۱۳۹۳ اسفند ۵, سه‌شنبه

درمان آرتروز: رهایی طبیعی از درد آرتروز

درمان آرتروز: رهایی طبیعی از درد آرتروز


جدیدترین روش درمان آرتروز
آیا از درد آرتروز رنج می­برید ولی درمان­های طبیعی را ترجیح می­دهید؟ این ۹ روش رهایی از درد و درمان آرتروز می­توانند موثر واقع شوند.
بخش ۱ از ۱۰: مرور کلی
درد ورم مفاصل
ورم مفاصل، شرایطی است دردناک و فرساینده که با ورم در ناحیه زانو مشخص می­شود که موجب سفتی و درد می­شود. استئوآرتیریت شایع­ترین نوع درد مفاصل، با افزایش سن بدتر می­شود و با گذشت چند سال موجب فرسودگی می­شود.
پزشکان درد مفاصل را بصورت سنتی با داروهای ضد التهاب و مسکن­ها درمان می­کنند. با این حال، برخی داروها دارای عوارض جانبی هستند و راه طبیعی برای رهایی از درد رایج­تر شده است. بیاد داشته باشید که پیش از امتحان این درمان­های طبیعی، با پزشکتان مشورت کنید.
بخش ۲ از ۱۰: وزن

کاهش وزن برای درمان آرتروز:

وزن شما می­تواند تاثیر زیادی بر روی میزان دردی که از ورم مفاصل تجربه می­کنید داشته باشد. اضافه وزن، فشار بیشتری را بر روی مفاصلتان ایجاد می­کند- بویژه بر روی زانوها، مفاصل ران و پاها.
کاهش فشار بر روی مفاصلتان از طریق کاهش وزن، تحرک پذیری شما را بهبود می­دهد، درد را کاهش می­دهد و از آسیب­های بعدی به مفاصلتان پیشگیری می­کند.
بخش ۳ از ۱۰: ورزش
بیشتر ورزش کنید برای درمان آرتروز:
مزایای بیشتری در ورزش نسبت به کاهش وزن محض وجود دارد. تحرک منظم به حفظ انعطاف­پذیری در زانوهایتان کمک می­کند. ورزش­هایی که نیاز به تحمل وزن دارند همچون دویدن و پیاده­روی، می­توانند آسیب­زا باشند. بجای آن، ورزش­های با آسیب کمتر همچون آیروبیک آبی یا شنا را امتحان کنید تا بدون افزودن فشار اضافی، مفاصلتان را منعطف کنید.
بخش ۴ از ۱۰: گرما و سرما
از گرما و سرما درمانی استفاده کنید
هنگامی که از درمان­های سرد و گرم استفاده می­شود، دنیایی از تفاوت ایجاد می­شود. دوش یا حمام طولانی و گرم –بویژه در هنگام صبح- سفتی مفاصلتان را تسهیل می­کند. از یک پتوی الکتریکی یا زانوبند گرم کننده در هنگام شب استفاده کنید تا زانوهایتان شل نگه داشته شوند و از زانوبندهای گرم کننده نمدار استفاده کنید.
درمان­های سرد، بهترین روش برای تسکین درد مفاصل هستند. یک کیسه یخ ژله­ای یا کیسه­ای از سبزیجات یخ­زده را در حوله­ای بپیچید و برای رهایی سریع از درد، آن را بر روی مفاصل دردناک قرار دهید.
بخش ۵ از ۱۰: طب سوزنی
طب سوزنی را امتحان کنید برای درمان آرتروز
طب سوزنی، یک درمان طبی چین باستان است که شامل وارد کردن سوزن­های نازکی در نقاط خاصی از بدنتان است. پنداشته می­شود که این کار انرژی­ها را مجددا به جریان می­اندازد و تعادل را به بدنتان برمی­گرداند.
این گمان وجود دارد که طب سوزنی دارای این قابلیت است که درد مفاصل را کاهش دهد. اگر شما می­خواهید این روش درمانی را امتحان کنید، اطمینان یابید که یک متخصص با تجربه طب سوزنی را با مراجع خوب بیابید.
بخش ۶ از ۱۰: مدیتیشن
از مدیتیشن برای غلبه بر درد استفاده کنید
ممکن است روش­های مدیتیشن و تمدد اعصاب بتوانند با کاهش استرس، به کاهش درد ناشی از ورم مفاصل کمک کنند و شما را قادر سازند تا بهتر بر آن غلبه کنید. مطابق با نظر انستیتوی ملی سلامت (NIH)، مطالعات دریافته­اند که تمرین مدیتیشن برای برخی افراد دارای مفاصل دردناک مفید است.
همچنین محققان دریافته­اند که کسانی که دارای افسردگی و ورم مفاصل هستند، بیش از همه از مزایای مدیتیشن بهره برده­اند.
بخش ۷ از ۱۰: اسیدهای چرب
برای درمان آرتروز اسیدهای چرب را در رژیم غذایی­تان جای دهید:
روشی طبیعی برای درمان آرتروز

هر کسی برای مطلوب بودن سلامت، نیاز به اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. با این حال، این چربی­های نیز می­توانند به ورم مفاصلتان کمک کنند. مکمل روغن ماهی، که دارای امگا ۳ بالایی است می­تواند به کاهش سفتی و درد مفاصل کمک کند.
اسید چرب دیگری که می­تواند کمک کند، اسید گاما- لینولنیک یا GLA است. این اسید در بذرهای گیاهانی خاص همچون علف الاغ، گاوزبان، شاهدانه، و کشمش سیاه وجود دارد. همچنین می­توانید روغن­های این بذرها را به عنوان مکمل بخرید. با این حال، پیش از گرفتن آنها با پزشکتان مشورت کنید.
بخش ۸ از ۱۰: زردچوبه
زردچوبه به غذایتان اضافه کنید
زردچوبه که ادویه­ای زرد رنگ است که در خوراک­های هندی مرسوم است، دارای مواد شیمیایی بنام کورکومین است که می­توانند درد مفاصل را کاهش دهند. این امر نهفته در خصوصیات ضد التهابی آن است.
NIH گزارش می­دهد که زردچوبه داده شده به موش­های آزمایشگاهی، ورم موجود در مفاصل زانوی آنها را کاهش داد. پژوهش در مورد انسان اندک است، ولی اضافه کردن این ادویه به شام­تان ضرری ندارد.
بخش ۹ از ۱۰: ماساژ
برای درمان آرتروز از ماساژ استفاده کنید
مطابق با نظر بنیاد ورم مفاصل، ماساژ مرتب مفاصل دارای ورم می­تواند درد و سفتی را کاهش دهد، و محدوده­ی حرکتی شما را بهبود دهد. با کار با یک ورزش­درمانگر، خود-ماساژ را بیاموزید یا قرارهای منظمی را با یک ورزش­درمانگر برنامه­ریزی کنید.
ماساژ درمانگر شما باید دارای تجربه کار با افرادی که دارای ورم مفاصل هستند، باشد. پیش از پیشنهاد، با پزشکتان مشورت کنید.
بخش ۱۰ از ۱۰: گیاهان
برای درمان آرتروز مکمل­های گیاهی را در نظر بگیرید:
انواع بسیاری از مکمل­های گیاهی در بازار وجود دارند که ادعا می­کنند قادرند درد زانو را کاهش دهند. گیاهانی که در زمینه درد مفاصل، جلب مشتری می­کنند شامل بوسولیا، بروملین، پنجه شیطان، ژنگو، گزنه، و تاندر گاد واین هستند.
همیشه پیش از امتحان یک مکمل جدید با پزشکتان مشورت کنید تا از عوارض جانبی و واکنش­های خطرناک دارویی جلوگیری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر