۱۳۹۳ بهمن ۱۸, شنبه

پس از یک تمرین سخت و سنگین نوشیدنی ورزشی گزینه بهتری است یا میوه ها؟

پس از یک تمرین سخت و سنگین نوشیدنی ورزشی گزینه بهتری است یا میوه ها؟
بهترین نوشیدنی ورزشی
طبیعی است که خیلی از ورزشکاران و بدنسازان دوست ندارند پس از تمرین از نوشیدنی و آب میوه های آماده ای که مملو از شکر هستند، استفاده کنند، به نظر شما بهترین جایگزین این نوشیدنی های آماده چه میوه هایی هستند و یا اصولأ باید مصرف کدام نوشیدنی های ورزشی در دستور کار قرار بگیرد؟ پاسخ این سئوال به همراه یک بحث علمی – ورزشی را ادامه می خوانید.
نقش کربوهیدرات ها برای توقف آثار کاتابولیک ناشی از تمرین، در بدن بسیار مهم است. به محض اتمام تمرین، به سود شماست که از آنها استفاده کنید. البته فراموش نکنید اگر برای بیش از دو ساعت پس از تمرین این کار را نکنید، موقعیتی که به شما امکان بیشترین رشد و ریکاوری را می دهد، از دست خواهید داد.
دلیل دیگری هم وجود دارد. اگر بسختی تمرین می کنید، سطوح گلیکوژن عضلات خود را تخلیه می کنید و نیاز به بازسازی آنها دارید. به این منظور به مصرف کربوهیدرات ها نیاز دارید – به همراه مقداری پروتئین – که در نتیجه بتوانید ذخایر گلیکوژن خود را شارژ کنید و برای جلسه بعدی تمرین، کاملأ ریکاوری شوید. (نسبت کربوهیدرات به پروتئین باید در حدود (۲ به ۱) تا (۴ به ۱) باشد.
براساس نظر دکتر تغذیه- کریس موهر- نوشیدنی های ورزشی انتخاب های خوبی برای ورزشکاران استقامتی هستند، ولی پس از جلسات معمول تمرین با وزنه، میوه ها انتخاب بهتری بشمار می آیند. دکتر موهر می گوید: “میوه ها کربوهیدرات های مورد نیاز را تأمین می کنند، همچنین مواد مغذی که برای بدن شما ارزش زیادی دارند از جمله فیبرها، ویتامین C و رنج وسعی از ویتامین ها دیگر، مینرالها، و آنتی اکسیدانها.” همچنین همواره دریافت قندهای طبیعی بر قندهای فرآوری شده از جمله شیره ذرت که به اغلب نوشیدنی های ورزشی افزوده می شود، ارجحیت دارد. اگر بتوانید میوه را همراه نوشیدنی پروتئین و شیر بدون چربی (که کربوهیدرات بیشتری را هم به واسطه لاکتوز در اختیارتان می گذارد) میل کنید، ریکاوری بهتری خواهید داشت. دکتر موهر توصیه می کند، میوه های خرد شده را هم به شیر و مکمل پروتئین خود اضافه کرده و داخل یک مخلوط کن با هم ترکیب کنید. ماست یونانی به همراه میوه هم یک گزینه خوب دیگر است.
برای انتخاب میوه مناسب به پنج میوه مناسب در زیر دقت کنید.
پرتقال

نوشیدنی ورزشی بعد از تمرینات بدنسازی
حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C، بعلاوه مقدار خوبی فیبر، ویتامین A، و کلسیم
موز
نوشیدنی بعد از ورزش

غنی از فیبر و پکتین، که به گوارش بهتر کمک می کند. بعلاوه پتاسیم و ویتامین B6

 آناناس


تغذیه بعد از تمرینات بدنسازی
حاوی مقدار زیادی ویتامین C، منگنز و بروملاین که به تقویت استخوانها و کاهش التهاب کمک می کند.
توت فرنگی

بعد از تمرین بدنسازی چی بخوریم؟


حاوی آنتوسیانین که به سوختن ذخایر چربی کمک می کنند.
کیوی
free-photo-kiwi-fruit-973
حاوی ویتامین K، پتاسیم، فیبر و فولیک اسید که کمک می کند به تولید گلبولهای قرمز.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر