۱۳۹۴ خرداد ۱۳, چهارشنبه

چالش همیشگی با عضلات چهار سر

چالش همیشگی با عضلات چهار سر


جانی جکسون چهار سر ران
مردی از تبار قدرت، عاشق وزنه های سنگین و همیشه سرشار از انرژی خاص. جانی جکسون گاهی وقت ها با برانچ وارن تمرین می کند و این مساله را همه علاقه مندان به بدنسازی حرفه ای می دانند چرا که چندین سال است که آنها نزدیک مسابقات مهم تمرینات مشترک خود را بیشتر می کنند.
اولین حضور المپیای او سال ۲۰۰۳ بود که به مقام یازدهم رسید سال بعد چهاردهم شد و سهمش از المپیای ۲۰۰۵ مقام یازدهمی بود. ۲۰۰۶ را با مقام سیزدهم به پایان برد، اما ۲۰۰۷ با کسب مقام نهم به جمع ۱۰ نفر اول پیوست. سال بعد دوازدهم شد، ۲۰۱۰ یازدهم، ۲۰۱۱ سیزدهم، ۲۰۱۲ نهم و ۲۰۱۳ هم در رده بندی نبود. در آخرین المپیا هم که می دانید به جمع ۱۰ نفر اول نرسید. در این مقاله جکسون از مراحل آماده سازی خود می گوید که چند هفته قبل از المپیای ۲۰۱۴ تهیه شده است.
المپیای گذشته
خوب عمل نکردم. آن فصل تا یک نقطه برایم خیلی خوب پیش رفت. در چند مسابقه قبل از المپیا به مقام های دوم و سوم رسیدم. مطمئن نیستم که چرا در المپیا مقام خوبی به دست نیاوردم. اما با آمادگی بدنم خوشحال بودم. هدفم این بود که بین ۱۰ نفر اول باشم درست مثل دو سال قبل اما این بار در جمع ۱۵ نفر اول ایستادم، برایم سخت بود اما پذیرفتم.
مربی
مربی ام خودم هستم، خودم و خودم! با دنیس جیمز همکاری خوبی داشتم و ما دوستان خوبی برای هم هستیم. ما اوایل سال در FIBO با هم صحبت کردیم و به او گفتم که حس می کنم وقت آن رسیده که خودم به تنهایی کار کنم. بعد از این همه سال بدنم را می شناسم و می دانم چگونه بدنم را روی فرم بیاورم. برای من یک مربی به طریق انگیزه دادن و در چند روز بحرانی آخر مسابقه است که کمک می کند به اضافه آن دقایق پایانی که ویژه دستکاری آب مصرفی و بارگیری کربوهیدرات است.
چالش ویژه
هر کسی که مرا می شناسد به صورت اتوماتیک می داند که چالش همیشگی برای من پرورش دادن بخش خارجی عضلات چهار سر ران  و حجم عضلات ساق است. برایم همیشه یک نبرد بوده، اما من به مبارزه ادامه می دهم. من چه کاری باید بکنم؟ آیا باید تسلیم شوم؟ خوشبخاته هیچ آسیب دیدگی ندارم. فقط یک نگاه صادقانه می خواهم تا مرا قضاوت کند.
گاهی اوقات وقتی که سال هاست روی صحنه هستی داشتن چنین نگاهی بسیار دشوار است. من بدنم را می شناسم و می دانم که کامل نیست اما بهترین تلاشم را ادامه می دهم تا بالانس عمومی را در بدن ایجاد کنم.
افتخار حضور در پنجاهمین المپیا  
یازدهمین حضورم در المپیا است و هر بار که افتخار حضور در المپیا را دارم به خودم می بالم. تقریبأ نمی توانم توضیح دهم که این مسابقه چقدر برای ما ویژه و خاص است. جدای از تولد فرزندانم، اوقاتی که در مسترالمپیا بوده ام از جمله خاطره انگیزترین لحظات زندگی ام است.
شما نمی توانید صرفأ تصمیم بگیرید و سپس در المپیا روی صحنه بروید، بلکه باید جواز حضور در آن را به دست آورید. بهترین توصیه ای که می توانم به جوان ترهای المپیا بکنم این است که وقتی در پشت صحنه مسترالمپیا هستند یک لحظه مکث کنند و به جایگاه خود فکر کنند.
خیلی از بدنسازان (گذشته، حال و آینده‌) آرزوی شان این است که حتی یک بار درهمان جایی که ایستاده اید، بایستند.
روش تقسیم عضلات
برنامه بدنسازی
شنبه: سینه /  یکشنبه: پا
دوشنبه: استراحت /  سه شنبه: زیربغل
چهارشنبه: سرشانه و ساق
پنجشنبه: بازو /  جمعه: استراحت
رژیم غذایی ویژه مسابقه
۴ صبح: آمینواسید BCAA، سپس ۳۰ دقیقه تمرین هوازی روی استپ میل
۵ صبح: ۲ لیوان سفیده تخم مرغ + ۲ عدد تخم مرغ کامل + ۲ فنجان غلات
۸ صبح: ۳۴۰ گرم ماهی تیلاپیا + ۲ لیوان برنج سفید + مارچوبه
۱۰ صبح: تمرین
۱۲:۳۰ بعدازظهر: ۳۴۰ گرم استیک + یک عدد سیب زمینی شیرین بزرگ
۳ بعدازظهر: ۳۴۰ گرم سینه مرغ + ۲ فنجان برنج سفید
۵:۳۰ بعدازظهر: ۳۴۰ گرم ماهی تیلاپیا + ۵/۱ لیوان برنج سفید
۹ شب: نوشیدنی پروتئینی (۵۰ گرم کازئین)  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر