۱۳۹۴ تیر ۲۶, جمعه

برنامه بدنسازی براي عضله بازو

برنامه بدنسازی براي عضله بازو
برنامه بدنسازی براي عضله بازو نياز به دقت و ظرافت بسيار بالايي دارد. چون اين عضله جز عضلات كوچك بدن محسوب مي شود و هر تمرين اضافي مي تواند باعث متوقف شدن رشد اين عضله شود. به همين دليل در زماني كه قصد نوشتن يك برنامه بدنسازی اصولي را داريد بايد به اين عضله خيلي توجه كنيد و بين 6 تا 8 ست را براي اين عضله در نظر بگيريد. بايد حتمأ از سيستم ها براي تمرين اين عضله استفاده كنيد كه باعث آسيب به اين عضله نشود. مثلأ مي توانيد از سيستم منفي در برنامه بدنسازی خود استفاده كنيد تا اين عضله بتواند به خوبي رشد كند. در تحقيقي كه قبلأ انجام داده ايم متوجه شديم كه بسياري از ورزشكاران سال هاست كه در ناحيه بازو دچار توقف رشد شده اند. بعد از اين كه برنامه بدنسازی اين افراد را مشاهده كرديم متوجه شديم كه در قسمت تمرينات بازو از ست هاي بسيار زيادي استفاده كرده اند. به همين دليل بايد عضله بازو را در چند حركت و 6 تا 8 ست تمرين بدهيد تا رشد كند. بهتر است كه اول يك عضله بزرگ را تمرين بدهيد و بعد عضله كوچكي مانند بازو را تمرين بدهيد. البته منظور ما از 6 تا 8 ست براي تمرين بازو فقط براي جلوبازو مي باشد.
در صورتي كه اگر شما بخواهيد پشت بازو را هم اضافه كنيد بايد بين 6 تا 8 ست را هم براي پشت بازو در نظر بگيريد. بايد در طراحي برنامه بدنسازي خود بسيار دقت كنيد و از تمرين دادن جلوبازو قبل و يا بعد از تمرينات زيربغل خودداري كنيد. چون در هنگام تمرينات زيربغل قسمت جلوبازو به اندازه كافي تحت فشار قرار مي گيرد و بلافاصله تمرين دادن عضله جلوبازو در اين زمان كار اشتباهي مي باشد.
بهتر است كه برنامه بدنسازی خود را به گونه اي طراحي كنيد كه 2 بار در هفته بتوانيد بر روي عضله جلوبازو و پشت بازو تمرين كنيد. چون اين عضله با دو بار درهفته تمرين به خوبي جواب مي دهد. بهتر است كه در برنامه بدنسازي خود در آخر تمرينات بازو از دستگاه ها با تكرارهاي بالا مثلأ 20 يا 30 تكرار استفاده كنيد تا خون زيادي در عضله بازوي شما پمپ شود در اين صورت رشد عضله بازو خيلي بيشتر و سريع تر خواهد بود.
در هنگام نوشتن برنامه بدنسازی به عضله بازو خيلي اهميت بدهيد.    

برنامه بدنسازی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر