۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

برنامه بدنسازي سنتي ، برنامه بدنسازي نوين

برنامه بدنسازي سنتي ، برنامه بدنسازي نوين


 بين برنامه بدنسازي سنتي و نوين تفاوت هاي بسيار زيادي وجود دارد. اگر بخواهيم خيلي خلاصه در مورد برنامه بدنسازي سنتي و نوين بگوييم بايد بگوييم كه بدنسازي نوين در كوتاه ترين زمان و با كمترين هزينه مي تواند باعث رشد عضلات در حد چشم گيري شود. اما متأسفانه در ايران همه مربيان در بدنسازي سنتي تخصصي دارند و به همين دليل يك ورزشكار رشته بدنسازي براي اين كه بتواند از برنامه بدنسازي خود به خوبي نتيجه بگيرد بايد از تمرينات بسيار سخت و زمان بري پيروي كند و بايد از انواع مكمل هاي بدنسازي كه بسيار پر هزينه مي باشد استفاده كنيد. در بدنسازي سنتي يك سيستم براي كل عضلات بدن طراحي مي شود و ممكن است كه اين سيستم با بيشتر عضلات شما همخاني نداشته باشد حتي ممكن است باعث كاهش حجم بعضي از عضلات  و افزايش رشد در عضلات ديگر شود. و اگر توجه كرده باشيد در بدنسازي سنتي ورزشكاران از تناسب اندام خوبي در عضلات برخوردار نيستند مثلأ ممكن است عضلات بازو بزرگ و عضلات سرشانه و سينه ضعيف باشد در بدنسازي سنتي از اين ناهماهنگي ها زياد ديده مي شود و فرد ورزشكار بايد از انواع پروتئين ها چندين برابر وزن بدن استفاده كند تا رشد در عضلات اتفاق بيفتد. اما در بدنسازي نوين شما هيچ كدام از اين مشكلات را نخواهيد داشت. در بدنسازي نوين در طراحي برنامه بدنسازي براي هر عضله از يك سيستم خاص مناسب با فيبرهاي همان عضله استفاده خواهد شد.



يعني اگر شما بدانيد كه مثلأ عضله بازو و يا عضله سينه شما از چه فيبرهايي تشكيل شده است و سيستم مناسب با آن را به كار ببريد بدون نياز به مكمل هاي بدنسازي و بدون تمرينات سخت و زمان بر مي توانيد در كوتاه ترين زمان حجم عضلات خود را افزايش بدهيد. و در طراحي برنامه بدنسازي اصولي مي توانيد از مربياني كه به علم بدنسازي نوين تسلت دارند استفاده كنيد تا با كمترين تلاش و هزينه بتوانيد عضلات با كيفيتي را بسازيد. لازم به ذكر است حتي عضلاتي را كه از طريق بدنسازي نوين مي سازيد بسيار با كيفيت تر و تفكيك تر از عضلاتي است كه با بدنسازي سنتي به دست مي آيد. چون در بدنسازي نوين شما از طريق تمرينات هوشمند خود سلول هاي عضلاني را تحريك به رشد خواهيد كرد. اما در بدنسازي سنتي با فشار بي مورد وزنه و يا مكمل هاي بدنسازي عضله را تحريك به رشد خواهيد كرد كه نتيجه آن عضلاتي آبدار و بدون شكل مي باشد كه براي كات كردن و فرم دادن به آن مجبور هستيد ماه ها و حتي سال ها تمرينات سخت و رژيم هاي پر هزينه را انجام بدهيد.
 در ايران تقريبأ 95% از ورزشكاران از بدنسازي سنتي و برنامه بدنسازي سنتي استفاده مي كنند.  شما مي توانيد با كمترين هزينه و با كمك گرفتن از يك مربي با تجربه بدنسازي نوين را شروع كنيد.
به ياد داشته باشيد برنامه بدنسازي كه به صورت نوين طراحي شده است بايد 3 روز در هفته تمرين شود و به جاي تعداد روزهاي تمرين بهتر است شدت تمرين را افزايش بدهيد تا هر چه بيشتر بتوانيد از هورمون هاي خود استفاده كنيد.     

برنامه بدنسازی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر