۱۳۹۴ تیر ۴, پنجشنبه

با پسته سایز کم کنید

با پسته سایز کم کنید

پسته
در سال های اخیر ورزشکاران و بدنسازان برای اینکه از دامنه وسیع تری از مواد سالم و مغذی بهره مند شوند، بیشتر و بیشتر به سمت پروتئین های گیاهی گرایش پیدا کرده اند. حالا مکمل های پروتئین زیادی وجود دارد که از منابع گیاهی هستند و در حالی که استفاده از آنها ایده خوبی است، ولی می توانید از منابع غذایی کامل هم برای افزایش دریافت پروتئین و چربی های سالم استفاده کنید. در واقع، مطالعات متعددی از فواید استفاده از پسته و دیگر آجیل ها برای تقویت سلامتی پشتیبانی کرده اند. در ادامه شاهد برخی از جدیدترین اخبارعلمی در مورد آنها خواهید بود.
پسته و سایز کمر
مهم نیست دلیل شما برای کاهش ذخایر چربی بدن چیست: برای سلامتی، رقابت، تهیه عکس یا تنها رسیدن به ظاهر بهتر؛ مهم این است که مصرف منظم پسته و دیگر آجیل ها می تواند گزینه هوشمندانه ای برای کنترل سایز کمرتان باشد. آجیل ها در کنار پروتئین و فیبر، حاوی چربی های سالمی هستند که می توانند به حفظ احساس سیری کمک کنند.
پوست پسته
مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ به نتیجه جالبی رسید که حالا به عنوان «قانون پسته» از آن یاد می شود، مبنی براینکه وقتی افراد پسته می خورند و پوست آن در معرض دیدشان باقی می ماند، نسبت به کسانی که پوست پسته ها را دور می ریزند، مقدار کالری مصرفی آنها بیش از ۱۸ درصد کاهش می یابد. دلیل این مسئله می تواند این باشد که پوست پسته ها به فرد یادآوری می کند که چه مقدار پسته خورده و در نتیجه بطور خودکار از مصرف مقدار بیش از اندازه پسته خودداری خواهد کرد. این مسئله می تواند در مورد دیگر آجیل های دارای پوست هم صدق کند.
پسته ضامن سلامتی روده ها
مطالعات مقدماتی در سال ۲۰۱۴ توصیه کرده مصرف منظم پسته می تواند روی ترکیب باکتری های روده تأثیر بگذارد. در مطالعه محدودی که روی ۱۶ نفر انجام شد و نتایج آن در ژورنال بریتانایی تغذیه منتشر شد، محققان مشاهده کردند درکسانی که ۹۰ گرم پسته یا بادام در طول روز می خوردند، افزایش باکتری های بالقوه مفید تولید کننده بوتیرات مشاهده شد. تحقیق مقدماتی گزارش کرده بوتیرات می تواند منبع مهم انرژی برای سلولهای اپیتلیال روده باشد و درسلامت روده در انسان ها نقش داشته باشد.
توصیه کاربردی
مقدارمصرف آجیل هایی مثل پسته، بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق و گردو را افزایش دهید. اینها منبع خوبی از مواد مغذی هستند که می توانید به عنوان تنقلات مفید همراه صبحانه یا در طول روز مصرف کنید. مصرف ۳۰ تا ۶۰ گرم از آجیل ها در روز برای کنترل احساس سیری بهتر از گزینه هایی مثل نان و پاستا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر