۱۳۹۳ دی ۱۵, دوشنبه

ماسك صورت آووكادو و ليمو

ماسك صورت آووكادو و ليمو
ماسک صورت آووکادو
آووكادو چرب و داري اسيدهاي آمينه مختلف مانند سيستين تريپتوفان و تيروسين است. در تحقيقات جديدي كه انجام شده وجود چند نوع آنتي بيوتيك در آووكادو ثابت شده است. دانه گياه داراي مقدار كمي ( در حدود ۲ درصد) روغن است. اين روغن غليظ، سفت و به رنگ زرد مايل به سبز بوده كه داراي بو و طعمي مطبوع است. براي جلوگيري از ريزش مو، مي توان هر شب مقداري از روغن آووكادو را به سر ماليده و صبح شستشو داد.
شوره سر را از بين مي برد و مي توان براي براق شدن موها، بعد از شست و شوي سر چند قطره آووكادو را به موها بماليد. با اين ميوه ارزشمند ماسك هاي متعددي هم مي توان ساخت كه در زير يك نمونه از آنها ها را مي ‌آوريم:
اين ماسك به دليل مواد به كار رفته در آن خاصيت اكسرابي، تازه كنندگي و مرطوب كنندگي دارد. اين ماسك نيابد روي پوست آسيب ديده مصرف شود. براي ساختن اين ماسك به مواد زير نياز خواهيم داشت:
يك عدد آووكادو متوسط
يك قاشق سوپخوري آب ليمو ترش
يك قاشق سوپخوري روغن آووكادو
نشاسته ذرت به ميزان لازم
آووكادو را با احتياط پوست كنيد و هسته آن را خارج كنيد. آووكادو پوست كنده شده را پوره كنيد سپس روغن آووكادو و آب ليمو ترش را به اين پوره بيفزاييد. اگر پوره شما خيلي روان است، يك هشتم قاشق سوپخوري آرد ذرت بيفزاييد و خوب مخلوط كنيد. مي توانيد آرد ذرت را تا جايي كه پوره از حالت خيلي شل درآيد اضافه كنيد، آرد را تا جايي اضافه كنيد كه يك خمير نيمه سفت به دست آيد و حالت روندگي نداشته باشد. سپس پوست صورت تان را خوب تميز كنيد و ماسك به دست آمده را با نوك انگشت تان روي صورت قرار دهيد. از ماليدن ماسك به محيط افراد چشم خودداري كنيد. سپس بدون اينكه صحبت كنيد يا استرس داشته باشيد ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر كنيد. سپس پوست تان را به كمك آب گرم شستشو دهيد.

ماسک صورت آووكادو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر