ماسك هاي سلامتي به صورت بزنيد
ماسک خرمالو
ماسک
ماسك خرمالو
ميوه ها منبع بسيار مناسبي از ويتامين ها هستند و مي توان از طريق استفاده از ماسك ها از ويتامين هاي اين نعمت هاي خداوندي براي پوست استفاده كرد.
در پاييز و زمستان ميوه هايي چون پرتقال، سيب و انار به وفور يافت مي شوند. اين ميوه ها سرشار از آنتي اكسيدان و ويتامين C هستند كه در شادابي و سلامت پوست بسيار موثرند. خرمالو ازميوه هايي است كه در اين فصل مي توان به راحتي آن را تهيه كرد. خرمالو منبع ويتامين هاي گروه B و ويتامين C لست كه در حفظ و استحكام پوست و مو تاثير زيادي دارد.
مواد لازم
برنج پخته: يك قاشق غذاخوري (اگر آبكش نباشد بهتر است تا لعاب برنج حفظ شود.)
روغن بادام شيرين: يك قاشق غذاخوري
خرمالوي پوست كنده و نرم شده: يك عدد
خيار (براي ايجاد رطوبت):‌ يك تكه كوچك
تمام مواد را با هم در مخلوط كن بريزيد و خوب مخلوط كنيد. مواد را به مدت ۱۰ دقيقه روي پوست خود بماليد، سپس با آب ملايم بشوييد.
مي توانيد براي ساخت ماسك خرمالو از روش ساده تري هم استفاده كنيد.
مواد لازم
خرمالو را له كنيد و از صافي بگذرانيد تا گلوله نداشته باشد. كمي روغن زيتون به آن بزنيد و به پوست صورت و گردن تان بماليد و پس از ۲۰ دقيقه با آب ولرم بشوييد. نتيجه آن، پوستي بسيار نرم و شفاف است. اين ماسك را دو بار در هفته به پوست بزنيد. اين ماسك را اگر در حالت آرامش و دراز كشيده به پوست بزنيد بهتر است.
نوع ديگري از ماسك خرمالو براي تميز كردن عميق پوست صورت
اين ماسك پوست را عميقا تميز مي كند و باعث شادابي و جواني آن مي شود.
مواد لازم
خرمالوي بزرگ رسيده: يك عدد
شكر قهوه اي: يك چهارم فنجان (در صورت نداشتن شكر قهوه اي مي توانيد از شكر معمولي هم استفاده كنيد.)
روغن زيتون: يك قاشق غذاخوري
خرمالو را پوست بگيريد و پوره كنيد سپس آن را با شكر و روغن زيتون مخلوط كنيد، روي پوست بماليد و با حركت دوراني، آن را ماساژ دهيد. براي ۱۰ دقيقه بايد اين ماسك روي صورت بماند بعد با آب ولرم صورتتان را بشوييد.
بتا كاروتن و ويتامين هاي موجود در خرمالو شفافيت و نرمي را به پوست ما هديه خواهد كرد. براي حصول نتيجه بهتر بايد حداقل هفته اي دو بار از اين ماسك استفاده كنيد. بهتر است روغن زيتون يا روغن بادام مورد استفاده در ماسك ها پالايش نشود و خالص باشد تا تاثير بهتري بر پوست بگذارد.

ماسك