۱۳۹۳ مهر ۱۹, شنبه

درباره مكمل هاي بدنسازي

درباره مكمل هاي بدنسازي

آلانين و بي كربنات، تركيبي براي سرعت


 

ايجاد خستگي عضلاني به دليل توليد اسيد در عضلات است. خون و سلول هاي عضلاني داراي تركيباتي قليايي هستندكه اسيدها را خنثي مي كنند. بي كربونات و آلانين دو تركيب قليايي هستند كه در تحقيقات جديد مشخص شده است نقش موثري در افزايش سرعت در تمرينات شديد و پر فشار را دارند. نقش بي كربونات در بهبود سرعت در تمرينات بيشتر از آلانين به تنهايي است و تركيب اين دو با هم بهترين تاثير بر اين فاكتور را دارند.
آلانين يك اسيدآمينه است كه وظيفه تامين انرژي طي انجام فعاليت هاي ورزشي را دارد و با افزايش سطح كارنوزين از خستگي هاي عصبي عضلاني جلوگيري مي كند.
كارنوزين يك آنتي اكسيدان مهم است كه سلول ها را از تخريب محافظت و اسيدهاي عامل خستگي در عضلات را خنثي مي كند و بي كربونات مهم ترين تركيبات قليايي بدن است. بسياري از تحقيقات نشان داده است مكمل هاي حاوي بي كربونات عملكرد ورزشكاران در تمرينات پرفشار را بهبود مي بخشد. با اين حال مصرف بي كربونات سديم عوارض جانبي از قبيل اسهال، تهوع و دردهاي شكمي را به همراه دارد.

گارسينا كامبوجيا مشكل كبدي ايجاد نمي كند


گارسينا كامبوجيا يكي از تركيبات اصلي در مكمل هاي چربي سوز است كه از يك گياه بومي اندونزي استخراج مي شود. ماده اصلي موجود در اين نوع مكمل ها اسيد هيدروكسي سيتريك است كه نقش مهمي در تنظيم قند خون، كاهش فشار خون و وزن دارد. در يك مطالعه روي موش هاي آزمايشگاهي مشخص شد اين نوع مكمل ها هيچ گونه اثر سوء بر سلامت كبد ندارند و باعث كاهش التهابات مغز، كليه و روده ها مي شوند.

آيا كراتين كبد را تخريب مي كند؟
در سال 2012 مقاله اي  در يكي از ژورنال هاي علمي جهان منتشر شد و عنوان شد مصرف كراتين در بيست بدنساز باعث التهاب كبدي و ابتلا به هپاتيت شده است. اما به تازگي مشخص گرديد كه بروز اين عوارض كبدي نه به خاطر مصرف كراتين بلكه در نتيجه سوء مصرف استروئيدهاي آنابوليك توسط‌ آن عده از بدنسازان بوده است. تا كنون گزارشي مبني بر بروز عوارض جانبي در اثر مصرف كراتين منوهيدرات در انسان ارئه نشده است.
به گفته پزشكان اين نوع مكمل از 7 تا 81 سالگي قابل استفاه و بي ضرر است.

اسيدهاي آمينه شاخه اي و تورين ضد درهاي عضلاني
انقباضات اكسنتريك يا باز شوند معمولا با آسيب هاي عضلاني و در پي آن دردهاي مزمن همراه هستند. آسيب هاي وارد به عضلات و نشت كلسيم باعث ايجاد التهاب و درد تا سه روز پس از تمرين مي شود.
محققان ژاپني دريافتند كه مصرف 2.3 گرم اسيدهاي آمينه شاخه اي به همراه تورين، دو هفته پيش از شروع تمرينات اكسنتريك از بروز آسيب ها و دردهاي عضلاني مي كاهد.

BCAA نشانگر در سلامت شما
تحقيقات بسياري نشان مي دهد كه سنجش آمادگي جسماني افراد بسيار بهتر از اندازه گيري شاخص توده بدني و توده چربي نشانگر سطح سلامت و طول عمرآنها خواهد بود. همچنين ظرفيت عضله سازي بدن بسيار بيشتر از تركيب بافت هاي بدن، وضعيت سلامت افراد را مشخص مي كند. براي اين منظور مي توان سطح اسيدهاي آمينه شاخه اي را در خون اندازه گيري كرد. مقدار پايين آن بيانگر ابتلا به بيماري هايي همچون ديابت نوع دو، مشكلات قلبي و عروقي و مرگ هاي زودرس است، همچنين مقدار بالاي اين اسيد آمينه ها در خون نشانگر توده عضلاني بيشتر و و چربي كمتر است.

كراتين و كمك به سالمندان
به گفته محققان كراتين منوهيدرات مي تواند به بهبود كيفيت زندگي افراد سالخورده كمك كند.
كراتين باعث افزايش قدرت، نيرو، توان و حجم عضلاني شود و در مواردي افزايش تراكم استخوان ها نيز گزارش شده است. مصرف كراتين باعث افزايش سطح كراتين فسفات در سلول ها مي شود كه براي توليد انرژي جهت انقباض عضلات، ارتباطات عصبي عضلاني و كنترل مايعات درون سلول هاي عضلاني ضروري است. به اين ترتيب مكمل كراتين مي تواند براي بهبود وضعيت سلامت و كيفيت زندگي سالمندان مفيد و موثر باشد.

پروتئين وي سوخت و ساز قندها را بهبود مي بخشد
مصرف پروتئين وي پيش از عده هاي غذايي مانع بالا رفتن ناگهاني سطح قند خون و به دنبال آن افزايش انسولين مي گردد.
در يك تحقيق دانشگاهي، محققان به گروهي از مردان جوان، پيش از خوردن يك پيتزا، پروتئين وي، گلوكز و آب دادند و مشاهده كردند مدت زمان هضم غذا در معده افزايش پيدا كرد و به اين معني جلوگيري از افزايش ناگهاني سطح قند خون و به دنبال آن انسولين است. پروتئين وي همچنين تركيبات سركوب كننده اشتها را افزايش مي دهد، بنابراين مصرف پروتئين وي پيش از غذا باعث بهبود سوخت و ساز قندها و جلوگيري از مقاومت به انسولين خواهد شد.
    

مکمل های بدنسازی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر