تکمیلی های رژیم چربی سوزی

مکمل های چربی سوز
از موثرترین رژیم های غذایی برای کم کردن ذخایر چربی بدن، رژیم های کم کربوهیدرات هستند که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این رژیم اگر چه خیلی خوب جواب می دهد، اما مشکلات خاص خود را دارند که از جمله آنها می توان به کاهش نرخ سوخت و ساز بدن، احساس گرسنگی، بی حالی و… اشاره کرد. اینها حقیقت دارند اما می توان با مصرف برخی مکمل های غذایی بر این مشکلات غلبه کرد. اگر بتوانید مکمل هایی که اینجا معرفی می شود. را به رژیم اضافه کنید خیلی راحت تر و موثرتر می توانید از تمرینات خود نتیجه بگیرید و چربی های اضافه بدن را بسوزانید و به وزن مطلوب و مورد نظر خود برسید.
CLA
همه چیز در باره چربی سوز cla
این چربی سالم می تواند چربی های ناحیه شکم و همه قسمت های دیگر بدن را نیز کاهش دهد، در حالی که در عین حال این توانایی را دارد که به رشد حجم و قدرت عضلات تان هم کمک کند.
یکی از فواید CLA این است که از فعالیت آنزیم ذخیره کننده چربی به نام لیپوپروتئین لیپاز جلوگیری می کند (این اثر باعث ممانعت از ذخیره شدن چربی و ترغیب چربی سوزی برای تولید انرژی می شود). در یک بررسی های دانشگاهی صورت گرفته گزارش شد افرادی که روزانه ۴/۳ گرم از CLA را بدون داشتن رژیم غذایی یا فعالیت های بدنی مصرف کردند، طی ۶ ماه توانستند حدود ۲ کیلو یا بیشتر چربی بدن خود را از دست بدهند و این چربی سوزی عمدتأ از ناحیه شکم صورت گرفته بود. جالب است بدانید در این بررسی گروهی به جای CLA از روغن زیتون استفاده کرده بودند، اما چنین نتایجی حاصل نکردند.
علاوه بر کاهش دادن نظیر چربی بدن، مصرف CLA به واسطه اثر چربی سوزی که دارد باعث حفظ شدن عضلات می شود. در بررسی فوق بعضی از افراد حدود نیم کیلوهم رشد وزن عضلانی داشتند. علاوه بر این، در تحقیقات دانشگاه دیگری در کشور کانادا هم مشخص شده مصرف روزانه ۵ گرم از CLA در کنار پیروی از یک برنامه ۸ هفته ای تمرینات با وزنه بدون رژیم غذایی باعث افزایش حجم عضلانی و قدرت و در عین حال افزایش چربی سوزی می شود.
میزان مصرف: ۲ گرم از CLA را همراه صبحانه، ناهار و شام مصرف کنید و در کنار آن روی عضلات شکم خود تمرین کنید و رژیم غذایی داشته باشید.
کارنیتین
همه چیز درباره چربی سوز ال کارنیتین
یکی از عناصر کمک کننده به چربی سوزی کارنیتین است، چرا که چربی ها را به میتوکندری سلول ها انتقال می دهد؛ یعنی همان جایی که می توانند سوخت شوند. زمانی که چربی زیادی برای سوختن وجود دارد (مثل زمانی که رژیم های کم کربوهیدرات داریم) نیاز به کارنیتین بیشتری وجود دارد، بنابراین مصرف آن به شکل مکمل کمک می کند تا از نقل و انتقالات چربی ها مطمئن شوید. تحقیقات علمی این گفته ها را تایید کرده اند. طی یک بررسی به افرادی ۳ گرم کارنیتین به صورت روزانه داده شد و این رویه به مدت ۱۰ روز ادامه یافت. نتیجه این عملکرد افزایش قابل توجه چربی سوزی بود. مصرف یک وعده کارنیتین قبل از تمرین، بسیار سودمند است، چرا که بررسی ها نشان می دهند که سطح کارنیتین عضلات طی تمرین کم می شود و این ممکن است به چربی سوزی لطمه بزند. افرادی که قبل از تمرین کارنیتین مصرف کردند چربی سوزی بیشتری را تجربه کرده و خستگی را دیرتر تجربه کردند.
میزان مصرف: ۳ گرم از کارنیتین را در فرم ال کارنیتین یا استیل ال کارنیتین همراه صبحانه و بلافاصله قبل و بعد از تمرین مصرف کنید.
HTP- 5
cla95
برای افرادی که همراه وعده غذایی مقادیر زیادی کربوهیدرات مصرف می کنند، تغییر رویه دادن به یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند خیلی کار دشواری باشد، چرا که مقاومت در مقابل میل به کربوهیدرات دشوار است و این به خاطر کم شدن سطح هورمون سروتونین است. سطح سروتونین در زمان رژیم کم می شود به ویژه اگر مصرف کربوهیدرات محدود شده باشد و به همین سبب شمایی که برای کاهش وزن رژیم کم کربوهیدرات می گیرید باید از کاهش یافتن سروتونین جلوگیری کنید تا اشتهایتان کنترل شود. اما علی رغم داشتن رژیم های چرخشی باز هم برخی از افراد نمی توانند میل به کربوهیدرات ها را در وجودشان سرکوب کنند. به ویژه در ساعات پایانی روز که افت انرژی را تجربه می کنند. برای جلوگیری از بروز گرسنگی می توانید از HTP- 5 استفاده کنید. آمینواسید تریپتوفان که یک آمینواسید ضرروی به حساب می‌ آید، قبل از آنکه در بالا به سروتونین تبدیل شود به HTP-5  تبدیل می شود. این کمک می کند قبل از خواب میل به کربوهیدرات تان کم شود.
میزان مصرف: ۵۰ الی ۳۰۰ میلی گرم از HTP- 5 را عصرها مصرف کنید.
کراتین
روش مصرف کراتین
زمانی که کربوهیدرات مصرفی کم باشد، تکیه بدن روی کربوهیدرات ها برای تمرین کم می شود و بیشتر روی چربی ها قرار می گیرد تا انرژی بدن را تامین کند. البته در کنار چربی ها کراتین فسفات ذخیره در عضلات هم به کار می آید. کراتین فسفات خیلی سریع باعث تشکیل ATP می شود (ATP منبع انرژی مورد نیاز عضلات برای انقباض در تمرینات با وزنه است). مصرف مکمل کراتین در زمان رژیم مهم است چرا که رژیم های کم کربوهیدرات باعث کاهش کراتین عضلات می شوند. مصرف کراتین کمک می کند تکرارهای بیشتری در تمرین انجام دهید و دیرتر خسته شوید و این برای روزهایی که تمرین شکم دارید خیلی مهم است. مصرف مکمل کراتین باعث ارتقاء چربی سوزی هم می شود. سال ۲۰۰۱ تحقیقی انجام شد که در آن مشخص شد مصرف کراتین نه تنها باعث افزایش قدرت و حجم عضلانی می شود بلکه هم چنین سرعت سوخت و ساز بدن در زمان استراحت را نیز حدود ۱۰۰ واحد در روز اضافه می کند.
عصاره چای سبز  
عصاره چای سبز
برای به حداکثر رساندن چربی سوزی، لازم است که اثر هورمون های بدن را به حداکثر برسانید. یک هورمون ضروری برای چربی سوزی نورپی نفرین (NE) است که باعث افزایش سرعت سوخت و ساز و ارتقای آزاد سازی چربی ها از سلول های چربی می شود. بنابراین وقتی در حال تلاش برای کم کردن چربی های بدن هستید باید اطمینان حاصل کنید که سطح NE بالا بماند. عصاره چای سبز یک مکمل عالی است، چرا که حاوی عناصری با نام EGCG است، این عناصر فعال از کار کردن آنزیم هایی که در حالت نرمال باعث تخریب هورمون NE می شود، جلوگیری می کند و در نتیجه به حفظ متابولیسم بدن در سطحی بالا کمک می کنند. در یک بررسی مشخص شده که ۳ نوبت مصرف عصاره چای سبز در طول روز همراه وعده های غذایی باعث افزایش سطح NE می شود، سوخت و ساز را بالا می برد و باعث افزایش چربی سوزی می گردد.
میزان مصرف: ۵۰۰ میلی گرم از عصاره چای سبز که حاوی EGCG باشد را ۳ نوبت در روز بین وعده های غذایی مصرف کنید.

مکمل های چربی سوز