساق پا (در صورتی که سرطان در ستون فقرات گسترش یافته باشد و نخاع را فشرده کند)
•    بی اختیاری ادرار (در صورتی که سرطان در ستون فقرات گسترش یافته باشد و نخاع را فشرده کند)
•    بی اختیاری مدفوعی (در صورتی که سرطان در ستون فقرات گسترش یافته باشد و نخاع را فشرده کند).
علل سرطان پروستات چه هستند؟
هیچ کس واقعا در مورد این علل مشخص مطمئن نیست. عوامل محتمل بسیاری وجود دارند، که شامل سن، نژاد، سبک زندگی، مصرف دارو و ژنتیک می¬شوند.
•    سن
سن بعنوان عامل خطر اصلی سرطان در نظر گرفته می¬شود. هر چه مردی مسن¬تر باشد، ریسک بالاتری دارد. سرطان پروستات در میان مردان با سن کمتر از ۴۵ سال نادر است، اما پس از ۵۰ سالگی بسیار رایج می¬شود.
•    ژنتیک
آمارها نشان می¬دهند که ژنتیک مسلما عاملی در بروز سرطان پروستات است. این بیماری در میان گروه¬های نژادی معین معمولتر است- در امریکا سرطان پروستات در میان افریقایی- آمریکایی¬ها نسبت به امریکایی¬های سفید پوست رایج¬تر و کشنده¬تر است. مردی که دوقلوی همسان او دارای سرطان است، ریسک بسیار بالاتری در داشتن آن دارد. مردی که برادر یا پدر او سرطان پروستات داشته¬اند، در مقایسه با دیگر مردان دارای ریسک دوبرابری سرطان پروستات است.
مطالعات نشان می¬دهند که دو ژن معیوب –BRCA 1 و BRCA 2- که عوامل خطر مهمی برای سرطان سینه و سرطان تخمدان هستند، مستلزم خطر سرطان پروستات نیز هستند.
در مطالعه¬ای دانشمندان هفت مکان جدید را در ژنوم انسانی یافتند که به این امر ارتباط دارند که یک مرد دارای سرطان پروستات باشد.
ژن معیوب BRCA2 به شکل مهاجمی سرطان پروستات مرتبط است- پژوهشگران در انستیتوی پژوهشی سرطان در انگلیس گزارش دادند مردانی که ژن معیوب BRCA2 را به ارث برده¬اند، احتمال بیشتری وجود دارد که نوع سریعتر گسترش یابنده¬ی سرطان پروستات را داشته باشند. دانشمندان می¬گویند که این مردان باید پس از تشخیص، بجای روش “انتظار مراقبتی”، بلافاصله درمان را با عمل جراحی یا پرتودرمانی شروع کنند.
نویسنده قدیمی رز الس  نوشت که متخصصان اکنون می¬دانند که افراد دارای ژن معیوب BRCA2 دارای ریسک بالاتری در ابتلا به سرطان پروستات هستند. این اولین مطالعه عظیمی است که نشان می¬دهد این ژن معیوب نیز به گسترش سریعتر این بیماری و ادامه حیات ضعیفتر مرتبط است.
این کشف جدید موجب می¬شود مسئولان امور بهداشتی در سراسر جهان مجددا در مورد سیاست¬ها و روش¬هایشان بیندیشند. در انگلستان نظام سلامت ملی، درمان مشابهی را برای سرطان پروستات برای کسانی که حامل ژن معیوب BRCA2 هستند و آنهایی که حامل آن نیستند، ارائه می¬دهد.
پروفسور الس می¬گوید “این امر باید منطقی باشد که شروع کنیم به مردانی که مبتلا به آن هستند، عمل جراحی سریع یا پرتودرمانی را پیشنهاد کنیم، حتی برای مواردی که در مراحل اولیه هستند و در غیر این صورت به عنوان ریسک پایین دسته¬بندی می¬شوند. ما نمی¬خواهیم تا زمانی که آن را در یک آزمایشگاه بالینی می¬آزماییم بطور قطع بگوییم که درمان سریعتر می¬تواند برای مردانی که ژن¬های سرطان را به ارث برده¬اند مفید باشد، بلکه امید آن است که مطالعه ما نهایتا با هدایت درمان به سمت کسانی که بیش از همه به آن نیاز دارند، زندگی¬هایی را نجات دهد.”
•    رژیم غذایی
مروری بر رژیم¬های غذایی نشان می¬دهد که رژیم مدیترانه¬ای می¬تواند احتمال یک فرد را به سرطان پروستات کاهش دهد. مطالعه¬ای دیگر نشان می¬دهد که سوی ، سلنیوم و چای سبز، احتمالات اضافه¬ای را برای جلوگیری از این بیماری پیشنهاد می¬دهند- با این حال، یک مطالعه اخیر بیان می¬کند که درمان ترکیبی ویتامین E، سلنیوم، و سوی از پیشرفت نئوپلازیا درون اپتلیال پروستاتی درجه بالا (HGPIN) به سرطان پروستات جلوگیری نمی¬کند. در مطالعه¬ای یافت شده است که رژیم غذایی با مقدار سبزیجات زیاد می¬تواند سودمند باشد.
مطالعه یک خلبان امریکایی در مورد مردان با ریسک پایین سرطان پروستات نشان می¬دهد که با پیروی از یک رژیم غذایی و سبک زندگی بسیار سالم با تمرکز بر مصرف کم گوشت و زیاد سبزیجات و میوه، ورزش منظم، حرکات کششی یوگا، مدیتیشن و تقویت شرکت گروهی، می¬تواند روش رفتار ژن¬های را دگرگون کند و پیشرفت سرطان را تغییر دهد، بطور نمونه با تمرکز بر کشنده¬های تومور و کاهش پیش¬برنده¬های تومور.
مطالعات دیگر نشان داده¬اند که نبود ویتامین D و رژیمی با گوشت قرمز بالا ممکن است شانس فرد را در ابتلا به سرطان پروستات افزایش دهد.
مطالعه¬ای که در ژورنال پژوهش بالینی منتشر شده است پیشنهاد می¬دهد که کمبود ویتامین D می-تواند سرطان پروستات مهاجمی را پیش¬بینی کند.
•    مصرف دارو
برخی مطالعات بیان می¬کنند که ممکن است ارتباطی میان مصرف روزانه داروهای ضد التهاب و خطر سرطان پروستات وجود داشته باشد. مطالعه¬ای دریافت که استاتینز  که در سطوح کم کلسترول استفاده شده است، ممکن است خطر ابتلای فرد را به سرطان پروستات کاهش دهد.
•    چاقی
مطالعه¬ای دریافت که رابطه¬ای مشخص میان چاقی و خطر ابتلای بالاتر به سرطان پروستات و نیز خطر بالاتر گسترش و مرگ میان افراد چاقی که مبتلا به سرطان پروستات هستند، وجود دارد.
•    بیماری¬های انتقال یافته جنسی (STDها)
مطابق با پژوهشی از نظام سلامت دانشگاه میشیگان، مردانی که دارای سوزاک هستند، شانس بالاتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند.
•    عامل پرتقالی رنگ
به گفته محققان، سربازان سابقی که در معرض عامل پرتقالی رنگ قرار گرفته بودند، ۴۸% ریسک بالاتری را در ابتلای مجدد به سرطان پروستات پس از عمل جراحی نسبت به همتایانشان که در معرض آن قرار نگرفته بودند داشتند، و هنگامی که بیماری باز می¬گشت، مهاجم¬تر بنظر می¬رسید. مطالعه¬ای دیگر دریافت که سربازان سابق جنگ ویتنام که در معرض عامل پرتقالی رنگ قرار گرفته بودند، ریسک فزاینده بیشتری را نسبت به سرطان پروستات داشتند و حتی ریسک بزرگتری را در ابتلا به شکل تهاجمی¬تر این بیماری در مقایسه با کسانی که در معرض آن قرار نگرفته¬اند، داشتند.
•    آنزیم PRSS3 مرتبط با سرطان پروستات تهاجمی
دانشمندانی از کلینیک مایو  در فلوریدا در ژورنال پژوهش مولکولی سرطان گزارش دادند که PRSS3 که یک آنزیم است، محیط سلول¬های سرطانی پروستات را تغییر می¬دهند و احتمال گسترش آن را بیشتر می¬کنند.
پژوهشگر ممتاز، دکتر اووت رادیسکی  می¬گوید “این مولکول یک پروتئاز است که بدان معناست که دیگر مولکول¬ها را هضم می¬کند. اطلاعات ما بیان می¬کنند که فعالیت PRSS3 محیط اطراف سلولهای سرطانی پروستات را تغییر می¬دهند- شاید با آزاد کردن آنها از بافت اطرافشان- که موجب بدخیمی و گسترش آنها می¬شود. من فکر نمی¬کنم PRSS3 تنها عامل دخیل در تهاجمی کردن سرطان پروستات باشد، ولی ممکن است برای زیرمجموعه معینی از این سرطان مهم باشد- موردی که بشکل بالقوه کشنده است.”
پیشرفت¬های اخیر در زمینه علل سرطان پروستات از اخبار MNT
التهاب مزمن پروستات با ریسک دو برابری سرطان پروستات رابطه دارد- مطالعه¬ای در ژورنال امراض سرطانی، نشانه¬های زیستی و پیشگیری گزارش داد که دریافته است که در مقایسه با مردانی که دارای چنین علائمی نیستند، مردان دارای التهاب مزمن در بافتهای غیر سرطانی پروستات ممکن است ریسکی دو برابری در ابتلا به سرطان پروستات داشته باشند.
وازکتومی مرتبط با ریسک سرطان پروستات تهاجمی- در بزرگترین و کامل¬ترین مطالعه از این نوع، پژوهشگرانی از گروه بهداشت عمومی هاروارد در بوستون، MA، دریافتند که وازکتومی با ریسک افزایش یافته سرطان پروستات و ریسک بالاتری برای سرطان پروستات مهلک یا پیشرفته در ارتباط است.
سرطان پروستات: کلسترول و سطوح تری¬گلیسیرید بالا ممکن است خطر ابتلای مجدد را افزایش دهد- در میان مردانی که عمل سرطان پروستات داشته¬اند، آنهایی که کلسترول کلی و سطوح گلیسیرید بالایی- دو نوع چربی که در خون یافت می¬شوند- داشتند، ممکن است در خطری بالاتر از ابتلای مجدد به این بیماری باشند. این امر مطابق با مطالعه¬ای است که در ژورنال امراض سرطانی، نشانه¬های زیستی و پیشگیری منتشر شده است.
درمان¬های سرطان پروستات چه هستند؟
سرانجام درمان سرطان پروستات
سرطان پروستات در مراحل اولیه
اگر سرطان کوچک باشد و موضعی باشد، معمولا با یکی از درمان¬های زیر اداره می¬شود:
•    مراقبت- درمان فوری صورت نمی¬گیرد. بطور منظم سطوح PSA خون نظارت می¬شوند.
•    بیرون آوردن ریشه¬ای غده پروستات- با عمل جراحی، پروستات برداشته می¬شود.
•    برچی¬تراپی- ذرات رادیواکتیو در پروستات جای¬گذاری می¬شوند.
•    پرتودرمانی تطابقی- باریکه¬های تابش شکل می¬گیرند بطوری که منطقه¬ای که روی آن می¬افتند تا حد ممکن شبیه به شکل عضو یا ناحیه¬ای است که نیاز به درمان دارد، بنابراین میزان حداقلی از بافت¬های سالم در معرض تابش قرار می¬گیرند.
•    پرتودرمانی با شدت تنظیم شده- باریکه¬های با شدت¬های متغیر مورد استفاده قرار می¬گیرند. معمولا با شتابدهنده خطی کنترل شونده با کامپیوتر، شکل پیشرفته¬تری از پرتودرمانی تطابقی حاصل می¬شود.
توصیه¬های درمانی واقعا وابسته موارد فردی است. در حالت کلی، اگر یک پیش¬بینی مرض خوب وجود داشته باشد و سرطان در مراحل اولیه باشد، می¬توان تمام گزینه¬ها را در نظر گرفت. با این حال، همه آنها دارای مزایا و معایبی هستند. بیمار باید بطور کامل در مورد گزینه¬های موجود با پزشکش مشورت کند.
سرطان پروستات پیشرفته¬تر
اگر سرطان تهاجمی¬تر یا پیشرفته¬تر باشد، ممکن است بیمار نیاز به ترکیبی از پرتودرمانی و هورمون درمانی داشته باشد. لازمه پرتودرمانی این است که برای حدود هشت هفته روزانه اقدام شود. جراحی ریشه¬ای نیز یک گزینه است- پروستات برداشته می¬شود. جراحی سنتی نیاز به ده روز بستری در بیمارستان دارد و دوره بهبودی آن می¬تواند تا سه ماه بطول بیانجامد. عمل جراحی رباتیک این مزیت را دارد که فقط چند روز نیاز به بستری در بیمارستان دارد و مدت بهبودی کمتری نیز به دنبال دارد. با این حال این روش ممکن است برای بیماران خیلی مسن مناسب نباشد.
در سرطان پروستات پیشرفته، هورمون درمانی در کند کردن و حتی توقف رشد سلول¬های سرطانی بسیار موثر است. حتی اگر هورمون درمانی پس از مدتی دیگر عمل نکند، باز هم گزینه¬های دیگری وجود دارند که بیمار می¬تواند با پزشکش در مورد آن صحبت کند، همچون شرکت در آزمایشگاه¬های بالینی.
تزریق رادیواکتیو به بیماران با سرطان پروستات پیشرفته کمک می¬کمد تا بیشتر زندگی کنند- محققان در موسسه رویال مارسدن و انستیتو پژوهشی سرطان در انگلیس، گزارش دادند که رادیوم ۲۳۳ که یک تزریق تابش است با تحویل محدوه کوتاهی از تابش، مستقیما تومورها را در استخوان هدف قرار می¬دهد و موجب خسارت اندکی به بافت¬های سالم می¬شود. رادیوم همچون کلسیم، توسط استخوان جذب می¬شود.
دکتر کریس پارکر  و همکارانش دریافتند بیمارانی که در مراحل آخر سرطان پروستات بودند و به آنها تزریق رادیواکتیو داده شده بود، به طور متوسط ۱۵ هفته بیش از کسانی که تزریقات مسکن ناکارمدی داشتند، زندگی کردند.
دکتر پارکر گفت “ما با جنبه¬های این درمان ابتکاری جدید شگفت¬زده شدیم که از خصوصیات تومورهای در حال رشد در استخوان استفاده می¬کند تا میزان بسیار هدفمندی از تابش را ایجاد کند و بتاباند. ما لذت می¬بریم که نشان دهیم رادیوم ۲۳۳ به بسیاری از مردان در آزمایشاتمان اجازه داد تا چندین ماه گرانقیمت اضافه را زندگی کنند. آنها نه تنها طولانی¬تر زندگی کردند، بلکه کیفیت زندگی بهتری هم داشتند.”
محققان انگلیسی بیان کردند که رساندن استروژن از طریق وصله¬های پوستی نسبت به هورمون¬درمانی-هایی که در حال حاضر استفاده می¬شوند، می¬تواند راه ساده¬تر و ایمن¬تری برای درمان سرطان پروستات باشد.
در می ۲۰۱۳ FDA امریکا، ژوفیگو  (رادیوم ۲۳۳ دی¬کلرید) را برای گسترش مقاوم در برابر اختگی سرطان پروستات آزمایش کرد که در مورد استخوان¬ها و نه دیگر اعضا بکار گرفته می¬شود.
ریچارد پازدور  از FDA گفت “ژوفیگو به ترکیبات معدنی استخوان می¬چسبد تا تابش را مستقیما به تومورهای استخوان برساند، که موجب محدود کردن آسیب به بافت¬های معمول اطراف می¬شود. ژوفیگو دومین داروی سرطان پروستات است که توسط FDA در سالیان اخیر آزمایش شده است که نشان دهنده¬ی توانایی طولانی¬تر کردن ادامه حیات مردانی است که دارای سرطان پروستات گسترشی است.”
قهوه و سرطان پروستات
نوشیدن قهوه غلیظ می¬تواند از رخداد مجدد سرطان یا پیشرفت آن جلوگیری کند- مردان دارای سرطان پروستات که حداقل چهار فنجان قهوه در روز مصرف می¬کنند، دارای ریسک کمتری در پیشرفت یا رخداد مجدد بیماری هستند.
عوارض ممکن سرطان پروستات چه هستند؟
•    گسترش بیماری- این سرطان می¬تواند از طریق گردش خون به دیگر بخش¬های بدن یا با سیستم لنفوی به دیگر اعضا یا استخوان¬ها گسترش یابد. اگر سرطان به حالب¬ها که لوله¬هایی هستند که ادرار را از کلیه به مثانه می¬رسانند گسترش یابد، خطر مشکلات جدی برای کلیه وجود دارد.
اگر سرطان به استخوان¬ها گسترش یابد، ممکن است درد و شکستگی رخ دهد. پزشکان می¬گویند هنگامی که سرطان پروستات به دیگر بخش¬های بدن گسترش می¬یابد، دیگر نمی¬توان آن را درمان کرد ولی شاید بتوان آن را کنترل کرد.
•    بی¬اختیاری- خود سرطان پروستات یا درمان¬ها می¬توانند موجب بی¬اختیاری ادرار شوند.
•    عدم کارکرد در نعوظ- سرطان پروستات یا درمان¬های آن می¬توانند منجر به عدم کارکرد در نعوظ شوند- ناتوانی در رسیدن به نعوظ آلتی یا حفظ آن.
•    عوامل متابولیسمی- اگر مردی دارای فشار خون بالا، سطوح بالای قند خون، سطوح چربی خون بالا، و BMI (شاخص حجم خون) بالا باشد که جمعا بعنوان عوامل متابولیسمی شناخته می¬شوند، احتمال بسیار بیشتری دارد که از سرطان پروستات بمیرد. این موضوع در ژورنال سرطان از دانشگاه اومئای سوئد گزارش شده است.
توصیه¬های تولید مثلی بسیار مهم برای کسانی که از سرطان رهایی می¬یابند
پژوهشگران در دانشگاه شفیلد انگلستان دریافتند که اکثریت بیماران دارای سرطان، توصیه¬های تولید مثل واجب را دریافت نمی¬کنند. باید به مردان دارای سرطان که در خطر ناباروری طولانی مدت هستند در مورد مزایای بانک اسپرم توصیه شود.
دکتر آلن پسی  تشریح می¬¬کند که درمان¬های سرطان همچون پرتودرمانی و شیمی¬درمانی، می¬توانند بطور جدی باروری دراز مدت بیمار را تحت تاثیر قرار دهند.
دکتر پسی می¬گوید “تلاش در جهت مجذوب کردن مردان به این موضوع، آشکارا دشوار است. برای آنهایی که همچون ما بانک¬های اسپرم را اداره می¬کنند، بسیاری از مردان اسپرم¬شان را ذخیره می¬کنند و سپس مجددا تماس نمی¬گیرند، ولو اینکه دلایل قانونی برای در تماس بودن وجود داشته باشد. تحقیق ما پیشنهاد می¬دهد که نیاز به آموزش مردان در مورد مزایای حضور همراه با پیگیری در کلینیک¬های بارداری و نتایج دراز مدت عدم شرکت، وجود دارد.”

نگاهی به تمرین دایره ای

نگاهی به تمرین دایره ای
نگاهی به تمرینات دایره ای
سریع و خشن برای چربی سوزی
تمرینات دایره ای به روشی پرطرفدار تبدیل شده اند که فواید آن شما را قادر می کند در مدت زمانی کوتاه مقدار زیادی تمرین را انجام دهید. اکنون در خیلی از باشگاه ها برای کسانی که وقت اندکی برای تمرین دارند این نوع برنامه ها تجویز می شود. تمرین با روش دایره ای فوایدش فراتر از کوتاه بودن زمان تمرین است که یکی از آنها تأثیرش روی چربی سوزی سریع است
روش عادی تمرین شما یک حرکت را ۳ یا ۴ ست اجرا می کنید و پس از آن سراغ حرکت بعدی می روید. به طور مثال یک برنامه تمرین که شامل تمرین بالاتنه و پایین تنه باشد به این صورت است:
۱- پرس پا ۳ ست ۱۰ تکراری و استراحت ۳ دقیقه ای بین ست ها
۲- پشت پا خوابیده ۳ ست ۱۰ تکراری و استراحت ۳ دقیقه ای بین ست ها
۳- پرس بالا سینه دمبل ۳ ست ۱۰ تکراری و استراحت ۳ دقیقه ای بین ست ها
۴- زیربغل قایقی ۳ ست ۱۰ تکرای و استراحت ۳ دقیقه ای بین ست ها
با فرم عادی تمرین انجام کل این برنامه ۹ دقیقه زمان می برد که ۳۶ دقیقه استراحت به آن اضافه می شود و از اول تا پایان تمرین حدود ۴۵ دقیقه زمان صرف می شود.
حال اگر این برنامه قرار باشد در حالت دایره ای اجرا شود به این صورت می شود:
A1: پرس پا ۳ ست ۱۰ تکراری و استراحت ۳۰ ثانیه
A2: پشت پا خوابیده ۳ ست ۱۰ تکراری و استراحت ۳۰ ثانیه
A3: پرس بالا سینه دمبل ۳ ست ۱۰ تکراری و استراحت ۳۰ ثانیه
A4: زیربغل قایقی ۳ ست ۱۰ تکراری و استراحت ۳۰ ثانیه
اینجا حجم تمرین فرقی نکرده، اجرای ست ها ۹ دقیقه زمان می برد، اما استراحت ها به ۶ دقیقه کاهش یافته و این یعنی شروع تا پایان کل تمرین ۱۵ دقیقه زمان می برد. اگر استراحت بین ست ها را ۱۵ ثانیه رعایت کنید کل تمرین ۱۲ دقیقه به پایان می رسد. با این بازدهی یک شخص پرمشغله که محل کارش نزدیک باشگاه است می تواند روزانه حداکثر یک ساعت وقت برای تمرین بگذارد و به کارهای روزانه نیز رسیدگی کند.
یکی از کلیدهای طراحی تمرینات دورانی به شکل موثر این است که از انجام ۲ حرکت برای یک عضله به صورت پشت سر هم پرهیز کنید. به عنوان مثال می توانید پرس سینه را بعد از زیربغل قایقی قرار دهید اما نمی شود پرس بالاسینه را با قفسه سینه پشت هم گذاشت چرا که ایجاد خستگی می کند و مقدار وزنه کاربردی در حرکت دوم کاهش می یابد. بنابراین تحریک و تأثیر قدرتی تمرین کم می شود.
مقایسه تمرین دایره ای و تمرین عادی
با افزایش استقبال تمرینات وزنه بین مردم، تحقیقات بیشتری هم روی تأثیرات تمرینات دایره ای انجام گرفته است. در یک بررسی که سال ۲۰۱۱ منتشر شد محققان ۸ هفته تمرین دایره ای و تمرینات عادی را به صورت موازی مورد بررسی قرار دادند.
هر دو گروه حرکات تمرینی مشابهی را در قالب ۲ برنامه انجام دادند. در یک برنامه ۳ ست از هر حرکت انجام دادند و در برنامه دیگر ۶ ست. وقتی که ۳ ست انجام دادند گروه دایره ای فقط ۵۵ دقیقه وقت برای کل تمرین نیاز داشتند در حالی که گروه عادی ۱۰۵ دقیقه! زمانی هم که برنامه ۶ ست بود، گروه دایره ای تمرین را در ۷۸ دقیقه کامل می کرد در حالی که گروه عادی ۱۲۵ دقیقه تمرینش به درازا می کشید. محققان توضیح داده اند که هیچ تفاوت مشخصی در رشد قدرت یا سایز عضله بین ۲ گروه مشاهده نشد. با این حال کاهش قابل توجهی در درصد چربی بدن فقط در گروه تمرین دایره ای دیده شد که آن را به تئوری کوتاه شدن استراحت بین ست ها و تأثیر آن روی ترشح هورمون رشد نسبت داده می شود.
می توان اینگونه به مسئله نگاه کرد: تمرین دایره ای افراد را قادر می کند تا نتایجی مشابه با تمرینات عادی بگیرند مضاف بر اینکه باعث چربی سوزی بیشتری می شود.
یک نکته هشدار دهنده هم وجود دارد: مشکلی که برای افراد بی تجربه در تمرینات دایره ای وجود دارد این است که آنها معمولأ استراحت را خیلی کوتاه می کنند. یک مبتدی یا کسی که مدت ها از تمرین دور بوده ناگهان یک تمرین دایره ای را شروع می کند و استراحت ها را نیز کوتاه می کند حین تمرین دچار تهوع می شود یا اینکه اواسط تمرین ناچار می شود مقدار وزنه را کاهش دهد تا بتواند تمرین را کامل کند. برای حل این مشکل راه های زیادی داریم.
راه حل
اول از همه اینکه می توانید تمرین اول را فقط به یک ست از هر حرکت محدود کنید و استراحت ها را کوتاه تر کنید. بعد از چند جلسه تمرین می توانید ۲ ست انجام داد و سپس بعد از چند جلسه تازه ۳ ست را شروع کنید.
این روش جواب می دهد اما حین چند جلسه اول خیلی تمرین سختی نخواهید داشت. روش بهتر این است که استراحت بیشتری بین حرکات در جلسه اول داشته باشید. شاید ۱۲۰ ثانیه خوب باشد و بعد از آن هر جلسه ۱۰ الی ۱۵ ثانیه استراحت را کم کنید تا در نهایت به ۳۰ ثانیه برسید یا حتی به ۱۵ هم برسید. اغلب تنها ۲ الی ۳ جلسه تمرین کافی است تا شما به استراحت های کوتاه تر عادت کنید. در پایان باید گفت که اگر دوست دارید عضله سازی کنید و به سرعت چربی بسوزانید تمرین دایره ای می تواند ابزار مورد نیازتان باشد.

نکاتی در مورد چربی سوز و بهترین چربی سوزها

نکاتی در مورد چربی سوز و بهترین چربی سوزها
آیا چربی سوز می توانند منجر به کاهش وزن شوند؟
بهترین چربی سوز
اگر می خواهید که خیلی سریع کاهش وزن داشته باشی، چربی سوز ، امروزه گزینه ی رایجی در این زمینه می باشند. بر اساس نظر کارشناسان، چربی سوز قرص هایی نیستند که پشت میز بنشینید و آنها را مصرف کنید و سریعا چربی های اضافی تان را آب کنند. در واقع چربی سوز به این منظور طراحی شده اند تا سرعت کاهش وزن را زیاد کنند البته وقتی که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و فعالیت جسمانی را نیز انجام دهید.
رعایت نکردن رژیم غذایی درست یکی از موانع اصلی برای افرادی می باشد که به دنبال کاهش وزن هستند، به ویژه به دلیل اشتهای زیادی که ورزش ممکن است ان را ایجاد کند. به همین دلیل باید اراده ای قوی برای مبارزه با تصمیمات غذایی نادرست، داشته باشید، و چربی سوز نیز می توانند با کاهش اشتها به شما کمک کنند و سطوح انرژی تان را حتی در رژیمی که کالری محدودی دارد در سطح مناسبی نگه دارند و استفاده از غذاهای سالم را برای شما امکان پذیر نمایند.
استفاده از چربی سوز برای تمام افراد توصیه نمی شود. محتوای آنها کافئین بالایی دارد که می تواند ساعات خوابت تان را برهم بریزد ، در حالیکه عناصر دیگر آنها ممکن است تاثیرات مخرب دیگری داشته باشند، اگر به شیوه ی درستی مصرف نشوند. در اینجا نگاه دقیق تری به مزایا و معایب چربی سوزها داریم و این که چطور به صورت درست از آنها استفاده کنیم و نیز چطور مکمل هایی را پیشنهاد دهیم.
آن مکملها چیستند؟
چربی سوز ها ترکیبی از گیاهان دارویی و نیز محرک هایی می باشند که به مقدار کمی دمای بدن را افزایش می دهند که می تواند کمک کند تا کالری ها بیشتر در زمان ورزش کردن بسوزند. افرین ورژین ترکیبی از افدرای چینی می باشد که عنصر اصلی اش است ولی اکنون فقط بر اساس تجویز در بریتانیا موجود می باشد زیرا تاثیرات مخربی و مواد افزودنی دارد.
این مکملها چه می کنند؟
برخی از چربی سوزها همانند گرما کالری را می سوزانند. بقیه نیز منجر به آزاد شدن ادرنالین می شود و میزان متابولیک را افزایش می دهند و اشتها را کم می کنند. شواهد برای آنها محدود است. یک متخصص تغذیه به نام انیتا بین معتقد است مصرف درست کالری و ورزش کردن به احتمال بیشتری منجر به کاهش وزن در بلند مدت می شود.
چه کسی باید چربی سوز مصرف کند؟
از دستوراتی که روی بسته نوشته شده است پیروی کنید ولی برای مصرف بلند مدت این مکملها احتیاط نمایید. مارش معتقد است : به مدت ۱۴ روز آنها را مصرف کرده و ۱۴ روز بعدی مصرف نکنید.
چه زمانی باید چربی سوز را مصرف کرد؟
بیشتر چربی سوزها شامل کافئین می باشند و فرد را عصبی می کند بنابراین بهتر است در هنگام صبح مصرف شوند. هرگز بعد از ساعت ۲ عصر از چربی سوز استفاده نکنید زیرا بر ساعات خوابتان تاثیر می گذارند. علاوه بر اینها به توصیه های روی بسته نیز توجه کنید.
آیا تاثیرات مخرب نیز دارند؟
بین معتقد است: استفاده ی زیاد از افدرین می تواند تاثیرات مخرب جدی همانند تپش قلب،نگرانی، بی خوابی، حالت تهوع و سرگیجه داشته باشد. در حالیکه جایگزین های گیاهی، مطمئن تر می باشند ولی ممکن است اگر زیاد مصرف شوند تاثیرات مخربی داشته باشند برخی ممکن است منجر به افزایش فشار خون و یا ناراحتی های قلبی شوند
جایگزین چربی سوز چیست؟
اگر ترموژنیک ها برای شما مناسب نیستند، در اینجا برخی از جایگزین ها را به شما معرفی می کنیم:
ال- کارنیتین
جدیدترین چربی سوز
اگر چربی سوزی، اولویت شما می باشد در ابتا باید به آن تجهیز شوید. ال کارنیتین اسید امینو می باشد که اسیدهای چرب را به میتوکندری انتقال می دهد تا انرژی تولید کند. قبل از ورزش از قرص ۳۰۰-۵۰۰ میلی گرمی استفاده نمایید تا بیشترین چربی سوزی در هنگام ورزش کسب شود. به ویژه زمانی مفید است که سریع ورزش می کنید و یا اکسیداسیون قبلا به حداکثر رسیده باشد.
چای سبز
یکی از بهترین چربی سوزها می باشد که می تواند متابولیسم را افزایش دهد. هم چنین آکنده از انتی اکسیدان ها است و می تواند از بیماری قلبی و الزایمر جلوگیری کند. به جای چای آن را بنوشید.
۵ چربی سوز طبیعی
گریپ فروت
محققان در کلینیک اسگریپس در کالیفرنیا دریافته اند که خوردن نیمی از گریپ فروت قبل از هر غذا می تواند به کاهش وزن تا نیم کیلو در هفته کمک کند. محققی به نام کن فوجیکا معتقد است که عنصر مهمی در گریپ فروت وجود دارد که به تنظیم شدن انسولین کمک می کند. و هر چیزی که به پایین آمدن انسولین کمک کند باعث کاهش وزن هم می شود. به همین دلیل گریپ فروت در این زمینه بسیار مفید است.
می توانید گریپ فروت را قسمت بندی کنید و ان را به سالاد بیفزایید. البته باید با مزه ی تخلش هم کنار بیایید.
بادام
خوردن بادام در هر روز و نیز برنامه ی غذایی سالم، شیوه ی سریع و سالمی برای چربی سوزی می باشد که این نکته بر اساس پژوهش هایی می باشد که در مجله ی بین المللی چاقی در امریکا منتشر شده است. مشارکت کنندگان در این پژوهش که رژیم روزانه ای به مدت شش ماه داشتند دریافتند که ۱۸ درصد از چربی بدنشان کم شده است. افرادی که رژیمی با همین مقدار کالری و پروتئین داشتند ولی بادام مصرف نمی کردند فقط ۱۱ درصد از چربی بدنشان کم شده بود. بادام را می توانید در صبح ها با فرنی مصرف کنید
گلابی
گلابی میوه ی فراموش شده است. پژوهشی توسط دانشگاه ریو دو ژانیرو نشان داده است که افرادی که سه گلابی در روز بخورند کالری کمتری را در هر روز مصرف می کنند و وزن کمتری نسبت به افرادی که گلابی نمی خورند، دارند. گلابی ها فیبر غنی دارند، و به شما احساس سیری می دهند و باعث می شوند که خیلی غذا نخورید. به هنگام مصرف پوست روی گلابی را نکنید زیرا دارای فیبر غنی است. خوب است آنها را به سالاد بیفزایید.
لوبیایی دریایی
این لوبیا دارای نشاسته های مقاوم می باشد و کمتر درباره ی آنها مطالبی را شنیده اید زیرا چربی سوز قوی هستند. محققان در دانشگاه کلورادو دریافتند که اگر لوبیای دریایی و یا غذاهای مشابه را یک بار در روز بخورید، می توانید ۲۵ درصد بیشتر چربی بسوزانید.
شکلات
بله شکلات. شکلات تلخ، و سایر غذاهایی که انتی اکسیدان زیادی دارند مانع از شکل گیری سلول های چربی در بدن می شوند، و پیشرو چاقی و بیماری قلبی می باشد و مطابق با پژوهش جدید از مجله ی تایوانی شیمی غذا و کشاورزی است.

۱۳۹۳ اسفند ۵, سه‌شنبه

۱۱ راز موفقیت و نقل قولهایی در این مورد

۱۱ راز موفقیت و نقل قولهایی در این مورد
11 راز موفقیت
تا به حال چند بار این را شنیده اید که فردی ادعا کرده است که راز موفقیت را می داند و بعد به فرد دیگری برخورده اید که راز موفقیتش به صورت کامل متفاوت از فرد قبلی بوده است؟! کدام راز درست است؟! چه کسی راز واقعی را می داند؟! .. آیا یک راز واقعی وجو دارد؟! اگر چنین است، چند راز وجود دارد؟! آنچه از همه مهمتر است، این است که ما از توصیه ی چه کسی پیروی می کنیم تا موفقیت فردی مان تضمین شود؟
شما تصمیم می گیرید. در زیر فهرستی از رازهای موفقیت است که به موفقیت تان می انجامد. آن را بررسی کنید و به ما هم بگویید که کدام یک درست می گوید!
“قبل از انجام هر کاری، آماه شدن برای انجام آن کار، راز موفقیت می باشد”- هنری فورد
راز موفقیت، ثبات داشتن در هدف است”. بنیامین دیسرائلی
راز موفقیت تان، در عادتهای روزمره تان نفهته است”. مایک مورداک
راز موفقیت، این است که استعدادتان را تبدیل به تعطیلات کنید”- مارک تواین
راز موفقیت این است که از مبارزه شروع کنید و آن را ادامه دهید”. دنیس گرین
راز موفقیت، میزان خلوص می باشد. وقتی که می توانید تقلب کنید که شرایطش را قبلا ایجاد کرده باشید”. ژان گرادوکس
راز موفقیت فرد در زندگی این است که وقتی فرصتی برایش پیش می آید، برای استفاده از آن آماده باشد”. بنیامین دیسرائلی
“راز مهم موفقیت این است که به گونه ای وارد زندگی شوید که هرگز خسته نمی شوید”. البرت شوایتزر
راز موفقیت این است که بدون توقف ادامه دهید”. انا پاولوا
راز موفقیت یادگیری این است که چطور از درد و احساس خوشایندی استفاده کنید به جای این که آنها از شما استفاده نمایند. اگر این کار را انجام دهید، می توانید زندگی تان را کنترل کنید. اگر این کار را نکنید، زندگی شما را کنترل می کند”. انتونی رابینز
“افراد زمانی خیلی برجسته می شوند که این طور فکر می کنند که می توانند کارها را انجام دهند. وقتی که آنها خود را باور داشته باشند، اولین راز موفقیت را دریافته اند”. نورمن وینسنت پیل
و اکنون یک راز عالی برای موفقیت این است:
هیچ رازی برای موفقیت وجود ندارد. آیا تاکنون فرد موفقی را دیده اید که درباره اش به شما چیزی نگفته باشد؟ کین هوبارد

مروری بر مکمل های کراتین

مروری بر مکمل های کراتین
همه چیز در باره کراتین
در این مقاله می خوانیم:
کراتین چیست؟
کراتین چگونه استفاده می شود؟
بیشتر ورزشکاران در تلاش برای دویدن دورتر، پریدن بالاتر و زنده بیرون آمدن از رقابت، به تنوعی از داروها و مکمل های افزاینده ی کارایی روی آورده اند. کراتین محبوب ترین ماده در بین این مواد است. اعتقاد بر این است که توده ی ماهیچه را افزایش می دهد و به ورزشکار کمک می کند تا به انفجاری از قدرت برسد.
بخشی از دلیل محبوبیت کراتین می تواند در دسترس بودن آن باشد. پودر کراتین، قرص ها، نوارهای انرژی، و مخلوط های نوشیدنی، بدون نسخه ی پزشک در داروخانه ها، سوپرمارکت ها، مغازه های تغذیه و در اینترنت در دسترس هستند.
اگرچه کراتین ماده ی طبیعی است، به خوبی در طولانی مدت مطالعه نشده است. محققان هنوز مطمئن نیستند که این می تواند چه اثراتی بر بدن داشته باشد، خصوصا در افراد جوان، یا چطور می تواند موثر باشد.
ویتامین ها و مکمل های آن ها به شما کمک می کند تا به اهدافتان برسید؟
کراتین چیست؟
کراتین یک ماده ی طبیعی است که به کراتین فسفات در بدن تبدیل می شود. کراتین فسفات کمک می کند تا ماده ای را بسازد که آدنوزین تری فسفات(ATP) نامیده می شود.ATP انرژی را برای انقباض ماهیچه فراهم می کند.
بدن مقداری کراتین تولید می کند که از آن استفاده می کند. کراتین همچنین از غذای سرشار از پروتئین مثل ماهی و گوشت بدست می آید.
کراتین چطور استفاده می شود؟
قبلا در دهه ی ۱۹۷۰، دانشمندان کشف کردند که استفاده از کراتین به عنوان مکمل ممکن است کارایی فیزیکی را افزایش دهد. در دهه ی ۱۹۹۰، ورزشکاران شروع به استفاده از آن کردند، و کراتین یک مکمل ورزشی محبوب شد. مطابق با مطالعات، ۸ درصد از بزرگسالان کراتین را گرفتند. مکمل ها خصوصا میان دبیرستانی ها، دانشجو ها و ورزشکاران حرفه ای، خصوصا بازیکن های فوتبال و هاکی، کشتی گیر ها و ژیمناست ها محبوب است. تخمین زده شده است که ۴۰ درصد از ورزشکاران دانشجو و بالای نصفی از ورزشکاران حرفه ای می گویند که آن ها از مکمل های کراتین استفاده می کنند.
تصور شده است که کراتین قدرت را افزایش می دهد، توده ی ماهیچه ی ضعیف را افزایش می دهد، و کمک می کند ماهیچه سریعتر در طی ورزش بهبود یابد. این تقویت ماهیچه کمک می کند ورزشکاران انفجاری از سرعت و انرژی را بدست آورند، خصوصا در طی مسابقه های کوتاه از فعالیت های شدید تر مثل بالابردن وزنه و اتوموبیل رانی ممکن است کمک کند. هرچندکه، تحقیقات علمی روی کراتین میکس شده است. اگرچه، بعضی از مطالعات دریافتند که این کمک به بهتر شدن اجرا در طی دوره های کوتاه از فعالیت ورزشی می کند، شواهدی وجود ندارد که کراتین در ورزش های استقامتی کمک می کند. تحقیقات همچنین نشان  می دهد که ماهیچه های همه به کراتین پاسخ نمی دهد، عده ای از آن استفاده می کنند و هیج مزیتی از آن را نمی بینند.

درمان آرتروز: رهایی طبیعی از درد آرتروز

درمان آرتروز: رهایی طبیعی از درد آرتروز


جدیدترین روش درمان آرتروز
آیا از درد آرتروز رنج می­برید ولی درمان­های طبیعی را ترجیح می­دهید؟ این ۹ روش رهایی از درد و درمان آرتروز می­توانند موثر واقع شوند.
بخش ۱ از ۱۰: مرور کلی
درد ورم مفاصل
ورم مفاصل، شرایطی است دردناک و فرساینده که با ورم در ناحیه زانو مشخص می­شود که موجب سفتی و درد می­شود. استئوآرتیریت شایع­ترین نوع درد مفاصل، با افزایش سن بدتر می­شود و با گذشت چند سال موجب فرسودگی می­شود.
پزشکان درد مفاصل را بصورت سنتی با داروهای ضد التهاب و مسکن­ها درمان می­کنند. با این حال، برخی داروها دارای عوارض جانبی هستند و راه طبیعی برای رهایی از درد رایج­تر شده است. بیاد داشته باشید که پیش از امتحان این درمان­های طبیعی، با پزشکتان مشورت کنید.
بخش ۲ از ۱۰: وزن

کاهش وزن برای درمان آرتروز:

وزن شما می­تواند تاثیر زیادی بر روی میزان دردی که از ورم مفاصل تجربه می­کنید داشته باشد. اضافه وزن، فشار بیشتری را بر روی مفاصلتان ایجاد می­کند- بویژه بر روی زانوها، مفاصل ران و پاها.
کاهش فشار بر روی مفاصلتان از طریق کاهش وزن، تحرک پذیری شما را بهبود می­دهد، درد را کاهش می­دهد و از آسیب­های بعدی به مفاصلتان پیشگیری می­کند.
بخش ۳ از ۱۰: ورزش
بیشتر ورزش کنید برای درمان آرتروز:
مزایای بیشتری در ورزش نسبت به کاهش وزن محض وجود دارد. تحرک منظم به حفظ انعطاف­پذیری در زانوهایتان کمک می­کند. ورزش­هایی که نیاز به تحمل وزن دارند همچون دویدن و پیاده­روی، می­توانند آسیب­زا باشند. بجای آن، ورزش­های با آسیب کمتر همچون آیروبیک آبی یا شنا را امتحان کنید تا بدون افزودن فشار اضافی، مفاصلتان را منعطف کنید.
بخش ۴ از ۱۰: گرما و سرما
از گرما و سرما درمانی استفاده کنید
هنگامی که از درمان­های سرد و گرم استفاده می­شود، دنیایی از تفاوت ایجاد می­شود. دوش یا حمام طولانی و گرم –بویژه در هنگام صبح- سفتی مفاصلتان را تسهیل می­کند. از یک پتوی الکتریکی یا زانوبند گرم کننده در هنگام شب استفاده کنید تا زانوهایتان شل نگه داشته شوند و از زانوبندهای گرم کننده نمدار استفاده کنید.
درمان­های سرد، بهترین روش برای تسکین درد مفاصل هستند. یک کیسه یخ ژله­ای یا کیسه­ای از سبزیجات یخ­زده را در حوله­ای بپیچید و برای رهایی سریع از درد، آن را بر روی مفاصل دردناک قرار دهید.
بخش ۵ از ۱۰: طب سوزنی
طب سوزنی را امتحان کنید برای درمان آرتروز
طب سوزنی، یک درمان طبی چین باستان است که شامل وارد کردن سوزن­های نازکی در نقاط خاصی از بدنتان است. پنداشته می­شود که این کار انرژی­ها را مجددا به جریان می­اندازد و تعادل را به بدنتان برمی­گرداند.
این گمان وجود دارد که طب سوزنی دارای این قابلیت است که درد مفاصل را کاهش دهد. اگر شما می­خواهید این روش درمانی را امتحان کنید، اطمینان یابید که یک متخصص با تجربه طب سوزنی را با مراجع خوب بیابید.
بخش ۶ از ۱۰: مدیتیشن
از مدیتیشن برای غلبه بر درد استفاده کنید
ممکن است روش­های مدیتیشن و تمدد اعصاب بتوانند با کاهش استرس، به کاهش درد ناشی از ورم مفاصل کمک کنند و شما را قادر سازند تا بهتر بر آن غلبه کنید. مطابق با نظر انستیتوی ملی سلامت (NIH)، مطالعات دریافته­اند که تمرین مدیتیشن برای برخی افراد دارای مفاصل دردناک مفید است.
همچنین محققان دریافته­اند که کسانی که دارای افسردگی و ورم مفاصل هستند، بیش از همه از مزایای مدیتیشن بهره برده­اند.
بخش ۷ از ۱۰: اسیدهای چرب
برای درمان آرتروز اسیدهای چرب را در رژیم غذایی­تان جای دهید:
روشی طبیعی برای درمان آرتروز

هر کسی برای مطلوب بودن سلامت، نیاز به اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. با این حال، این چربی­های نیز می­توانند به ورم مفاصلتان کمک کنند. مکمل روغن ماهی، که دارای امگا ۳ بالایی است می­تواند به کاهش سفتی و درد مفاصل کمک کند.
اسید چرب دیگری که می­تواند کمک کند، اسید گاما- لینولنیک یا GLA است. این اسید در بذرهای گیاهانی خاص همچون علف الاغ، گاوزبان، شاهدانه، و کشمش سیاه وجود دارد. همچنین می­توانید روغن­های این بذرها را به عنوان مکمل بخرید. با این حال، پیش از گرفتن آنها با پزشکتان مشورت کنید.
بخش ۸ از ۱۰: زردچوبه
زردچوبه به غذایتان اضافه کنید
زردچوبه که ادویه­ای زرد رنگ است که در خوراک­های هندی مرسوم است، دارای مواد شیمیایی بنام کورکومین است که می­توانند درد مفاصل را کاهش دهند. این امر نهفته در خصوصیات ضد التهابی آن است.
NIH گزارش می­دهد که زردچوبه داده شده به موش­های آزمایشگاهی، ورم موجود در مفاصل زانوی آنها را کاهش داد. پژوهش در مورد انسان اندک است، ولی اضافه کردن این ادویه به شام­تان ضرری ندارد.
بخش ۹ از ۱۰: ماساژ
برای درمان آرتروز از ماساژ استفاده کنید
مطابق با نظر بنیاد ورم مفاصل، ماساژ مرتب مفاصل دارای ورم می­تواند درد و سفتی را کاهش دهد، و محدوده­ی حرکتی شما را بهبود دهد. با کار با یک ورزش­درمانگر، خود-ماساژ را بیاموزید یا قرارهای منظمی را با یک ورزش­درمانگر برنامه­ریزی کنید.
ماساژ درمانگر شما باید دارای تجربه کار با افرادی که دارای ورم مفاصل هستند، باشد. پیش از پیشنهاد، با پزشکتان مشورت کنید.
بخش ۱۰ از ۱۰: گیاهان
برای درمان آرتروز مکمل­های گیاهی را در نظر بگیرید:
انواع بسیاری از مکمل­های گیاهی در بازار وجود دارند که ادعا می­کنند قادرند درد زانو را کاهش دهند. گیاهانی که در زمینه درد مفاصل، جلب مشتری می­کنند شامل بوسولیا، بروملین، پنجه شیطان، ژنگو، گزنه، و تاندر گاد واین هستند.
همیشه پیش از امتحان یک مکمل جدید با پزشکتان مشورت کنید تا از عوارض جانبی و واکنش­های خطرناک دارویی جلوگیری کنید.

۱۳۹۳ اسفند ۳, یکشنبه

هفت رازی که آکنه (جوش صورت) من را بدون مواد شیمیایی بهبود دادند

هفت رازی که آکنه (جوش صورت) من را بدون مواد شیمیایی بهبود دادند
همه آنچه که من می¬خواستم این بود که برای کریسمس پوستی صاف داشته باشم …
درمان جوش صورت با روش جدید
من و آکنه (جوش صورت): از کلاس هفتم جداناپذیر بودیم. چندین صفحه لازم است تا هزاران درمان، لوسیون، دارو و نسخه نامطلوب را توضیح دهم. اساسا، من هر نسخه¬ای را در کنار آکیوتان  و قرص¬های کنترل آبستنی امتحان کرده¬ام (و دیگر هرگز از آنها استفاده نخواهم کرد). هر چیزی از تمیزکننده¬ها تا سرم¬های ۹۰ دلاری داروخانه، در قفسه داروهای من وجود دارند. در مواد شیمیایی لایه¬بردار خانگی و درمان¬های لیزری هزینه کردم.
درمان¬های طبیعی آکنه (جوش صورت) که موثرند!
من در مورد چگونگی شروع رژیم SCD/GAPS که تغییراتی را در پوست من ایجاد کرد، بحث کرده¬ام. متاسفانه، هنوز هم شرایط آکنه صورت من به عنوان “شدید” در نظر گرفته می¬شود. من این ترکیب خاص از درمان¬های طبیعی آکنه را امتحان کرده¬ام و فکر می¬کنم کشف کرده¬ام که چه چیزی قرار است آکنه مرا بصورت دائمی درمان کند.
من بصورت ناگهانی استفاده از تمام محصولات مراقبتی پوستم- ولو محصولات طبیعی- را رها کردم و از پرهیزهای غذایی خانگی زیر به مدت حدود یک ماه استفاده کردم. حال آنکه آکنه من هنوز بطور کامل برطرف نشده است، ولی می¬دانم این روال در اندک زمانی دیگر، آکنه مرا درمان خواهد کرد.
۱٫ پاک کردن با روغن در هنگام غروب
من در مورد پوشش کامل صورتم با روغن نگران بودم، چرا که همیشه صورتم یک ساعت پس از آنکه آن را می-شستم چرب بود. بنابراین ایده شستن صورتم جرات زیادی می¬خواست و من روش پاک کردن با روغن را امتحان کردم. من عاشق آن هستم! این روش همه باقیمانده¬های آرایشی را برطرف می¬کند و پوستم را نرم می¬کند.
از همه مهم¬تر، چربی¬سازی صورتم در حال نرمال شدن است. این بدان خاطر است که –در ارتباط با چربی صورت صحبت خواهم کرد- این کار نیاز به جبران زیاد تولید چربی، مثل وقتی که از صابون برای تمیز کردن استفاده می¬کنم، ندارد.
۲٫ پاک کردن با عسل در هنگام صبح (جوش صورت)
در هنگام صبح، صورتم را با عسل شستشو می¬دهم. حدود نصف قاشق چای¬خوری عسل خام را با استفاده از انگشتان روی پوست صورتم ماساژ می¬دهم و سپس آن را شستشو می¬دهم. خواص ضدباکتریایی عسل از ایجاد جوش¬ها جلوگیری می¬کند. علاوه بر این، روغن اضافی را برطرف می¬کند ولی پوست را مرطوب نگه می¬دارد.
۳٫ محلول آب سیب و سرکه برای آکنه (جوش صورت)
صبح و عصر، دو سوم مخلوط بدون الکل فندقی رنگ و یک سوم آب سیب و سرکه را روی صورتم می¬پاشم. آب سیب دارای اسیدهای ملایم پوسته کننده است که آکنه را فرو می¬نشاند و pH پوست را متعادل می¬کند. همچنین اجازه می¬دهد که مرهم صورت خانگی¬ام به سرعت و بخوبی جذب شود.
۴٫ مرهم خانگی آکنه صورت (جوش صورت)
روش ایجاد جوش صورت
من از یک فرمول داروی کرانچی بتی  برای مرهم صورت استفاده کردم. یک شیشه یک اونسی را از روغن جوجوبا  پر می¬کنم و سپس چند قطره از روغن بذر هویج را به آن اضافه می¬کنم. روغن جوجوبا، چربی اضافه پوست را بدون خشک کردن زیاد پوست حل می¬کند و روغن بذر هویج به شدت برای پوست جبران کننده و التیام بخش است.
با محلول پوستم را مرطوب می¬کنم، چند قطره از این مرهم روغنی را با سر انگشتانم گرم می¬کنم و به آرامی صورتم را ماساژ می¬دهم. یک مزیت دیگرش این است که احساسی از یک آرموتراپی  سریع را می¬دهد.
۵٫ درمان لکه با عسل، دارچین و درخت جوز
اگر شما سرزده به خانه من بیایید، ممکن است مرا در حال راه رفتن با دارچین چسبنده¬ای بر روی جوش¬هایم ببینید. بعد از کشف اینکه این ماسک دارای تاثیری فوق¬العاده در درمان لکه¬ها است، این کار تبدیل به امری روزمره برای من شده است.
من عسل را با مقدار کافی دارچین ترکیب می¬کنم تا خمیری شکل بگیرد، مقداری جوز تازه رنده شده را به آن اضافه می¬کنم و آن را در ظرف کوچکی در حمامم نگهداری می¬کنم. این درمان لکه را برای چند ساعت استفاده می¬کنم. اگر می¬خواهید از آن بعنوان یک ماسک کامل صورت استفاده کنید، فقط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بکار گیرید.
۶٫ طب سوزنی برای آکنه و توازن هورمونی (جوش صورت)
پیش از شروع رژیم GAPS، سلامت من بسیار ضعیف بود و به ندرت پریود می¬شدم. GAPS سیکل قاعدگی مرا به حالت قبل برگرداند ولی موجب PMS شدید نیز شد که همان حالت تهوع، سردردها و دو برابر شدن درد ناحیه شکم بود. در حالی که از راه حل ناامید بودم، طب سوزنی را امتحان کردم. پس از دو ماه از درمان ضعیف، قاعدگی من در حال بهتر و بهتر شدن است.
خب این چه ربطی به آکنه دارد؟ در طی آن ماه، پوست من معمولا جوش¬های دردناک و عمیقی می¬زد. از زمان شروع درمان طب سوزنی، متوجه بهبود مشخصی در PMS جوش¬ها شدم. می¬خواهم طب سوزنی منظم را ادامه دهم تا ببینم آیا بهبود قاعدگی¬هایم ادامه خواهد یافت، و فکر می¬کنم این کار آکنه هورمونی من را کاهش می-دهد.
بروز رسانی: هورمون¬های نامتعادل، اصلی¬ترین علت آکنه من و آکنه کیستی بود. پس از ساعات بسیار تحقیق و خودآزمایی، آموختم که چگونه هورمون¬هایم را بصورت طبیعی از طریق رژیم غذایی، سبک زندگی و تغییرات تکمیلی متوازن کنم. آکنه کیستی من و PMS دیگر موردی مربوط به گذشته است! من تمام منابع و دستورالعمل¬هایم را برای خاتمه PMS در کتاب اینترنتی جدیدم رهایی از PMS: مشکلات قاعدگی¬تان را پایان دهید، به اشتراک خواهم گذاشت.
۷٫ پاداش! کنترل آکنه انسا کلاو  برای آکنه کیستی
بله، عنوان در باب هفت مورد سخن می¬گوید. ولی من مجبور بودم که این پست را با یک شماره #۸ بروز رسانی کنم، زیرا نمی¬توانستم باور کنم که آنرا فراموش کردم! من برای کاهش آکنه کیستی (آکنه هورمونی عمیق و دردناک) به کنترل آکنه انسا کلاو تکیه می¬کنم. این تنها درمان موضعی است که من یافته¬ام تا به شدت التهاب و سرخی شبانه کیست¬ها را کاهش دهد. من همیشه یک بطری اضافه در دسترس داشتم زیرا نمی¬توانم به آخر رسیدن این گزینه جادویی را تحمل کنم.
کنترل آکنه انسا کلاو، ترکیبی پنهان از روغن میخک و دیگر مرهم¬های ضروری بر اساس روغن جوجوبا است. بدون یک بطری از روغن اساسی میخک بیرون نروید و من فکر می¬کنم این هم همان کار را انجام می¬دهد. در واقع، قرار دادن مستقیم روغن میخک بر روی پوستتان، پوست را می¬سوزاند و به آن آسیب می¬رساند زیرا خیلی قوی است. ممکن است محصول انسا کمی گران باشد، ولی موثر است… بنابراین برای من ارزشش را داشت که بر روی آن هزینه کنم.
چرا مسیر طبیعی را برای آکنه(جوش صورت) طی کنیم؟
ممکن است این مراقبت¬های خانگی برای آکنه جنون آمیز بنظر برسد، ولی به اندازه فرو کردن صورت یک نفر در محصولات شیمیایی، سمی و لایه بردار جنون آمیز نیست. نرمال کردن تولید چربی پوست، استفاده از درمان¬ها و لایه¬برداری¬های ملایم و (برای خانم¬ها) متعادل کردن هورمون¬های قاعدگی از طریق طب سوزنی، به معنای راه حلی ایمن و موثر برای آکنه هستند.
جوش صورت

مرد واقعی چه کسی است؟

مرد واقعی چه کسی است؟
یک مرد واقعی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چطور در مقابل دیدگاه همسرش جذاب به نظر می رسد؟
پژوهشگران در یک بررسی معتبر، با ۷۰۹ زن و مرد بالغ تماس تلفنی برقرار کردند و از آن ها پرسیدند: «به نظر شما، یک مرد واقعی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
زناشویی
یافته های این پژوهش بسیار جالب بود. بیشتر افراد مورد بررسی، روی دو موضوع اساسی اتفاق نظر داشتند. ۹۸ درصد آنان ویژگی «انسان دوستی» و حدود دو سوم آن ها، «کمک کردن در امور منزل»‌ را در اولویت می دانستند! نظر آن ها درباره دیگر ویژگی ها تفاوتی چشمگیر را نشان می داد. برای مثال:
۸۲ درصد مردان اظهار می کردند که باید زیاد ورزش کنند تا در نظر همسرانشان زیبا و جذاب باشند، این در حالی بود که فقط ۷۲ درصد زنان روی ورزش کردن همسرشان حساسیت داشتند.
حدود ۷۳ درصد مردان اظهار می کردند که یک مرد واقعی باید از نظر جنسی نیرومند باشد.
حدود ۶۸ درصد زنان اظهار می داشتند مرد باید بتواند شکم خانواده اش را سیر کند و معاش آنان را تأمین کنند.
۶۴ درصد مردان نگران بودند مبادا چاق شوند و در نتیجه از چشم همسر خود بیفتند؛ این در حالی بود که ۵۵ درصد زنان هم همین نگرانی را داشتند.
۵۵ درصد مردان و ۴۱ درصد زنان به عضله ای بودن اندام مردان اهمیت می دادند، اما ۵۹ درصد زنان از چنین اندامی بیزار بودند!
حدود ۸۰ درصد مردان تمایل داشتند با همسرشان به خرید بروند و ۲۰ درصد مردان خرید کردن را دوست نداشتند و ترجیح می دادند همسرشان این وظیفه را بر عهده بگیرد؛ اما ۵۹ درصد زنان ترجیح می دادند با شوهرشان به خرید بروند.
یک مرد واقعی باید از هر نظر به فکر همسرش باشد، برای او وقت بگذارد و به او خدمت کند. این مورد را ۶۸ درصد مردان هم تصدیق کردند؛ در صورتی که زنان، این شخصیت نگران و در خدمت زن بودن را تأیید و تصدیق نکردند و فقط ۳۱ درصد آنان این مورد را عنوان کرده و ۶۹ درصد آن را به طور کلی رد کردند.
داشتن کار مناسب و تحصیلات عالیه را ۶۱ درصد از مردان و ۴۴ درصد از زنان مطرح کردند. به نظر می رسد این دو مورد برای مردان مهم تر از زنان است و زنان به بیکاری مردانشان یا نداشتن تحصیلات عالیه همسرشان کمتر اهمیت می دهند.
شرافت و انسان دوستی مردان، برای ۵۵ درصد مردان و ۹۸ درصد زنان، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
حدود ۵۹ درصد مردان، زنان را موجوداتی بد عادت می دانند که دوست دارند فقط به شوهرانشان تکیه کنند و توقع دارند که مردان مدام برای آن ها هدایای گران قیمت بخرند؛ اما زنان این مورد را کاملأ رد کرده و معتقدند موجوداتی پرتوقع نیستند. فقط ۱۵ درصد زنان خیلی جوان ادعا می کردند که انتظار دارند همسرشان هدایای گران قیمت برایشان بخرد تا او را مردی واقعی بداننند!
۷۸ درصد زنان معتقد بودند یک مرد واقعی باید بچه دوست باشد و دارای فرزند شود. حدود ۷۰ درصد مردان هم این مسئله را تصدیق کردند.
پس به طور کلی می توان گفت… یک مرد واقعی هم باید در کارهای خانه به زنش کمک کند و هم باید به بچه دار شدن علاقه داشته باشد و اگر دارای فرزند شد، او را دوست بدارد و به خوبی پرورش دهد و در امر تعلیم و تربیت او کوشا باشد. در واقع یک مرد واقعی باید یک پدر واقعی هم باشد. از طرفی، باید در یک زمینه خاص مهارت داشته باشد و درآمدش از هزینه هایش بیشتر باشد و سعی کند زندگی را بچرخاند. اگر یک حساب بانکی عالی هم داشته باشد، چه بهتر!
انسان دوستی و کودک دوست بودن، در اولویت خواسته های زنان و مردان قرار داشت. منظور از انسان دوست همان زن دوست است یعنی اول همسرش را دوست بدارد و بعد فرزندانش را و بعد دارای مهارت فنی باشد.
 روانشناسی

۱۳۹۳ اسفند ۲, شنبه

نکاتی در خصوص تغذیه قبل و پس از تمرین و اشاره ای به مکمل های حجم ساز

نکاتی در خصوص تغذیه قبل و پس از تمرین و اشاره ای به مکمل های حجم ساز
روش های برقرای وضعیت آنابولیک
بهترین روش تغذیه قبل و پس از تمرین
یکی از ارکان مهم برای برقرای وضعیت آنابولیک – یا همان عضله سازی – مصرف بهترین مواد غذایی و مکمل ها در زمان قبل و بعد از تمرین است که به این شیوه به فرآیند کسب سایز و قدرت سرعت می بخشید. در مسابقه کسب سایز و قدرت می توانید فرآیندهای عضله ساز و کسب نیرو را با مصرف مواد غذایی و مکمل های خوب و با کیفیت به حداکثر برسانید.
در بدنسازی، شما به درستی چیزی هستید که می خورید و برای این که کیفیت برنامه غذایی خود را بهبود دهید باید به این نکات توجه نماید:
هر چند ساعت یک بار ۵ الی ۶ وعده غذایی مختصر داشته باشید.
توجه داشته باشید منابع پروتئینی به ساخت عضله می پردازند.
کربوهیدرات های مرکب نیازهای شما به انرژی را برآورده می کنند.
حجم های محدود چربی رژیمی که به جهت مهیا سازی انرژی لازم هستند در تولید هورمون ها نیز نقش مهمی دارند. شاید قوانین بالا ساده به نظر برسد؛ اما توجه داشته باشید که آنها پیچیدگیهای مخصوص به خود را نیز دارند.
کربوهیدرات های مرکب که در واقع مجموعه ای از زنجیره های مولکولی قند هستند، در مقایسه با قندهای ساده به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند. بنابراین به منظور کنترل سطح قند خون به جهت مصرف در طی روز ایده آل هستند. از طرف دیگر، قندهای ساده به سرعت وارد خون شده و سطح قند خون را افزایش می دهند و به این شکل منجر به ترشح انسولین می شوند.
انسولین قندهای موجود در جریان خون را به انباره های ذخیره – که همان بافت های عضلانی و کبد هستند- هدایت می کند. اما مازاد این قندها به سلول های چربی هدایت می شوند.  از این رو، کنترل انسولین به وسیله خوردن کربوهیدرات های مرکب یک روش هوشمندانه به جهت کنترل چربی بدن است. گاهی اوقات – مثل زمان بعد از تمرین – می خواهید تا سطح قند خون تان را افزایش دهید و از فرآیند ترشح انسولین به نحو دیگری بهره ببرید. به همین دلیل است که تغذیه قبل و بعد از تمرین نقش متفاوتی از سایر بخش های رژیمی تان دارند که در باقی روز از آن پیروی می کنید.
بازی سرعت  
حتما می دانید که اگر قبل از تمرین یک وعده غذایی بخورید، در حین اسکوات زدن، آن وعده هنوز در معده تان خواهد بود. اگر می خواهید مطمئن شوید در نیمه تمرین گرسنه نمانید و یا هنگام انجام تمرین های سنگین شکمتان پر نباشد، بهترین کار خوردن یک وعده غذایی مختصر ۳۰ الی ۶۰ دقیقه قبل از تمرین خواهد بود. مواد مغذی در این صورت به جهت داشتن سوخت لازم برای تمرین مهیا خواهند بود و حتی منجر به شروع فرآیند ریکاوری بعد از تمرین خواهند شد.
اگر چه میزان مناسب مواد مغذی مورد نیازتان بستگی به متابولیسم و نوع بدن تان دارد، ولی شما خواهان یک وعده غذایی قبل از تمرین شامل کربوهیدرات های سریع الهضم و پروتئین هستید تا سوخت مورد نیاز عضلات تان را مهیا کنید و به این ترتیب فرآیند رشد عضلانی تان را تسریع می کنید و به مرمت عضلات آسیب دیده تان می پردازید.
توجه داشته باشید که کربوهیدرات های حاوی نشاسته مانند برنج سفید و دیگر قندهای سریع الهضم نظیر شکر، دکستروز، مالتودکسترین ترکیب شده با یک پروتئین سریع الهضم مثل پروتئین وی ایزوله یا سفیده تخم مرغ به سرعت هضم می شوند. این کربوهیدرات ها و قندهای ساده می توانند به سرعت در طی یک نشست تمرینی سخت مورد استفاده قرار بگیرند. به صورت مشابه، بلافاصله بعد از تمرین، عضلات تان از کربوهیدرات های ذخیره شده (گلیکوژن) تخلیه می شوند. این سوخت به جهت انقباض های عضلانی در طی لیفت لازم است. به ویژه بعد از یک جلسه تمرینی سنگین و بلند مدت، بدن تان به سمت یک وضعیت کاتابولیک می رود. به جهت پر کردن این ذخایر بعد از تمرین و تسریع بخشی به فرآیند رشد، باید به کربوهیدرات های سریع الهضم تکیه کنید. علاوه بر آن، یک پروتئین سریع الهضم شبیه پروتئین وی ایزوله می تواند به سرعت و در کنار مولکول های قند وارد سلول های عضلانی شود.
پژوهش ها نشان می دهد که بعد از یک جلسه تمرینی سخت، نیاز بیشتری به پروتئین دارید. پروتئین های سریع الهضم باید قبل و بعد از تمرین به جهت کسب فواید بهینه خورده شوند.
شما ممکن است بلافاصله بعد از تمرین به وسیله خوردن یک پروتئین سریع الهضم عضله سازی تان را به حداکثر برسانید و به این ترتیب منجر به افزایش سنتز پروتئین شوید. بعد از تمرین، عضلات تان نیازمند وعده غذایی ویژه ای شامل پروتئین های سریع الهضم و کربوهیدرات های ساده هستند تا به این شکل شما را به سمت نتایج عضله ساز سوق بدهند.
مکمل های حجم ساز
مکمل های حجم ساز – به ویژه برای یک فرد مبتدی – سریع به یک برنامه بدنسازی پاسخ می دهد. بنابراین با مهیا کردن مواد لازم، به برقراری یک وضعیت آنابولیک کمک کنید و این کار با مصرف مکمل هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود در زمان قبل و بعد از تمرین میسر است.

گلوتامین
پروتئین وی ایزوله
وی، پروتئینی است که در تولید پنیر از شیر بسته شده به دست می آید. بهترین فرم پروتئین وی ایزوله دارای لاکتوز و چربی محدود است. فرآیندهای تولید مانند میکروفیلتراسیون به خلوص این محصول کمک می کند.
پروتئین وی ایزوله به سرعت جذب می شود و یک جریان پایدار از اسیدهای آمینه فراهم می کند که به سرعت وارد جریان خون می شود. نشان داده شده که این محصول منجر به توسعه فواید عضلانی و قدرت، کاهش چربی بدن و افزایش ترشح هورمون رشد می شود.
کراتین
استنتاج شده از منابع گوشتی است. کراتین نشان داده که به وسیله راندن آب به درون سلول ها منجر به افزایش سنتز پروتئین می شود. این مسئله نشانه ای برای آنابولیسم است. پژوهش ها حاکی از آن است که افزایش ذخایر فسفو کراتین در بافت های عضلانی منجر به استفاده بلند مدت تر از انرژی به هنگام انجام تمرین های شدید می شود. همچنین کراتین منجر به افزایش فاکتور رشد شبه انسولین می شود که یک هورمون آنابولیک است.
گلوتامین
یک اسید آمینه برجسته که در عضلات اسکلتی موجود است. گلوتامین در بدن فراوان است و جزو مواد غذایی غنی از پروتئین محسوب می شود. گلوتامین به جهت سنتز پروتئین مهم است و اغلب هنگام انجام تمرین های سنگین تخلیه می شود.
پژوهش ها نشان داده که این مکمل منجر به افزایش رشد عضلانی می شود و این کار را با افزایش حجم سلول های عضلانی و ترشح هورمون رشد انجام می دهد، ضمن اینکه منجر به کاهش کاتابولیسم می شود.
کافئین
یک محرک که به حرکت سلول های چربی در جریان خون کمک می کند. کافئین نشان داده که منجر به افزایش قدرت عضلانی می شود به ویژه اگر در زمان قبل از تمرین مصرف شود. علاوه بر افزایش متابولیسم، کافئین منجر به کاهش درد عضلات تا ۵۰ درصد آن هم در زمان بعد از تمرین می شود.
تغذیه پس از تمرین
اگر شما به مصرف مواد مغذی ۳۰ دقیقه بعد از تمرین بپردازید، یک کربوهیدرات سریع الهضم به سرعت برای عضلات کار کرده مهیا می شود.
کربوهیدرات های سریع الهضم نظیر قند، دکستروز و مالتودکسترین به سرعت سطح انسولین را به اوج می رسانند و کمک می کنند که همه مواد موجود در محلول بعد از تمرینتان را به بافت های عضلانی تخلیه شده از گلیکوژن برسانید. البته از آن جا که فرکتوز (قند میوه) به وسیله کبد تجزیه و تحلیل می شود، کارایی اش به سرعت دیگر قندها نیست.

درمان دیابت: ۱۰ شیوه برای پیشگیری از مشکلات دیابت

درمان دیابت: ۱۰ شیوه برای پیشگیری از مشکلات دیابت
مطلبی از کارکنان کلینیک مایو
درمان دیابت کاملا امکان پذیر است
دنبال کردن برنامه ی دیابت باید به صورت منظم انجام شود. ولی تلاش هایتان نیز اهمیت دارند. مراقبت دقیق از دیابت می تواند خطر مشکلات جدی را کاهش دهید.
در اینجا ۱۰ شیوه بیان می شود که نقش فعالی در درمان دیابت دارند و آینده ی سالمی را برایتان به ارمغان می آورد.
۱٫    نسبت به مدیریت دیابت تعهد داشته باشید: اعضای گروه مراقبتی دیابت – برای مثال پزشک و یا فراهم کننده ی مراقبت های اولیه، مربی و پرستار دیابت-  می توانند به شما کمک کنند تا مراقبت های پایه ای را بیاموزید و حمایت هایی را در این زمینه به شما عرضه دارند. ولی مدیریت شرایط تان برعهده ی شماست.
درباره ی دیابت همه چیز را بیاموزید. تغذیه سالمی داشته باشید و تحرک جسمانی را تبدیل به بخشی از برنامه روزانه تان نمایید. وزن متعادلی را حفظ کنید. بر سطح قند خون تان نظارت داشته باشید و دستورات پزشک را برای مدیریت سطح قند خون دنبال کنید. از گروه درمانی دیابت در مواقع ضروری کمک بخواهید.

(درمان دیابت)
۲٫    سیگار نکشید: سیگار کشیدن خطر مشکلاتی دیابتی را افزایش می دهد که این مشکلات شامل این موارد می باشند:
•    کاهش جریان خون در پاها که به عفونت، زخم و یا قطع عضوی از بدن می انجامد
•    بیماری های قلبی
•    سکته مغزی
•    بیماری چشمی که ممکن است به نابینایی بینجامد
•    آسیب های عصبی
•    بیماری های کلیوی
(درمان دیابت)
۳٫    فشار خون و کلسترول را کنترل کنید: همانند دیابتی ها، فشار خون بالا نیز می تواند به رگ هایتان آسیب برساند. کلسترول بالا نیز یک مشکل می باشد، زیرا آسیب اغلب بدتر و سریعتر می باشد، وقتی که دیابت دارد. وقتی که این شرایط جمع شوند، می توانند به حمله قلبی، سکته مغزی و شرایط تهدید زندگی بینجامند.
داشتن رژیم غذایی سالم، و ورزش کردن به صورت مرتب می تواند به شیوه ی طولانی نسبت به کنترل فشار خون و کلسترول بینجامد. پزشک شما نیز نسخه هایی را تجویز می کند.
۴٫    معاینات چشم و جسمی مرتبی داشته باشید: در سال دو یا سه بار دیابت تان را چک کنید،  و نیز معاینه جسمی و چشمی سالانه داشته باشید. در مدت فعالیت جسمی، پزشک از شما درباره ی سطح فعالیت و تغذیه می پرسد و نیز درباره ی مشکلات مرتبط با دیابت – شامل نشانه های آسیب کلیوی، آسیب عصبی و بیماری های قلبی- سوال می کند و نیز بررسی سایر مشکلات پزشکی را انجام می دهد. متخصص چشم، نشانه های آسیب به شبکیه، آب مروارید و آب سیاه را بررسی می کند.
۵٫    واکسن هایتان به روز باشد: قند خون بالا می تواند سیستم ایمنی بدن تان را تضعیف کند که این باعث می شود واکسن ها مهم شوند. درباره ی موارد زیر از پزشک تان مشورت بخواهید:
•    واکسن آنفلونزا: واکسن سالانه ی انفلونزا می تواند به شما کمک کند تا در فصل بیماری سالم بمانید و از مشکلات ناشی از انفلونزا نیز پیشگیری می کند.
•    واکسن ذات الریه: گاهی اوقات واکسن ذات الریه مستلزم یک دوره می باشد. اگر مشکلات دیابتی دارید و یا سن تان بالای ۶۵ سال می باشد، باید هر ۵ سال این واکسن را دریافت کنید
•    واکسن هپاتیت ب: مراکز کنترل دیابت و نیز پیشگیری، واکسن هپاتیت ب را برای بزرگسالانی که دیابت دارند توصیه می کنند که قبلا این واکسن را دریافت نکرده اند و سن شان زیر ۶۰ سال می باشد. اگر ۶۰ سال یا بیشتر سن دارید، و هرگز واکسن هپاتیت ب را دریافت نکرده اید، با پزشک تان در این مورد مشورت کنید.
•    سایر واکسن ها: درباره ی کزار به روز باشید. پزشک ممکن است سایر واکسن ها را نیز به شما توصیه کند.


درمان دیابت

۱۳۹۳ بهمن ۳۰, پنجشنبه

نکات مهم مربوط به تناسب اندام برای حرفه های پر مشغله

نکات مهم مربوط به تناسب اندام برای حرفه های پر مشغله
نکات مهم پیشنهادی از طرف مربی مشهور دیناجفرسون در مورد تناسب اندام

تناسب اندام
در دنیای پر تحرک و پر شتاب کسب و کار،سلامتی و تناسب اندام را می توان اغلب از اولویت های اصلی کنار گذاشت.مانند اتومبیل فاقد رسیدگی و بازبینی مداوم که بعد از مدتی کارآیی خود را از  دست می دهد،حرفه های فاقد آموزش های بهداشتی مداوم کارآیی و تاثیرگذاری کاملی نخواهند داشت.به عنوان کارفرما،صاحبان و مدیران کسب و کار و مدیران اجرایی،نیاز به این داریم که ذهن و اندام های مان در حد امکان از کارآیی و تاثیرگذاری بالایی بر خوردارباشند.ایده های میلیون دلاری با رژیم های غذایی چند دلاری به وجود نمی آیند.
یکی از مزایای داشتن مشغله های خیلی زیاد این است که زمانی برای کارهای غیر ضروری پیدا نمیکنیم.ما نیاز به تمریناتی داریم که بیشترین کارآیی را برایمان داشته باشند.به عنوان یک مربی مشهور که گستره هنرآموزانش شامل مدیر عاملان معروف تا مادران پر مشغله ای که در حال شروع کسب و کاری جدید هستند،میباشد،فاکتورهای مهمی که بیشترین تاثیر را بروی تناسب اندام می گذارند و از طرفی نیز برای حرفه هایتان حیاتی می باشندرا در ادامه بیان می کنم.
•    تمرینات خود را در اولویت کارهای صبحگاهی خود قرار دهید.در این روش چیزی مهم تر از “بلند شدن” اهمیت ندارد.شروع کردن روز با انجام تمرینات همچنین انرژی لازم برای تولید هرمون “احساس خوب” را که اندروفین می نامند را فراهم می نماید که در سپری کردن روز پر مشغله تان به شما کمک می کند.
•    جلساتی را برای ملاقات با خودتان در نظر بگیرید.به همان میزان که جلسات خود با پژشکتان را مهم می پندارید،به تمرینات خود نیز به همان درجه اهمیت بخشید و خود را مقید به انجام آنها نمایید.
•    تمرینات تناسب اندام خود را به چندین بخش ۱۰ دقیقه ای تقسیم کنید.آن هم  زمانی که انجام تمرینات در یک بازه زمانی مشخص و طولانی برایتان امکان پذیر نباشد.تمریناتی را انجام دهید که چندین عضله را توامان در بازه زمانی کوتاه با بیشترین فشار همراه می کند مانند حرکات کششی با وزنه ( بر روی قسمت های تحتانی و مرکزی بدن تاثیر می گذارد)،تمرین شنا با وزنه (بر روی سینه،بازوها و پشت بدن تاثیر می گذارد) یا انجام حرکات کششی باز (کامل) که تقریبا بر تمام عضلات بدن تاثیر می گذارد.
•    تعین اهداف.همان طور که گفته شد،کسانی که برنامه ریزی ندارند،هیچگاه موفق نمیشوند.مطمئن شوید اهدافتانS.M.A.R.T (مشخص،قابل سنجش،دست یافتنی،واقع گرایانه و دارای محدوده زمانی مشخص) باشد.سعی کنید برخی از اهداف ضروری خود را در پسورد رایانه خود لحاظ نمایید،این روش باعث یاد آوری روزانه این اهداف با هر بار وارد کردن پسورد می شود.
حالا زمان داشتن انگیزه انجام تمرینات است.بهترین و اولین سرمایه گذار خود ما هستیم.اگر خود ما بر روی زمان سرمایه گذاری نکنیم،چطور توقع داشته باشیم که دیگران این کار را در مورد ایده ها و کسب و کار ما انجام دهند.سالم ترین افراد شاد ترین آنها می باشند و شاد ترین افراد بهترین تصمیمات را می گیرند.
تناسب اندام

۱۳۹۳ بهمن ۲۵, شنبه

مثبت اندیشی در ۲۱ روز

مثبت اندیشی در ۲۱ روز
مثبت اندیشی در 21 روز
صبح زود با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوید و فورا به یاد آموخته های خود در مورد جملات مثبت تاکیدی می افتید و قبل از اینکه از جایتان بلند شوید، با خود چندبار تکرار می کنید: «امروز چه روز خوبیه.» هنگام خروج از خانه متوجه می شوید به دلیلی نامعلوم اتومبیلتان استارت نمی خورد؛ بعد از کمی سرو کله زدن با آن و با توجه به اینکه دارد دیرتان می شود، تصمیم می گیرید از خیر اتومبیل شخصی بگذرید و با تاکسی به محل کارتان بروید. بعد از کلی معطلی بالاخره موفق می شوید تاکسی پیدا کنید. در مسیر هستید که از رادیوی تاکسی می شنوید در آن ور دنیا بمبی منفجر شده است و تعداد زیادی افراد بی گناه کشته شده اند و در بین راه هم در کمال ناباوری می بینید راننده، مسیر شما را اشتباه متوجه شده است و باید مسافتی دورتر از مقصد خود پیاده شوید و تازه موقع پیاده شدن چون پولتان خرد نیست، با راننده بحثتان می شود. وقتی پیاده می شوید یادتان می افتد که نباید اجازه دهید روزتان خراب شود؛ پس باز با خود می گویید: «امروز خیلی روز خوبیه!» دیرتر از حد معمول وارد محل کارتان می شوید و با اینکه باراول است دیر می رسید، رئیستان با کج خلقی دیر آمدنتان را به رویتان می آورد و بعد مراجعه کننده ای دارید که هنوز سرجایتان ننشسته باید به او جواب بدهید. او هم گوشزد می کند که چقدر معطلش کرده اید. خب اینجاست که دیگر طاقت نمی آورید و پاسخ او را با تندی می دهید. بعد از اینکه یک فنجان چای می نوشید و کمی از استرستان کم می شود، دوباره با خود چندبار تکرار می کنید: «امروز خیلی روز خوبیه!» اما این بار صدایی در سرتان با تعجب و تمسخر می گوید: «واقعا؟‌ این هایی که تا الان دیدی کافی نبود؟!» با خود فکر می کنید:«آخر چرا؟ هر چه سعی می کنم مثبت باشم، دیگران اجازه نمی دهند»‌ و به یک باره تمام آنچه سعی کرده اید در مورد مثبت اندیشی یاد بگیرید و در زندگی تان پیاده کنید. از نظرتان زیر سوال می رود.
شاید سناریوی فرضی ما کمی اغراق شده باشد؛ مخصوصا اگر با فهم مثبت اندیشی و مثبت نگری آشنا باشیم و آن را در زندگی روزمره به کار بگیریم، چون معمولا زندگی مان دلپذیرتر و آسان تر خواهد شد؛ ولی گاهی اوقات برای یک روز یا حتی مدت زمان بیشتری به نظر می رسد از زمین و آسمان برایمان پیشامدهای منفی می رسد که دراین موارد حتی مثبت ترین افراد هم گاهی به اصطلاح کم می آورند و تسلیم احساسات منفی می شوند؛ در صورتی که اتفاقا در این موارد است که مثبت اندیشی بیشتر ضرورت و ارزش پیدا می کند، وگرنه در شرایط ایده آل و در میان کلی اتفاق خوب همه می توانند خوشحال و مثبت باشند! مثبت ماندن در این شرایط قدرت زیادی می طلبد که اکثرا فکر می کنند چنین قدرتی ندارند و بنابراین زود تسلیم می شوند که البته حق با آن هاست ولی چیزی که نمی دانند این است که همان طور که با انجام تمرینات ورزشی می توانیم قدرت بدنی مان را افزایش دهیم، اگر مغزمان را نیز تمرین دهیم، قدرت روحی مان افزایش می یابد. بله، درست متوجه شده اید! باید مغزمان را تمرین بدهیم! ولی چرا مغز؟ در واقع تمام برداشت ما از دنیای اطرافمان  حاصل پردازش مغز ما از اطلاعاتی است که از محیط دریافت می کنیم. این مغز ماست که طبق عادت به چیزی برچسب خوب، بد یا مثبت و منفی می زند و تصمیم می گیرد در مقابل هر اتفاقی چه برداشتی داشته باشیم و نیز ما را وادار می کند براساس همان برداشت، واکنش نشان دهیم. در واقع حادثه ای که رخ می دهد پس از عبور از فیلتر افکار ما، برایمان ماهیت خوب یا بد پیدا می کند. مغز  ما عادت کرده که اگر اتومبیلمان روشن نشد، به شکلی خودکار به این نتیجه برسد که فاجعه عظیمی رخ داده است! از طرفی ما تحت تاثیر عوامل بی شماری، عادت کرده ایم که توجهمان را بر روی حوداث به اصطلاح منفی متمرکز کنیم. وقتی از تاکسی پیاده شدیم، فقط بحثی که با راننده داشتیم در ذهنمان می ماند، نه آن لبخند زیبایی که از یک کودک دوست داشتنی در آغوش مادرش دریافت کردیم.
اولین مطلبی که در این رابطه باید یاد بگیریم این است که نوع نگرشمان به اتفاقات و محیط پیرامونمان را اصلاح کنیم. فرض کنید عینکی به چشم دارید که شیشه آن آبی رنگ است، مطمئنا به هر چیزی نگاه کنید، آن را آبی می بینید. اگر نگاهی به گذشته خود بیندازیم و حوداثی را که در زمان خود به نظرمان ناگوار بوده مرور کنیم، در ۹۰ درصد موارد متوجه می شویم آن پیشامد در ظاهر بد چقدر به صلاح ما بوده است. در باقی موارد هم اگر منصف باشیم، می بینیم درسی که از آن پیشامد گرفتیم، امروز بخشی از شخصیت ما را شکل می دهد و موجب رشد و تقویت روحی ما شده است. برخی حوادث تلخ مثل مرگ و میر، بخشی از سیر طبیعی زندگی هستند و باید آن ها را به عنوان واقعیت بپذیریم، پس در اینجا هم «بد» معنی خود را از دست می دهد. اگر ایمان قوی داشته باشیم، به مرور این مطلب برایمان جا می افتد که هر چیزی که اتفاق می افتد، حتما حکمتی دارد و برای منظور خاصی رخ می دهد. در این زمان است که هنگام مواجهه با شرایط بد به جای اینکه خودمان را ببازیم و به زمین و زمان ناسزا بگوییم، با خودمان فکر می کنیم وجود این وضعیت برای من چه معنایی دارد؟ چه چیزی باید یاد بگیرم؟ یا حتی می گوییم: «خدایا شکرت، نمی دانم با این اتفاق مرا در مقابل چه بلایی محافظت کردی.» قدری که این مهارت تغییر نوع نگرش را تمرین کنید، تازه متوجه می شوید ذهن و مغز ما چه نقش مهمی در شکل گیری واکنش های ما ایفا می کنند؛ به عنوان مثال حتما شما هم در مواقعی دچار استرس ناشی از شرایط محیط شده اید. جالب اینجاست که حتی استرس هم فکر می کنیم منشا خارجی دارد، فقط ناشی از ذهن ماست. شما در دنیای خارج از ذهنتان نمی توانید هیچ چیزی به عنوان استرس پیدا کنید. هیچ کس نمی تواند به شما یک بسته استرس بفروشد. استرس وجود خارجی ندارد، بلکه فقط واکنشی است که ما به شرایط پیرامونمان نشان می دهیم. بیایید از همین امروز یاد بگیریم برچسب زدن به اتفاقات را کنار بگذاریم و نیز قبول کنیم که قرار نیست زندگی مان یکنواخت باشد و هر روز ممکن است با مسائلی روبه رو شویم که حل کردن آنها بخشی از مسیر رشد و تعالی ماست.
دومین مهارت لازم، عادت دادن مغزمان به دیدن جنبه های مثبت وقایع است. همان طور که گفتم مغز ما به مرور تحت تاثیر محیط عادت می کند توجه ما را بر روی انواع موارد منفی متمرکز کند؛ در صورتی که بی نهایت اتفاق مثبت در زندگی روزمره همه ما رخ می دهد که چون آن ها را بی اهمیت تلقی می کنیم، اصلا به آن ها توجه نمی کنیم و این امر، به مرور به صورت یک عادت در ذهن ما جا افتاده است.
طبق برخی تحقیقات اگر ما کاری را به مدت ۲۱ روز متوالی انجام دهیم، آن کار برای ما به صورت یک عادت در می آید. به عبارت دیگر فقط ۲۱ روز کافی است تا ما عادت جدیدی در خود به وجود بیاوریم. به مدت ۲۱ روز هر روز ۳ اتفاق جدید مثبت را که در زندگی تان می افتد، یادداشت کنید و حتی بهتر است به کسی قول بدهید که روزانه این ۳ مورد را به اطلاعش خواهید رساند تا مجبور شوید حتما این کار را انجام دهید. در این حالت مغز شما یاد می گیرد به جای تمرکز بر روی منفی بافی به دنبال نکات مثبت زندگی تان بگردد. روزهای اول کمی پیدا کردن ۳ مورد دشوار خواهد بود، ولی ناامید نشوید این تمرین درعین سادگی به قدری قدرتمند است که قبل از پایان ۲۱ روز اثر آن را مشاهده خواهید کرد.

بهترین فیزیک عمرتان را با FITBRIT بسازید(چربی سوزی عالی)

بهترین فیزیک عمرتان را با FITBRIT بسازید(چربی سوزی عالی)
حرفه ای ترین روش چربی سوزی
بهترین برنامه چربی سوزی
دوست دارید بهترین فیزیک عمرتان را داشته باشید؟ این امر ممکن نخواهد بود جز با FITBRIT که با آن می توانید چربی های بدن تان را به آتش بکشید.
FITBRIT شامل ۳ تمرین است که هر کدام از آنها به کمتر از ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.«اندی مک تاگارت» مدیر مرکز تندرستی و سلامتی لندن در رابطه با FITBRIT اینگونه توضیح می دهد: «شدت بسیار بالای این تمرین در این چالش به بدن این امکان را می دهد که همچنان بعد از تمرین متابولیسم را بالا نگه دارید. ۳ تمرینی که من ابداع کردم بر پایه تمرینات استقامتی، روئینگ، تردمیل و دوچرخه هستند.
برنامه روئینگ تاباتا روی تمام گروهای عضلانی بزرگ و اصلی کار می کند و بدن را به سمت چربی سوزی سوق می دهد. این تمرین، تمرین تخصصی خودم هم هست. با اینکه می توانم در زمان کمتری تمرین را انجام دهم، ولی سرعت تمرین را طوری تنظیم می کنم تا انرژی کافی برای دوچرخه و تردمیل هم داشته باشم.
هر یک از جلسات تمرین را ۱ بار در هفته انجام دهید و حداقل یک روز استراحت بین تمرین ها داشته باشید. بقیه تمرینات هم باید شامل حرکات قدرتی FITBRIT مانند پرس پرتابی سرشانه با کتل بل، شنا و پرتاب کتل بل باشد. اگر فقط برای چربی سوزی تمرین می کنید، یکی از این تمرینات هوازی را در انتهای جلسه تمرینات قدرتی و ۲ بار در هفته انجام دهید.
روئینگ با سیستم تاباتا  
برای ۲۰ ثانیه تا جایی که می توانید با شدت روئینگ بروید. سپس ۱۰ ثانیه استراحت کنید. همین روال را ۸ بار در ۴ دقیقه تکرار کنید. ۲ دقیقه استراحت کنید و دوباره آن را تکرار کنید. روئینگ را ابتدا با فشار پاها به تخته آغاز کنید سپس دسته ها را به سمت جناغ سینه بکشید. پشت را صاف نگه دارید و حرکت را به نرمی انجام دهید. سعی کنید با کنترل حرکت مسیر بیشتری را طی کنید.
دوچرخه اینتروال
ابتدا ۵ دقیقه نرم رکاب بزنید تا گرم شوید. سپس ۲ دقیقه با RPM 140- 120 پا بزنید، به طوری که ابتدا با مقاومت کم شروع کنید و هر ۳۰ ثانیه آن را افزایش دهید. سپس حرکت را با مقاومت پایین و ریکاوری ۱ دقیقه با RPM 60 رکاب بزنید. کل این مراحل را تا ۲۴ دقیقه ادامه دهید. مراقب باشید به زانوها فشار مضاعف وارد نشود. هنگام رکاب زدن باید زانوها در راستای پنجه های پا باشند.
سعی کنید با یک سرعت و ریتم مشخص رکاب بزنید. اگر از ابتدا دوچرخه را روی دنده سنگین بگذارید، اوسط تمرین دنده را سبک کنید و با آن به رکاب زدن ادامه دهید.
در تمرینات اینتروال حتی بعد از اتمام تمرین متابولیسم شما بالاست و همچنان روند چربی سوزی ادامه دارد.
هر کدام از این تمرینات در یک بازه زمانی مشخص، کالری سوزی را به حداکثر می رسانند. علاوه بر این توان هوازی، استقامت قدرتی و توانایی عضلات برای تولید نیروی بیشتر در زمان طولانی را بهبود می بخشد.
دویدن روی تردمیل با شیب
ابتدا ۱۰ دقیقه با آهسته دویدن گرم کنید. در ادامه مسافت ۱ کیلومتر را با شیب ۳ درصد با سرعت بدوید. ۹۰ ثانیه راه بروید و دوباره تکرار کنید. این برنامه را در۴ دور اجرا کنید.
برای اینکه اکسیژن لازم را به ریه ها برسانید، توصیه می شود در حال دویدن سر، شانه و پشت را صاف نگه دارید.
در دور آخر، پاها مانند دو ستون بتنی سنگین می شود، به همین دلیل پایان سخت

۱۳۹۳ بهمن ۲۱, سه‌شنبه

درمان فشار خون بالا ، چطور می توانید از خود مراقبت کنید؟

 درمان فشار خون بالا ، چطور می توانید از خود مراقبت کنید؟

توصیه هایی برای درمان فشار خون بالابهترین روش درمان فشار خون
هشت شیوه وجود دارد که می توانید با آن فشار خون تان را کنترل کنید. این هشت شیوه عبارتند از:
•    رژیم غذایی بهتری را در پیش بگیرید که نمک کمتری داشته باشد
•    فعالیت جسمی مرتب داشته باشید
•    وزن خود را کنترل کنید
•    استرس را مدیریت کنید
•    از سیگار کشیدن پرهیز کنید
•    مطابق با دستورالعمل پزشک عمل کنید
•    الکل مصرف نکنید
(درمان فشار خون)
لازم است سبک زندگی تان را اصلاح نمایید. این تغییرات فشار خون تان را کاهش می دهند بدون این که از نسخه های تجویز شده استفاده نمایید. اتخاذ سبک زندگی سالم برای پیشگیری از فشار خون بالا ضروری می باشد و شیوه ی بسیار مهمی برای مدیریت آن می باشد. این موارد ذکر شده را به صورت نسخه ای برای سبک زندگی در نظر بگیرید و سعی کنید مطابق با آنها عمل کنید.
اگر پزشک تشخیص داده است که شما فشار خون بالا دارید، و یا این که عوامل مخاطره زا در شما شناسایی شده است به این نکته توجه نمایید که هیچ درمانی وجود ندارد، فشار خون بالا فقط قابل مدیریت می باشد.
با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم می توانید:
•    فشار خون بالا را کاهش دهید
•    از افزایش فشار خون بالا پیش گیری کنید
•    کارآیی درمانهای فشار خون را ارتقا دهید
•    خطر حمله قلبی، بیماری های کلیوی و سکته مغزی را کاهش دهید
در اینجا چند نکته در این زمینه بیان شده است:
•    آگاه باشید: از بین تمامی افرادی که فشار خون بالا دارند، بیش از ۲۰ درصد از شرایط جسمی شان آگاه نیستند. این بیماری می تواند پیامدهای سلامتی مهمی را برای آنها به دنبال داشته باشد. آیا شما هم یکی از این افراد می باشید؟ اگر نمی دانید، برای انجام آزمایش به پزشک مراجعه نمایید.
•    تلاش کنید تا به اهداف درمانی دست یابید: در فشار خون بالا هیچ سطح سلامتی وجود ندارد. فرصتهای زندگی یا مرگ را برای این بیماری در پیش نگیرید. بلکه مسئولیت این بیماری را بپذیرید. با پزشک همکاری کنید تا اهداف بیماری و نیز بهترین برنامه برای پیشگیری از فشار خون بالا و مدیریت آن را به شما بدهد.
•    زندگی تان را تغییر دهید و میزان مخاطرات را کاهش دهید: حتی اگر فشار خون تان نرمال می باشد (بین ۱۲ و ۸ ) و هدف تان فقط پیشگیری است، اصلاح سبک زندگی نیز نسخه ای برای زندگی سالم می باشد.
اگر فشار خون تان در دامنه ی فشار خون بالا قرار می گیرد، پزشک اصلاحاتی را برای تغییر سبک زندگی به شما عرضه می دارد.
•    اگر درمانی برایتان تجویز شد، آن را انجام دهید: اگر فشار خون تان بین ۹/۱۴ و یا بالاتر بود، پزشک احتمالا به جای تغییر سبک زندگی برایتان دارو تجویز می کند. پیشنهادات پزشک را با دقت دنبال کنید، حتی  اگر شامل مصرف هر روزه دارو برای بقیه عمر باشد. فشار خون بالا، بیماری مربوط به سبک زندگی می باشد، و با همکاری با گروه مراقبت بهداشتی، می توانید به صورت موفقیت آمیزی به اهداف درمانی دست یابید و از منافع سلامتی بهتر بهره برید.
وقتی که برنامه ی درمانی تان به حالت عادی درآمد، حفظ فشار خون پایین تر، آسان تر می شود. به خودتان یادآوری کنید که با کنترل فشار خون می توانید از بروز بیماری هایی همانند خطر حمله قلبی، سکته مغزی، و بیماری های کلیوی پیشگیری کنید. میزان مرگ و میز ناشی از این بیماری ها به صورت قابل توجهی کاهش یافته است که به دلیل درمان زودهنگام فشار خون بالا می باشد.
منبع:


درمان فشار خون