۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

بدنسازی و چای بعد از تمرین

بدنسازی و چای بعد از تمرین


چای بعد از بدنسازی
پژوهش های علمی نشان داده که چای دارای خواص متعددی شامل افزایش چربی سوزی، کاهش احتمال بروز برخی سرطان ها و حتی خواص ضد میکروبی است.
در حالی که مصرف چای سبز به شدت شیوع پیدا کرده (به ویژه بین کسانی که به فیزیک خود توجه می کنند، چرا که چای سبز به چربی سوزی کمک می کند)، چای سبزهم چنان با خواص خاص خودش سعی دارد جایگاهی میان مردم عادی پیدا کند. بدنسازان باید اثر چای سیاه روی کورتیزول را خیلی جدی بگیرند. مقادیر زیادی از هورمون کاتابولیک کورتیزول می تواند تخریب عضلات را زیاد کند و از اثرات آنابولیک تستسترون جلوگیری نماید و حتی ترشح تستسترون را در بدن متوقف کند.
در واقع دانشمندان از معیاری به نام نسبت تستسترون – کورتیزول استفاده می کنند تا متوجه شوند یک ورزشکار چقدر آنابولیک و یا کاتابولیک است.
خبرخوب برای شما این است که با مصرف چای سیاه می توانید کورتیزول را کنترل کنید. محققان دانشگاه «کالج لندن» تحقیقی ۶ هفته ای ترتیب دادند که در آن ۷۵ مرد روزانه ۴ لیوان چای یا ۴ لیوان شبه چای نوشیدند. شبه چای در واقع یک نوشیدنی حاوی کافئین بود که از لحاظ طعم مشابه چای بود و البته محتوای چای از جمله کاتچین ها را نداشت.
در پایان تحقیق افراد به انجام چندین فعالیت خیلی پراسترس و سخت دعوت شدند که باعث شد سطح کورتیزول، ضربان قلب، فشار خون و استرس شان بالا برود.
زمانی که دانشمندان سطح کورتیزول را ۵۰ دقیقه بعد از تست اندازه گیری کردند، متوجه شدند گروهی که چای نوشیده بودند سطح کورتیزول شان حدود ۵۰ درصد کاهش یافت، در حالی که گروه مصرف کننده شبه چای فقط ۲۵ درصد کاهش در کورتیزول را تجربه کردند.
معنای این چیست؟ زمانی که تمرین می کنید هورمون های آنابولیکی مثل تستسترون و هورمون رشد ترشح می شوند، اما کورتیزول هم از جمله هورمون هایی است که در بدن آزاد می شود.
نوشیدن چای سیاه به طورمنظم می تواند به کاهش دادن سریع کورتیزول بعد از تمرین کمک کند و بدن را آنابولیک تر حفظ کند و این درست همان حالتی است که بعد از تمرین می خواهید در آن قرار بگیرید.
چای برای بدنسازی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر